אסקופה הנדרסת לרגלי גדו"י
חבר קבוע
הוא אף פעם לא מביא מדברי "רבו" זה, ואפילו לא טרח לקבל ממנו הסכמה על ספריולקח גם הרבה מרבו בישיבת היישוב החדש.
הדבר ברור שראה את הגר"מ מאזוז כרבו המובהק
הוא אף פעם לא מביא מדברי "רבו" זה, ואפילו לא טרח לקבל ממנו הסכמה על ספריולקח גם הרבה מרבו בישיבת היישוב החדש.
נכון שלא מביא ממנו אבל ניכר מאוד מדרך לימודו שהושפע רבות מדרך הלימוד בישיבת היישוב.הוא אף פעם לא מביא מדברי "רבו" זה, ואפילו לא טרח לקבל ממנו הסכמה על ספריו
הדבר ברור שראה את הגר"מ מאזוז כרבו המובהק
נכון שלא מביא ממנו אבל ניכר מאוד מדרך לימודו שהושפע רבות מדרך הלימוד בישיבת היישוב.
וכך שמעתי גם מא' מבני אחיו הגר"ש לוי, שדרך לימודם ינקו בעיקר משם.
הנה דברי הרב מאזוז בעצמו:שטויות.
הגרמ"ל בעצמו העיד על עצמו, שלא היה יכול ללמוד כראוי, וכ"ש לחבר את ספריו הנודעים לשו"ת בלי הלימוד בכסא רחמים.
איזה הנחיות?[יש לציין שכב' ממש מקיים את ההנחיות... כל הכבוד.]
יישר כח עצום על ההבהרה.אגב, ברצוני להעיר על טעות היסטורית חמורה מאוד שיצאה מפיו של הרב יצחק בהילולא של הבא"ח בסרטון הנזכר.
הסיפור של הרב שחשב שהרב פעלים היה רב בהונגריה, היה עם הגאון רבי ראובן כץ בעל הדגל ראובן רבה של פ"ת.
כך שמענו ממרן זיע"א שנים רבות. והדברים מתאימים לגאון ליטאי שקיבל תורה מהגר"ח מבריסק.
ופלא עצום שמיחס את הסיפור להגאון הנודע בעל הציץ אליעזר, שהיה בקיא מאוד מאוד בכל ספרי הספרדים וגדל בירושלים [הלואי עלי] מילדותו ממש
והכיר את כל ספרי הגר"ח פלאג'י [במיוחד ועוד רבים רבים] בצורה מעוררת השתאות, ולא יתכן שיצאו דברים כאלו מפיו.
וספריו העצומים צי"א יוכיחו.
ויבואו היודעים ויביאו תיעודים ממרן זיע"א שסיפר זאת על הגר"ר כץ.
ממרן נקבל נשיקות על בירור האמת הפשוטה, הטהורה.יישר כח עצום על ההבהרה.
מרן ורעהו הצי"א יצאו לקראתך ואולי אף תקבל נשיקה (בעצם ממרן זצ"ל היינו מקבלים צ'פחות)...
בס' אביר הרעים ח"ג כותב שהיה זה עם הרב בן מנחם, ומשמע שם שידע וחלק.אגב, יש תמיהה לגבי סיפור נוסף עם הרב כץ או הרב קרליץ (אחד הדיינים האשכנזים שישבו עם מרן הגרע"י במושב תלתא בפתח תקוה), שכביכול לפי הסיפור לא הכיר את הגט פשוט, והרי הפתחי תשובה מביא אותו כסדר לכל אורך הלכות גיטין (עד היכן שיש ג"פ, כמדומני סימן ק"ל). ואולי יש ליישב שעכ"פ לא ידע רוב תוקפו וגבורתו, ואכתי צ"ע.
לא הבנתי,בס' אביר הרעים ח"ג כותב שהיה זה עם הרב בן מנחם, ומשמע שם שידע וחלק.
שם לא כתב שהתווכח עימו על הגט פשוט.לא הבנתי,
ביבי"א ח"י כתוב מפורש רש"ש קרליץ? מה רוצה אביר הרועים?
הנידון עם הגרש"ש קרליץ לא היה על הגט פשוט כלל, כי אם שהגרש"ק לא ידע את החילוק אצל בני בבל בין ק' לכ'לא הבנתי,
ביבי"א ח"י כתוב מפורש רש"ש קרליץ? מה רוצה אביר הרועים?
שאלתי את רב מח"ס אביר הרועים ואמר לי שזה על סיפור נוסף על שם אחר.לא הבנתי,
ביבי"א ח"י כתוב מפורש רש"ש קרליץ? מה רוצה אביר הרועים?
אהני לן מה שכתב הגרמ"ל בראש תפל"מ שעיקר עיונו הישר ינק מהגר"מ מאזוז, ואין אחר זה כלום.נכון שלא מביא ממנו אבל ניכר מאוד מדרך לימודו שהושפע רבות מדרך הלימוד בישיבת היישוב.
אותו הגר"ש לוי שהזכרת אמר פ"א בשם אחיו מרן הגר"מ שיש להתרחק מהשקפותיו של מרן הנאמ"ן (ח"ו), היתכן?וכך שמעתי גם מא' מבני אחיו הגר"ש לוי, שדרך לימודם ינקו בעיקר משם.
איך זה קשור לאשכול כאן?אותו הגר"ש לוי שהזכרת אמר פ"א בשם אחיו מרן הגר"מ שיש להתרחק מהשקפותיו של מרן הנאמ"ן (ח"ו), היתכן?
אותו הגר"ש לוי שהזכרת אמר פ"א בשם אחיו מרן הגר"מ שיש להתרחק מהשקפותיו של מרן הנאמ"ן (ח"ו), היתכן?
במק"א הבאתי שהרב מזוז כתב כך בעצמו.אהני לן מה שכתב הגרמ"ל בראש תפל"מ שעיקר עיונו הישר ינק מהגר"מ מאזוז, ואין אחר זה כלום.
(ואגב איך ניכר? היית פעם ביישוב, או שאתה זורק הנחות שנוח לך?)
על איזה הסכמה מדובר?תראה לי עוד הסכמה כזאת שמרן גדול הדורות כתב למישהוא אחר...........
תפיל"מ ח"א.על איזה הסכמה מדובר?
מה מצאת מיוחד בהסכמת מרן לספרו? ודאי שיש הסכמות יותר מיוחדות. (לאנשים שודאי קטנים טובא מהרב משה לוי זצ"ל).תראה לי עוד הסכמה כזאת שמרן גדול הדורות כתב למישהוא אחר...........
אברך צעיר? רב רבנן! תכתוב לכה"פ ת"ח צעיר.תראה לי עוד אברך צעיר שמרן גדול הדורות בכה בהספדו...............
כדרך רוב הפוסקים בחמש מאות שנה האחרונות שמחדשים ומפלפלים, ומוסיפים מתורה דילהו.שהרבה פעמים מחדש חידושים עצומים שלא מוכרחים כ"כ, הכל לפי עומק עיונו ופלפולו. אבל עדיין אין דבריו מוכרחים בכמה דוכתי.
השאלה עם כמה ביסוס לדברים, וכנגד מי. וע"ז העיר עליו מרן הגרע"י זיע"א בכמה דוכתי. ואסתפק בזה.כדרך רוב הפוסקים בחמש מאות שנה האחרונות שמחדשים ומפלפלים, ומוסיפים מתורה דילהו.
למעשה מרן גדול הדורות העיר על כל חכמי דורו באותו סגנון כל שחידשו דברים שאינם לפי דעתו.השאלה עם כמה ביסוס לדברים, וכנגד מי. וע"ז העיר עליו מרן הגרע"י זיע"א בכמה דוכתי. ואסתפק בזה.