דיברו פה על 'עצם התורה',
אמרתי אעלה את אשר על ליבי זמן רב,
הנקודה היא "קשה לי ללמוד תשובה שלימה בשו"ת פלוני" (לא מכובד לתת דוגמא)
התחושה היא, עזוב את זה ותלמד גמרא או בית יוסף, יותר נוגע להלכה, יותר יביא לך תועלת ממשית,
נכון,
לימוד תורה ערך לכשעצמו, אבל, אם אפשר גם וגם, אז למה ללמוד משהו (שלכאורה!) לא צריך?
מהלך שלם של אחד האחרונים פשט ברמב"ם, בשביל מה? תלמד את הכסף משנה, ושלום על ישראל, כך תבין את הבית יוסף וזה מה שצריך.
אסביר עוד קצת -
לימוד 'קודשים' (וכיו"ב), לא נוגע למעשה, אבל כן הלכה למעשה ממש, זה שאני לא מקיים, לצערי, את היוצא להלכה לא גורע מעוצמת ההשפעה של הלימוד עלי,
מה שמפריע לי זה שיש כאן מהלך שלם, נפלא ככל שיהיה, מתוק מדבש, אבל (התחושה היא) מה זה יתן לי בחיים?
אני יודע שדברים אלו אינם נכונים, עכ"פ ברובם, אבל זו תחושתי זמן רב, אמרתי אשתף ואולי אשמע מענה שיניח את דעתי.
תזכו למצוות
אמרתי אעלה את אשר על ליבי זמן רב,
הנקודה היא "קשה לי ללמוד תשובה שלימה בשו"ת פלוני" (לא מכובד לתת דוגמא)
התחושה היא, עזוב את זה ותלמד גמרא או בית יוסף, יותר נוגע להלכה, יותר יביא לך תועלת ממשית,
נכון,
לימוד תורה ערך לכשעצמו, אבל, אם אפשר גם וגם, אז למה ללמוד משהו (שלכאורה!) לא צריך?
מהלך שלם של אחד האחרונים פשט ברמב"ם, בשביל מה? תלמד את הכסף משנה, ושלום על ישראל, כך תבין את הבית יוסף וזה מה שצריך.
אסביר עוד קצת -
לימוד 'קודשים' (וכיו"ב), לא נוגע למעשה, אבל כן הלכה למעשה ממש, זה שאני לא מקיים, לצערי, את היוצא להלכה לא גורע מעוצמת ההשפעה של הלימוד עלי,
מה שמפריע לי זה שיש כאן מהלך שלם, נפלא ככל שיהיה, מתוק מדבש, אבל (התחושה היא) מה זה יתן לי בחיים?
אני יודע שדברים אלו אינם נכונים, עכ"פ ברובם, אבל זו תחושתי זמן רב, אמרתי אשתף ואולי אשמע מענה שיניח את דעתי.
תזכו למצוות