?לא הבנתי, אם כן דעתו אז הוא עצמו מברך?
ואם כן, מדוע לציין למנהג חתנו?
תשובה נכונה. ופשוט.?
אבותיו מאר"צ ולא ממרוקו
אגב, זעפרני זה שם מבלבל, יש אותו בעיקר במרוקו. מישהו יודע האם מקורו בספרד? מקורות לזה?לא ידעתי מהיכן אבותיו. אם הכותב היה מתנסח באופן ברור, היה כותב בפשטות שהוא לא מברך כמנהג אבותיו אבל חתנו המרוקאי נוהג לברך וזה על דעתו.
חשבתי שיש כמה חילוקי מנהגים ובאזורנו הספרדים לא בירכו על ההלל.אגב, בכל רחבי צפון אפריקה (מרוקו תוניס אלג'יר וכו') בירכו על ההלל, וכמו כן גם צאצאי מגורשי ספרד המתגוררים באמסטרדם ולונדון.
אם מקורו בספרד, אז אבותיו בירכו על ההלל.
זעפראני מגיע היישר מחלאב, אביו של רבינו הגאב"ד עלה משם בעצמו ויש להם שורשים עמוקים בעיר הזו.אגב, זעפרני זה שם מבלבל, יש אותו בעיקר במרוקו. מישהו יודע האם מקורו בספרד? מקורות לזה?
אגב, בכל רחבי צפון אפריקה (מרוקו תוניס אלג'יר וכו') בירכו על ההלל,
גם הב"י בעצמו בירך על ההלל, וכתב זאת ב' פעמים בב"יחשבתי שיש כמה חילוקי מנהגים ובאזורנו הספרדים לא בירכו על ההלל.
חזק מאד.ועל זה מסיים אחרי המחלוקות והשיטות, כיצד לנהוג, וז"ל "וכתבו הרא"ש והר"ן שבכיוצא בזה אמרו אם הלכה רופפת בידך ראה היאך הציבור נוהגים ונהוג כן והמנהג הוא שמברכים על ההלל"
והאבסורד הגדול שיש כאלה שנוקטים היום שאסור לענות אמן על אשכנזי שמברך כי זה אמן יתומה, כי לרמב"ם זה ברכה לבטלה.חזק מאד.
אכן, שו"ע אורח חיים - סימן תכב - (ב) וקורים הלל בדילוג, בין יחיד בין צבור. וי"א שהצבור מברכין עליו בתחלה לקרוא את ההלל, (ואם בירך לגמור א"צ לחזור) (מרדכי פרק במה מדליקין ושבולי לקט) ; ולבסוף, יהללוך. והיחיד אין מברך עליו. ויש אומרים שאף הצבור אין מברך עליו לא בתחלה ולא בסוף, וזה דעת הרמב"ם וכן נוהגין בכל א"י וסביבותיה:מה שאנו לא מברכים על ההלל זה רק מפני המנהג שבא"י נהגו לא לברך,
נראה לי שהרב עובדיה פוסק ככה.והאבסורד הגדול שיש כאלה שנוקטים היום שאסור לענות אמן על אשכנזי שמברך כי זה אמן יתומה, כי לרמב"ם זה ברכה לבטלה.
אבל טענה זו "בטלה מתוכה", משום- שהב"י עצמו בירך על ההלל, א"כ איך אפשר לומר שזה ברכה לבטלה, הרי הב"י גופיה לא חשש לברכה לבטלה
ומה שאנו לא מברכים על ההלל זה רק מפני המנהג שבא"י נהגו לא לברך, אבל מכאן ועד להגיד שזה אמן יתומה, זה תלוש מהמציאות כי הב"י להדיא לא חשש לרמב"ם ולא חשש לברכה לבטלה.
וא"כ- אדם ששומע אשכנזי או כל אחד אחר שנוהג לברך על ההלל, שיחשוב ששמע את הב"י מברך ולא יפחד לענות אמן
אני לא מכיר בר' עובדיהנראה לי שהרב עובדיה פוסק ככה.
עי' יביע אומר ח"א (ס"ס כט) ויחו"ד (ח"ד סי' לא). ובעוד דוכתי.אני לא מכיר בר' עובדיה
אני יודע שבנו ר' יצחק אומר את זה
א"כעי' יביע אומר ח"א (ס"ס כט) ויחו"ד (ח"ד סי' לא). ובעוד דוכתי.
נשתפכו ע"ז הרבה דיות.א"כ
אז צע"ג על דבריו וכדכתבתי לעיל
אם יש לך תשובה עניינית ונקודתית על מה שטענתי אשמח לשמוענשתפכו ע"ז הרבה דיות.
כמדומה שראיתי משיבין, שכשהיה בחו"ל בירך, וכשעלה לארץ לא בירך. ולכן בשו"ע כתב שהמנהג כהרמב"ם.אם יש לך תשובה עניינית ונקודתית על מה שטענתי אשמח לשמוע
כי את כל הדיו שנשפך שמעתי בע"פ בשיערי הרש"ל אך לגוף מה שטענתי לא שמעתי שום התייחסות