עדכונים מבית הרב אברהם סלים שליט"א

באנר תרומה
למגינת לב, ישנם מסיתים ומדיחים, שמוציאים שם רע, ומוציאים דיבת ראשי הישיבות שליט"א, כאילו ישנה איזשהו הסכמה חלילה - שלומדי תורה מבני עדות המזרח יעזבו מקור מים חיים לחצוב להם בארות נשברים. חלילה וחלילה! תיסכרנה פי דוברי שקר, השם הטוב יכפר בעדם, אוי להם מעלבונה של תורה – שדורשים מאיתנו להכחיש שקרים ובדיות מרושעים אלו, אוי אוי להם!״.
האם כוונתו לרב יצחק יוסף?
 
אינני בא ח"ו להרהר אחר דבריו
אך מה נעשה שכל העצורים עד היום הם מבני עדות המזרח
אמנם אין הסכמה על כך ח"ו אך המציאות לא יוכחש
מה הקשר בין אלו שעצורים כיום לבין אלו שילכו בהמשך לצבא?
(גם אם זה נתון שמאוד כיף לנופף בו, אני לא רואה הקשר. אני רואה יותר דוגמה בחשמונאים וכדו ששם לא חסר ליטאים ולא חסר חסידים)
 
יעקב הרשקוביץ: הרב לנדו בשיחה בישיבת 'מאור התורה': "ואותם מסיתים ומדיחים, אשר באים לזרוע פירוד בין גדולי התורה ולומדיה, ובאים בעלילות רשע אלו על ראשי הישיבות, מזיקים הם בעלילותיהם הנלוזות והשקריות לכל עולם התורה - על כל החונים על דגלו, לשבטיו ולעדותיו, ובהכפשות אלו הם מחללים שם שמים, חלקם בשוגג חלקם במזיד וחלקם בתמימות, ואחד שוגג ואחד מזיד בחילול השם. אוי אוי להם!".
 
מה הקשר בין אלו שעצורים כיום לבין אלו שילכו בהמשך לצבא?
(גם אם זה נתון שמאוד כיף לנופף בו, אני לא רואה הקשר. אני רואה יותר דוגמה בחשמונאים וכדו ששם לא חסר ליטאים ולא חסר חסידים)
הקשר הוא שאם לא יעמדו ביעדים אז את מי ירדפו
 
טענתו על אלו שמנופפים שהחוק פוגע בספרדים והם ימלאו את המיכסה... והדברים ברורים...
אלא שנשמע לי חריף מידיי להגיד שכוונתו על הראשל"צ...
אגב מגדולי הטוענים כן הוא הגר"י עדס שהיה נוכח שם... מעניין...
 
ישראל כהן: לאורו נסע ונלך: ראשי ישיבת 'מאור התורה' יחד עם מאות תלמידי הישיבה בריקוד לכבודו של ראש הישיבה הגר"ד לנדו בסיום משאו ההיסטורי בהיכל הישיבה.

 
לאורו נסע ונלך: ראשי ישיבת 'מאור התורה' יחד עם מאות תלמידי הישיבה בריקוד לכבודו של ראש הישיבה הגר"ד לנדו בסיום משאו ההיסטורי בהיכל הישיבה.
בלי לפקפק על גדלותו ומנהיגותו של הגר"ד, קצת נראה לי חריג שתלמידי רה"י הגרא"ס מנהיג בני התורה הספרדים שרים למנהיג הציבור הליטאי לאורו נלך...
 
בלי לפקפק על גדלותו ומנהיגותו של הגר"ד, קצת נראה לי חריג שתלמידי רה"י הגרא"ס מנהיג בני התורה הספרדים שרים למנהיג הציבור הליטאי לאורו נלך...
חריג??? ששרים לזקן הדור לאורו נלך?
 
חריג??? ששרים לזקן הדור לאורו נלך?
מעניין אם בסלבודקא היו שרים כן למרן הגרא"ס... והבן...
אגב שלא תבין גם אני בשמחה אשיר את זה לכבודו ואין לי פקפוק לא רק משום זקן הדור אלא הרבה יותר מכך
אלא שבתוככי ישיבת המנהיג הליטאי מעולם לא ישירו כן למנהיג הספרדי אבל משום מה כשזה הפוך זה ברור מאליו...
נקודה למחשבה לא חייב לענות מיד...
 
בלי לפקפק על גדלותו ומנהיגותו של הגר"ד, קצת נראה לי חריג שתלמידי רה"י הגרא"ס מנהיג בני התורה הספרדים שרים למנהיג הציבור הליטאי לאורו נלך...
לא גרע מראש ישיבה קטנה בכרכור ב'
 
לא גרע מראש ישיבה קטנה בכרכור ב'
לא הבנתי
בכל אופן תענה על זה:
מעניין אם בסלבודקא היו שרים כן למרן הגרא"ס... והבן...
אגב שלא תבין גם אני בשמחה אשיר את זה לכבודו ואין לי פקפוק לא רק משום זקן הדור אלא הרבה יותר מכך
אלא שבתוככי ישיבת המנהיג הליטאי מעולם לא ישירו כן למנהיג הספרדי אבל משום מה כשזה הפוך זה ברור מאליו...
נקודה למחשבה לא חייב לענות מיד...
 
ישי כהן: פרסום | ראש הישיבה הגאון הרב דב לנדו בישיבת 'מאור התורה': ״למגינת לב, ישנם מסיתים ומדיחים, שמוציאים שם רע, ומוציאים דיבת ראשי הישיבות שליט"א, כאילו ישנה איזשהו הסכמה חלילה - שלומדי תורה מבני עדות המזרח יעזבו מקור מים חיים לחצוב להם בארות נשברים. חלילה וחלילה! תיסכרנה פי דוברי שקר, השם הטוב יכפר בעדם, אוי להם מעלבונה של תורה – שדורשים מאיתנו להכחיש שקרים ובדיות מרושעים אלו, אוי אוי להם!״.

מי דיבר על 'לומדי תורה'?
ברור שהחשש בענין המכסות והיעדים הוא על החוליות החלשות...
 
לגבי שירת "לאורו", השיר נהיה המנון לכל רב כזה או אחר שנכנס לשמחה / אירוע תורני / סיום / וכדו', ולא בכ"מ השרים באמת מתכוונים למילים. ודו"ק.
 
ודאי שכוונתו לפורעי הפלג, ולא לרבנים כאלו או אחרים (כגון: מרן הראש"ל שליט"א, מרן הגר"מ צדקה שליט"א וכו' )
 
הגר"ד לנדו בדברים קשים:
"ישנם מסיתים ומדיחים, שמוציאים שם רע ודיבת ראשי הישיבות"
הגר"ד לנדו בישיבת מאור התורה: "אותם מסיתים ומדיחים, אשר באים לזרוע פירוד בין גדולי התורה ולומדיה, ובאים בעלילות רשע אלו על ראשי הישיבות, מזיקים הם בעלילותיהם הנלוזות והשקריות לכל עולם התורה – על כל החונים על דגלו, לשבטיו ולעדותיו, ובהכפשות אלו הם מחללים שם שמים"

 
מעניין אם בסלבודקא היו שרים כן למרן הגרא"ס... והבן...
אגב שלא תבין גם אני בשמחה אשיר את זה לכבודו ואין לי פקפוק לא רק משום זקן הדור אלא הרבה יותר מכך
אלא שבתוככי ישיבת המנהיג הליטאי מעולם לא ישירו כן למנהיג הספרדי אבל משום מה כשזה הפוך זה ברור מאליו...
נקודה למחשבה לא חייב לענות מיד...
אם רה"י היה מרנן הגרע"י והגרש"כ בתוקף מלכותם בסוף ימיהם היה חורה לי כמוך
כעת מה לעשות זה לא המצב צריך להכיר במציאות
אגב אני מייחל להתחזקות הנהגת הגרא"ס על עולם התורה הספרדי
 
צהלי ורוני
שמחה בירושלים: הגר"ד לנדו במסירת שיחה מיוחדת בישיבת 'מאור התורה' שבגאולה
בעוד ברחובות מסוימים בירושלים חוגגים בשעות אלו את שחרורו של האסיר מכלא 10, בהיכל ישיבת 'מאור התורה' התקיימה שמחה מסוג אחר | חבר מועצת גדולי התורה, ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו, נענה להזמנת חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי אברהם סלים והגיע למסור שיחת חיזוק מיוחדת בענייני השעה | הקהל הרב שגדש את ההיכל קיבל את פני ראש הישיבה בהתרגשות גדולה, כאשר דבריו נשאו נופך מיוחד של אחריות ותחושת שליחות בעבודת ה' בדור הסוער (עולם הישיבות)

חיים רוזנבוים | כיכר השבת | 22:20

1764538805404.png


חבר מועצת גדולי התורה, ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו, נענה להזמנת חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי אברהם סלים והגיע הערב (ראשון) למסור שיחת חיזוק מיוחדת בענייני השעה בישיבת 'מאור התורה'.

ראש הישיבה אמר בשיחה: "ברשות ראש הישיבה שליט"א. כידוע שרבים רבים מרבותינו בכל הדורות היו חכמי הספרדים, הרמב"ם, הרי"ף, הרמב"ן והרשב"א, מרן הבית יוסף, המשנה למלך, המחנה אפרים והשער המלך, ועוד גאוני ארץ, אשר את מימיהם אנו שותים עד היום מתוך התעמקות בדברי קדשם, ובכל היכלי הישיבות הקדושות עוסקים בתורתם כבתורת חכמי אשכנז לדורותיהם".

"זכיתי, ובצעירותי התוודעתי לדמותו המופלאה של ראש הישיבה הגדול של 'פורת יוסף' חכם עזרא עטיה זצ"ל, ואישיותו האצילית והטהורה והנעלה הרשימה אותי במאד מאד, ועדיין הרושם העצום שנחקק אז בליבי, הומה ורוחש בקרבי".

"לדאבוננו, בראשית השלטון כאן בארץ, ובמזימת ראשי השלטון, חוותה יהדות ספרד שמד רוחני רחב-היקף, אכזרי מאין כמותו, שמד, אשר רבים חללים הפילה, רחמנא ליצלן. וכנגדם, עמדו גדולי הדורות וראשי הישיבות אשכנזים וספרדים, ונלחמו בעוז ובתעצומות להעמיד חינוך תורני מובהק לבני עדות המזרח, והיכלי הישיבות הוותיקות פתחו את שעריהן בפני תלמידים רבים מבני עדות המזרח, וזכו להעמיד מהם תלמידי חכמים מובהקים, ומרביצי תורה לאלפי שומעי לקח".

"ותהילה לאל, כאשר עינינו תחזינה מישרים, כיום קיימות ישיבות רבות לבני עדות המזרח, אשר הן חלק בלתי נפרד מעולם הישיבות הותיק, וממשיכים את מסורת הישיבות המפוארת, בד בבד עם מסורת חכמי ספרד זכותם יגן עלינו, וישיבות אלו אינם נופלים ברמתם הלימודית והרוחנית מהישיבות החשובות והמפוארות, ועל צבאם ניצבים מרביצי התורה ראשי הישיבות גדולי התורה הספרדים שליט"א".

"כל מי שמתבונן לראות את השגחת השם בתופעה כבירה זו, מתמלא הוא ברגש קודש לראות את אלפי ורבבות תלמידי הישיבות ובני התורה הספרדים ה' עליהם יחיו, כן ירבו, בלי עין הרע, ובמיוחד אנחנו אשר היינו בתוככי הישיבות וכאבנו בזמנו את השמד הרוחני שיהדות המזרח חוותה, וכל שכן גדולי התורה הספרדים שליט"א אשר חוו באופן אישי את כל ההתפתחות המפוארת של עולם הישיבות הספרדי, ובראשם ראש הישיבה שליט"א שידיו רב לו בהקמתו, וזכה וראה עמלו ועולמו בחייו, לאורך ימים טובים, אין ספק שכולנו עדים להתרחשות תמורה נפלאה ונשגבה זו בביסוסו וכינונו של עולם התורה הספרדי המלא מזן אל זן בבני תורה מצוינים, וצורבים צעירים הגדלים לתלמידי חכמים, מרביצי תורה ויראה, ומקדשים שם שמים בכל הליכותיהם".

