זה ממש לא נכון,ברור שכשהרמ"א חולק על השו"ע הוא יסבור כוותיה
המשנה ברורה בהרבה מקומות מבאר את הש"ע דלא כבית יוסף ואצ"ל שפוסק דלא כבית יוסף וצריך דקדוק גדול בב"י כדי לדעת האם הכרעתו נכונה לספרדים.
ונכון מאוד ברוב המקומות מחשבן את דעת הש"ע עצמו ומזכיר הרבה אחרונים ספרדים, אבל עדיין יש פוסקים ספרדים שיש להם בד"כ גישה מסוימת והם הולכים בקו אחר, ולפעמים עיקר הפסק שלהם מושפע מדקדוק בדעת הבית יוסף או לפי הקבלה - שלפעמים זה יותר מובהק שזה שייך בעיקר למנהג הספרדים.