עצרת המיליון "זעקת התורה"-חמישי ח' חשוון תשפ"ו

עוד משם
שער ג קמז

וזה שאמרו רבותינו זכרונם לברכה (סנהדרין צט, ב): כי המבזה תלמיד חכם הוא בוזה דבר ה' .. יש עוד טעם נכבד עולה על כולם, ואליו רמזנו בפתח דברינו בענין הכתות הרעות הנזכרות. כי הדבר ידוע כי מדרכי קידוש השם יתברך להודיע בכל מבטא שפתים, ובכל אשר ירמזון עינים, ובכל הנהגה ופועל ידים, כי יסוד לנפש האדם וצבי עדיו והטוב והעיקר והתועלת והיקר אשר בו - עבודת השם יתברך ויראתו ותורתו, כמו שכתוב (קהלת יב): "כי זה כל האדם". ודבר זה כבוד השם יתברך. והמבזים לתלמיד חכם ויראתו, מבטלים הידיעה הזאת ומראים ההפך בהנהגתם, וכאילו אומרים אמור כי אין העבודה עיקר, וכי שרש הדבר נמצא מבלתי עבודת השם יתברך, והם מחללים את התורה, על כן יאבדו מתוך הקהל

ויכלו בפיהם, כי הם עובדים את ה' מבלי עסק התורה, והלא הדבר ידוע, כי אין העבודה מתקיימת בלתי על ידי לומדי התורה אשר יהגו בה יומם ולילה, כי הם יורו דעה ויודעי בינה לעיתים לדעת מה יעשה ישראל, והם יעמידוה בישראל לבלתי תשכח מפי זרעם, ובמקום שאין עוסקי תורה ירבו המכשולים וישר באדם אין, על כן יכבדו עבדי השם יתברך את חכמי התורה לכבוד השם יתברך, ולהודיע כי עבודתו לבדה עיקר הנמצא. .. יתבונן בינה וידקדק וישגיח בכל מוצא שפתיו, לקדש את ה' בדבריו, ולדבר בשבח עבודתו ותהלת יראתו, ולשבח עבדיו ויראיו

ונאמר (משלי כז, כא): מצרף לכסף וכור לזהב ואיש לפי מהללו", פירושו: מעלות האדם לפי מה שיהלל, אם הוא משבח המעשים הטובים והחכמים והצדיקים ... ולגנות את העבירות ולהבזות בעליהן, ואם יתכן כי יש בידו עונות נסתרים, אבל מאוהבי הצדק הוא, ולו שרש בבחירה, והוא מעדת מכבדי ה'. והמשבח מעשים מגונים או מהלל רשעים - הוא הרשע הגמור והמחלל את עבודת השם יתברך.
 
עוד משם
קנה האיש אשר איננו נוהג בדרך מורא והדר בתלמידי חכמים אף על פי שאינו מבזה אותם, כגון שהוא מבזה חבירו בפני תלמיד חכם ולא שם כבוד לתורת החכם, כי אחרי שאין התורה הדורה בעיניו לנהוג בה דרך כבוד אין לו חלק לעולם הבא, כי גם זה במחללי התורה יחשב.
כן בכלל האפיקורס - האומר: מה הועילו לנו הלומדים בלמודם? היש
דבר שיאמר ראה זה חדש הוא? מעולם לא התירו לנו את כל עורב ולא אסרו לנו בני יונה! ואלה האנשים גם לא שמעו גם לא ידעו גם לא פתחה אזנם על התועלות הנמצאות בעסק התורה, ובעבור זאת עסק התורה שפל בעיניהם, והמה היו במורדי אור מעלתה, ואין להם חלק לעולם הבא.... עיקר כל העונשים הנזכרים במדרגה הזאת - מפני חלול התורה. ואמרו רבותינו זכרונם לברכה (נדרים ירושלמי פרק ג, הלכה ט): כי עון חלול גדול מכל העבירות, ..אין מאריכים בפורענות לעונש חלול השם אחד שוגג ואחד מזיד.

