בקשת מראי מקום שציין הילקוט יוסף

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אם אתה נביא ויודע ב100% שהרב יצחק יוסף שליט"א ראה זאת - בסדר.

לא צריך להיות נביא, צריך לא להיות בת יענה. הרי גם אם הייתי שולח לו 50 מכתבים, היית ממשיך לטעון שכנראה הוא לא ראה ולא שמע.

אם היה לך הסבר כלשהו, מילא, אבל האם אתה באמת חושב שהתירוצים המביכים והמגוחכים האלה משכנעים מישהו? על כגון דא נאמר "יפה שתיקה לחכמים".

וכנראה עוד לא הבנת שכתבתי זאת לרבותא, שאע"פ שהבהיר עצמו המשיך לכתוב עליו את אותה הערה באותו סגנון, אבל הענין העיקרי כאן הוא ההערה עצמה, לקחת שתי שורות שהועתקו בטעות מתוך סדרה שלימה ולעשות מזה חגיגה, להציג את המחבר כרמאי ושקרן, כדי ליצור דה לגיטימציה לספריו, ולחזור על זה שוב ושוב ושוב.

ותלמידו של הרב יצחק המשיך את הסגנון בדברי ביזוי ושיסוי, כשהוא מדגיש שאמנם הרב טולדנו הבהיר שמדובר בהעתקה מספר אחר בטעות אבל כל זה רק לאחר שהרב יצחק העיר עליו, דהיינו שהוא רמאי ושקרן, רק בלית ברירה לאחר שהתגלתה תרמיתו הגדולה נאלץ לתקן. לא יאומן כי יסופר.
 
וממילא ההכרח שלך שראה, שגם אם היה מתפרסם מיד אחרי לא מוכרח, הרבה פחות מוכרח.

אין כאן "הכרח", יש כאן 1+1.

א. בשנים ההם הרב יצחק לא רק היה קורא את "אור תורה" אלא גם כותב שם, זאת אומרת שבוודאי עבר על כל מה שהתפרסם באותה תקופה (סביר להניח שעד עצם היום הזה הוא עובר מקופיא, לראות אם יש משהו "מעניין" שקשור אליו. אבל בתקופה ההיא זה וודאי).

ב. הרב יצחק מתייחס בספריו לכל חולק, בכל קונטרס נידח, כולל קובץ "אור תורה" כמובן, ואני באופן אישי הכרתי הרבה מדברי החולקים רק דרך חיבוריו (ויישר כוחו).
 
לא צריך להיות נביא, צריך לא להיות בת יענה. הרי גם אם הייתי שולח לו 50 מכתבים, היית ממשיך לטעון שכנראה הוא לא ראה ולא שמע.

אם היה לך הסבר כלשהו, מילא, אבל האם אתה באמת חושב שהתירוצים המביכים והמגוחכים האלה משכנעים מישהו? על כגון דא נאמר "יפה שתיקה לחכמים".
לך אליו בתפילה בבוקר תשאל אותו בנחת... תגיד לי מה ענה לך ואני יאמין לך...
אבל הענין העיקרי כאן הוא ההערה עצמה, לקחת שתי שורות שהועתקו בטעות מתוך סדרה שלימה ולעשות מזה חגיגה, להציג את המחבר כרמאי ושקרן, כדי ליצור דה לגיטימציה לספריו, ולחזור על זה שוב ושוב ושוב.
זהו שהר יצחק לא ידע שזה "בטעות"...
המשיך את הסגנון בדברי ביזוי ושיסוי, כשהוא מדגיש שאמנם הרב טולדנו הבהיר שמדובר בהעתקה מספר אחר בטעות
אתה יכול לשלוח לי איפה כתב זאת?
 
אין כאן "הכרח", יש כאן 1+1.

א. בשנים ההם הרב יצחק לא רק היה קורא את "אור תורה" אלא גם כותב שם, זאת אומרת שבוודאי עבר על כל מה שהתפרסם באותה תקופה (סביר להניח שעד עצם היום הזה הוא עובר מקופיא, לראות אם יש משהו "מעניין" שקשור אליו. אבל בתקופה ההיא זה וודאי).

ב. הרב יצחק מתייחס בספריו לכל חולק, בכל קונטרס נידח, כולל קובץ "אור תורה" כמובן, ואני באופן אישי הכרתי הרבה מדברי החולקים רק דרך חיבוריו (ויישר כוחו).
כמו שסביר לך שעובר על אור תורה גם כיום, למרות שזה לא נכון בכלל.
כך גם השאר לא מוכרח בכלל.
וממש לא משיב לכל חולק, משתדל להשיב לכל חולק שראה, אבל יש עוד הרבה השגות שלא ראה. (תשאל את הרב @כהן שעדיין לא זכה להעביר אליו את ספריו).
לא כל מה שסביר אצלך נהיה מציאות!!!
 
