כאן נמצא ההבדל בין מי שמבלבל את המוח למי שנמצא בשטח, אף אחד לא אומר לך לא לאכול, אבל א"א להסיק מסקנות משיטוט בפורומים שונים, ומי שמכיר את המערכת זה רק מי שנמצא בשטח, שום דעה אחרת לא תיחשב לעומת המציאות.
הוא לא מכשיר מפעלים, אלא בודק את אופן ההכשרה שנעשה על ידי המשגיחים שתחתיו, כל בר דעת מבין שהכשרויות בחו"ל הם ברמה טובה פחות, וכפי שציינתי לעיל בשם הרב בורינשטין וכמו שאפשר לראות במכון כושרות שאף אחד מההכשרים בחו"ל לא מומלץ על ידם כמובן מאיליו, אלא רק במוצרים מסויימים, חוץ מזה שאתה יכול לדבר איתו על מוצרים ולראות עד כמה הוא מונח ברכיבים השונים.
והתשובה לדבריו כתובה ב'תשובות והנהגות' להגר"מ שטרנבוך שליט"א:
חלק ד סימן קסט וז"ל: ובשולי מכתבו מביא שתמהו עליו שבישיבה אשכנזית נוהגין היתר בדבר שאסור לספרדים כמו סירכות, או לענין בישול עכו"ם, שהאשכנזים מתירין אם יהודי הדליק אש, והם דורשים שיהודי יניח הקדירה, ולכאורה נכשלין הספרדים בישיבות האשכנזיות במאכלות אסורות.
הדברים הם הבל הבלים, ראשית בכל הישיבות אין אוכלים היום בשר עם סירכא והכל גלאט וכשר גם לספרדים לכתחילה, ומה שסיפרו לו שאצלם מוכרים רק בלי ריר, הבל בפיהם שבדרך כלל אין אפילו כעשרה אחוז בלי ריר ואי אפשר למכור מאלו דוקא, וע"כ במחילת כבודם לא יודעים מה זה ריר ומה סירכא, ובבישול עכו"ם העדה החרדית מקפידים מאד שרק יהודים יעבדו וכשיטת הספרדים (וזהו גם שיטת הגר"א).
ודע שלפי מיטב ידיעתי בהכשרי הספרדים, אינם מקפידים על העובדים שלא יהיו מחללי שבת, וגם נמצא ביניהם פלאשים ורוסיים שאין בירור שנתגיירו כדין, ומה עוד שרבם של הספרדים ומנהיגם הוא הפר"ח והוא אוסר ממחללי שבת ולכן פסל הקראים. ואצל העדה החרדית בודקים שיהיו יהודים גמורים כהלכה ושומרי שבת, לכן אני אומר שימשיך דרכו לאכול בישיבה ולא יחשוש, וימשיך במנהגי הספרדים בתפלה ובברכות, ויאכל בישיבה כשאר בחורי הישיבה ולא יחוש כלל! עכ"ל.
וגם זה ממש איסור גמור לעבור על דעת בעל הכשרות שהחליט שהוא לא רוצה בשר מסויים במקום שהוא נותן כשרות.
איך אפשר לעקוף אותו ולומר לבעלים שיקנה בשר אחר? מחר יחליט מישהו אחר שגם בשר רבנות הוא טוב. להיכן נגיע?
מי שלא רוצה שלא יאכל במקום זה.
הגע עצמך, אם אותו רב [לפחות אז] אחז עולמות מכשרות בית יוסף ויבוא רב אשכנזי למקום שמחזיק רק בית יוסף ויאמר לו שיביא בשר של שארית או העדה החרדית - מה היה אומר אותו רב??