ספירת העומר בפלג המנחה

אבן ירושלמית

חבר ותיק
הצטרף
31/1/25
הודעות
510
כתב המחבר "המתפלל עם הציבור מבעוד יום מונה עמהם בלא ברכה".

והביאור הלכה מביא 6 אחרונים שסוברים בדעתו שהיינו מפלג המנחה. אולם במשנה ברורה הביא רק את הדעות הסוברים שזה בין השמשות.

ולגבי ברכה בדיעבד בפלג המנחה סתר עצמו בין שעה"צ ס"ק יז לביאור הלכה בס"ג.

אשמח להבנת הלומדים בדברי המשנה ברורה.

וכן מה יהיה הדין באופן שספר כבר בברכה, האם צריך לחזור ולספור עם ברכה כי הוי ברכה לבטלה?
 
נראה שהכריע שיברך בלילה דספירת פלג אינה כלום. אלא שכתב בשער הציון "דאין לדחות לגמרי" האליה רבה שכותב שבספר בפלג לא יברך אח"כ, דהא כמה אחרונים בביאור הלכה ס"ל דהיקלו בספירת פלג בזמן הזה דאינה אלא זכר וכדי שלא יתבטלו ממנה ומשום דלא גרע מק"ש ותפילה, וממילא אפשר לומר שיצא יד"ח לדידהו, אך המ"ב עצמו חולק עליו ועליהם להלכה.
 
לא הצלחתי להבין את הספק ספיקא.

ספק אם אפשר לברך מפלג המנחה ועוד ספק?
 
ראשי תחתית