עצרת המיליון "זעקת התורה"-חמישי ח' חשוון תשפ"ו

דוברות מעמד "זעקת התורה":

מצ"ב מספר שלטים אשר ייעשה בהם שימוש במעמד ההיסטורי בהשתתפות רבבות אלפי ישראל מחר בירושלים.

השלטים משקפים את רוח המעמד, כעצרת תפילה וזעקה על הפגיעה בלומדי התורה, שמטרתו לקדש שם שמים.

הציבור הרחב מוזמן להדפיס ולתלות בבתים הסמוכים לעצרת.

נזכיר כי שילוט שלא נשלח כאן וכולל את הלוגו הרשמי של המעמד לא משקף את עמדת הוועדה המארגנת הפועלת מכח מרנן ורבנן גדולי וחכמי התורה והחסידות שליט"א.
 

קבצים מצורפים

הזדמנות מיוחדת לתקן בחודש מרחשון את החטא מימי רחבעם יש כעת הזדמנות תיקון לחטאינו באותו המקום ובאותו החודש, ולקיים את המקרא שכתוב: "אחר ישובו בני ישראל ובקשו את ה׳ אלקיהם ואת דוד מלכם וגו'", בודאי תפילה זו יש בכוחה להכנעת אויבינו והרמת קרן התורה והקדושה וביטול כל הגזירות מישראל בביאגוא״צ בב״א.


1761752474658.png

1761752490831.png
 
לשיטתך - קידוש ה' זה להתגייס. לא להיות פרזיט ממומן. נכון?
חילוני שטומן את הראש בחול ומפחד לחשוב שיש מיליון אנשים לכאורה רציונליים שחושבים שבלי תורת ה' זה חורבן,
ומעדיף לברוח לשטיפת מוח שהוא אוכל ערב ערב - לא צריך לחשוש לו.
האמירה הברורה: אין לנו אלא תורת ה' - היא היא קידוש ה'!
וכל חילוני עם יושר פנימי ומודעות עצמית יודה בזה.

אתה מכניס מילים בפי והופך אותי למזרוחניק, ולקינוח גם מעוות לגמרי את מה שכתבתי. נפלא.

בשביל לקדש שם שמים לא צריך "להתגייס" אלא להסביר בטוב טעם ודעת לציבור החילוני את מעלת התורה ומעלת לומדיה, ועד כמה התורה היא מגנא ומצלא, ועד כמה צה"ל מצליח בזכות לומדי התורה.

כמו כן, להוכיח להם שה"משתמטים" לומדים יומם ולילה ואין להם בעולמם אלא תורה, ואינם מבזבזים את זמנם על שטויות והבלים כאשר אחיהם נהרגים במלחמה, אלא אדרבה הם עומדים על המשמר 24/7 כדי להגן על עם ישראל.

אבל "מפגן כח", הפגנות, שיבוש החיים במדינת ישראל, לא משדרים את המסר הזה אלא להיפך, מוסיפים אש למדורה, ובוודאי שלא מקדשים שם שמים משום בחינה שהיא.

נהפוך הוא! מידות טובות ומתוקנות, דרך ארץ, הכרת הטוב למשפחות הנופלים והפצועים והכרה בכאבם, זהו קידוש השם!

כדי לקבל מושגים בקידוש השם וחילול השם יש ללמוד את הגמ' ביומא פ"ו:

"היכי דמי חילול השם?

אביי אמר: כדתניא, ואהבת את ה' אלהיך - שיהא שם שמים מתאהב על ידך, שיהא קורא ושונה ומשמש תלמידי חכמים, ויהא משאו ומתנו בנחת עם הבריות, מה הבריות אומרות עליו - אשרי אביו שלמדו תורה, אשרי רבו שלמדו תורה. אוי להם לבריות שלא למדו תורה, פלוני שלמדו תורה - ראו כמה נאים דרכיו, כמה מתוקנים מעשיו, עליו הכתוב אומר ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר. אבל מי שקורא ושונה ומשמש תלמידי חכמים ואין משאו ומתנו באמונה, ואין דבורו בנחת עם הבריות, מה הבריות אומרות עליו - אוי לו לפלוני שלמד תורה, אוי לו לאביו שלמדו תורה, אוי לו לרבו שלמדו תורה, פלוני שלמד תורה - ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה מכוערין דרכיו!"