קפז זה דבר כת החנפים. .. חילל וביזה דת ... מדרך פתיות, כי הפתי אומר לשבח טוב הוא ... והשגגה הזאת עולה זדון, כי לא יאהב העבד האדון אם יאהב משנאיו ויקרב רחוקיו

ובשער ד עון חלול השם... לא היו משגיחים על דברי הנביאים ולא חרדים עליהם, אבל היו קובעים בגלוי והקהל חברים במיני שמחה, ..., ימצא לו מרפא, אם יעזרהו השם יתברך לקדש תורתו נגד בני אדם, ולהודיע לבני אדם גבורת השם וכבוד הדר מלכותו, וסר עונו ברוב גודל כשרון המעשה שהוא בהפך מן המעשה אשר נואל ואשר חטא בו, שיכין החוטא לבו לחזק ידי האמת, ולעזור למבקשי אמונה, ולהסיר השקר והעול, כי הודעת אמת והשיבו לבצרה - כבוד אלקים
 
קיבלתי:

העצרת תפוצל? הרב יצחק יוסף קורא לציבור הספרדי להתכנס מחר במיקום אחר בירושלים, בצומת בר אילן (צומת מרן) שם יקיימו את עצרת התפילה סמוך לציון אביו זצ"ל. (יוסי פלד)
במקום הכינוס של גדולי התורה הספרדים יהיו לא מעט שלטים עם מסרים תקיפים יותר מה'לך כנוס את כל היהודים' ו'העם עם התורה'. (אפי לרנר)
 
ויחזק ידי אנשי האמת ונשא ראשם, וכתות השקר ישפילם יגיעם עד עפר, הנה אלה דרכי קדוש ה'

ומכאן שמפגן הכח של אותם שאינם רוצים להתגייס הוא קידוש השם גדול בעיני המשפחות השכולות ואלפי הפצועים שנותרו נכים פיזית ונפשית.

כשאין מה לומר אפשר גם לשתוק, לא יועיל להעתיק לכאן ספרים שלמים.
 
הרב יצחק יוסף קורא לציבור הספרדי להתכנס מחר במיקום אחר בירושלים, בצומת בר אילן (צומת מרן) שם יקיימו את עצרת התפילה סמוך לציון אביו זצ"ל.
למיטב ידיעתי סביבתו של מרן הראש"ל שליט"א בודקים אם העצרת תתפרס על כל רחוב ירמיהו ואם לא מרן שליט"א יעמוד במרפסת שערי העיר.
 
הגר"ש מרקוביץ שליט"א ר"י פונוביז' מבכירי רבני הפלג קרא לתלמידיו להשתתף אף הם בעצרת המיליון
חסידות תולדות אהרון אף היא תשתתף בעצרת.
1761766413594.png
 
ומכאן שמפגן הכח של אותם שאינם רוצים להתגייס הוא קידוש השם גדול בעיני המשפחות השכולות ואלפי הפצועים שנותרו נכים פיזית ונפשית.

לא התייחסתי כאן לשאלה זו. לגבי זה כבר דברנו לעיל, שלענ"ד לא יתכן שנתבייש או נסתיר או נתנצל על הערכים שלנו, שהם בנפשנו ממש, משום שהאחרים בוחרים לפרש את זה כפגיעה בהם. אנחנו יודעים את האמת שזה לא כך . (וכאמור שוב, לא כתבתי את הדברים כמחליט אלא כמצדד)

הציטוטים שהבאתי הם להראות שקידוש ה' אין עיקרו דוקא למצוא חן ושיאמרו "כמה נאים דרכיו" (וכן להפך, גם חלול ה' אין עיקרו דוקא כשיאמרו "כמה מקולקלים דרכיו"), יש עוד דברים רבים בזה.
 

קבצים מצורפים

ומכאן שמפגן הכח של אותם שאינם רוצים להתגייס הוא קידוש השם גדול בעיני המשפחות השכולות ואלפי הפצועים שנותרו נכים פיזית ונפשית.
אתה לא מתייחס לדברי רבינו יונה המפורשים: קידוש ה' הוא הרמת האמת והשפלת השקר. למרות שכנראה יהיה מי שזה לא ימצא חן בעיניו ואולי הוא גם ייעלב מזה.
כשאין מה לומר אפשר גם לשתוק
כדאי לחשוב לפני שמקלידים
 
יש כאן רבינו יונה מרבותינו הראשונים
שמסביר לך מהו חילול ד' ומהו קידוש ד'

לא, אין כאן כלום.

