ידוע שמרן הגרע"י תפס כך, והדר ביה בחזו"ע פורים. כמדומה ע"פ דברי מרן הגר"מ מאזוז.
הספר אמ"א ואיני יכול לציין מקור מדוייק.
היכן תפס כך?ידוע שמרן הגרע"י תפס כך,
לא ס"ל בדיוק כוותיה.והדר ביה בחזו"ע פורים. כמדומה ע"פ דברי מרן הגר"מ מאזוז.
ידוע שמרן הגרע"י תפס כך
שו"ת יחוה דעת ח"א סימן לה משמע מדבריו לכאורה שמינקת אינה צריכה להניק בפועל, אלא כל כ"ד חודש היא בגדר מינקת. וסיים שם "ובכל עניינים אלו יש ללכת אחר המקילים שאמרו כהלכה". ע"ש.היכן תפס כך?
והדר ביה בחזו"ע פורים. כמדומה ע"פ דברי מרן הגר"מ מאזוז.
לא ס"ל בדיוק כוותיה.
כל הנידון של מי?צריך להדגיש שכל הנידון פה הוא לשאר צומות ולא לתשעה באב שוודאי צריכות להתענות...
של האשכולל הנידון של מי?
זהו שלא.של האשכול
ידוע שמרן הגרע"י תפס כך, והדר ביה בחזו"ע פורים. כמדומה ע"פ דברי מרן הגר"מ מאזוז.
איני בקי,
אבל בחזו"ע ד' תעניות אינו פוטר באופן גורף יולדת כל כ"ד חודש מתעניות הקלות,
רק מורה שאם אינה מניקה בפועל תצום, אא"כ התענית קשה עליה [מאוד?] שתשבור את הצום.
לא ס"ל בדיוק כוותיה.
ובחזו"ע פורים (עמ' לח סוף אות ו' בביאורים למטה) כתב: "וידידינו הרה"ג הנאמ"ן נר"ו בספרו סנסן ליאיר כתב להכריע בזה שהכל תלוי בהרגשת האשה וכו' ונכון להחמיר כדבריו".
ממי שמעת על צום תשעה באב שמקילים ליולדת???זהו שלא.
ממי שמעת על צום תשעה באב שמקילים ליולדת???
שמעתי שמועה זו בשם כמה מחכמי ירושלים זצ"ל ושליט"א.
- דעת מרן זצוק"ל משמע שבתענית אסתר יש יותר להקל משאר תעניות ולכן היקל שם יותר, וכמש"כ בקיצור חזו"ע.
הצג קובץ מצורף 8498הצג קובץ מצורף 8499
שמעתי שמועה זו בשם כמה מחכמי ירושלים זצ"ל ושליט"א.
נגד גמ' מפורשת!?ממי שמעת על צום תשעה באב שמקילים ליולדת???
התכוונתי שבחזו"ע פורים לא הזכיר "תענית שעות" ולא הזכיר שיהיה לה "צער".תראה בחזו"ע תעניות שציינתי. שם לא משמע שמחלק כ"כ להדיא.
הוא שאמרתי.אפילו מינקת בפועל צריכה לצום בתשעה באב [אא'כ סכנה לתינוק]
כ'ש מינקת לא בפועל שחייבת לצום
כיון שזו שמועה שאני עדיין מנסה לברר טיבה, לא אכתוב סתם.
אם תכתוב לנו את הרבנים, אולי נוכל לבדוק מה כתבו בנושא ולראות אם יש מקור "לשמועה".כיון שזו שמועה שאני עדיין מנסה לברר טיבה, לא אכתוב סתם.