תורת רבי בן ציון מוצפי שליט"א

  • יוזם האשכול יוזם האשכול כהן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
למה שישא נאומים נגד חב"ד אחרי שהרב חב"ד מחק אותם בציבוריות הליטאית?
אף פעם לא היה חשש שחב''ד ישפיעו על ליטאים. וגם א''כ, אז ה''ה לברסלב וזילברמן ושאר קהילות, ולא מצינו שיצאו נגד.
השאלה איך היה מדבר נגדם אם הרב שך לא היה יוצא נגדם.
אני לא נביא, לא יודע
לי נראה שהיה מדבר הרבה יותר חריף.
כנ''ל
ע"ע נאומו באלעד ערב הבחירות.
??
בכל מקרה, להזכיר שהרב שך לא יצא רק נגד חב''ד, ונסתפק בזה.
נ''ב אני 'קצת' תלמיד של הרב שך בעצמי, בכ''ז למדתי אצלו בישיבה 3 שנים.
 
הם לא נמחקו כלל, עוד בחייו של הרב שך היו גדולים ליטאים שהעריצו את הרבי וכתבו לו, כמו הגרש"ז אויערבאך, ואחר פטירתו היו פעמים רבות שרבנים מחב"ד (כמו הרב יואל כהן) התקבלו בברכה ובחום בבתים של גדולים ליטאים, וכו'.

גם העלונים של חב"ד נקראים בשקיקה ע"י אברכים ליטאים, ממה שראיתי בעיני.
קוראים עוד הרבה דברים, אבל ההשפעה שלהם על אורח חייהם והשקפתם וכד' אפסית.
גם ראיתי הרבה ליטאים קוראים עלונים של המזרחי.
 
אף פעם לא היה חשש שחב''ד ישפיעו על ליטאים. וגם א''כ, אז ה''ה לברסלב וזילברמן ושאר קהילות, ולא מצינו שיצאו נגד.
אוהו כמה היה חשש, אתה כנראה לא יודע כמה בקול תורה ופוניבז' נסחפו לחב"ד באותם שנים, היה חבורות שלומדים תניא.
 
אוהו כמה היה חשש, אתה כנראה לא יודע כמה בקול תורה ופוניבז' נסחפו לחב"ד באותם שנים, היה חבורות שלומדים תניא.
לא זכור לי
(האמת שלמדתי בישיבות הנ''ל באזור תשנ''ב-תשנ''ה, זה היה כבר מאחורי כ''ז)
 
ההשפעה שלהם על אורח חייהם והשקפתם וכד' אפסית

חזקה לתעמולה שאינה חוזרת ריקם, אין לך כלים למדוד את גודל ההשפעה, ומאז ומעולם לא היתה תופעה שאלפי אברכים ליטאים הפכו לחבדניקים, אלא פה ושם יש השפעה פרטית על אדם פרטי.
 
אף פעם לא היה חשש שחב''ד ישפיעו על ליטאים. וגם א''כ, אז ה''ה לברסלב וזילברמן ושאר קהילות, ולא מצינו שיצאו נגד.

אני לא נביא, לא יודע

כנ''ל

??
בכל מקרה, להזכיר שהרב שך לא יצא רק נגד חב''ד, ונסתפק בזה.
נ''ב אני 'קצת' תלמיד של הרב שך בעצמי, בכ''ז למדתי אצלו בישיבה 3 שנים.
שמעת ממנו שיעורים?
 
יש גם הרבה ליטאים שלובשים תכלת
וכאלה שהוכלים לקהילות כמו 'זילברמן'
ועושים 'סיבוב שערים' וכו', (היה דיון שלם ע''ז בפורום שכן)
וכאלה שנמשכים לברסלב
או לכל מיני דברים אחרים
ואין פוצה פה ומצפצף (עכ''פ בפהרסיא בנאומים וכיו''ב)
 
אוהו כמה היה חשש, אתה כנראה לא יודע כמה בקול תורה ופוניבז' נסחפו לחב"ד באותם שנים, היה חבורות שלומדים תניא.

דמיונות. היתה שמועה על קבוצה של בחורי ישיבה בודדים שלמדה תניא, אבל עדיין רב המרחק בין לימוד תניא לבין להפוך להיות חסיד חב"ד. הרב שך פשוט חשש מלגיטימציה לחב"ד.
 
דמיונות. היתה שמועה על קבוצה של בחורי ישיבה בודדים שלמדה תניא, אבל עדיין רב המרחק בין לימוד תניא לבין להפוך להיות חסיד חב"ד. הרב שך פשוט חשש מלגיטימציה לחב"ד.
היו בפונביז באותם ימים גם חבדניקים ואולי זה היה בהשראת רבי דוד שהיה ר''י בתומכי תמימים
ר' דב למד תקופה קצרה בישיבה והחבר חדר שלו היה הרב ליפשיץ
מיד לאחים וכמדומני שהוא חבדניק מבית
 
אני אחזתי ממנו לאדם רציני שהחזיק הרבה תורה

הדברים שאתה כותב מלמדים עד כמה אתה מכיר אותו. הוא לא אדם רציני רק מצד "שהחזיק הרבה תורה" אלא מצד זה שלמד ולימד תורה יומם ולילה וישן שעות ספורות ביממה, והיתה לו בקיאות עצומה והנהגות חסידות מופלגות.
 
