"אין דין שהמסובים יתנו עיניהם בכוס, מה שכתב הרמ"א זה על המברך"
טעות!
שולחן ערוך אורח חיים הלכות שבת סימן רצו סעיף א
ובשעת הבדלה יתנו עיניהם בכוס ובנר.
משנה ברורה סימן רצו ס"ק ג
(ג) יתנו עיניהם בכוס - היינו [ה] המבדיל וגם השומעים העונים אמן כדי שלא יסיחו דעתם:
מקור הדברים הוא בטור שם בשם ריצ"ג ועוד.
וה"ה לגבי קידוש
פסקי תשובות אורח חיים סימן רעא אות כט
ודע, שעל304 פי המבואר בפוסקים גם השומעים בכלל הלכה זו, ליתן עיניהם בנרות וביין בעת הקידוש, וכפי המבואר לעיל,
304 . שש"כ פמ"ז סעי' ל"א עפ"י הפמ"ג ומשנ"ב ריש סי' רצ"ו.
טעות!
שולחן ערוך אורח חיים הלכות שבת סימן רצו סעיף א
ובשעת הבדלה יתנו עיניהם בכוס ובנר.
משנה ברורה סימן רצו ס"ק ג
(ג) יתנו עיניהם בכוס - היינו [ה] המבדיל וגם השומעים העונים אמן כדי שלא יסיחו דעתם:
מקור הדברים הוא בטור שם בשם ריצ"ג ועוד.
וה"ה לגבי קידוש
פסקי תשובות אורח חיים סימן רעא אות כט
ודע, שעל304 פי המבואר בפוסקים גם השומעים בכלל הלכה זו, ליתן עיניהם בנרות וביין בעת הקידוש, וכפי המבואר לעיל,
304 . שש"כ פמ"ז סעי' ל"א עפ"י הפמ"ג ומשנ"ב ריש סי' רצ"ו.
קבצים מצורפים
נערך לאחרונה: