באנר תרומה

עד מתי לעוול ולמושחתות של האפליה בסמינרים הציבוריים

בנותיי למדו במוסדות ספרדיים למהדרין, אני יודע על מה אני מדבר. יש בעיה רצינית במוסדות הללו, שטיפת מוח מגיל צעיר, אפילו התמונות על קיר המוסד הם רק של הרב עובדיה וסיעתו. מי מדבר על ההלכות. פעם הגיע לביתינו משחק רביעיות שלא מבייש את צפון קוריאה בסגידה למנהיג (סגידה לגדול הדור היא לא בעיה, הבעיה היא כשזה בא על חשבון אחרים).

גם בניי למדו במוסדות ספרדים, אבל לשם שינוי רוב המוסדות הספרדים לא הולכים בשיטת הגר"ע ולפעמים יש שם שטיפת מוח הפוכה (נגד הגר"ע) שגם זה גרוע וגורם לאנטגוניזם.
בסמינרים הספרדים בבני ברק אין מצב כזה אולי הפוך
 
הרדיפה האומללה אחר המוסדות האשכנזים גרמה את המצב העגום הזה, שבנות נשארות בבית. זה יוצר גלגל שלעולם לא נפסק - העידית הספרדית הולכת למוסדות האשכנזים כי יש להם קשרים או יכולת (או יכולת ליקוק לאשכנזים), ממילא למוסדות הספרדים נשארת רק זיבורית, ואז עוד ועוד ספרדים מתחלחלים מהרעיון לשלוח את הילדה לסמינר ספרדי, ומעדיפים שתשב בבית עד שילבינו שערותיה.

וזה לא רק "משתכנזים" אלא גם עסקני ורבני ש"ס ובראשם הגר"ע יוסף ששלח את בניו ובנותיו למוסדות אשכנזים.

המלחמות האלה מביישות אותי כספרדי, הרי אשכנזי לעולם לא ילחם כדי להכניס את בתו לסמינר ספרדי, רק לספרדים יש רגשי נחיתות והם מתדפקים על דלתות האשכנזים כעני בפתח, נזרקים שוב ושוב, משלמים עשרות אלפי שקלים מתחת לשולחן, מתקשרים לכל מי שהם מכירים כדי שיעזור במשהו...

במקום לשבת ולבכות שלא קיבלו את בתך לסמינר אשכנזי, צא ופתח מוסדות איכותיים לבנות ספרדיות.
אתה צודק ומאוד קל לכתוב את זה, אבל נראה לי שאתה מבין לבד כמה עמל וטורח, אומץ ויגיעה נצרכים כדי להקים מוסד איכותי מתחילתו ממותג ומרשים שירצו ללכת אליו לכתחילה בלי להתבייש מאחרים...
ואז עוד לא היה משהו באמת איכותי, אין עניין לייפות ולהתכחש....
 
מודה, לא קראתי את האשכול.
אבל כותרת כ"כ בומבסטית וכ"כ מוזרה.
אז מה אם הסמינרים ממומנים מכספי ציבור/מיסים,
הם משלמים מיסים בדיוק כמוך, ויש להם זכות מלאה בהחלטות בדיוק כמו לך.
איזו זכות יש לך להכריח אותם ללמוד איתך ?
אלא מה, הם משתמשים גם בכסף שלך ? או קיי, תקים אתה סמינרים שלך ע"ח הכסף שלהם...
וליתר איזון, אל תקבל לשם את הבנות שלהם...
 
מודה, לא קראתי את האשכול.
אבל כותרת כ"כ בומבסטית וכ"כ מוזרה.
אז מה אם הסמינרים ממומנים מכספי ציבור/מיסים,
הם משלמים מיסים בדיוק כמוך, ויש להם זכות מלאה בהחלטות בדיוק כמו לך.
איזו זכות יש לך להכריח אותם ללמוד איתך ?
אלא מה, הם משתמשים גם בכסף שלך ? או קיי, תקים אתה סמינרים שלך ע"ח הכסף שלהם...
וליתר איזון, אל תקבל לשם את הבנות שלהם...
למרבה המזל הטרמינולוגיה המיתממת והגזענית שלך לא רלוונטית, מאחר ועדיין החוק הישראלי היבש הוא (והוא בלבד) הקובע את הקריטריונים לחלוקת כספי המיסים ולא העסקנים המושחתים מהשטעטעל ומהשטיבלאך...
 
