"בבני ברק לא יפול" - האם זה עדיין בתוקף?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול א צעטלה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
לכאורה ברור גם לגבי אליהו שמדובר בדבר ה' ביד עבדיו,
ממש לא. הקב"ה לא חפץ בזה כנראה מהמסופר לאחמ"כ.

אבל עכ"פ רואים בהרבה מקומות שבני נח מקבלים שכר על מעשים בלי ידיעה שכך ציווה ה' את משה.
אינה הבטחה.

אף אחד לא חושב שהקב"ה מושפע מהמחשבות שלו. יש לבריאה חוקים שגם הקב"ה כביכול מתנהל לפיהם, אחד מהם הוא "צדיק גוזר והקב"ה מקיים". ע"ז הדיון.
 
1. ממש לא. הקב"ה לא חפץ בזה כנראה מהמסופר לאחמ"כ.


2. אינה הבטחה.

3. אף אחד לא חושב שהקב"ה מושפע מהמחשבות שלו. יש לבריאה חוקים שגם הקב"ה כביכול מתנהל לפיהם, אחד מהם הוא "צדיק גוזר והקב"ה מקיים". ע"ז הדיון.
1. היכן אתה מוצא שה' לא חפץ בגזרת אליהו וקיימו נגד רצונו?
2. יש בהרבה מקומות בחז"ל שכר מופלג על מצוות חסד, שיחה נאה וכו' להם ולבני בניהם. אז אולי זה פחות ספציפי וזה הכוונה שאין הבטחה - בדומה להבטחה שלא יפלו טילים בבני ברק.
3. צדיק גוזר הוא אכן לפעמים נדמה כ"חוק" שלא תמיד מבינים אותו היטב - מדוע לא התקיימה גזירת הצדיק?
 
מהבוקר מטרידה אותי השאלה להיכן נעלמה הבטחת מרנא החזו"א שלא יפלו טילים בב"ב?
או דנימא דפרדס כץ איננה מוגדרת כב"ב, אלא רק הרדיוס הסמוך לרחובות רשב"ם-וילקומירר-ראב"ד וגבעות הישיבות למיניהם?
אפשר להבין למה זה נפק"מ?
יש 3 דברים ברורים:
1. שהחזו"א היה צדיק גדול, וצדקותו לא נמדדת ע"פ הבטחותיו.
2. שגם בבני ברק חלים כללי הזהירות, בלי שום קשר להבטחה כזאת או אחרת.
3. שהקב"ה הוא השולט בעולם, והוא לא מחויב לאנשים או להבטחות שונות.
 
אף אחד לא חושב שהקב"ה מושפע מהמחשבות שלו. יש לבריאה חוקים שגם הקב"ה כביכול מתנהל לפיהם, אחד מהם הוא "צדיק גוזר והקב"ה מקיים". ע"ז הדיון.
ח"ו. הקב"ה לא מחויב לשום כלל, והוא עושה את חשבונותיו לעצמו ובעצמו.
זה אחד מיסודי האמונה, כידוע.
 
ראשי תחתית