בקשת מראי מקום שציין הילקוט יוסף

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אני מעלה חלק כאן וחלק בפרטי [מסיבות טכניות של המנהלים]

בעלון כי תשא תשפ"ד אמר ר' יצחק בשיעור
הצג קובץ מצורף 6714

חיפשו המעיינים מי יכול לכתוב שכתב זאת מכסא רחמים ע"ה?
כי הר' משה לוי חיפשו בכל כתביו ולא נמצא שכתב "מעשה ב"ד" וכן אין לו כלל תשובה על קראים שכתב משהו בסגנון.


עד שנמצא הדבר "באור תורה" ניסן תשל"ז בשם "מאיר יוחנן"

והר' מזוז טען באיזה מקום שמאיר יוחנן הנ"ל הוא לא אחר מאשר ר' יצחק שכתב בשם בדוי

ובמקום מסויים [שאשלח לך בפרטי] תקפו את הר' מזוז ותלמידיו איך הוא אומר כך וכו'

אמנם להדיא כפי שהעלתי לעיל בילקו"י שם כותב להדיא שהוא בעל המאמר

וא"כ- תלה את הדברים הקשים [וכלשונו שם "סוף גנב"] בכסא רחמים ע"ה והיינו הר' משה לוי ז"ל על לא עוול בכפו [בו בזמן שזה הוא בעצמו]
אני רק לא הבנתי דבר אחד...
מרן שליט"א בשיעור שלו בכלל לא אמר "חכם אחד מכסא רחמים"...
אולי זה טעות של העורך שחשב שזה חכ"א מכסא רחמים אחרי שראה את האור תורה...
 
אני רק לא הבנתי דבר אחד...
מרן שליט"א בשיעור שלו בכלל לא אמר "חכם אחד מכסא רחמים"...
אולי זה טעות של העורך שחשב שזה חכ"א מכסא רחמים אחרי שראה את האור תורה...
תסתכל שוב... "יש חכם מכסא רחמים ע"ה"
 
איני יודע מי היה החכם מכסא רחמים [בלא"ה זה פחות מתאים להגר"מ לוי זצ"ל שלא היה מתהדר בהבאת דברי כל מי שכתב בענין]
היה עוד חכם מכסא רחמים שנפטר? ודאי אין כוונתו על איזה מחבר עלום שאף אחד לא שמע עליו
 
שזה קורה, כותבים בסוף בדרך כלל "עבר הגהת מרן וכו"
בפורום של תלמידי ר' יצחק כתבו להדיא שגם אם לא כתוב עדיין זה עובר את הגהתו

עיין כאן
ועיין שם שמישהו שאל אפי' שצריך להיות כתוב שזה עובר הגהתו?
והשיב לו המנהל- שאע"פ שלא כתוב.
 
היה עוד חכם מכסא רחמים שנפטר? ודאי אין כוונתו על איזה מחבר עלום שאף אחד לא שמע עליו
א. ודאי שהיו, כמו הג"ר רפאל כדיר צבאן, הג"ר שמואל עידאן, הג"ר ינון חורי, הג"ר בוגיד חנינא סעדון, זכר כולם לברכה
ב. למה ודאי אין כוונתו על איזה מחבר עלום? [מחברים מפורסמים בדר"כ אינם צריכים לעשות תחבולות כאלה להעלים את מקורם]
 
א. ודאי שהיו, כמו הג"ר רפאל כדיר צבאן, הג"ר שמואל עידאן, הג"ר ינון חורי, הג"ר בוגיד חנינא סעדון, זכר כולם לברכה
ב. למה ודאי אין כוונתו על איזה מחבר עלום? [מחברים מפורסמים בדר"כ אינם צריכים לעשות תחבולות כאלה להעלים את מקורם]
כמדומה שלפחות שנים ממי שהזכרת לא השאירו אחריהם ספרים בהלכה.
 
שזה קורה, כותבים בסוף בדרך כלל "עבר הגהת מרן וכו"
איך שיהיה זה הוצאת שם רע על ת"ח שנפטר בעלון שלו
א. ודאי שהיו, כמו הג"ר רפאל כדיר צבאן, הג"ר שמואל עידאן, הג"ר ינון חורי, הג"ר בוגיד חנינא סעדון, זכר כולם לברכה
ב. למה ודאי אין כוונתו על איזה מחבר עלום? [מחברים מפורסמים בדר"כ אינם צריכים לעשות תחבולות כאלה להעלים את מקורם]
א. הג"ר רפאל כדיר צבאן והג"ר בוגיד חנינא סדעון לא היו בכסא רחמים. כמדומני ש@עשרה זהב צודק שהשנים אחרים לא היה להם ספרים.
בכל אופן יש צל של ספק שהוא התכוון על אחד מאלה.
ב. תסתכל בודיאו שהוא מתלבט אם להגיד את השם או לא, כדי שאנשים ידעו מי החכמים באמת.
מש"כ מחברים ספרים וכו' ודאי זה נכון. אתה רק מגדיל את התימה, איך הוא חשב בכלל להגיד דבר כזה על הגר"מ לוי זצ"ל
 