לא אמנע מלכתוב הרהורי ליבי.
הגר"ע יוסף ומפלגת ש"ס חתרו כל השנים למצוא קולות, שרבני האשכנזים לא חלמו אפילו.
והדבר בא לידי ביטוי בזלזול בחומרות ("מי שמחמיר הוא חמור"), במבטאם, במנהגיהם ("בפסח הם אוכלים כל היום "בטטה בטטה"/ בתשעת הימים הם מזיעים), ובכל מה שמייצג אשכנזים.
בתוך הבתים, גם מי שנחשבת "בת טובה", סופגת ארס כלפי האשכנזים, שהם לא יודעים וכולם ילכו לגהינם (פאה), ואין לשמוע לרבניהם (יחוד/שבועה), ואין לאכול את הכשריהם (עד"ח. אבל בית יוסף הוא לכתחילה). והרב שטרנבוך הוא "שטן בוך", והחזון איש החמיר כי ישב בביתו ולא היה לו עול ציבור, וכו' וכו'.
ואז הם באים ורוצים שבנותיהם ילמדו אצל כל ה"מחמירים" הללו. ועוד קוראים לבנותיהם "בת טובה".
יכול להיות שהיא בת טובה מבחינות מסויימות, אבל מבחינות אחרות היא לא מתאימה להשקפה ולכל מה שמייצג ובונה בת ישראל כשרה בסגנון ליטאי. זו העובדא!
אז שיקימו להם סמינרים בסגנון שלהם ושיעזבו אותנו במנוחה [אבל הם יודעים (בתת מודע) שהדרך שלהם מובילה לדרדור רוחני, ולכן הם רוצים להדבק לטובים, אבל זה לא כדאי להם (בתת מודע) מבחינת קולות ומפלגתיות, אז הם מנסים לרקוד על 2 החתונות].

עד שהציבור הספרדי לא יחזור לסגנון הפסיקה וההשקפה של החיד"א והבא"ח וכה"ח והאול"צ, שלא יצפו שהאשכנזים יסתכלו עליהם יותר טוב.

ואם זה יקרה, ויקימו מוסדות כאלו, בלי לטייח. שהכל יהיה רק כמו הרבנים הנ"ל, אז כבר האשכנזים ירצו ללמוד אצלם!
 
למרבה המזל הטרמינולוגיה המיתממת והגזענית שלך לא רלוונטית, מאחר ועדיין החוק הישראלי היבש הוא (והוא בלבד) הקובע את הקריטריונים לחלוקת כספי המיסים ולא העסקנים המושחתים מהשטעטעל ומהשטיבלאך...
ממתי איכפת לנו בני התורה מהחוק היבש??????? [ועוד אתה רוצה שבתך תלמד אצל בני תורה שאיכפת להם רק מדין תורה]

החוק היבש גם מגדיר את כל בחורי הישיבות עריקים. אז יפה מאד ששללו להם תקציבים לשיטתך.

איך בכלל נפתח אשכול כזה בסגנון של קידוש ערכי מדינת ישראל.
 
לא אמנע מלכתוב הרהורי ליבי.
הגר"ע יוסף ומפלגת ש"ס חתרו כל השנים למצוא קולות, שרבני האשכנזים לא חלמו אפילו.
והדבר בא לידי ביטוי בזלזול בחומרות ("מי שמחמיר הוא חמור"), במבטאם, במנהגיהם ("בפסח הם אוכלים כל היום "בטטה בטטה"/ בתשעת הימים הם מזיעים), ובכל מה שמייצג אשכנזים.
בתוך הבתים, גם מי שנחשבת "בת טובה", סופגת ארס כלפי האשכנזים, שהם לא יודעים וכולם ילכו לגהינם (פאה), ואין לשמוע לרבניהם (יחוד/שבועה), ואין לאכול את הכשריהם (עד"ח. אבל בית יוסף הוא לכתחילה). והרב שטרנבוך הוא "שטן בוך", והחזון איש החמיר כי ישב בביתו ולא היה לו עול ציבור, וכו' וכו'.
ואז הם באים ורוצים שבנותיהם ילמדו אצל כל ה"מחמירים" הללו. ועוד קוראים לבנותיהם "בת טובה".
יכול להיות שהיא בת טובה מבחינות מסויימות, אבל מבחינות אחרות היא לא מתאימה להשקפה ולכל מה שמייצג ובונה בת ישראל כשרה בסגנון ליטאי. זו העובדא!
אז שיקימו להם סמינרים בסגנון שלהם ושיעזבו אותנו במנוחה [אבל הם יודעים (בתת מודע) שהדרך שלהם מובילה לדרדור רוחני, ולכן הם רוצים להדבק לטובים, אבל זה לא כדאי להם (בתת מודע) מבחינת קולות ומפלגתיות, אז הם מנסים לרקוד על 2 החתונות].