הדברים שאתה כותב מלמדים עד כמה אתה מכיר אותו. הוא לא אדם רציני רק מצד "שהחזיק הרבה תורה" אלא מצד זה שלמד ולימד תורה יומם ולילה וישן שעות ספורות ביממה, והיתה לו בקיאות עצומה והנהגות חסידות מופלגות.
נניח ואתה צודק
אבל כאלה שטויות אתה יודע כמה זמן לא שמעתי
הגרב''מ היה אומר על כזה דבר זה אפילו לא שטויות
ובעיני זה מגרע מדמותו.
 
הרב שך פשוט חשש מלגיטימציה לחב"ד.
לא
הרב שך לא היה לו בעיה עם חב''ד
שהרי היו חב''ד בפונביז
היה לו בעיה עם משיחיות
וקראתי בספר של רפי וולף שהרב שך אמר לו
אתה יודע מי יצא לקראתי בשמיים בעל התניא
כיון שאני הצלתי את חסידות חב''ד [וצ''ב ההצלה]
 
הבאתי גם צילום מתוך ספרו שחולק על אביו מכח דברי הרשב"ץ, אבל זו כבר לפחות הפעם השלישית (חזקה!!!) שאתה מסלף את דבריי בכדי שיהיה לך נוח לענות.

לא סילפתי שום דבר, אלא התייחסתי לדברים שאמר לך בעל פה, שאין לזה שום משמעות.

והפוסל במומו פוסל, כי בעצמך כתבת:

אולם בא' השיעורים אמר לבאר את הרשב"ץ באופן שאין ממנו סתירה לד' החזו"ע

וממילא "לא חולק על אביו" כלל ועיקר, ואביו לא טועה ולא יטעה מעולם.
 
לא
הרב שך לא היה לו בעיה עם חב''ד
שהרי היו חב''ד בפונביז
היה לו בעיה עם משיחיות

זה בדיוק מה שכתבתי, שהיו לו בעיות ספציפיות בחסידות חב"ד, ולכן חשש שילמדו תניא שלא יגררו אחריהם ויסחפו אחר משיחיות (שהיתה בתקופתו בשיאה אצל חסידי חב"ד שהיו מבוהלים מכך שהרבי נפל למשכב והשתתק).
 
וקראתי בספר של רפי וולף שהרב שך אמר לו
אתה יודע מי יצא לקראתי בשמיים בעל התניא
כיון שאני הצלתי את חסידות חב''ד [וצ''ב ההצלה]

ירד להציל ולא הציל, כי אין אף חבדניק משיחיסט ששינה את דעתו בעקבות דברי הרב שך (ואם שינה דעתו זה רק בעקבות דברי הרבי עצמו שהרב שך לא היה מודע אליהם ככל הנראה), והתוצאה היחידה מדברי הרב שך היא מחלוקת ופילוג בעם ישראל (כוונתו היתה לש"ש אבל זו התוצאה), ולאחר פטירתו גם המגזר שלו התפלג ונקרע לקרעים שלא ניתנים לאיחוי.

וב"ה הרבי האחרון בחב"ד הפך את חב"ד לאימפריה של למעלה מ7000 שליחים בכל העולם המפיצים תורה ויהדות ומחזירים רבבות בתשובה.
 
לא סילפתי שום דבר, אלא התייחסתי לדברים שאמר לך בעל פה, שאין לזה שום משמעות.
התייחסת רק למה שנוח לך, כי את זה אתה יכול להכחיש בקלות.
ואת ההוכחה הברורה העלמת.
והפוסל במומו פוסל, כי בעצמך כתבת:



וממילא "לא חולק על אביו" כלל ועיקר, ואביו לא טועה ולא יטעה מעולם.
דבריי פשוטים וברורים, כשלא היה לו פשט אחר ברשב"ץ לא היסס לחלוק על אביו, וזו ראיה גמורה נגד דבריך, שסובר שאביו מעולם אינו טועה.
אם אכן יש ביאור אחר ברשב"ץ ממילא אינו נגד אביו. (כמדומה שהגר"א כנחובסקי בס' בר אלמוגים גם פי' את ד' הרשב"ץ באופן שאינם סותרים לד' החזו"ע).
 
לא זכיתי להבין את התשובה שלך. אתה עצמך כתבת שיש לו הסבר בחזו"ע לבאר את הרשב"ץ שלא יסתור את החזו"ע.

גם תמיד יוכל לומר שאם היה רואה רשב"ץ היה חוזר בו, כשיטת הגר"ע עצמו שנוהג לומר כן, וממילא אין זה נחשב ל"חולק".
 
ראשי תחתית