לא לטעות.
ו...?לא לטעות.
זה לא מודעות רשמיות מטעם העצרת
זהו.ו...?
לשיטתך - קידוש ה' זה להתגייס. לא להיות פרזיט ממומן. נכון?
חילוני שטומן את הראש בחול ומפחד לחשוב שיש מיליון אנשים לכאורה רציונליים שחושבים שבלי תורת ה' זה חורבן,
ומעדיף לברוח לשטיפת מוח שהוא אוכל ערב ערב - לא צריך לחשוש לו.
האמירה הברורה: אין לנו אלא תורת ה' - היא היא קידוש ה'!
וכל חילוני עם יושר פנימי ומודעות עצמית יודה בזה.
אתה מייחס לגדולי ישראל חילול ש"ש?
בשביל לקדש שם שמים לא צריך "להתגייס" אלא להסביר בטוב טעם ודעת לציבור החילוני את מעלת התורה ומעלת לומדיה, ועד כמה התורה היא מגנא ומצלא, ועד כמה צה"ל מצליח בזכות לומדי התורה.
כמו כן, להוכיח להם שה"משתמטים" לומדים יומם ולילה ואין להם בעולמם אלא תורה, ואינם מבזבזים את זמנם על שטויות והבלים כאשר אחיהם נהרגים במלחמה, אלא אדרבה הם עומדים על המשמר 24/7 כדי להגן על עם ישראל.
אבל "מפגן כח", הפגנות, שיבוש החיים במדינת ישראל, לא משדרים את המסר הזה אלא להיפך, מוסיפים אש למדורה, ובוודאי שלא מקדשים שם שמים משום בחינה שהיא.
נהפוך הוא! מידות טובות ומתוקנות, דרך ארץ, הכרת הטוב למשפחות הנופלים והפצועים והכרה בכאבם, זהו קידוש השם!
בענינים כאלו,
לא צריך להרתע ולהיות חת מפני איש,
אלא מצוה עלינו להרים כשופר קולנו, ולהכריז בקול גדול:
אכן, לומדי התורה ושומריה הם מקיימי העולם,
והחוטאים והחטאים הם המה שמהרסים אותו
הכנסתם של לומדי תורה לכלא הוא עוון בל יכופר
הרבה יותר מכל הפיכה משפטית שהיא
וזה לא יכול לעבור מבחינתנו לסדר היום בשום פנים ואופן,
ואנו נעמוד על נפשינו ונפש בנינו בדיוק כפי שהיה עושה כל אחד
אם חלילה היו גוזרים על ילדיו גזירות מות
שהרי גדול המחטיאו מן ההורגו
האנשים ברחוב מעריכים הרבה יותר את האנשים החזקים,
העומדים על עקרונותיהם בתוקף ובמסירות נפש,
מאשר אלו הממהרים להבהל ולהתייפף
אני פוגש לא מעט חילונים, ומה שכתבתי זה ממה שאני שומע (לא בתקשורת, אותה איני שומע בעשרים השנים האחרונות, למרות שאני משער שאומרים שם אותם דברים שאמרו בעשרים השנים שלפני כן)זה לא נראה כך, מה שהחילונים רואים זה שבבניקים חסרי עקרונות (אותם הם פוגשים בתקשורת ובכל מקום, וגם בהפגנות) שהעקרון היחיד שמנחה אותם הוא ההתחמקות ממוות או פציעה קשה כתוצאה מהמלחמה, ואין להם שום קשר ללימוד תורה.
יש הבדל גדול בין דיבור פרטי בין איש לרעהו, ובפרט ל"בית יעקב" שלהם נדרשת אמירה רכה,על הצורך בהסבר הענין הזה כבר כתבתי, אבל מה ל"קול גדול" ולהסברה? זה בדיוק ההיפך מהסברה.
ואפילו כלפי בני ביתו אמרו חז"ל "למימרינהו בניחותא, כי היכי דליקבלו מיניה" כלומר שבאופן אחר לא יקבלו ממנו.
