זה מה שהבאתי למעלה ולא הבנתי מה יישב. אולי תסבירכבר מרן שליט"א יישב הדברים
הצג קובץ מצורף 7165
הנושא כאן זה דעת מרן.עצם החידוש שאין איסור בישול מה"ת בבלוע אינו תורת החילוק של מורינו ורבינו הראש"ל לשעבר שליט"א, זו מחלוקת אחרונים ביו"ד סימן פ"ז ע"ד הש"ך סקי"ח, אם משום דרך בישול ואם משום בישול אחר בישול. וזכורני שמרן ביביע אומר מביא לזה הרבה אחרונים.
נכון אבל כמדומה שהש"ך מדבר ששניהם בלועים ולא כשאחד בעין ומדברי השו"ע בכף חולבת משמע שכשאחד בעין לא אמרינן להאי כללא.להעיר, עצם החידוש שאין איסור בישול מה"ת בבלוע אינו תורת החילוק של מורינו ורבינו הראש"ל לשעבר שליט"א, זו מחלוקת אחרונים ביו"ד סימן פ"ז ע"ד הש"ך סקי"ח, אם משום דרך בישול ואם משום בישול אחר בישול. וזכורני שמרן ביביע אומר מביא לזה הרבה אחרונים.
הנושא כאן זה דעת מרן.
המחברים הנ"ל הוכיחו ממרן השו"ע נגד מרן היביע אומר.
ומרן הראש"ל ניסה ליישב בחידוש גדול שלא יסתרו ד' מרן השו"ע למרן היבי"א
והשאלה אם החידוש הוא ברור להלכה.
פשט הש"ך דאין העולם נזהרים בכל העניין, הפמ"ג סובר באמת שבשר בקדירה של חלב הוי דרך בישול, אבל יש חולקים ובסימן צב סעיף ב נאמר וכן אם "נפל לתוך המרק או לחתיכות ולא נודע לאיזו חתיכה נפל נוער את הקדירה כולה עד שישוב ויתערב הכל - אם יש בקדירה כולה טעם חלב אסורה ואם לאו מותרת" והרי מעביר טעם חלב מחתיכה לחתיכה?נכון אבל כמדומה שהש"ך מדבר ששניהם בלועים ולא כשאחד בעין ומדברי השו"ע בכף חולבת משמע שכשאחד בעין לא אמרינן להאי כללא.
מדין איסור איסור הנאה... גם אם גוי בישל הוא לא עבר על איסור לא תבשל.איך יכול להיות שאסור בהנאה בלי שיעבור על לא תבשל גדי בחלב אמו ? הוא טוען שזה צווי דינים שאיסור הנאה לא תלוי באיסור בישול. אז מאיזה טעם אסור בהנאה?
כרגיל מצטטים רק מה שרוצים. עוד שורה וחצי כתוב שזה לדעת הרשב"א דכף חולבת הוא דרבנן, אבל מרן כתב שאסור בהנאה וזה דאורייתא אז זה לא יתיישב לדעת מרן. זה הנדון מה דעת השו"ע. לגוש"ע אין קשר בין מה שאומר הבית יצחק למה שאומר הרב יצחק. תרי יצחק הוו.יעויין שו"ת בית יצחק (יו"ד ח"א סי' קט"ז או' ו') שג"כ "המציא" דין זה "בלי מקור" -
הצג קובץ מצורף 7171