שמואל בן עזרא
חבר חדש
- הצטרף
- 13/1/25
- הודעות
- 36
תראה במאמר הנ''ל. העניין פשוט יש מח' מה הם השעות אבל ודאי שאם צורת השעות הם מהזריחה לשקיעה גם צורת מנייתם באותה צורה. וכן אם הם מעלוה''ש לצאה''כ צורת מנייתם מעלוה''ש לצאה''כ.
למשל לא שייך לומר שזמן ק''ש של מג''א (מעלוה''ש לצאה''כ) יהיה 3 שעות של גר''א החל מעלוה''ש. אותו דבר בדיוק לא שייך לומר שפלג מצאת הכוכבים הוא לפי שעות של הגר'''א [שנוצרו מי''ב שעות מזריחה לשקיעה]
כלומר זה פשוט שיסוד ההמצאה של פלג זה בנוי על השיטה המובאת במבוא של לוח אהבת שלום שיש מושג של י''ב שעות מעלוה''ש לצאה''כ של הגאונים. [גם זה המצאה מחודשת מאוד] אך במקום לחשב כמותם שאורך השעות יתארך באופן יחסי למנות את הזמן שמעלוה''ש לצאה''כ של הגאונים, הם משתמשים בשעות של הגר''א מזריחה לשקיעה, ומחשבים את השעות למפרע מצאה''כ של הגאונים.
לפי הידוע לנו בגמרא פלג הוא בשעה י''א חסר רביע. אם תמנה את הי''א חסר רביע מעלוה''ש תגיע לזמן מוקדם מאוד מאוד ואם תמנה מצאה''כ למפרע שעה ורביע תגיע לזמן הלוח. פרדוקס שלא שייך להתקיים בו.
מה ששאלת האם אין מי שיתייחס הרי בודאי, הרב סופר מעיד שהוא שלח שאלה זאת להרב בניזרי והרב בניזרי מספר שהוא הראה את השאלה למרן ואעפ''כ נשאר בדעתו. לא ברור מה הסיפור כי בספר הוא כותב אחרת כמו שכתבו בהודעות למעלה. גם במאמר של הרב עדס הוא מביא את המו''מ עם הרב בניזרי בנושא.
למשל לא שייך לומר שזמן ק''ש של מג''א (מעלוה''ש לצאה''כ) יהיה 3 שעות של גר''א החל מעלוה''ש. אותו דבר בדיוק לא שייך לומר שפלג מצאת הכוכבים הוא לפי שעות של הגר'''א [שנוצרו מי''ב שעות מזריחה לשקיעה]
כלומר זה פשוט שיסוד ההמצאה של פלג זה בנוי על השיטה המובאת במבוא של לוח אהבת שלום שיש מושג של י''ב שעות מעלוה''ש לצאה''כ של הגאונים. [גם זה המצאה מחודשת מאוד] אך במקום לחשב כמותם שאורך השעות יתארך באופן יחסי למנות את הזמן שמעלוה''ש לצאה''כ של הגאונים, הם משתמשים בשעות של הגר''א מזריחה לשקיעה, ומחשבים את השעות למפרע מצאה''כ של הגאונים.
לפי הידוע לנו בגמרא פלג הוא בשעה י''א חסר רביע. אם תמנה את הי''א חסר רביע מעלוה''ש תגיע לזמן מוקדם מאוד מאוד ואם תמנה מצאה''כ למפרע שעה ורביע תגיע לזמן הלוח. פרדוקס שלא שייך להתקיים בו.
מה ששאלת האם אין מי שיתייחס הרי בודאי, הרב סופר מעיד שהוא שלח שאלה זאת להרב בניזרי והרב בניזרי מספר שהוא הראה את השאלה למרן ואעפ''כ נשאר בדעתו. לא ברור מה הסיפור כי בספר הוא כותב אחרת כמו שכתבו בהודעות למעלה. גם במאמר של הרב עדס הוא מביא את המו''מ עם הרב בניזרי בנושא.