עד שהציבור הספרדי לא יחזור לסגנון הפסיקה וההשקפה של החיד"א והבא"ח וכה"ח והאול"צ, שלא יצפו שהאשכנזים יסתכלו עליהם יותר טוב.

ואם זה יקרה, ויקימו מוסדות כאלו, בלי לטייח. שהכל יהיה רק כמו הרבנים הנ"ל, אז כבר האשכנזים ירצו ללמוד אצלם!
לא אתייחס לגוף הדברים, רק לנקודה קטנה שעניינת אותי, מצד אחד מרדף אחרי קולות, מצד שני איסור פאה נוכרית, בשר שאינו חלק, חדר ייחוד וכו. נקודת היציאה שלך לדעתי לא נכונה.
 
מספרדים - אשכנזים, האשכול הפך לספרדים - ספרדים.
ושוב, גם פה לדעתי במקום לשבת ולהתלונן למה כאן מלמדים כמו מרן הגרע"י ושם מלמדים כמו מרן אחר, יש קבוצה שמעוניינת במוסד לרוחה? שתקום ותפתח. הציבור שלנו מספיק גדול בשביל עוד ועוד מוסדות.
 
מצד אחד מרדף אחרי קולות, מצד שני איסור פאה נוכרית
כוונתו
מרדף אחר קולות כשזה לא על חשבון "ספרדים אשכנזים".

אך אם יהיה נושא שבו אם נחמיר זה יצור פירוד בים ספרדים לאשכנזים אזאי כאן נתפוס את החומרא
עיין ערך- פאה, עיין ערך- יין לספרדים, עיין ערך בשר לספרדים. וכו'
 
כוונתו
מרדף אחר קולות כשזה לא על חשבון "ספרדים אשכנזים".

אך אם יהיה נושא שבו אם נחמיר זה יצור פירוד בים ספרדים לאשכנזים אזאי כאן נתפוס את החומרא
עיין ערך- פאה, עיין ערך- יין לספרדים, עיין ערך בשר לספרדים. וכו'
כוונה מעניינת, אבל עדיין כל חומרה שתתפוס והאשכנזים לא נוהגים בה תיצור פירוד בין הספרדים שיאחזו בה לבין האשכנזים. או שאתה אומר שמרן הגרע"י ידע מה המינון הרצוי של הפירוד וכמה טיפות קולות לטפטף וכמה טיפות חומרות לטפטף עד שנגיע לפירוד המדוייק?
 
כוונה מעניינת, אבל עדיין כל חומרה שתתפוס והאשכנזים לא נוהגים בה תיצור פירוד בין הספרדים שיאחזו בה לבין האשכנזים. או שאתה אומר שמרן הגרע"י ידע מה המינון הרצוי של הפירוד וכמה טיפות קולות לטפטף וכמה טיפות חומרות לטפטף עד שנגיע לפירוד המדוייק?
אין לי בזה משנה סדורה בדעת הרב עובדיה

רק אמרתי את ההלך רוח שנראה מדבריו לאורך חייו
 
ממתי איכפת לנו בני התורה מהחוק היבש??????? [ועוד אתה רוצה שבתך תלמד אצל בני תורה שאיכפת להם רק מדין תורה]

החוק היבש גם מגדיר את כל בחורי הישיבות עריקים. אז יפה מאד ששללו להם תקציבים לשיטתך.

