ומנחתם ונסכיהם כמדובר

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אלישמע
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
אני יודע שלא משנים ניקוד אם הפוסקים כתבו כן, וכמו שלשבלי הלקט שהבאתי פשוט שגורסים בפתח.

זה שהסידורים הקדמונים נקדו כך אני לא חושב שזה "מחייב" אותנו.

שום דבר לא מחייב, גם לא שבה"ל.
מה שמחייב הוא, תפיסת העולם של הלומד.
מי שתפיסת עולמו היא שהדקדוק, הוא הל"מ - ומה שיש בידינו זה הדקדוק וכל הקדמונים טעו. אז מחייב אותו שבה"ל.
ומי שתפיסת עולמו היא שכולם היו חכמים, וגם אם אנו לא יודעים הם ודאי ידעו, ואסור לשנות. חייב לגרוס ככתוב בסידורים.
ומי שתפיסת עולמו היא, שכל דבר לגופו, יודע שכולם אהובים כולם ברורים, וכולם יוצאים ידי חובה, ורק מנסה להבין את האידך גיסא. - וזו מטרתי באשכול זה.
כולם אהובים כולם ברורים.
 
לא בטוח בכלל
כי גם אם תגרוס בשוא [כמו שאחד הסידורים שהבאתי לעיל]
גם זה יסתדר עם השבלי הלקט
שווא לא יסתדר עם פירושו.
פתח זה כמו ה הידיעה וכמו שכולם מכירים גבי האשה נקנית.
 
שווא לא יסתדר עם פירושו.
אז תעיין במה שאתה ציינת לרב צובירי
שכל הבעיה שלו שגורסים בחיריק זה בגלל המ' שאח"כ היא לא דגושה
אך כשגורסים עם שוא א"כ ה-מ' שאח"כ היא עם דגש ומסתדר הדק היטב גם על השבלי הלקט
 
@כאחד העם @אור יעקב
הגי' בשוו"א היא כמו הגי' בחיר"ק, רק פחות מדוקדקת כמו שכתבתי למעלה (לְצְמיתות לִצְמיתות).
והנושא הוא מה ההבנה שלה בהקשר של תפלתינו.
הגי' בפת"ח היא משמעות אחרת, והיא לכאו' יותר מובנת.
 
ומה שיש בידינו זה הדקדוק וכל הקדמונים טעו.
ח"ו לומר ש"טעו".
אבל קשה להביא הוכחה ל"ניקוד" מדפוסים ישנים.
(תשאל כל בעלי דפוס המומחים בדבר, ויגידו לך כמה עשרות טעויות ניקוד יש בדפוסים ישנים)

להביא הוכחה ל"גירסאות" יותר יש ראיה מדפוסים ישנים. (וגם זה לפעמים לא ברור)
ומי שתפיסת עולמו היא, שכל דבר לגופו, יודע שכולם אהובים כולם ברורים, וכולם יוצאים ידי חובה, ורק מנסה להבין את האידך גיסא. - וזו מטרתי באשכול זה.
כולם אהובים כולם ברורים.
כולם אהובים וכולם ברורים, וכמובן שה' מקבל את התפילות של כולם...
- אנחנו רק מנסים להבין מה יותר נכון לומר.
 
ח"ו לומר ש"טעו".
אבל קשה להביא הוכחה ל"ניקוד" מדפוסים ישנים.
(תשאל כל בעלי דפוס המומחים בדבר, ויגידו לך כמה עשרות טעויות ניקוד יש בדפוסים ישנים)

מכיר מקרוב, אינך צריך לספר לי.
והכוונה היא לא לדפוסים, אלא לחכמים שהתפללו בהם ולא העירו דבר על כך.
(בר מן דין שיש לפעמים ספרים מדוקדקים [למשל סידור רש"ס] שכתבו להדיא כך או כך).


כולם אהובים וכולם ברורים, וכמובן שה' מקבל את התפילות של כולם...
- אנחנו רק מנסים להבין מה יותר נכון לומר.

אכן כן,
דברי טעם, ייש"כ.
 
אבל קשה להביא הוכחה ל"ניקוד" מדפוסים ישנים.
(תשאל כל בעלי דפוס המומחים בדבר, ויגידו לך כמה עשרות טעויות ניקוד יש בדפוסים ישנים)
הייתי זורם עם זה, אם זה היה נמצא באיזה הוצאה אחת או שתיים

אבל לעיל הובא שזה נמצא בכמה וכמה הוצאות שונות, ובמשך מאות שנים של השנים של הסידורים הנ"ל שהובאו לעיל, ועוד שלא הובאו

כך שזה נראה משהו מכוון, ולא סתם איזה טעות דפוס בדפוסים ישנים, אחרי שזה חוזר על עצמו בעשרות סידורים, מהוצאות שונות ומדינות שונות וזמנים שונים.
 
הייתי זורם עם זה, אם זה היה נמצא באיזה הוצאה אחת או שתיים

אבל לעיל הובא שזה נמצא בכמה וכמה הוצאות שונות, ובמשך מאות שנים של השנים של הסידורים הנ"ל שהובאו לעיל, ועוד שלא הובאו

כך שזה נראה משהו מכוון, ולא סתם איזה טעות דפוס בדפוסים ישנים, אחרי שזה חוזר על עצמו בעשרות סידורים, מהוצאות שונות ומדינות שונות וזמנים שונים.

אסביר את דבריך, מילה זו נאמרת ע"י הש"ץ בקול רם. - ואילו היתה בטעות יסודה, היינו צריכים למצוא שיעירו עליה חכמי המקום במשך הדורות, ולענ"ד לא מצאנו.
 
ראשי תחתית