נראה מדבריך קצת זלזול בשותי"ם כאילו זה תורה סוג ב'.
בעוד שאחר שאדם מקיף סוגיא, פעמים רבות אם ילמד תשובה בשותי"ם יראה שהוא רק התחיל את הסוגיא, ויש עוד הרבה מה לדון.
זכורני כמה פעמים שלמדנו בכולל אה"ע, ופעמים שהיינו עוברים על תשובות ביבי"א בסיום הסימן, והיו כמה פעמים שראינו שכל מה שדנו בכולל זה רק האות א ואולי אות ב' ביבי"א. כשמאות ב או ג' הוא ממשיך לדון בעוד כמה צדדים, או מדברי עוד כמה ראשונים ואחרונים שסברו אחרת וכו' וכו'.
והדברים האלו יכולים לשנות לא רק את ההכרעה מכח ס"ס מכח דעות אחרות וכד'. אלא גם בהבנת הפסקים שכמוהם אנחנו פוסקים.
וכגון כשיש מח' בדעת הרמב"ם השו"ע.
יש סוגיא שביבי"א למד ברמב"ם ובראב"ד הפוך מאיך שאנחנו למדנו בכולל, והיה מו"מ שלם להגיע לחקר האמת. (אני דוקא מאלו שעד היום לא מבין את דעת היבי"א בזה).