שיעור מחצית השקל, הראש"ל הגר"ד יוסף שליט"א

מתוק מדבש

חבר ותיק
הצטרף
18/12/24
הודעות
574
מרן הראשון לציון הגאון רבי דוד יוסף שליט”א, מפרסם היום הנחיות הלכתיות מפורטות בעניין שיעור “זכר למחצית השקל” לשנת תשפ”ה.

על פי הפסיקה, שיעור הסכום לשנה זו נקבע על 27 ש”ח.

כמו”כ, חובת הנתינה חלה על כל מי שהוא מגיל שלוש עשרה שנה ומעלה, אך נשים וילדים קטנים יכולים אף הם להשתתף במצווה זו. בנוסף, מי שאין ידו משגת רשאי לתת כפי יכולתו, אפילו מטבע בודד.
 
מרן הראשון לציון הגאון רבי דוד יוסף שליט”א, מפרסם היום הנחיות הלכתיות מפורטות בעניין שיעור “זכר למחצית השקל” לשנת תשפ”ה.

על פי הפסיקה, שיעור הסכום לשנה זו נקבע על 27 ש”ח.

כמו”כ, חובת הנתינה חלה על כל מי שהוא מגיל שלוש עשרה שנה ומעלה, אך נשים וילדים קטנים יכולים אף הם להשתתף במצווה זו. בנוסף, מי שאין ידו משגת רשאי לתת כפי יכולתו, אפילו מטבע בודד.
יש מכתב להעלות?
 
פירסמו שחזר בו ודעתו כאחיו מרן הגר"י שליט"א ולא כמו שאמר בהתחלה
אולי דעתו כדעת מרן הגר"מ מאזוז שגם כן הורה לתלמיד ששאל (חבר) 40?
אולי דעתו כדעת עצמו?
מה הרב יצחק קשור פה
ועכשיו חבר שלח לי את ההודעה וזה לא ש"חזר בו" רשמית אלא נטען שהיה טעות בחישוב ובנתוני שווי הכסף וכדו'
 
ועכשיו חבר שלח לי את ההודעה וזה לא ש"חזר בו" רשמית אלא נטען שהיה טעות בחישוב ובנתוני שווי הכסף וכדו'
*זכר למחצית השקל – שיעור מחצית השקל נקבע על ידי הראשון לציון והרב הראשי לישראל*

מרן פוסק הדור, הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד יוסף שליט״א, פרסם מכתב ובו הוא מציין את שיעור הסכום ״זכר למחצית השקל״ לשנה זו – 40 ש”ח.

במכתבו, מרן הראשון לציון מתייחס להנהגות המקובלות בקיום מצוות זכר למחצית השקל, ומדגיש את חשיבות ההידור בנתינת הסכום עבור כל אחד מבני הבית, כולל ילדים קטנים. כמו כן, הוא מציין כי יש הנוהגים לתת גם עבור עוברים שבמעי אמם.

עוד במכתבו של הראשון לציון, הוא מסביר כי מי שאין ביכולתו לתת סכום זה, יכול לתת לפי יכולתו, ואף מציין את המנהגים השונים המובאים בספרי הפוסקים בעניין זה.

בהודעה הקודמת שנשלחה בנוגע לסכום זכר למחצית השקל, נפל אי-דיוק בחישוב הסכום ובהערכת מחיר הכסף.
הסכום הנכון מופיע במכתבו המצורף של הראשון לציון.
 
זה פשוט מרגש אותי לראות שהגר"ד יוסף מפרסם בפשטות שטעה, וחוזר בו ומתקן.

זה אמנם אמור להיות מצב נורמלי, אבל לצערנו בדורנו זה מאוד מאוד נדיר.
 
אבל לצערנו בדורנו זה מאוד מאוד נדיר.
כנראה לא עיינת בילקוט יוסף כמה פעמים שחזר בו והדר הוא לכל חסידיו ולא בוש בדבר
ואה"נ גם אני רואה בזה מעלה גדולה של מרן הרב דוד יוסף וירבו כמותם בישראל (ורק תמהתי בשל מה נפלה כזו טעות משמעותית)
 
כנראה לא עיינת בילקוט יוסף כמה פעמים שחזר בו והדר הוא לכל חסידיו ולא בוש בדבר

אשריו, אתה יכול לציין לי היכן הרב יצחק חזר בו? (אני שואל רק מתוך סקרנות).

אינני מתכוון למקרים שאביו הגר"ע חזר בו וכדו', אלא שכותב טעיתי ואני חוזר בי.
 
כנראה לא עיינת בילקוט יוסף כמה פעמים שחזר בו והדר הוא לכל חסידיו ולא בוש בדבר
ואה"נ גם אני רואה בזה מעלה גדולה של מרן הרב דוד יוסף וירבו כמותם בישראל (ורק תמהתי בשל מה נפלה כזו טעות משמעותית)
אשריו, אתה יכול לציין לי היכן הרב יצחק חזר בו? (אני שואל רק מתוך סקרנות).

אינני מתכוון למקרים שאביו הגר"ע חזר בו וכדו', אלא שכותב טעיתי ואני חוזר בי.
פה
 

קבצים מצורפים

בלי סוף דוגמאות אם תלמד ילקו"י תראה
אחד האחרונים שבהם הוא בעניין ברכת השניצל
ואין לי פנאי לחפש לך
 
בבית כנסת לפני כ-15 שנה הרב אמר שצריך לומר במוצ"ש "מגדיל" ותיקנתי אותו שאומרים "מגדול", אז הוא אמר לי שבילקו"י חזר בו.
לא ראיתי את זה כעת, אך זכור לי שפתחתי ילקו"י וראיתי שכתוב "מגדול" והרב שם אמר לי שאח"כ הוא חזר בו.
 
בלי סוף דוגמאות אם תלמד ילקו"י תראה
אחד האחרונים שבהם הוא בעניין ברכת השניצל

תוכל לצלם לי מה שחזר בו בענין ברכת השניצל?

אם יש "בלי סוף" דוגמאות, בוודאי תוכל למצוא עשר דוגמאות מבלי להתאמץ.

אציין שבספריה בביתי יש את כל הסט של "ילקוט יוסף" ואני פוסק הלכה ממנו על פי רוב.
 
תוכל לצלם לי מה שחזר בו בענין ברכת השניצל?
חזר בו בתרתי, והוא חידוש גדול יותר.
(בהתחלה כתב בילקו"י שהכל, אח"כ כתב בשו"ת הראשל"צ מזונות, והיום כולם יודעים שסובר לברך שהכל. לא יודע אם זה כתוב בספרים, אבל ככה כל האברכים אומרים בשמו).
 
ראשי תחתית