לחצו כאן – תרומה לשמואל

סמארטפון מסונן לבני תורה

  • יוזם האשכול יוזם האשכול פתחיה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
מה עם כבוד התורה?
עומד אדם מול הראשון לציון ומסריט עם אייפון?
ולא מקבל שום מחאה?

כבוד התורה? מחאה?

מה הבעיה בכך שאדם מסריט עם סמארטפון מסונן שהתירו גדולי ישראל?

איזה הבדל יש בין אינטרנט מסונן שאתה גולש בו לבין מכשיר מסונן עם דפדפן בסינון נטפרי ואפליקציות מיוחדות שנבחרו בקפידה?

מי שיש לו כאב בטן כשהוא רואה אדם עם סמארטפון, זה לא נובע מיראת שמים, רק מקנאה עלובה שלשני יש ולו אין.

מי ששמח וטוב לו עם המכשיר העתיק שלו, לא מרגיש חובה אדירה למחות על כבוד התורה או כל בדיחה אחרת.
 

קבצים מצורפים

כבוד התורה? מחאה?

מה הבעיה בכך שאדם מסריט עם סמארטפון מסונן שהתירו גדולי ישראל?

איזה הבדל יש בין אינטרנט מסונן שאתה גולש בו לבין מכשיר מסונן עם דפדפן בסינון נטפרי ואפליקציות מיוחדות שנבחרו בקפידה?

מי שיש לו כאב בטן כשהוא רואה אדם עם סמארטפון, זה לא נובע מיראת שמים, רק מקנאה עלובה שלשני יש ולו אין.

מי ששמח וטוב לו עם המכשיר העתיק שלו, לא מרגיש חובה אדירה למחות על כבוד התורה או כל בדיחה אחרת.
ראוי לציין שהרב זמיר כהן משך ידו, מהענין של ההכשר, והוציא מכתב נגד זה. (אינו תח"י כעת).
 
כבוד התורה? מחאה?

מה הבעיה בכך שאדם מסריט עם סמארטפון מסונן שהתירו גדולי ישראל?

איזה הבדל יש בין אינטרנט מסונן שאתה גולש בו לבין מכשיר מסונן עם דפדפן בסינון נטפרי ואפליקציות מיוחדות שנבחרו בקפידה?

מי שיש לו כאב בטן כשהוא רואה אדם עם סמארטפון, זה לא נובע מיראת שמים, רק מקנאה עלובה שלשני יש ולו אין.

מי ששמח וטוב לו עם המכשיר העתיק שלו, לא מרגיש חובה אדירה למחות על כבוד התורה או כל בדיחה אחרת.
האם כבודו קרא את המכתבים

"למי שנצרך לצורך פרנסתו"
"לא להוציאם ברבים"

האם משב"קי הרבנים צריכים לזה לצורך פרנסתם
או לצורך יח"צונם?
הם לא מוציאים זאת ברבים?
ונניח שזה מותר
האם זה ראוי שכל א' שרוצה שיהיה לו יקנה את זה?
האם זו הדוגמא מהרבנים שלנו?
 
ראוי לציין שהרב זמיר כהן משך ידו, מהענין של ההכשר, והוציא מכתב נגד זה. (אינו תח"י כעת).

כי לא עמד בלחצים, והבין שלא יוצא לו כלום מזה, ועדיף לפרוש. הרי בלאו הכי יוצאים נגדו בגלל הידברות ובגלל אתר שבע ברכות, מה לו ולצרה הזו, בתלתא הוי חזקה (עיין גמ' ע"ז) ויאמרו שהוא מתיר הכל.
 
כבוד התורה? מחאה?

מה הבעיה בכך שאדם מסריט עם סמארטפון מסונן שהתירו גדולי ישראל?

איזה הבדל יש בין אינטרנט מסונן שאתה גולש בו לבין מכשיר מסונן עם דפדפן בסינון נטפרי ואפליקציות מיוחדות שנבחרו בקפידה?

מי שיש לו כאב בטן כשהוא רואה אדם עם סמארטפון, זה לא נובע מיראת שמים, רק מקנאה עלובה שלשני יש ולו אין.

מי ששמח וטוב לו עם המכשיר העתיק שלו, לא מרגיש חובה אדירה למחות על כבוד התורה או כל בדיחה אחרת.

