אשכנזי חמוד
חבר חדש
- הצטרף
- 15/1/25
- הודעות
- 121
בחזו"א כ' ע"ד הגר"א, "ומיום שגילה דבר זה הכריזו בשמים הזהרו באליהו ובתורתו" (פחות או יותר זה הנוסח, אפ' לראותו בחזו"א השחור על הסוגיא בפסחים)
מדובר כאמור בנשוא שיעור מיל, ולא בנושא זמן קריאת שמע.בחזו"א כ' ע"ד הגר"א, "ומיום שגילה דבר זה הכריזו בשמים הזהרו באליהו ובתורתו" (פחות או יותר זה הנוסח, אפ' לראותו בחזו"א השחור על הסוגיא בפסחים)
זה מזכיר את החזו"א על קוץ של ר"ת שפתאום הפכו אותו על דעת ר"ת במוצ"ש.מדובר כאמור בנשוא שיעור מיל, ולא בנושא זמן קריאת שמע.
(אגב, גם דברי החזו"א הללו אינם אלא דברי נביאות, ואכמ"ל).
(שם יש ללמד קצת זכות שלא היה כתוב כלום על איזה רבינו תם מדובר. ומי שעסק כל הזמן בשיטת ר"ת במוצ"ש, היה בטוח כי אם לא כתוב כלום אז בוודאי הכוונה לנושא הזה. רק שהדבר הופרך מהנהגת החזו"א עצמו. ובהמשך עם פרסום התשובה המלאה).זה מזכיר את החזו"א על קוץ של ר"ת שפתאום הפכו אותו על דעת ר"ת במוצ"ש.
הבעיה שיש מי שעוד מנסה להתלות בתשובה הזו, ועדיין נשאר בצ"ע בדעת החזו"א.(שם יש ללמד קצת זכות שלא היה כתוב כלום על איזה רבינו תם מדובר. ומי שעסק כל הזמן בשיטת ר"ת במוצ"ש, היה בטוח כי אם לא כתוב כלום אז בוודאי הכוונה לנושא הזה. רק שהדבר הופרך מהנהגת החזו"א עצמו. ובהמשך עם פרסום התשובה המלאה).
אינו מוכרח [דברי הלקט יושר הם דבר התלמיד ולא דברי הרב]התרומת הדשן כותב כן להדיא, אבל ק''ק לסמוך עליו כי טעה במציאות כנודע.
תשובה זו סותר כמה תשובות שהדפיס הגרמ"פ בעצמו [משא"כ תשובה זו שנד' אחר פטירתו], וכמדומה שצויינו בהערה לשםוכן באגרות משה שם ח"ו סי' א- יש להקפיד על זמן ק"ש של המג"א, כיון שקבלת עול מלכות שמים צריך לעשותה באופן שיהיה בלי שום פקפוק.
הענין הוא שלכאו' בפשטות מח' ר''ת והגאונים גם תלויה במח' זו. ואכמ''לפשוט.
רוב האחרונים למדו שדעת מרן שמונים מעה''ש, וכ''כ המ''ב.
ברם, השיטה הנ''ל לחינם מכונה 'מגן אברהם', כי זו שיטת כ-10 ראשונים.
ר''ת בתוס' בפסחים ועוד מקומות
הרמב''ן
הרשב''א
הריטב''א
הרא''ה
תרומת הדשן
ועוד. וכן מוכח מד' הב''י ב-2 או 3 מקומות.
נכון, אם כי לא מוכרחהענין הוא שלכאו' בפשטות מח' ר''ת והגאונים גם תלויה במח' זו. ואכמ''ל