הבאתי גמרא מפורשת ששואלת היכי דמי חילול השם וקידוש השם ומבארת מהו קידוש השם בבהירות רבה, ובמקום להפנים ולקבל הלכו לחפש "מאין יבוא עזרי", עד שמצאו רבינו יונה שמזכיר באגב את המילים קידוש ה' וסחפו את זה לדיון הנוכחי, למרות שאין שום קשר.
 
אתה לא מתייחס לדברי רבינו יונה המפורשים: קידוש ה' הוא הרמת האמת והשפלת השקר.

ואז מה?

יש אלפי דרכים להרים את האמת ולהשפיל את השקר, מנין לקחת את דברי רבינו יונה ולהלבישם על מפגן כח שמהותו הוא חילול השם? (אלא אם כן איירי בעצרת תפילה, כפי שכתבו גדו"י, שזה ענין אחר לגמרי)
 
שלענ"ד לא יתכן שנתבייש או נסתיר או נתנצל על הערכים שלנו, שהם בנפשנו ממש, משום שהאחרים בוחרים לפרש את זה כפגיעה בהם

ומה זה קשור להפגנה?

עד היום שלא הפגינו ולא חשבו להפגין, התנצלנו והתביישנו בערכים שלנו?
 
אני מאד מיצר שזה מפגן כח
ולא הפגנה אמיתית שאז זה היה קידוש ד' אמיתי
[שאנחנו נלחם למען הבחורים הקדושים שנמצאים בכלא
בגלל שלא הלכו לצבא השמד]
כנאה מחשש של פיקו''נ מאותם החשודים על שפיכות דמים
אשמח להסבר, איך לדעתך אמורים להפגין, תפרט קצת, כמה פחים לשרוף, כמה רמזורים לעקור, כמה נפשות לסכן, כמה רכבים להפוך, לכמה בתים לפרוץ, (והאם כל הנ"ל משתנה לפי כמות המשתתפים) תפרט לנו קצת איך לדעתך הפגנה אמורה להיראות ומה ההבדל בינה לבין מפגן כח לבין עצרת תפילה וזעקה
 
שמזכיר באגב את המילים קידוש ה'
ממש לא באגב, זה הנושא שם

מפגן כח שמהותו הוא חילול השם?
חס וחלילה. מה פתאום חילול השם?

ומה זה קשור להפגנה?
מחאה על מעצר לומדי תורה , שהוא חילול השם, זה קידוש השם
 
עמית סגל: לא ברור מי חושב שתמונות של מאות אלפי חרדים ביחד צועקים נגד גיוס זה הדבר שיעזור ציבורית למאבק.

לומר את המילה כואב מול אלפי משפחות שכולות זה פשוט מראה על עומק סיר הקצפת שהחרדים יושבים.
א. מי שהזכרת מחפש להחליש אותנו, ואם הוא לא מעוניין בעצרת זה סימן שהיא עשויה להיות תועלתית.
ב. לומר את האמת, זה הדבר הכי טוב וגדול שיש, גם למשפחה שכולה.
 
אנחנו מאד מפחדים להפגין
מחמת המה יאמרו
ובכלל שכבר א''א לשמוע את כל דוברי המפלגות שלנו
שכל ימיהם בהתנצליות מבישות
א. אשמח לדעת מיהו דובר מפלגת יהדות התורה
ב. אשמח לקבל ציטוטים מבישים שלהם
 
אבל רבינו הגדול החזו''א אמר בגיוס בנות
שיעשו בלאגן
אינני זוכר בדיוק את לשונו הטהורה
אבל פעם ידעו למחות

גדולי הדור מורים לך את ההיפך הגמור, ואתה נתלה באיזו שמועה כדי לחלוק עליהם?
 
הפגנה וכל שם וחניכא דאית לה, זה מפגן כח.

עצרת תפילה זה משהו אחר.
איפה כתוב שיש בעיה בהפגנות
נער הייתי וגם זקנתי וראיתי הרבה מאוד הפגנות בראשות גדולי ישראל

(אגב מה דעתך לגבי ההפגנות בעקירת גוש קטיף?)
 
ראשי תחתית