מה השוואה בין מכתב מהבד"ץ ומועצת חכמי התורה - לבין הר"ח אפללו עם כל הכבוד לו?
ומכתבו של הגר"צ פרידמן מדבר על טלפון כשר לגמרי, והשאלה היא איזה קוי נייעס לחסום (בסוף הוא מזכיר את ענין הSMS, אבל זה לא קשור לכאן)
ובי"ד רבני חב"ד?! נו באמת?, רק לפני כשנה הם בכלל נזכרו לאסור את האייפונים... מהם ראיה?!
ומועצת החכמים קראה להחליף את הפרוצים בחסומים, ולא התירה לכאו"א
בד"צ רבני ב"ב חזרו בהם מזמן מההיתר הזה
 
האם כבודו קרא את המכתבים
"למי שנצרך לצורך פרנסתו"
"לא להוציאם ברבים"

רק בודדים כתבו "לא להוציאם ברבים" ולמעשה גם ההסתייגות "לצורך פרנסה" אינה אמיתית כי ברור ופשוט שגם לצורך פרנסה אין היתר לעשות דברים אסורים. אלא מאי, כל זה נועד למנוע סחף בציבור, שלא כל אברך יקנה סמארטפון.

ובפועל כל אברך שרוצה סמארטפון יכול למצוא סיבה ולקבל אישור ממו"צ. ואין שום מניעה הלכתית בדבר. יש סכנה של התמכרות, גם בפורומים יש סכנה כזו.
 
רק בודדים כתבו "לא להוציאם ברבים" ולמעשה גם ההסתייגות "לצורך פרנסה" אינה אמיתית כי ברור ופשוט שגם לצורך פרנסה אין היתר לעשות דברים אסורים. אלא מאי, כל זה נועד למנוע סחף בציבור, שלא כל אברך יקנה סמארטפון.

ובפועל כל אברך שרוצה סמארטפון יכול למצוא סיבה ולקבל אישור ממו"צ. ואין שום מניעה הלכתית בדבר. יש סכנה של התמכרות, גם בפורומים יש סכנה כזו.
להמציא חילוקים ולומר 'לא התכוונו' וכדו', זה על אחריותך בלבד
ואם אתה משווה בין התמכרות לאייפון, לבין התמכרות לפורומים
כנראה שמעולם לא התעסקת עם מקרים של 'רבים חללים הפילה' כתוצאה מאייפון מוגן (לצורך פרנסה, ורק בכיס ומתחת השמיכה)
לא שמעתי מעולם על מישהו שיצא מהדרך מחמת פורום תורני כזה או אחר
 
ובי"ד רבני חב"ד?! נו באמת?, רק לפני כשנה הם בכלל נזכרו לאסור את האייפונים... מהם ראיה?!

זהו פשקוויל שהופץ, אינני יודע את מידת מהימנותו, הוא לא מטעם בי"ד רבני חב"ד אלא חתומים עליו (לכאורה) כמה מרבני חב"ד. אף חסיד חב"ד לא התייחס לזה.

בית דין רבני חב"ד הקימו באופן רשמי סמארטפונים בסינון מיוחד לחסידי חב"ד.


חבד.jpg
 
להמציא חילוקים ולומר 'לא התכוונו' וכדו', זה על אחריותך בלבד

הדברים פשוטים וברורים, כי כפי שכתבתי, אין היתר לחטוא בשביל פרנסה, וגם אפשר להתפרנס בכבוד ללא סמארטפון כאשר עושים רבים וטובים.
 
ואם אתה משווה בין התמכרות לאייפון, לבין התמכרות לפורמים
כנראה שמעולם לא התעסקת עם מקרים של 'רבים חללים הפילה' כתוצאה מאייפון מוגן (לצורך פרנסה, ורק בכיס ומתחת השמיכה)

דיברתי על התמכרות, דהיינו בזבוז זמן, לא על "רבים חללים הפילה".

אם תרצה אפשר להמציא סיפורים גם על אינטרנט מסונן, איך ראש ישיבה גלש בנטפרי ומנטפרי עבר לפרוץ ומיד התמכר והתפקר והגיע לחילול שבת, עד שירד מהארץ ועזב אשה ועשרה ילדים וכיום הוא חי עם גויה. הכל ענין של תקציב.

היום יש גם סיפורים על אברכים שנגעו במכשיר "נדרים" (המוצב בבתי הכנסת) ומזה הפכו לחילונים כי "התמכרו לתחושת הטאצ'.." ואין קץ לדברי הבל.
 
כבוד התורה? מחאה?

מה הבעיה בכך שאדם מסריט עם סמארטפון מסונן שהתירו גדולי ישראל?