אותן "בריות" שאתה לא חושש להן, הגמ' חוששת להן ואכפת לה "מה הבריות אומרות עליו".

ועצם הלימוד תורה אינו קידוש השם, עצם שימוש ת"ח אינו קידוש השם, אלא דרכים נאות ומעשים מתוקנים!

לא מפגן כוחני ומודעות ענק "אנחנו העגלה המלאה".
 
אתה מייחס לגדולי ישראל חילול ש"ש?

אני מייחס לך חוסר בהבנת הנקרא.

גדולי ישראל לא דיברו על קידוש השם וחילול השם, אלא על עצרת תפילה וזעקה (ראה במכתבים לעיל), ואדרבה הצמידו לזה אזהרה חמורה שלא לחלל שם שמים ח"ו, רק פשוט להתפלל ולזעוק.

ומהו החילול ש"ש? כל מה שדיברתי עליו (וזה בטוח שיהיה, למרות האזהרות).

הלוואי שכולם היו באמת מתפללים וזועקים ותו לא.
 
מחר בעצרת מרן הגאון הגדול רבי יהודה כהן שליט"א ר"י יקירי ירושלים וחבר מועצחה"ת, ובנו הגאון רבי חנוך כהן שליט"א ר"י "באר התלמוד" יעמדו יחד במרפסת הישיבה ברחוב מלכי ישראל 77 כשבחורי הישיבות ואברכי הכוללים ישהו על פני רחובות מלכי ישראל פינת הטורים.
 
בשביל לקדש שם שמים לא צריך "להתגייס" אלא להסביר בטוב טעם ודעת לציבור החילוני את מעלת התורה ומעלת לומדיה, ועד כמה התורה היא מגנא ומצלא, ועד כמה צה"ל מצליח בזכות לומדי התורה.

כמו כן, להוכיח להם שה"משתמטים" לומדים יומם ולילה ואין להם בעולמם אלא תורה, ואינם מבזבזים את זמנם על שטויות והבלים כאשר אחיהם נהרגים במלחמה, אלא אדרבה הם עומדים על המשמר 24/7 כדי להגן על עם ישראל.

אבל "מפגן כח", הפגנות, שיבוש החיים במדינת ישראל, לא משדרים את המסר הזה אלא להיפך, מוסיפים אש למדורה, ובוודאי שלא מקדשים שם שמים משום בחינה שהיא.

נהפוך הוא! מידות טובות ומתוקנות, דרך ארץ, הכרת הטוב למשפחות הנופלים והפצועים והכרה בכאבם, זהו קידוש השם!

את זה ניסינו עשרות שנים והבעיה רק מחריפה
 
בענין חילול ה' , הנלענ"ד :
(בהסתייגות: לעורר בלבד, ולא למעשה בענין חמור כזה שמנאוהו חכמים בדרגה החמורה מכל)

חזל הורונו שאדם שאין משאו ומתנו באמונה, ואין דבורו בנחת עם הבריות, הרי זהו חילול ה'
שהרי אכן מקולקלין מעשיו ומכוערין דרכיו

אולם כאשר הויכוח הוא על הערכים עצמם,
כאשר "מה שאנו קוראים כרת הם קוראים אהבה",
מה שבעינינו צניעות הוא בעיניהם פגיעה ו"הדרה",
מה שבעינינו מר ממות הוא בעיניהם חובה קדושה,
מה שבעינינו נשמת וקיום העולם הוא בעיניהם בזבוז זמן,

בענינים כאלו,
לא צריך להרתע ולהיות חת מפני איש,
אלא מצוה עלינו להרים כשופר קולנו, ולהכריז בקול גדול:
אכן, לומדי התורה ושומריה הם מקיימי העולם,
והחוטאים והחטאים הם המה שמהרסים אותו

הכנסתם של לומדי תורה לכלא הוא עוון בל יכופר
הרבה יותר מכל הפיכה משפטית שהיא
וזה לא יכול לעבור מבחינתנו לסדר היום בשום פנים ואופן,
ואנו נעמוד על נפשינו ונפש בנינו בדיוק כפי שהיה עושה כל אחד
אם חלילה היו גוזרים על ילדיו גזירות מות
שהרי גדול המחטיאו מן ההורגו

ואין צורך להבהל,
כי בסופו של דבר
האנשים ברחוב מעריכים הרבה יותר את האנשים החזקים,
העומדים על עקרונותיהם בתוקף ובמסירות נפש,
מאשר אלו הממהרים להבהל ולהתייפף

