באנר תרומה

עדכונים מבית הרב דוד אברהם שליט"א

1765493207453.png
 
עוד על הגר"ש לופס?
בלי קשר - נשמח מאוד.
לעת עתה הבאת את קנאותו לענין אנגלית בישיבת פורת יוסף, ולענין אכילת שפנים.
אין קשר בינם לבין קנאות לענין גזירת הגיוס שרצית להוכיח.
 
כמפורסם שהיה מראשי נטורי קרתא הספרדיים התנגד לבחירות ואסר להנות מהמדינה ואפילו לקבל קצבת ילדים.
הבאתי מובאות מקוריות על העניין רק אתם מנסים להסית את הנושא, כל אחד שיכתוב באוצר החכמה רבי שלום לופס עכו יבין באיזה גודל קנאות מדובר.
 
הבאתי מובאות מקוריות על העניין רק אתם מנסים להסית את הנושא, כל אחד שיכתוב באוצר החכמה רבי שלום לופס עכו יבין באיזה גודל קנאות מדובר.
חמיו זה הרב לופס?
תתבונן על מה מגיבים לך.
 
הגר"ש לופס היה קנאי בשטחים רבים מאוד, ובעיקר היה רחוק מאוד ממידת החנופה כפי שהגדירה זאת בתו הרבנית בקשי דורון ע"ה.
[למי שרוצה קווים לדמותו מומלץ מאוד הספר של הרב אריה דרילמן - גפן הנקרא "עבד נאמן"].
יחד עם זאת קנאות איננה קשורה כלל להתנגדות לחוק הגיוס, ויתכן שגם להיפך, מפני שלקבל את החוק כרע במיעוטו ולבלוע את כל ההתקפות מבית, לא יכול להיות שיקול אחר מלבד אהבת התורה אמתית ודאגה כנה ללומדי התורה.
 
הגר"ש לופס היה קנאי בשטחים רבים מאוד, ובעיקר היה רחוק מאוד ממידת החנופה כפי שהגדירה זאת בתו הרבנית בקשי דורון ע"ה.
[למי שרוצה קווים לדמותו מומלץ מאוד הספר של הרב אריה דרילמן - גפן הנקרא "עבד נאמן"].
יחד עם זאת קנאות איננה קשורה כלל להתנגדות לחוק הגיוס, ויתכן שגם להיפך, מפני שלקבל את החוק כרע במיעוטו ולבלוע את כל ההתקפות מבית, לא יכול להיות שיקול אחר מלבד אהבת התורה אמתית ודאגה כנה ללומדי התורה.
לשיטתך קנאות זה למכור חצי מהציבור?
 
גם חמיו היה קנאי גדול עיין ערך הפסק בעניין המזוזה בתאטרון חיפה
לשיטתך קנאות זה למכור חצי מהציבור?
הכרתי היטב את הגר"א בקשי דורון, הוא לא היה מה שנקרא קנאי, להילחם ברפורמים זו לא קנאות, לפי זה גם הרב דוד יוסף קנאי [והוא לא].
אם כבר הגר"מ אליהו זצ"ל היה קנאי לפחות בצעירותו, לצד חכם שמעון בעדני ועוד למי שמכיר את מחתרת הקנאים שארגן בזמנו עורך קול סיני המיתולוגי רבי מנשה הלוי [שגם היה השדכן של הגר"מ אליהו עם הרבנית צביה ע"ה].
המושג קנאי בעיקרו הוא להילחם על כבוד ה' מתוך חימום הלב וכלשון המאירי בסנהדרין במתני' דהגונב את הקסוה וכו', בלי לחוש כלל להשלכות האחרות, ביניהם לא לחנופה.
בשגרת הלשון אצל בני התורה השתרש הביטוי קנאי או קנאים לאלה שהיתה להם מחלוקת מסוימת עם דרכם של אותם מגדולי ישראל שהכריעו להציל מהמדינה מה שאפשר, דרך השתתפות במסגרות שהיא מעמידה לרשותנו, אע"פ שההתארגנות החילונית ששמה מדינת ישראל היא תועבה, עכ"פ יש להציל מה שאפשר מבפנים ולא מבחוץ, אלו החולקים על זה [חלקים נרחבים מחכמי הישוב הישן, הן בעדה הספרדית והן בעדה האוסטרו הונגרית, ועוד, חסידויות מוכרות ועוד] סברו שיש להמנע מלהיות חלק מכל פלטפורמה שהמדינה מעמידה לרשותנו, על מנת להמנע מלהשתתף באותה התארגנות שהכריזה מרד על אבינו שבשמים ושמה מדינת ישראל.
אין בין זה לבין חוק הגיוס ולא דבר.
הביטוי [במחילה מכבודך - קצת שטחי] "למכור חצי מהציבור" כאילו זה בחירה בין אפשרות טובה ואפשרות רעה, ולא ברירה בין פסולת לפסולת הוא מטעה ולא רציני, אני התייחסתי להתקפות הברוטליות ולהעדר הפופולריות שבתמיכה בחוק, ויש בזה הרבה הרבה אומץ ללכת הפוך מהגיון הפוליטי אין לזה שום הסבר מלבד אכפתיות אמתית מיבנה וחכמיה [להסוברים שברירה זו גרועה פחות מהמצב הנוכחי שכולם כולם עריקים ונתונים לסנקציות והספרדים נעצרים וכו'].
 
אין קשר בין קנאות לפרנסה אולי תפתח פעם אחת ויואל משה או מכתבי רבותינו נגד הציונות ותדע את הבדלי ההשקפה.
אין ספק שר' יואליש היה תומך במהלך להתמנות לראשון לציון למען פרנסה...
 
הכרתי היטב את הגר"א בקשי דורון, הוא לא היה מה שנקרא קנאי, להילחם ברפורמים זו לא קנאות, לפי זה גם הרב דוד יוסף קנאי [והוא לא].
אם כבר הגר"מ אליהו זצ"ל היה קנאי לפחות בצעירותו, לצד חכם שמעון בעדני ועוד למי שמכיר את מחתרת הקנאים שארגן בזמנו עורך קול סיני המיתולוגי רבי מנשה הלוי [שגם היה השדכן של הגר"מ אליהו עם הרבנית צביה ע"ה].
המושג קנאי בעיקרו הוא להילחם על כבוד ה' מתוך חימום הלב וכלשון המאירי בסנהדרין במתני' דהגונב את הקסוה וכו', בלי לחוש כלל להשלכות האחרות, ביניהם לא לחנופה.
בשגרת הלשון אצל בני התורה השתרש הביטוי קנאי או קנאים לאלה שהיתה להם מחלוקת מסוימת עם דרכם של אותם מגדולי ישראל שהכריעו להציל מהמדינה מה שאפשר, דרך השתתפות במסגרות שהיא מעמידה לרשותנו, אע"פ שההתארגנות החילונית ששמה מדינת ישראל היא תועבה, עכ"פ יש להציל מה שאפשר מבפנים ולא מבחוץ, אלו החולקים על זה [חלקים נרחבים מחכמי הישוב הישן, הן בעדה הספרדית והן בעדה האוסטרו הונגרית, ועוד, חסידויות מוכרות ועוד] סברו שיש להמנע מלהיות חלק מכל פלטפורמה שהמדינה מעמידה לרשותנו, על מנת להמנע מלהשתתף באותה התארגנות שהכריזה מרד על אבינו שבשמים ושמה מדינת ישראל.
אין בין זה לבין חוק הגיוס ולא דבר.
הביטוי [במחילה מכבודך - קצת שטחי] "למכור חצי מהציבור" כאילו זה בחירה בין אפשרות טובה ואפשרות רעה, ולא ברירה בין פסולת לפסולת הוא מטעה ולא רציני, אני התייחסתי להתקפות הברוטליות ולהעדר הפופולריות שבתמיכה בחוק, ויש בזה הרבה הרבה אומץ ללכת הפוך מהגיון הפוליטי אין לזה שום הסבר מלבד אכפתיות אמתית מיבנה וחכמיה [להסוברים שברירה זו גרועה פחות מהמצב הנוכחי שכולם כולם עריקים ונתונים לסנקציות והספרדים נעצרים וכו'].
אשאל את אותה שאלה ונשמח שכב' יענה בכן ולא האם אתה מוכן שאם הבן שלך לא ילמד לשלוח אותו לקודקוד?
 
אין קשר בין קנאות לפרנסה אולי תפתח פעם אחת ויואל משה או מכתבי רבותינו נגד הציונות ותדע את הבדלי ההשקפה.
תעשה טובה לעצמך ותפסיק לקשקש את עצמך לדעת. ב"ה זכינו להכיר את הראש"ל הרב בקשי דורון זצ"ל והוא היה רחוק מקנאות.
 
ראשי תחתית