"בבני ברק לא יפול" - האם זה עדיין בתוקף?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול א צעטלה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
באנר תרומה
במקום ליישב בלעג, אפשר ליישב ברצינות שרסיסי יירוט של טיל ישראלי (ובכלל זה כל הפעולות שאנו בעצמנו עושים) אינם בכלל הטילים ששולחים עלינו אויבינו.
נזדקק לשם כך למדען טילים, שידע לזהות אם החלקים הם של המיירט או של המיורט.
 
נזדקק למעט אמונת חכמים (וכבוד חכמים) ותו לא.
אין קשר בין אמונת חכמים לבין לשמור על ההוראות.
אני מאוד מאמין להבטחה הזו, וגם בלעדיה אני רואה בעיני את השגחת ה' ואני מבין אלו נסים קורים פה ושלכל טיל ולכל רסיס ולכל הדף יש כתובת, ועדיין - אני מקפיד על הכללים.
בדיוק כמו שהאמונת חכמים שלי במרן החזו"א ובמרן הגר"ח משאירות אותי רגוע, כך האמונת חכמים שלי בשאר גדולי הדור שהורו להישמע להוראות מוליכה אותי לממ"ד.
ללכת ללמ"ד רק להשאר רגוע. זה הכל.
 
מדהים, זה בדיוק מה שכתבתי לעיל:
קראתי גם את התגובה ההיא. משום מה לא אחזתי את השורה הזאת (מה שתפס אותי שם היה ההבדל המעניין בין מרכז העיר לבין פרווריה. הסיח את דעתי משאר התגובה).
 
ישראל כהן: רבני בני ברק בקריאת קודש לשמור על ההנחיות ולהיכנס למקלטים ומדגישים כי איסור גמור לנעול את המקלט לשימוש פרטי, וכי יש על וועד הבית לפנות את החפצים של השכנים ואם צריך יש לפנות לרשויות שיורו על פינוי המקלט

IMG_20250618_093709_662.jpg
 
גם הבטחות מפורשת של ה' לא בהכרח מתקיימות אם האדם לא מספיק שלם בצדקותו, ולכן אין לאדם לסמוך על ניסים דלא מתרחשין האידנא, וידועים דברי חז"ל והרמב"ן ריש פרשת וישלח. לא רואה סיבה ש"גזירת הצדיק" תהיה למעלה מזה.

להבדיל אלף אלפי הבדלות בין הקדוש למתועב, בין הטמא לטהור, בין רשעים לצדיקים ובין ישראל לעמים - גם בטהראן היו הרבה שסבורים שה' יגן על הרפובליקה האיסלאמית השומרת על חוקי השריעה... אבל ברור שה' בסופו של דבר "לא עובד אצל אף אחד" וההיסטוריה מוכיחה את זה בבירור.
 
גם בטהראן היו הרבה שסבורים שה' יגן על הרפובליקה האיסלאמית השומרת על חוקי השריעה... אבל ברור שה' בסופו של דבר "לא עובד אצל אף אחד" וההיסטוריה מוכיחה את זה בבירור.
סלח לי אבל זה שטויות מוחלטות, גם אחרי כל ההבדלות.
להם הוא לא הבטיח כלום!

ולגוף דבריך, מצאנו שגזרת צדיק פועלת יותר מדבר ה'. עיין בספר מלכים שאליהו עצר טל ומטר בגזרתו אחר שהקניטוהו עע"ז שלא התקיים פסוק "ועצר את השמים". ויש עוד כיוצ"ב.
 
סלח לי אבל זה שטויות מוחלטות, גם אחרי כל ההבדלות.
להם הוא לא הבטיח כלום!
אם אתה מתכוון "להם" לבני נח, בב"ק לח, א מבואר שמקבלים שכר כמי שאינו מצווה ועושה. ואם הכוונה לכלל העם האירני, מנ"ל הא? אומנם לפי הרמב"ם אינם מקבלים שכר אם עושים כן מדעתם אלא וכו', אבל עכ"פ רואים בהרבה מקומות שבני נח מקבלים שכר על מעשים בלי ידיעה שכך ציווה ה' את משה. ועכ"פ עיקר הדימוי למרות כל ההבדלים שחווית השכנוע העמוק מהבחינה הדתית אינה אלא פרי דמיון ולפעמים חציפות כלפי עצמו... ה' לא חייב לנו כלום ואינו נתון להשפעות מהלכי הרוח השוטפים את דמיוננו.
 
ולגוף דבריך, מצאנו שגזרת צדיק פועלת יותר מדבר ה'. עיין בספר מלכים שאליהו עצר טל ומטר בגזרתו אחר שהקניטוהו עע"ז שלא התקיים פסוק "ועצר את השמים". ויש עוד כיוצ"ב.
שם עימת אחאב דבר משה הרב עם דברי אליהו התלמיד. לכאורה ברור גם לגבי אליהו שמדובר בדבר ה' ביד עבדיו, ועכ"פ אין להשוות את אליהו הנביא למרן הגר"ח זצ"ל שהבטחותיו מתקיימות יותר מהבטחות התורה ח"ו.
 
לכאורה ברור גם לגבי אליהו שמדובר בדבר ה' ביד עבדיו,
ממש לא. הקב"ה לא חפץ בזה כנראה מהמסופר לאחמ"כ.

אבל עכ"פ רואים בהרבה מקומות שבני נח מקבלים שכר על מעשים בלי ידיעה שכך ציווה ה' את משה.
אינה הבטחה.

אף אחד לא חושב שהקב"ה מושפע מהמחשבות שלו. יש לבריאה חוקים שגם הקב"ה כביכול מתנהל לפיהם, אחד מהם הוא "צדיק גוזר והקב"ה מקיים". ע"ז הדיון.
 
1. ממש לא. הקב"ה לא חפץ בזה כנראה מהמסופר לאחמ"כ.


2. אינה הבטחה.

3. אף אחד לא חושב שהקב"ה מושפע מהמחשבות שלו. יש לבריאה חוקים שגם הקב"ה כביכול מתנהל לפיהם, אחד מהם הוא "צדיק גוזר והקב"ה מקיים". ע"ז הדיון.
1. היכן אתה מוצא שה' לא חפץ בגזרת אליהו וקיימו נגד רצונו?
2. יש בהרבה מקומות בחז"ל שכר מופלג על מצוות חסד, שיחה נאה וכו' להם ולבני בניהם. אז אולי זה פחות ספציפי וזה הכוונה שאין הבטחה - בדומה להבטחה שלא יפלו טילים בבני ברק.
3. צדיק גוזר הוא אכן לפעמים נדמה כ"חוק" שלא תמיד מבינים אותו היטב - מדוע לא התקיימה גזירת הצדיק?
 
מהבוקר מטרידה אותי השאלה להיכן נעלמה הבטחת מרנא החזו"א שלא יפלו טילים בב"ב?
או דנימא דפרדס כץ איננה מוגדרת כב"ב, אלא רק הרדיוס הסמוך לרחובות רשב"ם-וילקומירר-ראב"ד וגבעות הישיבות למיניהם?
אפשר להבין למה זה נפק"מ?
יש 3 דברים ברורים:
1. שהחזו"א היה צדיק גדול, וצדקותו לא נמדדת ע"פ הבטחותיו.
2. שגם בבני ברק חלים כללי הזהירות, בלי שום קשר להבטחה כזאת או אחרת.
3. שהקב"ה הוא השולט בעולם, והוא לא מחויב לאנשים או להבטחות שונות.
 
אף אחד לא חושב שהקב"ה מושפע מהמחשבות שלו. יש לבריאה חוקים שגם הקב"ה כביכול מתנהל לפיהם, אחד מהם הוא "צדיק גוזר והקב"ה מקיים". ע"ז הדיון.
ח"ו. הקב"ה לא מחויב לשום כלל, והוא עושה את חשבונותיו לעצמו ובעצמו.
זה אחד מיסודי האמונה, כידוע.
 
ראשי תחתית