איך בכלל נפתח אשכול כזה בסגנון של קידוש ערכי מדינת ישראל.
הוא אמר למרבה המזל, לא קידש את בתי המשפט והחוק על פני דיני התורה, וכי על פי התורה מותר להפלות?? בכגון דא בין דם לדם אתמהה? רק שלמרבה המזל וב"ה שיש כלים להתמודד מולם וכי הם נמנעים מלקבל תקציבים כי "החוק" אומר והתורה לא דברה בזה? וכי הם הלכו לבתי הדין לשאול אם מותר לקחת? וכי הם שאלו אם מותר להם לקחת למרות שיש תנאים מסויימים שלא לרוחם? וכי הם שאלו אם מותר להם להפלות?? אלא הם שמחים ומודים לה' שהחוק מאפשר זאת אלא שעליה וקוץ בה מבחינתם לתקציב יש השלכות והם מקבלים את התקציב על דעת זה שלא יהיו אפליות ומחויבים לכך לפי התנאים גם מדין תורה ואם לא ישר בעיניהם שיוותרו על התקציב (לא שאז זה יהיה בסדר).
 
לא אמנע מלכתוב הרהורי ליבי.
שכולם שטויות כדלקמן.
בתשעת הימים הם מזיעים),

והדבר בא לידי ביטוי בזלזול בחומרות ("מי שמחמיר הוא חמור"),
נאמר רק גבי מקלחת בתשעת הימים במים צוננים להעביר הזיעה שרוב ככל הפוסקים האשכנזים מקילים!!! (וכתב ע"ז @משיב כהלכה במקו"א)
לא זכור לי "זלזול" רק שמבטא הספרדים יותר מוסמך ויש לו מקורות בראשונים. (וחרה אף וכו')
בתוך הבתים, גם מי שנחשבת "בת טובה", סופגת ארס כלפי האשכנזים, שהם לא יודעים וכולם ילכו לגהינם
שטויות.
ואין לשמוע לרבניהם (יחוד/שבועה),
כמו שהתבטאו רבים מגדולי ישראל על הדברים הנ"ל.
ואין לאכול את הכשריהם (עד"ח. אבל בית יוסף הוא לכתחילה).
פתחת בדברי האבא והבאת את דברי הבן...
והכל תלוי במציאות כמו שפעם לא היה אפשר לשתות את היין שלהם, ואה"נ היום יותר טוב.
והרב שטרנבוך הוא "שטן בוך",
???
וכל האסונות שהגיעו לעם ישראל הגיעו בגלל המתירים היתר מכירה ה' יכפר להם... (למרן הגרע"י, הגר"מ מאזוז, הגר"מ לוי ועוד רבנים ספרדים)
יכול להיות שהיא בת טובה מבחינות מסויימות, אבל מבחינות אחרות היא לא מתאימה להשקפה ולכל מה שמייצג ובונה בת ישראל כשרה בסגנון ליטאי. זו העובדא!
אז שיקימו להם סמינרים בסגנון שלהם ושיעזבו אותנו במנוחה [אבל הם יודעים (בתת מודע) שהדרך שלהם מובילה לדרדור רוחני, ולכן הם רוצים להדבק לטובים, אבל זה לא כדאי להם (בתת מודע) מבחינת קולות ומפלגתיות, אז הם מנסים לרקוד על 2 החתונות].

עד שהציבור הספרדי לא יחזור לסגנון הפסיקה וההשקפה של החיד"א והבא"ח וכה"ח והאול"צ, שלא יצפו שהאשכנזים יסתכלו עליהם יותר טוב.

ואם זה יקרה, ויקימו מוסדות כאלו, בלי לטייח. שהכל יהיה רק כמו הרבנים הנ"ל, אז כבר האשכנזים ירצו ללמוד אצלם!
אם אתה חושב שהסמינרים האשכנזים מבדילים בין בת שהולכת כמו הרב עובדיה או האור לציון אתה בבעיה...
המושג "ספרדי" או "אשכנזי" זה הדבר היחידי שמשחק אצלם...

(לדידי אין נפק"מ כ"כ בכל הנ"ל, ב"ה יש כמה סמינרים ספרדים טובים בירושלים ואין צריך לרדוף אחריהם)
 
למרבה המזל הטרמינולוגיה המיתממת והגזענית שלך לא רלוונטית, מאחר ועדיין החוק הישראלי היבש הוא (והוא בלבד) הקובע את הקריטריונים לחלוקת כספי המיסים ולא העסקנים המושחתים מהשטעטעל ומהשטיבלאך...