להבדיל אלף אלפי הבדלות,
ידועה הוראת האדמור מליובביץ לראשי המדינה כאן
שאל להם להבהל מן האומות והתקפותיהם ה"מוסריות"
אלא לעמוד בתוקף על זכותנו כאן גם אם נהיה בודדים נגד כולם
ואז גם הגויים יכבדו אותנו
 
בענינים כאלו,
לא צריך להרתע ולהיות חת מפני איש,
אלא מצוה עלינו להרים כשופר קולנו, ולהכריז בקול גדול:
אכן, לומדי התורה ושומריה הם מקיימי העולם,
והחוטאים והחטאים הם המה שמהרסים אותו

על הצורך בהסבר הענין הזה כבר כתבתי, אבל מה ל"קול גדול" ולהסברה? זה בדיוק ההיפך מהסברה.

ואפילו כלפי בני ביתו אמרו חז"ל "למימרינהו בניחותא, כי היכי דליקבלו מיניה" כלומר שבאופן אחר לא יקבלו ממנו.
 
הכנסתם של לומדי תורה לכלא הוא עוון בל יכופר
הרבה יותר מכל הפיכה משפטית שהיא
וזה לא יכול לעבור מבחינתנו לסדר היום בשום פנים ואופן,
ואנו נעמוד על נפשינו ונפש בנינו בדיוק כפי שהיה עושה כל אחד
אם חלילה היו גוזרים על ילדיו גזירות מות
שהרי גדול המחטיאו מן ההורגו

אם אינך רוצה לעבור על סדר היום, תוציא את כולם להתפרעויות ברחובות ולשריפת בית המשפט העליון.

זה שחרדים מתקהלים לא מזיז להם בכהוא זה.

אתה חושב שאכפת להם מעצרת תפילה?
 
האנשים ברחוב מעריכים הרבה יותר את האנשים החזקים,
העומדים על עקרונותיהם בתוקף ובמסירות נפש,
מאשר אלו הממהרים להבהל ולהתייפף

זה לא נראה כך, מה שהחילונים רואים זה שבבניקים חסרי עקרונות (אותם הם פוגשים בתקשורת ובכל מקום, וגם בהפגנות) שהעקרון היחיד שמנחה אותם הוא ההתחמקות ממוות או פציעה קשה כתוצאה מהמלחמה, ואין להם שום קשר ללימוד תורה.
 
אנו נעשה רק מה שגדולי ישראל יורו
וכן, אני חושב שאכפת לשלטון משיבוש החיים במדינת ישראל
(לשופטים באמת לא אכפת מכלום, אבל המדינה לא באמת כפופה להם , רק כשהיא רוצה . ע"ע חאן אל אחמר)
 
זה לא נראה כך, מה שהחילונים רואים זה שבבניקים חסרי עקרונות (אותם הם פוגשים בתקשורת ובכל מקום, וגם בהפגנות) שהעקרון היחיד שמנחה אותם הוא ההתחמקות ממוות או פציעה קשה כתוצאה מהמלחמה, ואין להם שום קשר ללימוד תורה.
אני פוגש לא מעט חילונים, ומה שכתבתי זה ממה שאני שומע (לא בתקשורת, אותה איני שומע בעשרים השנים האחרונות, למרות שאני משער שאומרים שם אותם דברים שאמרו בעשרים השנים שלפני כן)
 
על הצורך בהסבר הענין הזה כבר כתבתי, אבל מה ל"קול גדול" ולהסברה? זה בדיוק ההיפך מהסברה.

ואפילו כלפי בני ביתו אמרו חז"ל "למימרינהו בניחותא, כי היכי דליקבלו מיניה" כלומר שבאופן אחר לא יקבלו ממנו.
יש הבדל גדול בין דיבור פרטי בין איש לרעהו, ובפרט ל"בית יעקב" שלהם נדרשת אמירה רכה,
לבין אמירה ציבורית, ששם נדרשת עמידה תקיפה
לשדר בטחון מלא בצדקת דרכך, בלי ויתור על האמת שלך אפילו כמלוא נימה
 
גם, וגם
אנחנו לא הולכים לשום מקום, אם זה יימשך כל האופציות על השולחן
 
לבין אמירה ציבורית, ששם נדרשת עמידה תקיפה
לשדר בטחון מלא בצדקת דרכך, בלי לנסות לרכך את האמת שלך ולוותר עליה אפילו כמלוא נימה

אין שום קשר בין "להכריז בקול גדול" לבין כל מה שכתבת, בטחון מלא / מבלי לוותר וכו'.
 