איזה הבדל יש בין אינטרנט מסונן שאתה גולש בו לבין מכשיר מסונן עם דפדפן בסינון נטפרי ואפליקציות מיוחדות שנבחרו בקפידה?

מי שיש לו כאב בטן כשהוא רואה אדם עם סמארטפון, זה לא נובע מיראת שמים, רק מקנאה עלובה שלשני יש ולו אין.

מי ששמח וטוב לו עם המכשיר העתיק שלו, לא מרגיש חובה אדירה למחות על כבוד התורה או כל בדיחה אחרת.

הרב "משיב כהלכה" לא שת ליבו שאלו אמנם יצאו מן הכלל "אך לא ללמד על הכלל כולו יצא" ועם הקודש בכל מקום מתאמץ ומתחזק לגדור גדרים ולעשות משמרת למשמרת ולצמצם השימוש בטכנולגיה למיעוט ההכרחי ולא להזדקק לכתחילה למסונן אשר ברגע של העדר חסימה ראויה כבר הוא עומד בפתחה של ... אשר חז"ל אסרו להתקרב לפתחה וד"ל
 
לא הבנתי מדבריך מה לא בסדר בדברי הרב משיב כהלכה. אתה רוצה לגדור גדרים? אשריך! מדוע מה שהוא אומר זה לא בסדר?
 
אבקש שתקרא את דברי בשימת עין ולב
קראתי, ולא הבנתי.
הוא דיבר על מכשירים שיש עליהם סינון וכו' כהוראות הרבנים.
ולכן לא הבנתי איפה הבעיה בדבריו.
למעליותא להתנזר גם מכך - אין הכי נמי, אך אין זה אומר שיש בעיה בדבריו.
אתה רוצה להתחזק יותר ממה שהרבנים מורים ולהדר? - אשריך!!! באמת.
אבל איך פתאום ההוא שבסה"כ אומר דבריו עפ"י היתר ת"ח נהפך ללא בסדר?

חשוב מאוד להבדיל בין:
איסור / עיקר הדין / הידור.

ובפרט לפני שתוקפים מישהו...
 
הרב "משיב כהלכה" לא שת ליבו שאלו אמנם יצאו מן הכלל "אך לא ללמד על הכלל כולו יצא" ועם הקודש בכל מקום מתאמץ ומתחזק לגדור גדרים ולעשות משמרת למשמרת ולצמצם השימוש בטכנולוגיה למיעוט ההכרחי ולא להזדקק לכתחילה למסונן אשר ברגע של העדר חסימה ראויה כבר הוא עומד בפתחה של ... אשר חז"ל אסרו להתקרב לפתחה וד"ל

לא היה בדבריי המלצה על שימוש בסמארטפון, מי שיכול לעשות משמרת למשמרת ולהשתמש בטלפון טיפש זה עדיף, ומי שיכול להימנע מטלפון סלולרי בכלל (שהרי גם ה"כשר" מלא וגדוש בבעיות הלכתיות והתמכרויות) תבוא עליו הברכה.

אבל כדרכי בעניינים נוספים, אינני סובל דברים הנראים כצביעות, אדם שכותב באינטרנט להנאתו (ולא מתייחס לכל הגדרים שפורסמו בענין, רק לצורך פרנסה ורק מחוץ לבית וכו' וכו') ואינו עושה שום משמרת למשמרתו, מטיף מוסר לאותם אנשים ההולכים לפי הוראות גדולי ישראל ומשתמשים בסמארטפון מסונן.

הרי זה ברור שאין הדבר נובע מיראת שמים אלא מקנאה גרידא, וכך גם בשאר עניינים. כאשר לי יש אינטרנט (אשר ברגע של העדר חסימה ראויה כבר הוא עומד בפתחה של ... אשר חז"ל אסרו להתקרב לפתחה וד"ל) זה בסדר גמור, אבל עדיין אין לי סמארטפון אז אני מטיף מוסר על משמרת למשמרת וצמצום השימוש בטכנולוגיה.
 
לאיפה הגענו? ל"בית ההוראה" יש קבוצת וואטצאפ?

בוקר טוב, יש עשרות כאלה ונמצאים בהם ת"ח עצומים. חלק מהם אני מכיר אבל לא אנקוב בשמות (לא בכל הקבוצות יש ת"ח עצומים, בקבוצות כהנ"ל יש בעלי העתק הדבק שמעתיקים ממי שהעתיק).

וואצאפ כהלכה.png
 
הרב ווסרמן מקבל ברכת הדרך לקבוצות הוואטסאפ מהרב יצחק יוסף שליט"א

1752757379975.png
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית