ספירת העומר בזמן הזה

למעשה הרבה הבינו ממה שכתב מרן שמותר לספור בבין השמשות שדעת מרן שהוא מדרבנן, אך באור לציון דחה ראיה זו כי יתכן שיש כאן ספק ספיקא, ואעפ'כ ראוי להמתין ללילה כיון שאף דס''ס מותר אפי' בדאורייתא (כמבואר בש''ס בכ''מ) מ''מ בעינן לכתחי' היכא דאפשר לא לסמוך ע''ז, כמ''ש האחרונים ויש לזה הוכחה חזקה ממח' רש''י ותוס' בריש כתובות ועוד
 
נפקא מינה לענין נוסח אמירת ''לשם יחוד''
אמנם דעת מו''ר הגרש''ז זצ''ל דגם על מצוה דרבנן שייך לומר ''מצות עשה'' והכי מסתברא
 
יש כאלה שאומרים מצות ספירת העומר ובזה יוצאים מכל הפקפוקים.
ובכל אופן נהרא נהרא ופשטיה.
כי מי שהמנהג שלו לומר רק מצות עשה כמו שכתוב בתורה לא תוכל להזיז אותו.
והרי זה כשם שמצוה לומר דבר הנשמע וכו'.
 
עכשיו ראיתי בביאור הלכה שכותב שמסקנת הסוגיה היא כסוברים שהיא מדרבנן אך הוא מחזק את השיטה שהיא דאורייתא.
 
ראשי תחתית