רגע לפני העצרת : מרן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש בתיעוד מיוחד מסביר מה מטרת העצרת. ראש הישיבה יוצא מגדרו ומורה שחובה להגיע מרחוק גם במסירות נפש מרן ראש הישיבה הוסיף בחריפות: "הממשלה תבין שאי אפשר להמשיך ככה! כעת אנחנו מתפללים אבל אם זה לא יצליח, יש עוד דרכים"
 
https://mizrach.co.il/29406/
מי לה' אלי!

מכתבו של מרן ראש הישיבה שליט"א לקראת עצרת זעקת התורה​

מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אברהם סלים שליט"א הוציא מכתב חריף ביותר לקראת עצרת הזעקה הגדולה שתתקיים ביום חמישי. המכתב שימש כבסיס למכתב המועצת הכללי שנחתם ע"י כלל חברי מועצת החכמים.



לקראת העצרת הזעקה האדירה, הוציא מרן ראש הישיבה הגר"א סלים שליט"א מכתב חריף בו הוא קורא לכל בית ישראל להשתתף בעצרת המחאה. לקריאתו הצטרפו כל חברי מועצת חכמי התורה אשר קראו לציבור הק' להיענות לדברים בכל לב.

את מכתבו פותח מרן בקריאה "לכל שלומי אמוני ישראל די בכל אתר ואתר, וכותב"לנוכח מסע הרדיפה המתנהל ע"י גורמי השלטון בארין ישראל כנגד בני הישיבות ולומדי התורה, ובפרט לעת הזו שכבודם של בני התורה הושפל עד עפר ואוי לנו מעלבונה של תורה ולומדיה. תורה תורה חגרי שק על בניה בוניה שבזכותם אנו חיים".

בהמשך, מצטרף מרן לקריאת גדו"י להשתתף בעצרת: "ולאור קריאת מרנן ורבנן חכמי וגדולי ישראל שליט"א להתאסף ולשאת תפילה יחד כל בית ישראל בשערי עיה"ק ירושלים ביום חמישי ח' לחודש מרחשוון בקריאה ומחאה רבתי "אל תגעו במשיחי"".

עוד מוסיף על החובה להשתתף בעצרת: "חובה קדושה על כל אשר יראת ה' בלבבו להשתתף בעצרת התפילה ולאחוז באומנות אבותינו, לזעוק ולהתחנן לפני אבינו שבשמים למען יסור חרון אפו מעלינו".

בהמשך מפרט מרן שליט"א על כל חלקי הציבור "והנני בקריאה לכל עמך בית ישראל קהילות הקודש ואברכי הכוללים בכל מקום שהם לעשות כל מאמין להקדים ולעלות לירושלים על מנת להשתתף בעצרת. תלמידי הישיבות הקטנות והגדולות יגיעו בצורה מאורגנת יחד עם רבותיהם. נשים נשואות יתרכזו במקומות המיועדים לכך. ילדי תלמודי התורה המשתתפים ישתתפו באחריות הוריהם".

לגבי הילדים, מורה מרן "בכל מוסדות רשת החינוך בני יוסף יצטרפו ממקומותיהם די בכל אתר ואתר יחד עם המחנכים לתפילת הרבים, וזכות תינוקות של בית רבן יסיר את רוע הגזירה".

עם זאת, מזהיר מרן שליט"א במכתבו מפני פרובוקציות אלימות וחילול ה', וכותב "יש להקפיד ולהיזהר באופן מיוחד שלא להיגרר לשום עימות עם שום גורם ולקדש שם שמים. וקריאה מיוחדת לבני הישיבות לשוב מיד בסיום העצרת להיכלי הישיבות ולא להתעכב כלל, ולקבוע סדר לימוד מיוחד ברציפות".

את מכתבו חותם באיחול "ובזכות התפילה והתורה לא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב ויחיש לגאלנו מאפילה לאור גדול".

מצורף המכתב המלא:

 
‏הפלונטר החרדי –
האם יחידת חשמונאים תשתתף בעצרת נגד הגיוס?!
-🤙ממה נפשך🤙-
אם תשתתף – היא מגנה את עצמה.
ואם לא תשתתף – אינה נשמעת לגדו"י וממילא אינה יחידה חרדית המתאימה לבני תורה. (אפי לרנר)
:-):-):-)
אני חשבתי והבנתי שהעצרת היא נגד חוק הגיוס המחייב כל בחור ללכת לצבא, ולא נגד אותם בחורים שהחליטו ללכת לצבא ליחידת החשמונאים. (זה התפקיד של הנטורי קרתא לעשות הפגנה נגדם, לא שלנו).
 
תמליל השיחה עם מרן רבי משה הלל הירש - מנהיג עולם הישיבות.

שואל:
אנשים רוצים להבין ושואלים מה בעצם המטרה של העצרת הגדולה מחר בירושלים?

ראש הישיבה: המטרה זה א: לבקש מהקב"ה כל כלל ישראל ביחד מבקשים מהקב"ה דבר זה וודאי משהו שיכול להשפיע למעלה זה דבר ראשון.

דבר שני שהממשלה יבינו שאנחנו ביחד אוחזים שבשום אופן זה לא יכול להמשיך ככה אנחנו עכשיו עושים תפילה אבל יבינו שאם תפילה לא מועיל יש עוד דרכים ויבינו את זה ולמעיישה זה מוכרח וחשוב שכל אחד ואחד יבוא במסירות נפש אם חס ושלום זה לא יהיה ב100 אחוז כל כל אחד ממש משהו מיוחד מיוחד מיוחד זה רחל יהיה חילול ה'.

שואל: וגם אם זה כרוך בביטול תורה ?

ראש הישיבה: הפוך זה קיום התורה וכל אחד ואחד כל אברך וכל בחור צריך לבוא מרחוק רחוק קשה קשה בדווקא לבוא במסירות נפש.

שואל: ואפילו שאין תחבורה ציבורית מסודרת ?

ראש הישיבה:
כן אפילו ממש במסירות נפש
 
https://mizrach.co.il/29441/
לקראת העצרת:

מרן הראשון לציון הגר"ד יוסף ומנהיג עולם התורה הליטאי הגרמ"ה הירש נועדו​

מרן הראש"ל הגאון רבי דוד יוסף שליט"א ומרן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש שליט"א נועדו יחדיו במעונו בבני ברק

  • יהודה גפן
  • ז׳ במרחשוון תשפ״ו (29/10/2025)
  • 18:15
  • צילום: באדיבות המצלם


ערב עצרת המיליון שתתקיים ביום חמישי הקרוב בירושלים, התקיימה היום (רביעי) פגישה רבת משמעות בין שניים מעמודי ההנהגה בדור, מרן הראש"ל הגאון רבי דוד יוסף שליט"א, ומרן ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש שליט"א, ראש ישיבת סלבודקא.

השניים נועדו במעונו של מרן הגרמ"ה הירש שליט"א בבני ברק, ושוחחו ארוכות בענייני השעה, על מצוקת עולם התורה, חיזוק האברכים ובני הישיבות, ועל הצורך בביצור חומות הדת והיהדות בארץ הקודש נוכח הגזירות הקשות המרחפות על לומדי התורה.

במהלך הפגישה הובע כאב עמוק על הפגיעה בכבוד התורה, אך גם אמונה איתנה כי "לא תיעקר תורה מישראל", וכי מתוך האחדות והמסירות לעולם התורה יראו בקרוב ישועה ורוממות לכבוד שמים.

עוד נודע לכותל המזרח כי מרן הראשון לציון ביקש ממרן הגרמ"ה שיפעל לחיזוק המסר לנהוג בדרכי נועם במהלך העצרת, זאת מתוך אחריות לכלל עמך בית ישראל ודאגה להימנע מחילול שם שמיים ח"ו.

בסיום הפגישה הגרמ"ה חיזק את ידו בכל מפעלותיו הברוכים למען חיזוק שמירת התורה בארה"ק, ואיחל לו כי יצליח בכל מעשי ידיו. מרן הראש"ל מצידו אף הוא איחל לגרמ"ה כי יאריך ימים על ממלכתו וישפיע שפע טוב על כלל ציבור שומרי התורה בארה"ק.
 
ישיבת הר המור צפויה להשתתף בעצרת החרדית נגד הגיוס.
הרב צבי טאו אחד מהמנהיגים המרכזיים של זרם החרדלי"ם קבע כי יש להגיע "המדינה והצבא שייכים לכולנו. אנשי הצבא ותלמידי הישיבות, אנחנו כולנו עבדי ה'".

< ח"כ אבי מעוז: "בעקבות מכתבו של מורי ורבי אגיע לעצרת".
 
אתה מכניס מילים בפי והופך אותי למזרוחניק, ולקינוח גם מעוות לגמרי את מה שכתבתי. נפלא.

בשביל לקדש שם שמים לא צריך "להתגייס" אלא להסביר בטוב טעם ודעת לציבור החילוני את מעלת התורה ומעלת לומדיה, ועד כמה התורה היא מגנא ומצלא, ועד כמה צה"ל מצליח בזכות לומדי התורה.

כמו כן, להוכיח להם שה"משתמטים" לומדים יומם ולילה ואין להם בעולמם אלא תורה, ואינם מבזבזים את זמנם על שטויות והבלים כאשר אחיהם נהרגים במלחמה, אלא אדרבה הם עומדים על המשמר 24/7 כדי להגן על עם ישראל.

אבל "מפגן כח", הפגנות, שיבוש החיים במדינת ישראל, לא משדרים את המסר הזה אלא להיפך, מוסיפים אש למדורה, ובוודאי שלא מקדשים שם שמים משום בחינה שהיא.

נהפוך הוא! מידות טובות ומתוקנות, דרך ארץ, הכרת הטוב למשפחות הנופלים והפצועים והכרה בכאבם, זהו קידוש השם!

כדי לקבל מושגים בקידוש השם וחילול השם יש ללמוד את הגמ' ביומא פ"ו:

"היכי דמי חילול השם?

אביי אמר: כדתניא, ואהבת את ה' אלהיך - שיהא שם שמים מתאהב על ידך, שיהא קורא ושונה ומשמש תלמידי חכמים, ויהא משאו ומתנו בנחת עם הבריות, מה הבריות אומרות עליו - אשרי אביו שלמדו תורה, אשרי רבו שלמדו תורה. אוי להם לבריות שלא למדו תורה, פלוני שלמדו תורה - ראו כמה נאים דרכיו, כמה מתוקנים מעשיו, עליו הכתוב אומר ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר. אבל מי שקורא ושונה ומשמש תלמידי חכמים ואין משאו ומתנו באמונה, ואין דבורו בנחת עם הבריות, מה הבריות אומרות עליו - אוי לו לפלוני שלמד תורה, אוי לו לאביו שלמדו תורה, אוי לו לרבו שלמדו תורה, פלוני שלמד תורה - ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה מכוערין דרכיו!"

אותן "בריות" שאתה לא חושש להן, הגמ' חוששת להן ואכפת לה "מה הבריות אומרות עליו".

ועצם הלימוד תורה אינו קידוש השם, עצם שימוש ת"ח אינו קידוש השם, אלא דרכים נאות ומעשים מתוקנים!

לא מפגן כוחני ומודעות ענק "אנחנו העגלה המלאה".
ונהי בעיננו כחגבים וכן היינו בעינהם.

חילול ד' זה לעבור על התורה
וקידוש ד' זה לקיים רצון ד'

ואם רוצים להעביר אותנו בשמד צבאם הטמא
הרי חובתנו להפוך את המדינה
וזהו הקידוש ד' האמיתי
 
עוד בענין קידוש ה' והפכו, מדברי רבינו יונה ז"ל שאפשר שיש ללמוד ממנו גם לענייננו (וכבר כתבתי שבפרט בענין חמור זה חלילה להיות גס בהוראה)


שערי תשובה לרבינו יונה שער א אות מז
כאשר האדם משתדל לתמוך ביד האמת, ויעזור אחריה ויתעורר בדבריה, והופיע אורו לעיני בני עמו, ויחזק ידי אנשי האמת ונשא ראשם, וכתות השקר ישפילם יגיעם עד עפר, הנה אלה דרכי קדוש ה' והוד והדר לאמונתו ועבודתו בעולם, ועוז ותפארת במקדש תורתו, על כן בהרבות פעליו לקדש את ה' ולעודד האמת להכין אותו ולסעדו, ונסלח לו מעון החלול .
 
ראשי תחתית