לך אליו בתפילה בבוקר תשאל אותו בנחת... תגיד לי מה ענה לך ואני יאמין לך...
נעשה הסכם אני אלך ואשאל אותו

בתנאי שאתה תלך ותשאל אותו גבי מה שאמר לא מזמן בשיעור שלו לעיני קבל עם ועולם "שאחד מכסא רחמים" וכו' ההמשך ידוע

בו בזמן שהוא בעצמו גילה בילקו"י [שציינתי לעיל] שזה לא אחר מאשר הוא בכבודו ובעצמו.
 
וממש לא משיב לכל חולק, משתדל להשיב לכל חולק שראה, אבל יש עוד הרבה השגות שלא ראה.

אני מקווה שאתם בעצמכם מאמינים לכל התירוצים המשעשעים שלכם.

אתה יכול לשלוח לי איפה כתב זאת?

בשמחה רבה! הדברים מופיעים במהדורה הראשונה של הקונטרס, שאח"כ הפך ל"מענה שלום ואמת". נשמח לשמוע תירוצים חדשים ליישוב הדברים...

והנה למרבה התדהמה והפליאה, הדברים נעלמו באופן מפתיע מהמהדורה הסופית של הקונטרס, ואין זכר ל"העירוני שהמחבר כתב בספרו חלק ב' שהוא טעות סופר"... (אף אחד לא העיר לו, אלה דברים שהוא העתיק ממה שכתבתי בפורומים השונים, וטעה אחריי לחשוב שזה מופיע בחלק ב', אבל למעשה מופיע בקובץ "אור תורה").

והיות והקונטרס נדפס עם הסכמה חמה של הרב יצחק יוסף שעבר על כל הקונטרס, לא נותר אלא להסיק שהמחבר השמיט זאת כדי שיהיה אפשר להמשיך לטעון שהוא לא ראה ולא ידע.

מהדורה ראשונה:

מהדורה ראשונה.jpg

מהדורה שניה:

מהדורה שניה.jpg
 
בתנאי שאתה תלך ותשאל אותו גבי מה שאמר לא מזמן בשיעור שלו לעיני קבל עם ועולם "שאחד מכסא רחמים" וכו' ההמשך ידוע

בוא בזמן שהוא בעצמו גילה בילקו"י [שציינתי לעיל] שזה לא אחר מאשר הוא בכבודו ובעצמו
והחליט לתלות הסרחון באחר ולא סתם אחר אלא על כסא רחמים
אני לא מונח כל כך...
אשמח שתשלח לי את כל הפרטים.
 
בשמחה רבה! הדברים מופיעים במהדורה הראשונה של הקונטרס, שאח"כ הפך ל"מענה שלום ואמת". נשמח לשמוע תירוצים חדשים ליישוב הדברים...

והנה למרבה התדהמה והפליאה, הדברים נעלמו באופן מפתיע מהמהדורה הסופית של הקונטרס, ואין זכר ל"העירוני שהמחבר כתב בספרו חלק ב' שהוא טעות סופר"... (אף אחד לא העיר לו, אלה דברים שהוא העתיק ממה שכתבתי בפורומים השונים, וטעה אחריי לחשוב שזה מופיע בחלק ב', אבל למעשה מופיע בקובץ "אור תורה").
צודק לגמרי.
זה באמת חמור מאוד שידע מכך ולא העתיק זאת בקונטרס.
 
תעלה לכאן. (כמובן לא "בזלזול")
אני מעלה חלק כאן וחלק בפרטי [מסיבות טכניות של המנהלים]

בעלון כי תשא תשפ"ד אמר ר' יצחק בשיעור
יצחק יוסף מעשה ב''ד.JPG

חיפשו המעיינים מי יכול לכתוב שכתב זאת מכסא רחמים ע"ה?
כי הר' משה לוי חיפשו בכל כתביו ולא נמצא שכתב "מעשה ב"ד" וכן אין לו כלל תשובה על קראים שכתב משהו בסגנון.


עד שנמצא הדבר "באור תורה" ניסן תשל"ז בשם "מאיר יוחנן"

והר' מזוז טען באיזה מקום שמאיר יוחנן הנ"ל הוא לא אחר מאשר ר' יצחק שכתב בשם בדוי

ובמקום מסויים [שאשלח לך בפרטי] תקפו את הר' מזוז ותלמידיו איך הוא אומר כך וכו'

אמנם להדיא כפי שהעלתי לעיל בילקו"י שם כותב להדיא שהוא בעל המאמר

וא"כ- תלה את הדברים הקשים [וכלשונו שם "סוף גנב"] בכסא רחמים ע"ה והיינו הר' משה לוי ז"ל על לא עוול בכפו [בו בזמן שזה הוא בעצמו]
 
צודק לגמרי.
זה באמת חמור מאוד שידע מכך ולא העתיק זאת בקונטרס.

אני באמת מנסה להבין אם אתה תמים או מיתמם.

בכל אופן, לא מפריע לך שמחבר הקונטרס שופך קיתונות של השמצות נלעגות על הרב שלמה טולדנו שבדה מלבו והמציא והעלים והסתיר ורימה ושיקר, כשתוך כדי דיבור הוא מציין שהבהיר שמדובר בטעות דפוס?
 
אני מעלה חלק כאן וחלק בפרטי [מסיבות טכניות של המנהלים]

בעלון כי תשא תשפ"ד אמר ר' יצחק בשיעור
הצג קובץ מצורף 6714

חיפשו המעיינים מי יכול לכתוב שכתב זאת מכסא רחמים ע"ה?
כי הר' משה לוי חיפשו בכל כתביו ולא נמצא שכתב "מעשה ב"ד" וכן אין לו כלל תשובה על קראים שכתב משהו בסגנון.


עד שנמצא הדבר "באור תורה" ניסן תשל"ז בשם "מאיר יוחנן"

והר' מזוז טען באיזה מקום שמאיר יוחנן הנ"ל הוא לא אחר מאשר ר' יצחק שכתב בשם בדוי

ובמקום מסויים [שאשלח לך בפרטי] תקפו את הר' מזוז ותלמידיו איך הוא אומר כך וכו'

אמנם להדיא כפי שהעלתי לעיל בילקו"י שם כותב להדיא שהוא בעל המאמר

וא"כ- תלה את הדברים קשים [וכלשונו שם "סוף גנב"] בכסא רחמים ע"ה והיינו הר' משה לוי ז"ל על לא עוול בכפו [בו בזמן שזה הוא בעצמו]
אני יישב על זה יותר מאוחר.
 
אני באמת מנסה להבין אם אתה תמים או מיתמם.
אני אמרתי זאת בשיא הרצינות, שיש הערה צודקת אני מסכים במלוא מובן המילה.
בכל אופן, לא מפריע לך שמחבר הקונטרס שופך קיתונות של השמצות נלעגות על הרב שלמה טולדנו שבדה מלבו והמציא והעלים והסתיר ורימה ושיקר, כשתוך כדי דיבור הוא מציין שהבהיר שמדובר בטעות דפוס?
מפריע לי...
 
זה שהשמיט מהקונטרס במהדורא בתרא הוא ענין אחר בפני עצמו.
 
אני מעלה חלק כאן וחלק בפרטי [מסיבות טכניות של המנהלים]

בעלון כי תשא תשפ"ד אמר ר' יצחק בשיעור
הצג קובץ מצורף 6714

חיפשו המעיינים מי יכול לכתוב שכתב זאת מכסא רחמים ע"ה?
כי הר' משה לוי חיפשו בכל כתביו ולא נמצא שכתב "מעשה ב"ד" וכן אין לו כלל תשובה על קראים שכתב משהו בסגנון.


עד שנמצא הדבר "באור תורה" ניסן תשל"ז בשם "מאיר יוחנן"

והר' מזוז טען באיזה מקום שמאיר יוחנן הנ"ל הוא לא אחר מאשר ר' יצחק שכתב בשם בדוי

ובמקום מסויים [שאשלח לך בפרטי] תקפו את הר' מזוז ותלמידיו איך הוא אומר כך וכו'

אמנם להדיא כפי שהעלתי לעיל בילקו"י שם כותב להדיא שהוא בעל המאמר

וא"כ- תלה את הדברים הקשים [וכלשונו שם "סוף גנב"] בכסא רחמים ע"ה והיינו הר' משה לוי ז"ל על לא עוול בכפו [בו בזמן שזה הוא בעצמו]

להשלמת התמונה, מצ"ב המאמר 'נאמנים דבריו' שפורסם בזמנו בעלון 'בית נאמן' כתגובה לדבריו של חכם יצחק:

1750350949046.png
 
אני מעלה חלק כאן וחלק בפרטי [מסיבות טכניות של המנהלים]

בעלון כי תשא תשפ"ד אמר ר' יצחק בשיעור
הצג קובץ מצורף 6714

חיפשו המעיינים מי יכול לכתוב שכתב זאת מכסא רחמים ע"ה?
כי הר' משה לוי חיפשו בכל כתביו ולא נמצא שכתב "מעשה ב"ד" וכן אין לו כלל תשובה על קראים שכתב משהו בסגנון.


עד שנמצא הדבר "באור תורה" ניסן תשל"ז בשם "מאיר יוחנן"

והר' מזוז טען באיזה מקום שמאיר יוחנן הנ"ל הוא לא אחר מאשר ר' יצחק שכתב בשם בדוי

ובמקום מסויים [שאשלח לך בפרטי] תקפו את הר' מזוז ותלמידיו איך הוא אומר כך וכו'

אמנם להדיא כפי שהעלתי לעיל בילקו"י שם כותב להדיא שהוא בעל המאמר

וא"כ- תלה את הדברים הקשים [וכלשונו שם "סוף גנב"] בכסא רחמים ע"ה והיינו הר' משה לוי ז"ל על לא עוול בכפו [בו בזמן שזה הוא בעצמו]
איני יודע מי היה החכם מכסא רחמים [בלא"ה זה פחות מתאים להגר"מ לוי זצ"ל שלא היה מתהדר בהבאת דברי כל מי שכתב בענין]
עכ"פ הטענה לא היה שכתב "ספר" מעשה ב"ד, זה היה ההוכחה להטענה, הטענה היה שהביא מיביע אומר בלי לציין זאת
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית