גיטין בחשש כפיה

מחשבות טובות

חבר חדש
הצטרף
27/12/24
הודעות
157
כאשר מתבוננים בפסקים שיוצאים מבתי הדינים, לפעמים אתה מרחם על מי שנכנס, ושמח על מי שלא נכנס.
ראו בקבצים המצורפים.
וכבר ביקשו ממני כמה שעוסקים בנושא להיכנס אליו, אלא שאנוכי טרידנא בחבילי ט'רדין בהיקף כל הראש מלהיכנס למערכה חדשה. ומי שיוכל להציל את עם ישראל, אדרבא, יבוא על שכרו מן השמים.
 

קבצים מצורפים

באיזה מערכות להצלת עם ישראל עוסק כבודו כעת, מלבד המלחמה בכל דייני הכזב?

כאשר אני רואה אברך (כנראה איזה גרוש שנכווה מהם) הכותב קונטרס ובו מזכיר את גדולי ישראל בשמותיהם ללא שום תואר, הדיין פלוני והדיין פלמוני, מבחינתי הוא הכזבן הגדול ביותר.
 
באיזה מערכות להצלת עם ישראל עוסק כבודו כעת, מלבד המלחמה בכל דייני הכזב?

כאשר אני רואה אברך (כנראה איזה גרוש שנכווה מהם) הכותב קונטרס ובו מזכיר את גדולי ישראל בשמותיהם ללא שום תואר, הדיין פלוני והדיין פלמוני, מבחינתי הוא הכזבן הגדול ביותר.
תיבת 'מערכה' באה כמשקל ל'מערכה בפרשה' עיי"ש ותרו"צ. עכ"פ המערכות הציבוריות (שאינם ד"ת נטו) שאני עוסק בהם בינתיים אסורות לפרסום.

לעניננו. כאשר חלילה תהיה אברך שרואה את כל הגועל שבעולם, עבירות של גילוי עריות (היתר אשת איש שאינו כלום) גזל (לקיחת כל נכסי האברך בגלל שאשתו התאהבה במישהו אחר) ושפיכות דמים (המלבין וכו' וגם יכול למות מצער וגם פעמים אסרו זקנים וזקנות בהיותם הורי האברך) ועבודה זרה (יציאת כל הבנים לתרבות רעה) וכמובן עקירת ועקימת הדת (כל מיני סברות שבכל מקום אחר היית מתבייש אפילו לחשוב עליהם, וכאן בעקבות לחץ ארגוני הנשים הממומנים ע"י הרפורמים ושות' זה הופך להיות סברא בסיסית. כמו שאמר לי בזעזוע הגאון האדיר רבי יעקב דהאן שליט"א על אחד מהרבנים המפורסמים [נא לא ללחוץ] שאמר שהיום 'כלא' זה לא כפייה יען זה בית מלון [וכל יודעיו יודעים כמה רועד ממי שמאיים עליו להכניסו לכלא]), הדבר האחרון שתקפיד עליו זה לכתוב רבנים בלא השם שלהם.
אגב, לא מתאים לך להשתמש במילה "אברך" בתוך מילת גנאי, זה שייך למחוזות אחרים (אברך אחד...). ונקודה נוספת, מי שכותב קונטרס כבד ומקיף בהלכות גיטין לא בטוח שהוא פחות ת"ח מפלוני הדיין, אא"כ שינית טעמך והתפקיד המיניסטריאלי עומד אצלך בראש הפירמידה.
עכ"פ אני לא רוצה להיכנס לענין, כל פעם שאני נפגש עם עוד פרשיה, זה מזעזע אותי ומפריע לי לעסוק בתורה הקדושה. אבל אם אתה בכל זאת רוצה, צא נא ללקט, מספיק שתים שלוש סיפורים ששערות ראשך יסמרו.
 
תיבת 'מערכה' באה כמשקל ל'מערכה בפרשה' עיי"ש ותרו"צ. עכ"פ המערכות הציבוריות (שאינם ד"ת נטו) שאני עוסק בהם בינתיים אסורות לפרסום.

