פתיחת ההיכל של הפרנסה - האם יש לזה מקור?

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אתה יכול לשאול זאת על כל עליה שנקנית בדמים מרובים. אין קשר לנדון.

זהו, שאני לא קונה בדמים "מרובים", אלא לפי היכולת.
כי גם על מצוות, וגם על צדקה יש פורפורציה.
כאן איבדו את הפרופורציות, בגלל הסגולה אוילית.


ואם בית הכנסת עשיר, פשיטא שיועיל יותר לתת לנזקק.

ואת זה אני חוזר ומסביר.
הפתיחה אינה סגולה, ואינה מועלת יותר מכל צדקה אחרת.
הבעייה, שכשאנשים פשוטים רואים אברכים חשובים שרצים אחרי הסגולה הזו,
הם באמת מאמינים שהיא משהו.
אז צריך להחזיר את הפרופורציה לציבור.
זה הצדקה! ולא משנה מה תעשה איתה!
תן לפי היכולת האמיתית! ואל תחשוב ש"הפתיחה" נותנת לך את הישועה!
הגענו ליעד המבוקש.
 
וכפי שכתבתי באשכול אחר, אין שום פסול בזה שגבאים מוצאים מקום להתגדר בו ולמכור אותו בדמים מרובים, ויהודים תמימים מאמינים שיביא להם ברכה.

וכן כתב המשנה ברורה על חתן תורה וחתן בראשית, "ומי שקורא פרשה זו נקרא חתן תורה ונהגו למכור פרשה זו ופרשה בראשית וקונים בדמים מרובים".

וכמובן, לא ראה שום פסול בכך שיהודים מאמינים שזה יביא להם ברכה, ומוכנים לקנות בסכומי עתק.
מאיפה המצאת שעליות אלו נקנות כדי שיביא להם ברכה? הם נקנות לכבוד התורה.
 
מאיפה המצאת שעליות אלו נקנות כדי שיביא להם ברכה?

סגולתו לכפר עוונות. כי חתן מתכפרים לו עוונתיו וקל וחומר לחתן תורה ובפרט לעון ביטול תורה, ובכח מצוה זו עם תפילתם, להעלות כל התפילות הפסולות של כל השנה ותפלתם מתקבלת (חמדת ימים חלק ג' חג סוכות פרק ח' אות י"ח ואילך), והאדמו"ר מצאנז ומזידטשוב דקדק לעלות דוקא חתן בראשית (שערי רחמים שעל אפרים שער ח' בעיף ס"א סעיף קטן ט"ו).
 
זהו, שאני לא קונה בדמים "מרובים", אלא לפי היכולת.
כי גם על מצוות, וגם על צדקה יש פורפורציה.
כאן איבדו את הפרופורציות, בגלל הסגולה אוילית

גם הם קונים לפי היכולת. האם עינך צרה ביכולת שלהם?

אתה החלטת שהם קונים מעל היכולת, אתה החלטת שהם איבדו פרופורציה, אתה החלטת שיש כאן "סגולה", אתה החלטת שהיא "אוילית", בונה בניינים ומקשה קושיות.
 
סגולתו לכפר עוונות. כי חתן מתכפרים לו עוונתיו וקל וחומר לחתן תורה ובפרט לעון ביטול תורה, ובכח מצוה זו עם תפילתם, להעלות כל התפילות הפסולות של כל השנה ותפלתם מתקבלת (חמדת ימים חלק ג' חג סוכות פרק ח' אות י"ח ואילך), והאדמו"ר מצאנז ומזידטשוב דקדק לעלות דוקא חתן בראשית (שערי רחמים שעל אפרים שער ח' בעיף ס"א סעיף קטן ט"ו).
נראה לי שהרבה מהחתנים לא יודעים דבר זה וקונים לכבוד התורה.
ולא נראה לי שהמ"ב שציטטת כתב דבריו מחמת הסגולה, וספק אם ידע דברי חמ"י האלו.
 
סגולתו לכפר עוונות. כי חתן מתכפרים לו עוונתיו וקל וחומר לחתן תורה ובפרט לעון ביטול תורה, ובכח מצוה זו עם תפילתם, להעלות כל התפילות הפסולות של כל השנה ותפלתם מתקבלת (חמדת ימים חלק ג' חג סוכות פרק ח' אות י"ח ואילך), והאדמו"ר מצאנז ומזידטשוב דקדק לעלות דוקא חתן בראשית (שערי רחמים שעל אפרים שער ח' בעיף ס"א סעיף קטן ט"ו).

מעניין איזה עוונות כבר יש אחרי יו"כ ? - ולמה לא עשו את זה לפני ר"ה, פשוט יותר מתאים.
עכ"פ מסכן חתן מעונה, הוא שילם הרבה כסף לכפרת עוונות ובסוף יראה שלא כיפר כלום.
 
גם הם קונים לפי היכולת. האם עינך צרה ביכולת שלהם?

אתה החלטת שהם קונים מעל היכולת, אתה החלטת שהם איבדו פרופורציה, אתה החלטת שיש כאן "סגולה", אתה החלטת שהיא "אוילית", בונה בניינים ומקשה קושיות.

עיני לא צרה ביכולת של הטייקונים שאתה מכיר!

לבי כואב על החוסר יכולת של התפרנים שאני מכיר!
 
ואשאל שוב, איזה תפרן אתה מכיר שתרם כסף רב על חשבון לחם וחלב לילדיו?

אתה רוצה מס' טלפון או מס' זהות ?
(זה לא חייב להיות ע"ח הלחם וחלב, זה יכול לבוא ע"ח הוצאות אחרות דחופות שגורמות אח"כ לשלום בית, או לירידה בלימודים של הבן, וד"ל).
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית