תניא בעניין צדיק גמור

אז כנראה דוד המלך לפי מונח הגמרא יקרא צדיק גמור ובמונח הפנימי של התניא לא וזה לא מחסר ממעלתו כי זה משו נדיר ביותר ומצינו אותו אצל אברהם ובודדים
לא כנראה - בטוח יקרא צדיק גמור ע"פ הגמ'.
ומה שמצינו אצל בודדים - שהפכו את היצה"ר לטוב?
 
ברור שע"פ הגמ' דוד המלך בדרגת צדיק גמור, ע"פ התניא שמבאר בפרקים י' והלאה, שצדיק גמור - הפך לגמרי את הרע שבו - לטוב, צדיק שאינו גמור נשאר מעט מהרע אבל הוא כפוף לטוב, ע"פ מה שהסביר יסודותיך חזקי שדוד המלך בדרגת צדיק שאינו גמור כי מה שהוא אמר על מה שדוד אמר על עצמו "וליבי חלל בקרבי" הכוונה היאשהוא אכן פחות מאברהם אבינו שהפך את הרע לגמרי לטוב, אלא שדוד המלך נשאר מעט מהרע אבל הוא כפוף לטוב, וזה הכוונה ליבי חלל בקרבי, שבקרבי אין רע - בתכלית הרע, אלא רק רע שכפוף לטוב,
וכמובן שהביאור הזה הוא לא ע"פ הפשט, אבל כך מתיישבת שאלתי בהתחלה. מקווה שזה מובן.
 
ראשי תחתית