עדכונים מבית הרב יעקב עדס שליט"א

  • יוזם האשכול יוזם האשכול זולדן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
למי שמכיר את הכתב של הרב עדס (ואין הרבה כאלה), יודע שזה בכלל לא הכתב שלו.
אם היית קורא קצת את התגובות הקודמות היית מבין שזה מכתב שסולי אליאב המנכ״ל כתב לבקשתו
כמו כן עיין בהקלטה שהובאה
 
בסדר אבל את זה שזה כתב ידו של סולי זה כתוב לעיל
אכן.
לא שמתי לב.
אבל על הלבקשתו לא הגבתי, כי לא שמעתי ההקלטה, למרות שממה שאני שמעתי מא' הקרובים לו ביותר, שהיה זה לבקשתו והפצרתו של סולי ולא לבקשת הרב...
 
אעתיק בפניך מה שכתב הרב אמת וצדק
יישר כח לכת"ר שליט"א שהאריך טובא כדי להסביר ולנמק מדוע לא להאמין לדברים שאמר הגר"י עדס שליט"א.
ודאי שהוא לא חזר בו מכך שסמוטריץ' נוהג בדרך רעה, אך לא צריך להיות חכם גדול כדי לראות שהוא חזר בו מההשוואה לצורר היהודים. ואינני רואה כל בעיה מכך שהוא חזר בו מההשוואה הזו (ולמען הסר ספק, אינני נמנה על תומכי סמוטריץ' כלל ועיקר!).
לא צריך להתחכם תמיד, אפשר פשוט ללכת ישר.
ואידך זיל גמור. חזק וברוך
 
הדברים אמורים גם כלפיך
כל דבר יש קנ טעמים מתחת לפני השטח
אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות
 
אחזור על קצה המזלג שמה שהוא אמר גם מלכתחילה זה קל מאד, ועיינו לעיל מדוע! ומה זה קשור לכך שיש לו הנהגות מוזרות (וחוץ מזה פשיטא וידוע לכל מי ששמע עליו, ומאי קמ"ל שקול טיבותך - ושדי אחיזרא, וכ"ש הכא שאין כאן קורטוב טיבותא, רק דיבור שלילי) הוא סה"כ שימש כרגע כסימן לברר מה רצון ה' - ולא סברות כרס בעלמא - וכמו שציינתי לעיל מי שעושה עבירות ומזלזל בלומדי התורה הוא אפיקורוס, ורק הוא בלבד מביא עלינו חורבן (וחמאס וחיזבאללה הם בובות בעלמא ורק בבחי' מגלגלין וכו' ועוד), ורק חבריו שעושים חילול ה' ובזים לעסק התורה ומפרסמים זאת מעל כל חוצות כאילו זו המצוה הגדולה מעשרת הדיברות שנשאר לדבר עליה - אין כפירה גדולה מזו.

ואם היו זועקים לפחות כמו ש"צדיקים" עלינו גם על עבירות גדולות (באמת!)- היתה פוחתת גריעותם - אבל ההיפך הוא הנכון [וידוע (גם מהפורום כאן) מה שכ' כיו"ב בשו"ת ב"י כתובות סי' יד)]. וכלפי זה שטען שדי לדבר על זה - לא לכולם פשוט כמוך ע' בכל השרשור שגם לחרדים לא ברור ולא מוגדר כדבעי, ורק מתעסקים בשמועות מה זה אמר וההוא.
 
כיוון שאין לי אפשרות להגיב בפרטי, אגיב כאן ברשות המנהלים מדין "והייתם נקיים מה' ומישראל".

אני הקטן הבהרתי את דעתי בנוגע לפרסומים על חזרתו של המקובל הגר"י עדס שליט"א מדבריו, והחל להתפתח פולמוס נרחב בבירור הוויות דאביי ורבא בסיבת חזרתו, מחשבותיו, הגיגיו ורעיונותיו הכמוסים.

אינני מתיימר להיקרא גדול שקדני הדור (ומשום מה יש שהבינו אחרת..), אך בהחלט אינני מבזבז את זמני לריק ומשתדל ללמוד ולעסוק בתוה"ק כיכולתי.

אי לכך, נדהמתי ונפעמתי עד מאוד שכאשר כתבתי כי מיציתי את הדיון הלא חשוב הזה ובכוונתי לשוב ללימודיי, יש אנשים שזה פגע בהם, ועוד הגדילו לעשות באומרם כי "אינם מוחלים". על מה בדיוק צריך מחילה?

מי הוציא שם רע? וכי אסור לומר שמיצתי דיון שאינו נוגע לגופי תורה? וכי אני חייב להמשיך ללא לאות לכתוב ולסתור ולהקשות ולתרץ?
נ.ב. אני (לפחות) מחזיק שהפורום הזה הוא לאנשים בוגרים, ואי לכך לא שייך לטעון טענות כגון "אתה התחלת" "אתה המשכת" "אתה הפסקת" "אתה אכלת" וכהאי גוונא...

בכל אופן, לא דיברתי בדבריי על אף אחד, וח״ו לא התכוונתי לפגוע בשום אדם, אלא התכוונתי שברצוני להמשיך ללמוד.
 
הדברים פשוטים וברורים
א. ברור שהוא לא התכוון להשוות בין סמוטריץ לסינוואר.
ב. הוא אמר שאם מסירים את ההגנה על לומדי תורה ובגלל זה נהרגים הרבה אנשים א''כ המסיר אחראי לרצח
וממילא סמוטריץ שרודף את עולם התורה כעת בגללו נהרגים ובתוצאה הרי עשה כמעשה סוננואר
ג. כיון שאנשים הבינו בטעות כאילו הוא משווה ביניהם לכן הוא טרח להתנצל במכתב הזה
ד. וממילא מבואר הלשון שנפגע בטעות.
 
פעם הייתי עד לכמה מילים שאמר אחרי השיעור של הרב זיכרמן בכותל, והיה בעיניי לפלא שהדברים לא התפרסמו, מפני שכמדומה היו כמה שתיעדו:

בשנה שבה אירע אסון מירון, כמה לילות אחרי ל"ג בעומר, הייתי בכותל, והרב עדס דיבר מנהמת ליבו על אסון מירון, ודבר אחד אני זוכר, שאמר שכל אסון

מירון הוא מחמת שר לביטחון פנים דאז (יו"ר הכנסת היום), הוא לא הסכים לומר את שמו, מחמת שהוא עובר כסדר על מה שאמרה תורה ויקרא פרק י"ח פסוק כ"ב (כלשונו...).

והוסיף וזעק מנהמת ליבו: הוא אשם בכל מה שקרה! זה רק בגללו! וראיה לזה ששם אותו אדם בגימטריא "הוא הרוצח"!....
 
נערך לאחרונה:
פעם הייתי עד לכמה מילים שאמר אחרי השיעור של הרב זיכרמן בכותל, והיה בעיניי לפלא שהדברים לא התפרסמו, מפני שכמדומה היו כמה שתיעדו:

בשנה שבה אירע אסון מירון, כמה לילות אחרי ל"ג בעומר, הייתי בכותל, והרב עדס דיבר מנהמת ליבו על אסון מירון, ודבר אחד אני זוכר, שאמר שכל אסון

מירון הוא מחמת שר לביטחון פנים דאז (יו"ר הכנסת היום), הוא לא הסכים לומר את שמו, מחמת שהוא עובר כסדר על מה שאמרה תורה ויקרא פרק י"ח פסוק כ"ב (כלשונו...).

והוסיף וזעק מנהמת ליבו: הוא אשם בכל מה שקרה! זה רק בגללו! וראיה לזה ששם אותו אדם בגימטריא "הוא הרוצח"!....
ואני שמעתי בשם אחד מצדיקי הדור שהתבטא הרבה לפני השביעי באוקטבר שיקרה הרבה אסונות בגלל ההכרה של מדינת היהודים בעוון כזה חמור למנותו ליו"ר הכנסת, וביום חגם שהשתתף אותו רשע בטקסיהם נשרפו באותה שעה אלפי דונמים משטח הארץ, ואלוקיהם של אלו שונא זימה
 
הדברים פשוטים וברורים
א. ברור שהוא לא התכוון להשוות בין סמוטריץ לסינוואר.
ב. הוא אמר שאם מסירים את ההגנה על לומדי תורה ובגלל זה נהרגים הרבה אנשים א''כ המסיר אחראי לרצח
וממילא סמוטריץ שרודף את עולם התורה כעת בגללו נהרגים ובתוצאה הרי עשה כמעשה סוננואר
ג. כיון שאנשים הבינו בטעות כאילו הוא משווה ביניהם לכן הוא טרח להתנצל במכתב הזה
ד. וממילא מבואר הלשון שנפגע בטעות.
בסעיף א' אתה טוען שהוא לא השווה.
בסעיף ב' ו - ג' אתה מסביר את דבריו ולמה ההשוואה הזו נכונה.
בסעיף ד' אתה מבלבל אותנו לגמרי. אם הוא לא השווה, ובכלל הוא כן השווה אבל בצדק, למה נפגע בטעות?
 
בסעיף א' אתה טוען שהוא לא השווה.
בסעיף ב' ו - ג' אתה מסביר את דבריו ולמה ההשוואה הזו נכונה.
בסעיף ד' אתה מבלבל אותנו לגמרי. אם הוא לא השווה, ובכלל הוא כן השווה אבל בצדק, למה נפגע בטעות?
טוב
אבאר דברי
הוא השווה רק לעניין ששניהם עשו נזק לעם ישראל סינוור שתקף את עם ישראל וסמוטריץ בזה שהסיר את ההגנה
אבל ח''ו להשוות ביניהם שזה יהודי וזה גוי זה רשע ורוצח וזה איש שומר תורה ומצוות
ויש כאלו שהבינו את ההשוואה כפשוטה ולכן כתב נפגע בטעות
 
טוב
אבאר דברי
הוא השווה רק לעניין ששניהם עשו נזק לעם ישראל סינוור שתקף את עם ישראל וסמוטריץ בזה שהסיר את ההגנה
אבל ח''ו להשוות בינהם שזה יהודי וזה גוי זה רשע ורוצח וזה איש שומר תורה ומצוות
ויש כאלו שהבינו את ההשוואה כפשוטה ולכן כתב נפגע בטעות
אף אחד לא הבין שהוא חושב שסמוטריץ מוסלמי רשע ורוצח.
כולם הבינו מה שהוא אמר.
 
אף אחד לא הבין שהוא חושב שסמוטריץ מוסלמי רשע ורוצח.
כולם הבינו מה שהוא אמר.
עייפתי
הוא הסביר בעצמו
שהיו כמה אתרים שכתבו שהוא השווה בין סמוטריץ לסינוואר
ולא הסבירו למה
ולכן היה צריך להסביר דבריו
 
ראשי תחתית