"בבני ברק לא יפול" - האם זה עדיין בתוקף?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול א צעטלה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה

למה דווקא בני ברק? ההיגיון שמאחורי האיום החריג של איראן​

אזהרה מאיימת בשפה העברית פורסמה היום לתושבי בני ברק. ייתכן שהיא נולדה בעקבות הפגיעה ותיעודיה​


 

נפילת הטיל בבני ברק: הרבנים נחשפו לפרטים מזעזעים - 'אין הבטחה'​

גדולי ישראל ופוסקי ההלכה בבני ברק בקריאה נחרצת: חובה להיכנס למרחבים מוגנים בעת אזעקה. הגר"ש רוזנברג והגר"י סילמן: "אין להסתמך על אמירות או שמועות בשם מרן ה'חזון איש', וכי הדברים שנפוצו כאילו ישנה 'הבטחה' בנושא אינם מדויקים"​


 
מי יודע לפרש כוונת הרבנים שהדברים אינם מדוייקים
הרי כידוע ר' שריאל חתנו של הגר"נ קרליץ שהיה אחיינו תלמידו של החזו"א... אולי ר' ניסים הייתה לו קבלה אחרת?
 
משמע שגם היום לכאורה
לדבריי דלעיל א"ש. כלומר, אם נשאל גדולים אחרים האם מה שכדאי ר"ש לסמוך עליו בשעה"ד מלמד שהבטחת החזו"א תקפה גם להיום - יתכן בהחלט שישיבו שלא, וההיסמכות על ר"ש היא לענין הלכה ולא לזה. וגם מה שאינו קידוש ה' אינו מכריח כן, כי כל מצב של הסתר פנים אינו קידוש ה' ואעפ"כ בחשבונות שמים יש מצב של גלות והסתר פנים. אלא שבחיי הגר"ח זצוק"ל מתחשבים בהכרעתו הנ"ל בחייו, אך אחר פטירתו הדרינן לאמור לעיל שיתכן שלא יתקיימו דברי הצדיק לאחר מותו [מה גם שיש לחלק בין בני ברק של אז לדהיום].
 
הפלפול אם החזו"א אמר כן או לא אמר כן מיותר לאור דברי הגר"ח קניבסקי שאין לפחד, וכדאי הוא לסמוך עליו בפני עצמו.

אולם גם אם "אין לפחד", הרי יש לנקוט באמצעי זהירות מינימליים כמו לרדת למקלט ולא לסמוך על הנס.

כמו כן ברור ופשוט שכל דברי החזו"א אמורים כלפי לב העיר ב"ב, ולא מחמת שהגבולות המוניציפליים של העיר הם קדושים אלא שלימוד התורה בקנה מידה גדול מגן על העיר, וכך פרווריה הבעייתיים אינם חסינים כל כך.
 
וצ"ע שהא בלב רח' סורוצקין ברמת אהרן נפלו חלקי יירוט, ויש ליישב שקאי גבי הטיל עצמו וחלקיו אינם בכלל.

במקום ליישב בלעג, אפשר ליישב ברצינות שרסיסי יירוט של טיל ישראלי (ובכלל זה כל הפעולות שאנו בעצמנו עושים) אינם בכלל הטילים ששולחים עלינו אויבינו.
 
במקום ליישב בלעג, אפשר ליישב ברצינות שרסיסי יירוט של טיל ישראלי (ובכלל זה כל הפעולות שאנו בעצמנו עושים) אינם בכלל הטילים ששולחים עלינו אויבינו.
נזדקק לשם כך למדען טילים, שידע לזהות אם החלקים הם של המיירט או של המיורט.
 
נזדקק למעט אמונת חכמים (וכבוד חכמים) ותו לא.
אין קשר בין אמונת חכמים לבין לשמור על ההוראות.
אני מאוד מאמין להבטחה הזו, וגם בלעדיה אני רואה בעיני את השגחת ה' ואני מבין אלו נסים קורים פה ושלכל טיל ולכל רסיס ולכל הדף יש כתובת, ועדיין - אני מקפיד על הכללים.
בדיוק כמו שהאמונת חכמים שלי במרן החזו"א ובמרן הגר"ח משאירות אותי רגוע, כך האמונת חכמים שלי בשאר גדולי הדור שהורו להישמע להוראות מוליכה אותי לממ"ד.
ללכת ללמ"ד רק להשאר רגוע. זה הכל.
 
מדהים, זה בדיוק מה שכתבתי לעיל:
קראתי גם את התגובה ההיא. משום מה לא אחזתי את השורה הזאת (מה שתפס אותי שם היה ההבדל המעניין בין מרכז העיר לבין פרווריה. הסיח את דעתי משאר התגובה).
 
ישראל כהן: רבני בני ברק בקריאת קודש לשמור על ההנחיות ולהיכנס למקלטים ומדגישים כי איסור גמור לנעול את המקלט לשימוש פרטי, וכי יש על וועד הבית לפנות את החפצים של השכנים ואם צריך יש לפנות לרשויות שיורו על פינוי המקלט

IMG_20250618_093709_662.jpg
 
גם הבטחות מפורשת של ה' לא בהכרח מתקיימות אם האדם לא מספיק שלם בצדקותו, ולכן אין לאדם לסמוך על ניסים דלא מתרחשין האידנא, וידועים דברי חז"ל והרמב"ן ריש פרשת וישלח. לא רואה סיבה ש"גזירת הצדיק" תהיה למעלה מזה.

להבדיל אלף אלפי הבדלות בין הקדוש למתועב, בין הטמא לטהור, בין רשעים לצדיקים ובין ישראל לעמים - גם בטהראן היו הרבה שסבורים שה' יגן על הרפובליקה האיסלאמית השומרת על חוקי השריעה... אבל ברור שה' בסופו של דבר "לא עובד אצל אף אחד" וההיסטוריה מוכיחה את זה בבירור.
 
גם בטהראן היו הרבה שסבורים שה' יגן על הרפובליקה האיסלאמית השומרת על חוקי השריעה... אבל ברור שה' בסופו של דבר "לא עובד אצל אף אחד" וההיסטוריה מוכיחה את זה בבירור.
סלח לי אבל זה שטויות מוחלטות, גם אחרי כל ההבדלות.
להם הוא לא הבטיח כלום!

ולגוף דבריך, מצאנו שגזרת צדיק פועלת יותר מדבר ה'. עיין בספר מלכים שאליהו עצר טל ומטר בגזרתו אחר שהקניטוהו עע"ז שלא התקיים פסוק "ועצר את השמים". ויש עוד כיוצ"ב.
 
סלח לי אבל זה שטויות מוחלטות, גם אחרי כל ההבדלות.
להם הוא לא הבטיח כלום!
אם אתה מתכוון "להם" לבני נח, בב"ק לח, א מבואר שמקבלים שכר כמי שאינו מצווה ועושה. ואם הכוונה לכלל העם האירני, מנ"ל הא? אומנם לפי הרמב"ם אינם מקבלים שכר אם עושים כן מדעתם אלא וכו', אבל עכ"פ רואים בהרבה מקומות שבני נח מקבלים שכר על מעשים בלי ידיעה שכך ציווה ה' את משה. ועכ"פ עיקר הדימוי למרות כל ההבדלים שחווית השכנוע העמוק מהבחינה הדתית אינה אלא פרי דמיון ולפעמים חציפות כלפי עצמו... ה' לא חייב לנו כלום ואינו נתון להשפעות מהלכי הרוח השוטפים את דמיוננו.
 
ולגוף דבריך, מצאנו שגזרת צדיק פועלת יותר מדבר ה'. עיין בספר מלכים שאליהו עצר טל ומטר בגזרתו אחר שהקניטוהו עע"ז שלא התקיים פסוק "ועצר את השמים". ויש עוד כיוצ"ב.
שם עימת אחאב דבר משה הרב עם דברי אליהו התלמיד. לכאורה ברור גם לגבי אליהו שמדובר בדבר ה' ביד עבדיו, ועכ"פ אין להשוות את אליהו הנביא למרן הגר"ח זצ"ל שהבטחותיו מתקיימות יותר מהבטחות התורה ח"ו.
 
ראשי תחתית