"למגינת לב, ישנם מסיתים ומדיחים, שמוציאים שם רע, ומוציאים דיבת ראשי הישיבות שליט"א, כאילו ישנה איזשהו הסכמה חלילה - שלומדי תורה מבני עדות המזרח יעזבו מקור מים חיים לחצוב להם בארות נשברים. חלילה וחלילה! תיסכרנה פי דוברי שקר, השם הטוב יכפר בעדם, אוי להם מעלבונה של תורה – שדורשים מאתנו להכחיש שקרים ובדיות מרושעים אלו, אוי אוי להם!".

"אדרבה ואדרבה, ראשי ורבני הישיבות משקיעים את תמצית כוחם למען כל תלמיד ותלמיד, ללא הבדל חוג ועדה, וללא הבחנה ברמת כשרונותיו, והכל למען מטרה אחת ויחידה, שכל יחיד ויחיד יתעלה ויתמיד בתלמודו, ובתוספת התמסרות, מקיימים כל ראשי הישיבות את חובתם וזכותם - לאלו מבין תלמידיהם אשר תלמודם קשה עליהם, לקרבם ולהדריכם ללימוד התורה ביתר שאת, וכמבואר בתענית דף ח', מי שקשה עליו תלמודו כברזל, ירבה בישיבה, ויסביר לו רבו פנים".

"ואותם מסיתים ומדיחים, אשר באים לזרוע פירוד בין גדולי התורה ולומדיה, ובאים בעלילות רשע אלו על ראשי הישיבות, מזיקים הם בעלילותיהם הנלוזות והשקריות לכל עולם התורה - על כל החונים על דגלו, לשבטיו ולעדותיו, ובהכפשות אלו הם מחללים שם שמים, חלקם בשוגג חלקם במזיד וחלקם בתמימות, ואחד שוגג ואחד מזיד בחילול השם. אוי אוי להם!".

"על כל בני הישיבות להבין ולקיים את תפקידנו במלואו, להרבות בלימוד התורה, בעיונה ובעמלה, מתוך שקיעות מוחלטת, וניתוק מכל אווירת הרחוב".

"יעזרנו השם שנראה הלאה והלאה בפריחת היכלי התורה ובריבוי לומדיה - ללא הרף וללא הגבלה, אבינו מלכנו בטל מעלינו כל גזרות קשות ורעות, ומלאה הארץ דעה את השם כמים לים מכסים, ונראה בשוב השם ציון במהרה בימינו אמן".

1764538859473.png
1764538868077.png

1764538879132.png
1764538890878.png
 
אם רה"י היה מרנן הגרע"י והגרש"כ בתוקף מלכותם בסוף ימיהם היה חורה לי כמוך
כעת מה לעשות זה לא המצב צריך להכיר במציאות
אגב אני מייחל להתחזקות הנהגת הגרא"ס על עולם התורה הספרדי
מה נכלל אצלך בעולם התורה? ודו"ק.
 
שילה פריד: המנהיג הליטאי הרב דב לנדו בפני בחורי ישיבות ספרדים (בישיבת 'מאור התורה'): "לדאבוננו, בראשית השלטון כאן בארץ ובמזימת ראשי השלטון, חוותה יהדות ספרד שמד רוחני רחב-היקף. כנגדם, עמדו גדולי הדורות וראשי הישיבות אשכנזים וספרדים, ונלחמו בעוז ובתעצומות להעמיד חינוך תורני מובהק לבני עדות המזרח".​

 
נכון!
אתה ממש איש חכם ונבון!!!
תזהר לא להפיל אותו בגאווה כמבואר בשד"ח
כבודו גופא הביא זאת באשכול המערכה
ששם העתיק לשוני במערכה על פרשת קורח: "ויעוין בשדי חמד (מערכת הח כלל קמ) שיצא לדון במה שנשתרבב בדורנו מנהג להפליג ולהרבות בתוארים כדוגמת 'הגאון המפורסם' או 'הגאון האמתי' וכיוצא בהם, אם יש בזה חשש איסור חנופה. וכעת נדפס קובץ 'ישכיל דעת' ושם (ח"ב עמ' רלז ואילך) האריך הרה"ג מאיר יוחנן אלקובי בענין הפלגת תוארים לזולתו ודינם בהספד והשכבה ונוסח מצבה. והנה שמע'תי באומרים לי בשם השד"ח שדן שמא יש בעיה לשבח אדם בפניו כיון שזה יביאו לידי גאוה ואיכא לפני עיוור. ופלא שלא הזכירו לדברי הגמרא האמורה שמבואר שבפניו אמרינן מקצת שבחו ולא כל שבחו, אך לא מצד חשש גאוה של המשתבח אלא מצד חנופה של המשבח. ועכ"פ לא מצאתי כזאת בשד"ח (אך נמצא בספר "פלא יועץ" ערך 'הִלול' וערך 'שבח'), וכנראה התחלף להם במה שהביא (במערכת ו כלל כו אות ל) לקושיא הנודעת של ה'מוצל מאש' (סימן מה) בשם החבי"ף (נשמת כל חי ח"ב ס"ט) איך מותר להשביע חבירו הרי מכשילו בשבועת שוא. ועל זה הדרך שאלו היאך מותר לכבד חבירו, הרי מכשילו בגאוה. וידוע יסודו של אור ישראל מסלנט שאין לפני עיוור במידות. והיינו כאשר האדם עושה מה שהוא מחויב, אינו צריך להתחשב שעי"כ יכשל חבירו במידה שאינה נכונה. וכפי שעשה תלמידו הגרי"ץ בלזר (ראה בהקדמה לכוכבי אור עמ' 15) שע"פ הוראת רבו, הניח תלמידיו לשיר לו 'צדיק כתמר יפרח'. ויש להאריך בזה, ועוד חזון למועד".
וכמדומני שמצאת המקור לזה, אדרבא יעלהו לטובת הציבור.
 
חנני ברייטקופף: בליווי משטרתי: ראש הישיבה הגר"ד לנדו בדרכו למסע חיזוק מיוחד בירושלים, בישיבתו של הרב סאלים

הצג קובץ מצורף 13703

שמעתי כעת מאחד שנמצא בפרטים, שהגר"ד לנדו שליט"א אינו נוסע עם ליווי משטרתי כלל!
אחד המקורבים מצא רגע של יחצנו"ת עם הופעתה של ניידת שיטור עירונית לפני הרכב ובאופן ספונטני התחיל לתעד,
(אפשר לשמוע בהתחלה איך שמשתיק בפתע את הנוכחים ברכב...), לאחמ"כ שלח זאת לאחד העיתונאים והשאר היסטוריה...😂😀😂😀
 
מעניין אם בסלבודקא היו שרים כן למרן הגרא"ס... והבן...
אגב שלא תבין גם אני בשמחה אשיר את זה לכבודו ואין לי פקפוק לא רק משום זקן הדור אלא הרבה יותר מכך
אלא שבתוככי ישיבת המנהיג הליטאי מעולם לא ישירו כן למנהיג הספרדי אבל משום מה כשזה הפוך זה ברור מאליו...
נקודה למחשבה לא חייב לענות מיד...
בסלבודקא בוודאי ובוודאי ישירו כן להגרא"ס אם יבוא לומר שם שיעור, איזו שאלה.
מה שכן - אני לא מאמין שאחרי שהגרא"ס ימסור שיעור בסלבודקא [אם ימצא לנכון] יכתוב אברך חשוב ליטאי בפורום שכן "מעניין אם במאור התורה היו שרים כן למרן הגרד"ל", זה לא היה קורה.
 
שמעתי כעת מאחד שנמצא בפרטים, שהגר"ד לנדו שליט"א אינו נוסע עם ליווי משטרתי כלל!
אחד המקורבים מצא רגע של יחצנו"ת עם הופעתה של ניידת שיטור עירונית לפני הרכב ובאופן ספונטני התחיל לתעד,
(אפשר לשמוע בהתחלה איך שמשתיק בפתע את הנוכחים ברכב...), לאחמ"כ שלח זאת לאחד העיתונאים והשאר היסטוריה...😂😀😂😀
דבר אחד ברור, זה לא מעניין כלל את גאון ישראל רבינו דב לנדו שליט"א.
 
ראשי תחתית