א. הג"ר רפאל כדיר צבאן והג"ר בוגיד חנינא סדעון לא היו בכסא רחמים.
הגררכ"צ היה נשיא הישיבה, הגרבח"ס לא היה חלק מהישיבה רשמית, אבל בהחלט היה קשור אליו
עכ"פ עיקר כוונתי שהוא לא אמר על מי הוא מדבר
ב. תסתכל בודיאו שהוא מתלבט אם להגיד את השם או לא
סרטונים חסומים לי
@אסקופה הנדרסת לרגלי גדו"י אני מניח שאתה נצמד לשיטה שאומרת ששכל עקום נברא בשביל ללמד איתו זכות.
לא שכל עקום, זוהי השכל הישר, ומצות לדון לכף זכות הוא רק בבינונים, כמבואר ברמב"ם ורבינו יונה, ואכמ"ל
 
הגררכ"צ היה נשיא הישיבה, הגרבח"ס לא היה חלק מהישיבה רשמית, אבל בהחלט היה קשור אליו
עכ"פ עיקר כוונתי שהוא לא אמר על מי הוא מדבר

סרטונים חסומים לי

לא שכל עקום, זוהי השכל הישר, ומצות לדון לכף זכות הוא רק בבינונים, כמבואר ברמב"ם ורבינו יונה, ואכמ"ל
מקובלנו שלדון לכף זכות זה כשיש חמישים חמישים אז צריך להכריע לכף זכות
כשזה 99 ואחוז זה הוכרע לבד
 
ב. למה ודאי אין כוונתו על איזה מחבר עלום?
בוא לא ניתמם
כולם יודעים איזה ספרים ואיזה חיבורים יש לאנשי כסא רחמים תעבור על כולם חיפושים אוצר החכמה מה שתרצה
לא תמצא אפי' אחד שכתב בנושא של קראים להתירם וכן שכתב ספר מעשה ב"ד
חוץ ממקו"א שכתבתי ב "אור תורה".
 
מעניין לאיפה נעלמו כל הלימודי זכות השונים והמשונים והמשעשעים של @אסקופה הנדרסת לרגלי גדו"י ושל @אור יעקב כשמדובר בחכמים ורבנים אחרים.

ושמא יש לחלק שלימוד זכות זה נמצא על גבי דף שהיה זרוק ונמצא על רצפת הגניזה הקהירית.
 
בפורום של תלמידי ר' יצחק כתבו להדיא שגם אם לא כתוב עדיין זה עובר את הגהתו

עיין כאן
ועיין שם שמישהו שאל אפי' שצריך להיות כתוב שזה עובר הגהתו?
והשיב לו המנהל- שאע"פ שלא כתוב.
המנהל שם ענה "לא תמיד"...
ואני יודע מידיעה אישית שמתי שלא כתוב שעבר הגהה, מרן שליט"א לא עבר על העלון. (חוץ מפעמים בודדות ותיקון בודד)
איך שיהיה זה הוצאת שם רע על ת"ח שנפטר בעלון שלו
על מי הוציאו שם רע?
"חכם אחד מכסא רחמים"??
- כמו שאמרתי מרן שליט"א בשיעורו לא הזכיר כלום, וכנראה העורך הוסיף כן לפי המובא באור תורה, ולא ידע שהרב מאיר יוחנן זה מרן שליט"א...
מעניין לאיפה נעלמו כל הלימודי זכות השונים והמשונים והמשעשעים של @אסקופה הנדרסת לרגלי גדו"י ושל @אור יעקב כשמדובר בחכמים ורבנים אחרים.
תמשיך להוציא שם רע...
מעולם לא דיברתי בבזיון וכדו' על שום גדול ישראל,
- ותמיד אני מלמד זכות על כל פסק שיהיה לא משנה מי הוא הכותב!
 
תמיד אני מלמד זכות על כל פסק שיהיה לא משנה מי הוא הכותב!
כמו שלמדת זכות על ההלכה ברורה גבי כוונת שומע ומשמיע בברכות

ולא רק שלא למדת- אלא שאף נסית בכל דרך לחפש את בין השורות ואת בין הכותרות, יעו"ש במקומו
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית