באנר תרומה

בקשת מראי מקום שציין הילקוט יוסף

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אתה מוזמן להעלות את ה"טעויות" שגילה.
לא כל ויכוח אומר שמישהו טעה.
לכן הקדמתי שזה מישהו אהוב על מורך ורבך, שהוא מעריך אותו מאוד, בוא נראה אם אוכל להשיג הענין.
עכ"פ אם אתה כל כך מתאווה ליישב דברי מורך ורבך, יש את אשכולות הגפן של ידידנו דמתקרי כהן כמדומני, הדן בשפה ברורה ומתונה בכל דבריו, ויש שם מאות הערות/תמיהות/קושיות/פירכות שעדיין פתוחות וזועקות למענה.
 
לכן הקדמתי שזה מישהו אהוב על מורך ורבך, שהוא מעריך אותו מאוד, בוא נראה אם אוכל להשיג הענין.
עכ"פ אם אתה כל כך מתאווה ליישב דברי מורך ורבך, יש את אשכולות הגפן של ידידנו דמתקרי כהן כמדומני, הדן בשפה ברורה ומתונה בכל דבריו, ויש שם מאות הערות/תמיהות/קושיות/פירכות שעדיין פתוחות וזועקות למענה.
האמת שאני לא מרא דשמעתתא בענין הקורונה, אלא מישהו אחר מהפורום עדכן אותי על כך והעלים עצמו מטעמים הכמוסים עמו. ובינתיים לא השיב לי בענין. ועכ"פ כפי האמור, אחר שנסיים עם כל התמיהות האחרות, אז אלחץ עליו לשלוח החומר החדש לרענון הענין. כרגע זה לא כזה דחוף...
 
אז איך נדע אם הרב יצחק ראה או לא?
אתה מוזמן לשאול אותו...
כתבתי בפורום הזה 2300 תגובות, בפורום אוצר החכמה 2600 תגובות, בפורום לתורה 7500 תגובות. עד היום, בכל התגובות הללו לא היתה אפילו תגובה אחת שהתבררה כשקר וכהמצאה.
הרב @משיב כהלכה אני עדין מחכה... אם תוכל לשלוח לי את המקור...
 
עכ"פ אם אתה כל כך מתאווה ליישב דברי מורך ורבך, יש את אשכולות הגפן של ידידנו דמתקרי כהן כמדומני, הדן בשפה ברורה ומתונה בכל דבריו, ויש שם מאות הערות/תמיהות/קושיות/פירכות שעדיין פתוחות וזועקות למענה.
ועניתי על הרבה דברים שכתב הרב @כהן
- כל דבר לגופו של עניין, יש לך הערה מסויימת אתה יכול להעלות אותה אבל לא להחזיק בכך שיש "מאות שגיאות"...

- ולא "להוציא לשון הרע" כי מסתמא הרב יצחק שליט"א ראה את מה שתיקן בדברי שלום ואמת (בעוד שאנחנו עדין מחכים ל@משיב כהלכה למקור) ולכן מותר לדבר עליו כך.
 
ועניתי על הרבה דברים שכתב וכו' אבל לא להחזיק בכך שיש "מאות שגיאות"...
לא יודע מה ומו ענית, אבל ברור שגם אחרי זה יש מאות תמיהות ופירכות, שמצריכות כתיבה מחדש של כל הספר.
 
לא יודע מה ומו ענית, אבל ברור שגם אחרי זה יש מאות תמיהות ופירכות, שמצריכות כתיבה מחדש של כל הספר.
מחילה, אבל זה לא "מאות" ולא "עשרות"...
תעשה טובה תשאל בשמי אם ראה מה שנכתב בילקוט יוסף ציצית.
לעניין מה? הדברי שלום ואמת?
 
מחילה, אבל זה לא "מאות" ולא "עשרות"...
מחילה, אבל יש עשרות ואולי מאות [לא ספרתי] של קושיות ותמיהות שלא נענו.
מצורף קצת דוגמאות.
יש עוד הרבה שכבר עלו, אך אין לי זמן כעת בפניא דמעלי שבתא להמשיך לחפש.
 

קבצים מצורפים

מחילה, אבל יש עשרות ואולי מאות [לא ספרתי] של קושיות ותמיהות שלא נענו.
מצורף קצת דוגמאות.
יש עוד הרבה שכבר עלו, אך אין לי זמן כעת בפניא דמעלי שבתא להמשיך לחפש.
עברתי ברפרוף על הקבצים הנ"ל, ורבים מהם נידונו בפורום כאן וישנם כמה וכמה דברים לא נכונים בטענות הנ"ל.
אם אתה רוצה אתה מוזמן לפתוח אשכול על כל נושא בנפרד, ולא לשלוח את הכל בב"א.
 
(דרך אגב לא מצאתי שם - אשמח אם כבודו יוכל להעלות זאת)
ודרך אגב אשמח עם תעלה פה איפה המחבר כתב שתיקן זאת ושלח למרן שליט"א את זה (כי מרן שליט"א לא "נביא" שאמור לדעת שהוא תיקן זאת בספרו... אם יש לך הערה אתה מוזמן לשלוח לו)
אבל אתה בעצמך מוציא לשון הרע על הרב יצחק יוסף שליט"א.
לפני שאתה עושה כן אולי תדבר איתו או תשלח לו משהו, כי יכול מאוד להיות שהוא לא ראה את מה שכתב בספר הנ"ל. (ואני מבקש עוד פעם אם תוכל לשלוח זאת)

אני מודה לך שהמתנת בסבלנות, נמצאה האבידה ב"ה...