אנו נעשה רק מה שגדולי ישראל יורו
אני חושב שאכפת לשלטון משיבוש החיים במדינת ישראל
לבין אמירה ציבורית, ששם נדרשת עמידה תקיפה
לשדר בטחון מלא בצדקת דרכך, בלי לנסות לרכך את האמת שלך ולוותר עליה אפילו כמלוא נימה
https://mizrach.co.il/29406/


אני חשבתי והבנתי שהעצרת היא נגד חוק הגיוס המחייב כל בחור ללכת לצבא, ולא נגד אותם בחורים שהחליטו ללכת לצבא ליחידת החשמונאים. (זה התפקיד של הנטורי קרתא לעשות הפגנה נגדם, לא שלנו).הפלונטר החרדי –
האם יחידת חשמונאים תשתתף בעצרת נגד הגיוס?!
-ממה נפשך
-
אם תשתתף – היא מגנה את עצמה.
ואם לא תשתתף – אינה נשמעת לגדו"י וממילא אינה יחידה חרדית המתאימה לבני תורה. (אפי לרנר)
![]()

ונהי בעיננו כחגבים וכן היינו בעינהם.אתה מכניס מילים בפי והופך אותי למזרוחניק, ולקינוח גם מעוות לגמרי את מה שכתבתי. נפלא.
בשביל לקדש שם שמים לא צריך "להתגייס" אלא להסביר בטוב טעם ודעת לציבור החילוני את מעלת התורה ומעלת לומדיה, ועד כמה התורה היא מגנא ומצלא, ועד כמה צה"ל מצליח בזכות לומדי התורה.
כמו כן, להוכיח להם שה"משתמטים" לומדים יומם ולילה ואין להם בעולמם אלא תורה, ואינם מבזבזים את זמנם על שטויות והבלים כאשר אחיהם נהרגים במלחמה, אלא אדרבה הם עומדים על המשמר 24/7 כדי להגן על עם ישראל.
אבל "מפגן כח", הפגנות, שיבוש החיים במדינת ישראל, לא משדרים את המסר הזה אלא להיפך, מוסיפים אש למדורה, ובוודאי שלא מקדשים שם שמים משום בחינה שהיא.
נהפוך הוא! מידות טובות ומתוקנות, דרך ארץ, הכרת הטוב למשפחות הנופלים והפצועים והכרה בכאבם, זהו קידוש השם!
כדי לקבל מושגים בקידוש השם וחילול השם יש ללמוד את הגמ' ביומא פ"ו:
"היכי דמי חילול השם?
אביי אמר: כדתניא, ואהבת את ה' אלהיך - שיהא שם שמים מתאהב על ידך, שיהא קורא ושונה ומשמש תלמידי חכמים, ויהא משאו ומתנו בנחת עם הבריות, מה הבריות אומרות עליו - אשרי אביו שלמדו תורה, אשרי רבו שלמדו תורה. אוי להם לבריות שלא למדו תורה, פלוני שלמדו תורה - ראו כמה נאים דרכיו, כמה מתוקנים מעשיו, עליו הכתוב אומר ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר. אבל מי שקורא ושונה ומשמש תלמידי חכמים ואין משאו ומתנו באמונה, ואין דבורו בנחת עם הבריות, מה הבריות אומרות עליו - אוי לו לפלוני שלמד תורה, אוי לו לאביו שלמדו תורה, אוי לו לרבו שלמדו תורה, פלוני שלמד תורה - ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה מכוערין דרכיו!"
אותן "בריות" שאתה לא חושש להן, הגמ' חוששת להן ואכפת לה "מה הבריות אומרות עליו".
ועצם הלימוד תורה אינו קידוש השם, עצם שימוש ת"ח אינו קידוש השם, אלא דרכים נאות ומעשים מתוקנים!
לא מפגן כוחני ומודעות ענק "אנחנו העגלה המלאה".