אכן חשבתי גם על זה ונשמט ממני בכתיבה. ויש"כולא "ת"ק פרסה" או "ארבע מאות פרסה".
אכן חשבתי גם על זה ונשמט ממני בכתיבה. ויש"כולא "ת"ק פרסה" או "ארבע מאות פרסה".
כמדו' שבמשניות דקידושין כתוב "אומניות" ויש שינויים בין דפוסי הגמ' למשנה ויבואו היודעים ויוסיפו עוד דוגמאותכאן אמר שמובא בפרקי אבות "מניח אני כל אומנויות שבעולם".
חוץ מזה שכתוב "כל אומנות" ולא "כל אומנויות" זה גם, כמובן, במסכת קידושין ולא בפרקי אבות.
זכורני שכבר העירו פעם אחרי מחילת כת"ר על אי דיוק במאמר שבועות לט. שאומר שארץ ישראל הזדעזעה ושם איתא כל העולם וגם בילקוט יוסף כתב כטעות הזו כמה פעמים
ופעם ראיתי גם מישהו שהעיר שמוסיף בדברי הגמרא "כל הנהנה מעולם הזה בלי ברכה כאילו מעל" ובגמרא לא כתוב כאילו.ולא "ת"ק פרסה" או "ארבע מאות פרסה".
כן הוא גירסת הטור שלפנינו בסי' מו ועי' בהגהות שבהוצאת שירת דבורה שהעירו שאין כן במהדורות ישנות, ומ"מ כבר לא מוגדר כשיבוש והוספה, אלא נגרר אחרי מה שיש במהדורות חדשות שבטור הנ"לופעם ראיתי גם מישהו שהעיר שמשבש ומוסיף בדברי הגמרא "כל הנהנה מעולם הזה בלי ברכה כאילו מעל" ובגמרא לא כתוב כאילו.
מסתמא איחליף ליה ממה שכתוב "כאילו מעל בקדשי שמים".ופעם ראיתי גם מישהו שהעיר שמוסיף בדברי הגמרא "כל הנהנה מעולם הזה בלי ברכה כאילו מעל" ובגמרא לא כתוב כאילו.