לעניננו. כאשר חלילה תהיה אברך שרואה את כל הגועל שבעולם, עבירות של גילוי עריות (היתר אשת איש שאינו כלום) גזל (לקיחת כל נכסי האברך בגלל שאשתו התאהבה במישהו אחר) ושפיכות דמים (המלבין וכו' וגם יכול למות מצער וגם פעמים אסרו זקנים וזקנות בהיותם הורי האברך) ועבודה זרה (יציאת כל הבנים לתרבות רעה) וכמובן עקירת ועקימת הדת (כל מיני סברות שבכל מקום אחר היית מתבייש אפילו לחשוב עליהם, וכאן בעקבות לחץ ארגוני הנשים הממומנים ע"י הרפורמים ושות' זה הופך להיות סברא בסיסית. כמו שאמר לי בזעזוע הגאון האדיר רבי יעקב דהאן שליט"א על אחד מהרבנים המפורסמים [נא לא ללחוץ] שאמר שהיום 'כלא' זה לא כפייה יען זה בית מלון [וכל יודעיו יודעים כמה רועד ממי שמאיים עליו להכניסו לכלא]), הדבר האחרון שתקפיד עליו זה לכתוב רבנים בלא השם שלהם.
אגב, לא מתאים לך להשתמש במילה "אברך" בתוך מילת גנאי, זה שייך למחוזות אחרים (אברך אחד...). ונקודה נוספת, מי שכותב קונטרס כבד ומקיף בהלכות גיטין לא בטוח שהוא פחות ת"ח מפלוני הדיין, אא"כ שינית טעמך והתפקיד המיניסטריאלי עומד אצלך בראש הפירמידה.
עכ"פ אני לא רוצה להיכנס לענין, כל פעם שאני נפגש עם עוד פרשיה, זה מזעזע אותי ומפריע לי לעסוק בתורה הקדושה. אבל אם אתה בכל זאת רוצה, צא נא ללקט, מספיק שתים שלוש סיפורים ששערות ראשך יסמרו.
אכן צודק הרב @מחשבות טובות וכבר אמר אחד מן הגדולים ע''ה שצריך ''רפורמה משפטית '' אבל בבתי הדין...
באוזניי שמעתי !
 
כאשר חלילה תהיה אברך שרואה את כל הגועל שבעולם,

עבירות של גילוי עריות (היתר אשת איש שאינו כלום)

גזל (לקיחת כל נכסי האברך בגלל שאשתו התאהבה במישהו אחר)

ושפיכות דמים (המלבין וכו' וגם יכול למות מצער וגם פעמים אסרו זקנים וזקנות בהיותם הורי האברך)

ועבודה זרה (יציאת כל הבנים לתרבות רעה)

וכמובן עקירת ועקימת הדת (כל מיני סברות שבכל מקום אחר היית מתבייש אפילו לחשוב עליהם

שכחת כמה איסורים נוספים...!

מה עם טומאת התהום, בוהק שקדם לבהרת, דם תבוסה, כתובת בנין דכרין, הפקעת שערים, גירי דיליה.

אם תקרא לאט מה שכתבת תראה שהדברים שכתבתי כבר יותר קשורים.
 
האמת שכאשר מתבוננים בפסקים שיוצאים מבתי הדינים, לפעמים אתה מרחם על מי שנכנס, ושמח על מי שלא נכנס.
ראו בקבצים המצורפים.
כמובן זה דורש אשכול נפרד, וכבר ביקשו ממני כמה שעוסקים בנושא להיכנס אליו, אלא שאנוכי טרידנא בחבילי ט'רדין בהיקף כל הראש מלהיכנס למערכה חדשה. ומי שיוכל להציל את עם ישראל, אדרבא, יבוא על שכרו מן השמים.
יצויין שהרב אדיר כהן כתב תגובה מפורטת לקונטרסים הללו. דבריו נדפסו בשו"ת ויען הכהן ח"ג ועלו לאתר כסא רחמים:
https://www.ykr.org.il/בעניין-קונטרסי-דייני-הכזב-וגיטי-הכזב/
 
יצויין שהרב אדיר כהן כתב תגובה מפורטת לקונטרסים הללו. דבריו נדפסו בשו"ת ויען הכהן ח"ג ועלו לאתר כסא רחמים:
https://www.ykr.org.il/בעניין-קונטרסי-דייני-הכזב-וגיטי-הכזב/
הובא שם בסוף מהרב מזוז שכתב:
והיו הדברים הנ”ל למראה עיני גאון עוזנו

מו”ר ועט”ר מרן ראש הישיבה יחשל”א
והילך דברי קדשו:​

ראיתי כל דברי ידידנו הה”כ עליון למעלה שליט”א, ויישר כחו ששיבר מתלעות עול ומשיניו ישליך טרף, וחלילה לתורת אמת שתפול ביד זייפנים ורמאים. ואחרון הכביד שכותבים שאפשר לשמוע הקלטה מהג”ר דוב לנדא, ולהקל על הקורא “העתיקו” דברי הרב לנדא בסילוף, “המעתיק הרים ולא ידעו, אשר הפכם באפו” (איוב ט’ ה’). והא לך נוסח ההעתקה שלהם והנוסח המקורי בטלפון מס’ הנ”ל:

נוסח ההעתקה

… השאלה למה החרדים נושאים גרושות של רבנות? כיצד יתכן לקחת גרושות בלי לעשות גט שני! אני לא מבין איך אנשים חרדים יכולים לסמוך על זה?! למה לא לומדים את ההלכות האלו… אני מדבר על זה וצועק על זה אצל יחידים שבאים אצלי… אנשים שסביבי יודעים. יש שם בעיות רבות כפייה ושמות אני צועק על זה לא מהיום…

הנוסח המקורי

… אבל יש לי כן טענה על היהודים החרדים למה תמיד לא מבררים כשנושאים גרושות, למה לא מבררים, למה לא עושים גט שני. למה לא לומדים את ההלכות האלה בכולל… אני לא עושה אסיפות זה לא תפקיד שלי אני לא עסקן אני רק דברתי עם אנשים יחידים, לא עוסק בדברים האלה, כמה פעמים אמרו לי שידוכים עם גרושות אמרתי להם לברר איך היה הגט אנשים שאני מכיר אמרתי… למה לא מבררים שנים אני מדבר על זה.. התחלתי לדבר על פסול, אי אפשר לפסול את הכל סיפורי כפיה ושמות וכל הדברים האלה… אני לא עוסק בזה אני לא הכתובת באתם לכתובת לא מתאימה…
 
ויישר כחו ששיבר מתלעות עול ומשיניו ישליך טרף, וחלילה לתורת אמת שתפול ביד זייפנים ורמאים. ואחרון הכביד שכותבים שאפשר לשמוע הקלטה מהג”ר דוב לנדא, ולהקל על הקורא “העתיקו” דברי הרב לנדא בסילוף, “המעתיק הרים ולא ידעו, אשר הפכם באפו” (איוב ט’ ה’). והא לך נוסח ההעתקה שלהם והנוסח המקורי בטלפון מס’ הנ”ל:

נוסח ההעתקה

… השאלה למה החרדים נושאים גרושות של רבנות? כיצד יתכן לקחת גרושות בלי לעשות גט שני! אני לא מבין איך אנשים חרדים יכולים לסמוך על זה?! למה לא לומדים את ההלכות האלו… אני מדבר על זה וצועק על זה אצל יחידים שבאים אצלי… אנשים שסביבי יודעים. יש שם בעיות רבות כפייה ושמות אני צועק על זה לא מהיום…

הנוסח המקורי

… אבל יש לי כן טענה על היהודים החרדים למה תמיד לא מבררים כשנושאים גרושות, למה לא מבררים, למה לא עושים גט שני. למה לא לומדים את ההלכות האלה בכולל… אני לא עושה אסיפות זה לא תפקיד שלי אני לא עסקן אני רק דברתי עם אנשים יחידים, לא עוסק בדברים האלה, כמה פעמים אמרו לי שידוכים עם גרושות אמרתי להם לברר איך היה הגט אנשים שאני מכיר אמרתי… למה לא מבררים שנים אני מדבר על זה.. התחלתי לדבר על פסול, אי אפשר לפסול את הכל סיפורי כפיה ושמות וכל הדברים האלה… אני לא עוסק בזה אני לא הכתובת באתם לכתובת לא מתאימה…
לימא תיהוי תיובתא דהרב @מחשבות טובות ?
 
כאשר מתבוננים בפסקים שיוצאים מבתי הדינים, לפעמים אתה מרחם על מי שנכנס, ושמח על מי שלא נכנס.
ראו בקבצים המצורפים.
וכבר ביקשו ממני כמה שעוסקים בנושא להיכנס אליו, אלא שאנוכי טרידנא בחבילי ט'רדין בהיקף כל הראש מלהיכנס למערכה חדשה. ומי שיוכל להציל את עם ישראל, אדרבא, יבוא על שכרו מן השמים.
וכנגדם נכתב קונטרס המצורף [מפוצל לג' חלקים]
 

קבצים מצורפים

אינני שולל שיש הרבה מקום לביקורת, אבל מכאן ועד דייני כזב וגיטי כזב הדרך רחוקה.
אני גם חושב כך. יש מקום לביקורת. ויש אכן בעיה בלחצי בג''ץ וזכויות נשים. אך הדיינים רובם ככולם לכה"פ אנשים ירא''ש שעושים המיטב שיכולים לקיים ההלכה.
צריך למצוא עצות ייעול, איך מתגברים על המכשולים, ולא ביקורת אישית נגד ת''ח.
 
לימא תיהוי תיובתא דהרב @מחשבות טובות ?
מאידך גיסא ראה שם בקונטרס, ולענ''ד יש ביקורת מוצדקת לא מצד ירא''ש של הדיינים העושים ככל יכלתם, אלא מצד מלחמת החרמה של ארגוני הנשים והבגצי''ם, אולם להביע דעה אמיתית בזה צריך לבחון הדברים ממש מקרוב גם בפן המציאותי, וגם לראות עשרות תשובות הלכתיות, לא נ''ל שלהביע דעה באמת בצורה רצינית בזה אפשר על קצה המזלג.

אני רק מביא צד שני אותו ביטא הרב @מחשבות טובות שהוא ת''ח ובקיא היטב בהלכות גיטין בעיון רב.

זוהי מודעה שפורסמה עם חתימת הרבה ת''ח:

"בעקבות שהתרבו לאחרונה גיטין פסולים מדאורייתא גורמים האיסור אשת איש וריבוי ממזרים רח"ל...

וכל הנושא אשה צריך לברר היטב באיזה ב"ד נתגרשה ואם הבעל הסכים לגרש מרצונו...

חובה גדולה לחזק את את הענין הגדול הזה ללכת רק לבתי דינים החרדים לדבר ה'.

ולא ללכת לבתי הדין הרבניים המושפעים מחוקי הערכאות שבמדינה המביאים לעם ישראל מכשולים גדולים ואיסורים חמורים הנ" ל כמבואר בספר משפטי ישראל..."

כל זה נכתב בתשע"ג והרבנים באעה"ח שנית בתשע"ז

ניסים קרליץ
חיים קנייבסקי
שמעון בעדני
חיים מאיר הלוי וואזנר
משה הלל הירש
יצחק זילברשטיין
ברוך דוב פוברסקי
משה צדקה
נתן הכהן קופשיץ
אברהם ארלנגר
דב יפה
יצחק שיינר
יהודה עדס
ברוך ויסבקר
מאיר צבי ברגמן
אביעזר פילץ
משה יהודה שלזינגר
בן ציון מוצפי
צבי קושלבסקי
יגאל רוזן
יחיאל יצחק יעקובוביץ
((שימש כרב ברבנות בהוראת החזו"א!))
יונתן דיויד
אביגדור נבנצל
שלמה אליהו מילר
שמואל אליעזר שטרן

[/highlight]


נ. ב. בעמוד הבא יש עוד בערך 80 חתימות רבני ערים ושכונות חשובים ומוכרים מכל הריכוזים החרדיים ואשמח אם מישהו יעלה, ועי"ז הנידון יעלה למסלול ההלכתי טכני ולא יעסוק ב"אבא גדול מאביך"...
 
אני גם חושב שיש שם בעיות גדולות בבתי דין בעניין
אבל כשבקונטרס כתוב הדיין פישר
והכוונה לר' שלמה פישר

שכל רז לא אניס ליה
ואני לא יודע אם היה בדור מישהו בסדר גודל שלו
אז בא לי לבכות
 
אני גם חושב שיש שם בעיות גדולות בבתי דין בעניין
דרך אגב הכותב הוא באמת ת''ח עצום, פעם ישבנו עמו, קבוצת ת''ח גדולים וביניהם דיינים מופלגים באבן העזר, והשתוממו.

אך ברגע שפער פיו בזלזול, השתיקוהו. ולא הזמינוהו יותר לדבר.

האמת שהוא חש עוול אישי, והוא בבחינת אין עונים את המעוקות.

אבל יש לקחת את דבריו בערבון מוגבל, כהצעה, והקצנה ונטייה לכיוון חד צדדי.

צריך לבדוק כל דבר באובייקטיביות.

וזה לא קל...
 
ראשי תחתית