עטרות התורה
חבר חדש
- הצטרף
- 26/4/25
- הודעות
- 6
אמת, כוונתי היתה שהכלל של "ליבו חפץ" לא שייך לזה, ובזה יש בזה מסורת, ולמשל הבית יוסף לא הכריע כג' עמודי ההוראה רק כי כך היה "ליבו חפץ", משא"כ בצורת הלימוד עצמה שהיא כפי חשקו וטבעו של האדם כפי אשר בראו יוצר העולם ב"השאלו פעם חבריו את הרב שך: איך הצלחת כ"כ?
אמר להם: בזמן שאתם דברתם איך ללמוד, אני למדתי.
גם כללי הפסק הם דרך מסועפת ומחולקת, וגם בזה איין הסכמה, וגם בזה אין הכרח להיצמד דוקא לספר מסויים אא"כ החלטת שאתה רוצה לפסוק כמותו. וד"ל.