כלומר, אתה מסכים עם היועמשי"ת שיש לבטל מיידית את תקצוב 40 מליון ש"ח שניתנו שלשום לש"ס, עקב כך שהם עוברים על ההנחייה שאין לתת תקצוב מלא (כספי ציבור של משלם המיסים הישראלי) למוסדות שאינם לומדים ליבה.
ואין ספק שאתה מסכים עמה שאין להחזיר את התקציבים לכוללים ולישיביות עד שתעשֵׂה צבא.
והמשך כשיחילו למעשה את ההנחייה לשלול תקציבים ממוסדות שאינן מקבלים לתוכם את יוצאי חבר העמים, ומתנגדים ללימוד בנים/בנות בגיל הרך (ובהמשך בכיתות נפרדות במוסד אחד), אתה תהיה מהתומכים הנלהבים, ותקרא לחכי"ם של ש"ס (אפשר כבר מעכשיו) המושחתים מרח' הקבלן.
 
לא אמנע מלכתוב הרהורי ליבי.
הגר"ע יוסף ומפלגת ש"ס חתרו כל השנים למצוא קולות, שרבני האשכנזים לא חלמו אפילו.
והדבר בא לידי ביטוי בזלזול בחומרות ("מי שמחמיר הוא חמור"), במבטאם, במנהגיהם ("בפסח הם אוכלים כל היום "בטטה בטטה"/ בתשעת הימים הם מזיעים), ובכל מה שמייצג אשכנזים.
בתוך הבתים, גם מי שנחשבת "בת טובה", סופגת ארס כלפי האשכנזים, שהם לא יודעים וכולם ילכו לגהינם (פאה), ואין לשמוע לרבניהם (יחוד/שבועה), ואין לאכול את הכשריהם (עד"ח. אבל בית יוסף הוא לכתחילה). והרב שטרנבוך הוא "שטן בוך", והחזון איש (צ"ל: חזון אשה) החמיר כי ישב בביתו ולא היה לו עול ציבור, וכו' וכו'.
ואז הם באים ורוצים שבנותיהם ילמדו אצל כל ה"מחמירים" הללו. ועוד קוראים לבנותיהם "בת טובה".
 
לא אתייחס לגוף הדברים, רק לנקודה קטנה שעניינת אותי, מצד אחד מרדף אחרי קולות, מצד שני איסור פאה נוכרית, בשר שאינו חלק, חדר ייחוד וכו. נקודת היציאה שלך לדעתי לא נכונה.

ההגדרה היא אחרת; מה שהאשכנזים מקילים, בזה הם מחמירים (עיין ערך פא"נ, סירכא, יין, ומה שכחתי ?).

עריכה: @כאחד העם אני רואה שזכיתי לכוין ל[רוח] דבריך.
 
המגוחך הוא שאותם ספרדים שדוחפים את בנותיהם לסמינרים אשכנזים, הם הראשונים שלא רוצים שהסמינרים האשכנזים יהפכו לספרדים. מצידם שיקבלו רק את בנותיהם וידחו את כל השאר.
ספרדי שהולך לאשכנזים, רוצה שיקבלו את כל הספרדים המעוניינים?
אם כן- אז זה לא מוסד אשכנזי, לך כבר ישר למוסד ספרדי.
אם לא- אז מה אתה מלין על האשכנזים? תלין על חברך שביקש מאיתנו לא לקבל אותך...
 
ההגדרה היא אחרת; מה שהאשכנזים מקילים, בזה הם מחמירים (עיין ערך פא"נ, סירכא, יין, ומה שכחתי ?).

עריכה: @כאחד העם אני רואה שזכיתי לכוין ל[רוח] דבריך.
ובמה שהאשכנזים מחמירים הם מקילים.
ברור שזה יהיה כך, הרי אין מה לעשות יש מחלוקות, זה גם לא מדוייק לכתוב אשכנזים ספרדים כי גם בתוך זה ובתוך זה יש מחלוקות, וברור שאם אחד מחמיר אוטומטית נחשב שהשני מקל וכן להיפך.
 
ראשי תחתית