"זידאן" הוא המקביל הדז'ירי לחגאז אל כביר האנדלוסי המכונה בקיצור "חגאז", ופרשת משפטים היא כמעט היחידה שכל השירים בה הם במקצב אנדלוסי (במשקל קדאם), להבדיל מפרשיות אחרות שלפעמים השירים הם ללא מקצב. כך היא גם פרשת זכור. שתי הפרשיות הללו הוקלטו בעבר ע"י הרב חיים ביטון, הרב חיים לוק, וואעיש כהן וניסים שושן.
אכן מקאם הקריאה בתורה המרוקאי הוא חגאז, אבל אפשר להטעים אותו עם ביאת או עיראק שמשתלב יפה.
את הקצידה לפרשה "אייחל לצורי" שהיא קצידה בלחן נפלא, נוהגים תלמידי רבי חיים ביטון לבצע בשלוש נעימות: מתחיל בנועם חגאז, ממשיך בנועם עיראק, מסיים בנועם זרקא. נחכה לגואל ומושיע שיגלה את הקצידה הזו לציבור הרחב כפי שגילה את "יפה ותמה" שגם האשכנזים שרים כעת.
בתפילות השבת אפשר לעשות "עדותיך נאמנו מאוד" בלחן זידאן.
בקדיש של ערבית אפשר לעשות לחן "כלו לך דורשי" (דז'ירי) ולהמשיך (וישתבח) בלחן "יקרה מיקר".
עוד לחן יפה של זידאן הוא "לצור גואלנו" (פיוט לפסח בביצוע אלי מלול).
"ראו בנים" אפשר לעשות בלחן "יונה עד אנה", או "לך האל" ולהמשיך בלחן "מזולזלת".
כמו כן אפשר לעשות בלחן "לבשה נפשי חרדה" מתוך הבקשות פרשת מקץ (חגאז), ולהמשיך בלחן "חג ושבת" (מתוך אותה פרשה).
כמו כן אפשר לעשות בלחן "סאלוני עלאס" (זידאן).
"השכיבנו" אפשר לעשות בלחן "שלום עליכם" (אברהם אבינו פדרה קרידו, זידאן).
"יגדל אלוקים חי" אפשר לעשות בלחן "לך האל" או "יקרה מיקר".
בשחרית, "אז ישיר" אפשר לעשות בלחן "לדוד שיר ומזמור" הנפוץ (מתוך קדאם חגאז). "נשפת ברוחך" אפשר לעשות בלחן "אל דר רום" מתוך בקשות פרשת בא (חגאז).
כמו כן אפשר להתחיל בלחן "יחשוב לבי" (מתוך דרג' חגאז) ולהמשיך (נשפת) בלחן "אלי אליה" מתוך פרשת השבוע - משפטים (חגאז). משם לצאת ללחן מתוך בטייחי משרקי שהוא בנועם חגאז.
כמו כן אפשר לעשות בלחן "פלא הדרך" מתוך קאימונץ חגאז, ולהמשיך בלחן עממי בנועם חגאז.
נשמת כל חי אפשר לעשות בלחן "לה טריב עני ותרוח" (של צלאח אלכוויתי, זידאן).
"שוועת עניים" אפשר לעשות בלחן "לעד ארוממך" / "חג ושבת" מתוך בקשות פרשת מקץ (חגאז).
כמו כן אפשר לעשות בלחן "אליך ה'" (חגאז) ומשם אפשר לצאת ללחן "משיח מלכי עבדך" (פרשת זכור, משרקי).
כמו כן אפשר לעשות בלחן "ששון ויקר" (קאימונץ חגאז) ולהמשיך (בפי ישרים) בלחן הקצידה "אספר חסדי אל" (רעאד).
כמו כן אפשר לעשות בלחן "יונה עד אנה" ולהמשיך (בפי ישרים) בלחן "יעלה בצר" (זידאן).
כמו כן אפשר לעשות בלחן "אל דר רום" ולהמשיך (בפי ישרים) בלחן "הלווים בשיר" מתוך בקשות פרשת בא (חגאז).
"הבוחר בשירי זמרה" אפשר לעשות בלחן ביתאיין חגאז ('יבוא דודי').
בקדיש של שחרית אפשר לעשות לחן "יה למתי" והמשך (בחייכון) בלחן "שלום לבן דודי" מתוך חגאז במשקל בסיט, לאחר מכן (וישתבח) אפשר לעשות לחן "ששון ויקר" ולהמשיך (לעילא) בלחן "שמתני" מתוך חגאז במשקל קאימונץ.
למי שלא נמנה על מטיבי לכת, אפשר לעשות בלחן "יחשוב לבי" מתוך חגאז במשקל דרג', פיוט קליל וידוע (לפעמים עושים "והוא רחום" בלחן הזה), ולהמשיך בלחן "אודה לאל" (גם מתוך דרג' חגאז).
"אל אדון" אפשר לעשות בלחן עממי ישן וטוב, המורכב ממקאם צביהאן / חגאז, או בלחן "לך האל לך כתר וחכמה" (זידאן).
כמו כן אפשר לעשות בלחן "מה לחביב מה לו" המורכב משלוש לחנים, ביניהם זידאן (פותח במקאם רמל מיא).
יש גם אופציות של לחן ירושלמי - ירעד לבי (ציון יחזקאל, פריד אל אטרש), או "על לבבי" (עלא באבי) במקאם חיג'אז.
"והאופנים" אפשר לעשות במוואל זידאן, ולצאת (לאל ברוך) בלחן "חסבני" (שחר אבקשך, זידאן).
"ויציב ונכון" אפשר לעשות בלחן "עם נאמני" (זידאן, פיוט לחנוכה) או בלחן "אוחיל יום" (פיוט נפוץ מתוך בקשות פרשת בא, חגאז).
"קדושה" אפשר לעשות בלחן "אנא בחסדך" הירושלמי (חיג'אז).
ב"ברכת כהנים" אפשר לשלב בהתחלה חיג'אז ירושלמי ולהמשיך בזידאן הדז'ירי מרוקאי.