מקור הדברים הוא בתשובה שפירסם הרב יצחק יוסף בקובץ אור תורה בחודש תשרי תשס"ד, והרב שלמה טולדנו השיב לו גם בקובץ אור תורה, בחודש אדר תשס"ד.

משנת תשס"ד ועד עצם היום הזה, למעלה מעשרים שנה, העתיק הרב יצחק יוסף לספריו את ההערה הנ"ל שוב ושוב ושוב (5-6 פעמים בכל ספריו) בסגנון של "בדה מליבו" לאחר שהנ"ל הבהיר בשער בת רבים שמדובר בטעות טכנית וגם הסביר מה מקור הטעות!

דברי הרב יצחק יוסף (שייחס בטעות את הספר לרב עמאר, יו"ר מכון אורות יהדות המגרב):

1.jpg2.jpg

דברי הרב שלמה טולדנו (ההבהרה בהערה למטה):

3.jpg
 
אני מודה לך שהמתנת בסבלנות, נמצאה האבידה ב"ה...

מקור הדברים הוא בתשובה שפירסם הרב יצחק יוסף בקובץ אור תורה בחודש תשרי תשס"ד, והרב שלמה טולדנו השיב לו גם בקובץ אור תורה, בחודש אדר תשס"ד.
תודה רבה.
משנת תשס"ד ועד עצם היום הזה, למעלה מעשרים שנה, העתיק הרב יצחק יוסף לספריו את ההערה הנ"ל שוב ושוב ושוב (5-6 פעמים בכל ספריו) בסגנון של "בדה מליבו" לאחר שהנ"ל הבהיר בשער בת רבים שמדובר בטעות טכנית וגם הסביר מה מקור הטעות!
אתה מוזמן לשלוח זאת לרב יצחק שליט"א, ולא לתלות שמרן שליט"א בקי בכל חדרי "אור תורה" וראה את התגובה הזאת...
 
כן, בוודאי. כאחד שלא רק קורא אלא גם שולח בעצמו מאמרים ל"אור תורה", הוא פשוט לא ראה את המאמר שפורסם בקובץ הבא.

ומאז ועד היום במשך עשרים שנה נעלם ממנו... למרות שמכתביו נראה שהוא עובר בדקדוק על כל חוברת הכי קטנה שמוציאים החולקים עליו.

מדהים עד היכן לימוד זכות מגיע (וכיצד הוא נעלם לגמרי כשמדובר ברבי שלמה טולדנו שהעתיק שתי שורות בטעות).
 
כן, בוודאי. כאחד שלא רק קורא אלא גם שולח בעצמו מאמרים ל"אור תורה", הוא פשוט לא ראה את המאמר שפורסם בקובץ הבא.

ומאז ועד היום במשך עשרים שנה נעלם ממנו... למרות שמכתביו נראה שהוא עובר בדקדוק על כל חוברת הכי קטנה שמוציאים החולקים עליו.
אם אתה נביא ויודע ב100% שהרב יצחק יוסף שליט"א ראה זאת - בסדר.
אבל כל עוד יש לך אפי' 1% שהוא לא ראה זאת, אתה מוזמן לשלוח לו זאת.
 
הוא פשוט לא ראה את המאמר שפורסם בקובץ הבא.
מסתבר שראה אך שכח
כשם ששכח את המאמר של "מאיר יוחנן" שפירסם ג"כ באור תורה ניסן תשל"ז [כפי שהעיד בספרו ילקוט יוסף שובע שמחות כרך ב' שנת תשס"ה בהל' מילה עמ' קיז']
מאיר יוחנן.JPG

ואע"פ שבשעה שכתב את ספרו ילקו"י בשנת תשס"ה עדיין זכר מזה
אך כעבור כמה שנים אח"כ, כבר לא זכר מי הוא בעל המאמר שם באור תורה.
 
כן, בוודאי. כאחד שלא רק קורא אלא גם שולח בעצמו מאמרים ל"אור תורה", הוא פשוט לא ראה את המאמר שפורסם בקובץ הבא.

ומאז ועד היום במשך עשרים שנה נעלם ממנו... למרות שמכתביו נראה שהוא עובר בדקדוק על כל חוברת הכי קטנה שמוציאים החולקים עליו.

מדהים עד היכן לימוד זכות מגיע (וכיצד הוא נעלם לגמרי כשמדובר ברבי שלמה טולדנו שהעתיק שתי שורות בטעות).
ממש לא נכן שעובר על אור תורה באדיקות.
פעם אולי היה עובר בקביעות.
כיום משתדל שלא לראות כלל.
 
ברור ופשוט שכאשר היה כותב שם בעצמו, היה עובר על זה לכל הפחות מקופיא ורואה מה הנושאים, ועוד יותר ברור שעבר על מאמרו של הרב שלמה טולדנו, ועוד יותר ברור שעבר על הקובץ שיצא לאחר שפירסם שם את תשובתו, לראות אם העירו על זה וכו'.
 
ברור ופשוט שכאשר היה כותב שם בעצמו, היה עובר על זה לכל הפחות מקופיא ורואה מה הנושאים, ועוד יותר ברור שעבר על מאמרו של הרב שלמה טולדנו, ועוד יותר ברור שעבר על הקובץ שיצא לאחר שפירסם שם את תשובתו, לראות אם העירו על זה וכו'.
זה לא התפרסם בחודש שאחרי שפירסם, אלא חצי שנה אחרי. וודאי שאינו בטוח שהמשיך לעקוב במשך חצי שנה לראות האם יש ע"ז תגובה.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית