לחצו כאן – תרומה לשמואל

גיטין בחשש כפיה

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
בכל פעולות כיו"ב צריך לחשוב היטב מה יהיו תוצאות אותו המעשה
ברור שבמקרה כזה התקשורת היה מציג את זה כאילו כך הוא אצל כל הרבנים
וצריך לדון אם כדאי לעשות כן


אל תהי צדיק הרבה,
ככל וישנו דיין כזה צריכים לעשות דין לעשוקים,
וה' הוא הטוב בעיניו יעשה.
 
כמו שכעת מאיימים בפרישה מהקואליציה, ועיקר המטרה זה להלחיץ, אבל עושים את זה בכל הרצינות.
כך בענין הנ"ל צריך לדחוף בכל הכוח לבטל מוסד זה, וכמובן יהיו הרבה שיעמדו מנגד, ויבואו לפשרות, וגם כמובן הציבור יתחיל להיות מודע לדברים החמורים, ונרוויח חמישים אחוז... זה הרבה. ודו"ק.
אל תהי צדיק הרבה,
ככל וישנו דיין כזה צריכים לעשות דין לעשוקים,
וה' הוא הטוב בעיניו יעשה.
כל כוונתי היה רק להזכיר שא"א לנהוג בחפזון
וצריך לחשוב על כל התוצאות של מעשה, ורק אח"כ אפשר להחליט אם כדאי לעשותו
 
בכל פעולות כיו"ב צריך לחשוב היטב מה יהיו תוצאות אותו המעשה
ברור שבמקרה כזה התקשורת היה מציג את זה כאילו כך הוא אצל כל הרבנים
וצריך לדון אם כדאי לעשות כן

כבר הציע כן בשעתו הג"ר אליהו בקשי דורון זצ"ל, וכמדומה שחבריו לא הסכימו עמו
אמנם כמדומה שטעמיו היו אחרות
ובאמת המחשבה שיהיה עדיף אם יבטלו את הרבנות כמדומה אינה מציאותית
וכמדומה שבארה"ב הבעיה של "רע-בנים" קלי דעת גדולה הרבה יותר מבארץ ישראל
צריך לדייק שהרב בקשי דורון זצ"ל גילה יושרה ואומץ והציע דרך אמצע של ביטול חוק הנישואין אבל התנגד להפרדת הדת מהמדינה באופן גורף... בכל אופן מדובר היה בהצעה אמיצה ביותר שקוממה עליה את הממסד הרבני המושחת (שחשש כמובן לפגיעה ואיבוד השלמונים והתקציבים שהוא מקבל מהפריץ הציוני ימ"ש שהוא סמוך על שולחנו) והיא ירדה לתהום הנשיה ברגע שבו עלתה...

ואגב, צריך להזכיר שממש עם קום המדינה בן גוריון "הצדיק שהכיר את נפש בהמותיו" (העסקנים והמפלגות הדתיות...) הוא זה שהתעקש שלא להפריד את הדת מהמדינה ולתקצב את הממסד הרבני ובתי הדין ... וכבר אז הפרופסור ישעיהו ליבוביץ המנוח (שאמנם 'תורתו' שנויה במחלוקת אבל היה בגדר חכם עדיף מנביא וכל תחזיותיו על דרכה של המדינה התממשו אחת לאחת...) זעק בכל כוחו בחלופת מכתבים שהיתה לו עם ב"ג שהדבר יביא להרס וחורבן הדת והיהדות בדיוק כפי שעינינו רואות בכל יום איך בתי הדין המושחתים כפופים בכל פסקיהם לחוק ציוני וכיצד המפלגות "הדתיות" ממנות מקורבים בתפקידי דיינים ורבנים מטעם בדילים פוליטיים מושחתים, וכיצד המפלגות הדתיות (שבזמנו הפילו את הממשלה של רבין בגלל חילול שבת חד פעמי) מתעלמות כיום מהפרת הסטוט-קוו ומחילולי השבת ההמוניים שנעשים כיום בראש חוצות כמו עבודות הרכבת ופתיחת קניונים בשבת וכו' תמורת תקציבים ושלמונים... ואכמ"ל.


ציטוט:
"כמי שישב בבית הדין מספר הרב בקשי כי דווקא הנישואין ברבנות מרבים ממזרים בישראל. "כל אנשי הקיבוצים שמלכתחילה לא מקבלים עליהם את דיני האישות ולא אכפת להם אם אשת איש תבגוד - מי מחייב אותם להתחתן? מפורש שרק החוק מחייב אותם, החוק יוצר את כל הבעיות האלה של הממזרות. אישה - גם אם לא נישאה בחופה וקידושין - היא יהודיה כשרה וילדיה יהודים כשרים. זה אמנם לא טוב ואסור, אבל זה יותר טוב מאשר לכפות עליה להיות אשת איש ואחר כך לאסור אותה. ואני לא מדבר על מקרה אחד או שניים".

בנוסף סבור הרב הראשי לשעבר כי חוק זה אף גורם ל"גיורי פיקציה רבים", משום שבני זוג מעורבים יודעים שלא יוכלו להירשם כנשואים אם אחד מהם אינו יהודי, וזה מנסה להתגייר בכל מחיר, ומשיקולים זרים.

לסיכום טוען הרב חוק הנישואין, שבעבר שמר על עם ישראל מהתבוללות, רק מרחיק יהודים רבים מהיהדות. "אנשים רואים שאנו צריכים לשמור על היהדות דרך הכוח הפוליטי וזה יצר, כצעד שכנגד, שנאה וקיטוב וריחוק. אני חושב שלקרב יהודים זה הרבה יותר חשוב מאשר החסות החוקית. בברית מילה לא חייבנו אותם, ובכל זאת רובם ככולם עושים את זה".

"לא להפריד דת ומדינה"

הרב בקשי דורון מדגיש כי הוא מתנגד להפרדת הדת מהמדינה, אך סבור שהחיבור הוא חשוב למדינה יותר משהוא חשוב לדת. "ליהודים בכל מקום היה גיבוי מהמדינה, וגם בגלות בכל מקום היה מקווה, רב וכשרות, ולראייה: נטורי קרתא לא מכירים במדינה ויש להם שירותים דתיים יותר טובים משלנו". לדעתו, דווקא המדינה ו"האחרון שבחילונים" צריכים פה מדינה יהודית. "לכן אנחנו צריכים לרחם עליהם ולסבול ולהתפשר במה שאפשר, מפני שיש לנו אחריות לכלל ישראל".

ביחס לפולמוס הגיור הגדול סבור הרב בקשי דורון כי באופן עקרוני יש להקל על המועמדים, אך הוא מתריע מפני הכנסת מיסיונרים ו"שונאי ישראל" לעם היהודי. "זו טעות לחשוב שאם מקילים בגיור אז זה מפחית את סכנת ההתבוללות" אומר הרב. "זה בדיוק הפוך! דווקא אז ההתבוללות הרבה יותר גדולה".

על כפל התפקידים במוסד הרבנות אומר מי שהיה הרב הראשי הספרדי: "זה דבר שהוא טעות מיסודו". לטענתו, כמי ש"מכיר מבפנים את המבנה של הרבנות", הדבר לא שייך לחלוקה בין ספרדים ואשכנזים.

הרב בקשי טוען כי הפרדה זו רלוונטית רק אצל רבני בתי הכנסת – שהם רבני הקהילה האמיתיים, ולא אצל רבני הערים והשכונות, העוסקים בעיקר בעניינים מנהלתיים ולא באים במגע על בני הקהילה. בכל מקרה הוא מרגיע: "כל רב שמתקבל לרבנות יודע לפסוק גם לספרדים וגם לאשכנזים", ומזכיר כי בכל בית כנסת מכהן רב המתאים עדתית לציבור המתפללים.

לדבריו, כפל התפקידים מהווה מתכון לסכסוכים ומתבטא בין היתר משכורות מנופחות שלא לצורך, שגורמות לגרעון תקציבי היכן שבאמת צריך.
 
בענין ביטול חוק הנישואין, אצרף מה שנכתב בזה בפורום אוצה"ח, והקבצים המצורפים שם [מאמר הגר"א בקשי דורון כבר העלתי לעיל ותמהני על הרב @בנש"ק לשעבר שראה צורך להעלותם מההוא אתרא]
 

קבצים מצורפים

המשך
 

קבצים מצורפים

בלי לקרוא תגובות קודמות, בעבר מישהו שלח לי ספר בנושא הזה (אולי העלוהו כבר בהודעות קודמות?).

אציין שאין לי מושג בזה, רק מעלה את מה ששלחו לי בעבר.
 

קבצים מצורפים

נזכרתי שלאחרונה דיבר והתכתב עמי בענין זה הרב אפרים חיים כרימיזי שליט"א חבר ביה"ד דק"ק מונטריאל. בספרו שו"ת כרמי אפרים חלק אה"ע ערך קונטרס כפיית גט במורדת, הרוצה יעיין שם, אמנם אמר לי שכתב בלשון עדינה וכו' ודו"ק.
מצורף
 

קבצים מצורפים

קראתי קצת בספר שפורסם כאן, משפטי ישראל, הוא מאשים גם את קופות הצדקה שמשתפים פעולה עם הגרושות וגם את מנהלי החיידרים שנותנים אישורים ללימודים מקדמים על חשבון האבא.
בקיצור כולם אשמים רק לא הבעל ..

אכן, יש בעיות והן בולטות, אבל שלא יגזימו וינפחו בלי קשר, כי לא יאמינו להם בכלום ...
 
קראתי קצת בספר שפורסם כאן, משפטי ישראל, הוא מאשים גם את קופות הצדקה שמשתפים פעולה עם הגרושות וגם את מנהלי החיידרים שנותנים אישורים ללימודים מקדמים על חשבון האבא.
בקיצור כולם אשמים רק לא הבעל ..

אכן, יש בעיות והן בולטות, אבל שלא יגזימו וינפחו בלי קשר, כי לא יאמינו להם בכלום ...
צודק!
אבל צריך לזכור שהאמת לא נמצאת באמצע, אלא ממש סמוך לדעה של משפטי ישראל. לצערנו הרב.
 
לאחרונה, הייתי מעורב באיזה שהוא תיק גירושין,
תיק עצוב ומכאיב, בעיקר בגלל הילדים שנמצאים במצב עגום כ"כ.

יצא לי לשוחח עם כמה שמתעסקים בנושאים אלו.
אחרי כל מה ששמעתי,
אולי יש תיקים בודדים שבו נעשו פעולות דרסטיות מול הבעל,
(כשהוא משמש בקודש בסיטואציה הזו כצדיק לא גדול, ולא נגזים אם נאמר אף כרשע קטנטן)
אי אפשר בגלל תיק בודד כזה, והרבה רעש מצד מי שעם כל הכבוד... לא התנהג כהוגן מול מי שהיתה אשת בריתו,
להוציא שם רע על הדיינים.
 
אני ברוך השם כמעט לא מתעסק בזה, וכבר נפגשתי בחמשה מקרים מזעזעים...


ומאז (קרוב לעשר שנים) שכחנו מזה, אבל כמעט כל שנה בערך, מגיעה אלי פרשייה איומה של כפייה בגט. ולומר שזה סיפור של אחד שנכווה וכו' זה לא נכון, כמעט כל אחד שרק נופל למלתעות שלהם יבוא ויעיד דברים כהוויתם.

מעשה לסתור...
 
מה סותר אחד לשנה?
שכחתי ממה שכתבתי, ויישר כח לMMH שמצא שכיוצא בזה כתבתי בעבר, דע מה למעלה ממך וכו' והפנקס פתוח, וחזק ואמץ לכהנא דמסייע שסילק המסטינים שחשבו דאיכא הכא סתירה וליכא כי אם סתירת זקנים דאיהי בנין עד עד, והמלכות הרשעה מהרה תעקר, ונזכה לחזות בבנין ירושלים אכי"ר.
 
מה סותר אחד לשנה?

אנסה להסביר, למרות שלא למדתי ליבה...

הוא כותב שנפגש בחמשה מקרים.
ומאידך,
במשך 10 השנים האחרונות כל שנה פגש בכזה מקרה,
ז"א עשרה מקרים.

10 הם פי שניים מחמש,
ובמילים אחרות מדובר בעליה של 100%.

אלא שדרך המגזימים בסיפורים מעין אלו,
לא להתחשב בפרטים.
 
אנסה להסביר, למרות שלא למדתי ליבה...
אני חושב שאפילו בינה מלאכותית שלא למדה ליבה, הייתה יכולה ללמד זכות, בלא להתלות בחוסר דיוקים, אלא רק מתוך הכתוב, כדלהלן:
ומאז (קרוב לעשר שנים) שכחנו מזה, אבל כמעט כל שנה בערך, וכו'
'קרוב לעשר שנים' זה יכול להיות שמונה, 'כמעט כל שנה בערך' (פעם בשנה וחצי) זה יכול להיות חמש פעמים מתוך שמונה שנים...

ויש באמתחתי עוד כמה מהלכים ליישב הענין, אבל אין בהם צורך לפורום מכובד זה, ואשרי שנתפסתי על דברי תורה.

עכ"פ לגוף הענין, גם אני מאוד הייתי רוצה ללמד זכות כמו שאתה עשית, אבל לצערנו זה רחוק מאוד מאוד ממה שאתה מתאר, ולכן לפני שאתה חושב שאתה עושה בזה משהו טוב, תחשוב קצת על הצד השני של המטבע, ומסתמא תתחלחל מהענין.
 
אני מאוד הייתי רוצה ללמד זכות כמו שאתה עשית
מה שאתה באמת רוצה...

אתה מבקש שנלמד חובה על הדנים לחובה,
אשר דנים את אלו המעגנים את נשותיהם ומאמללים את ילדיהם,
וסוחבים הליכים במשך שנים רבות,
ואגב כך משתמשים בכל המידות הרעות האפשריות,
ומשנסתתמו הטענות והוצרך אותו אחד להגיע לידי גמר הענין,
ולתת גט לאשת נעוריו ואם ילדיו,
מוכן אותו אחד להשליך בוץ לכל עבר,
להטיל דופי באלו אשר התחננו אליו לסיים את הענין,
ולומר: אני כשר! הגט כזב! הדיינים פסולים!

ולטעמי לא זו הדרך ולא זו העיר,
והלוואי יד בית דין היתה תקיפה יותר,
כלפי אלו הרודפים המציגים עצמם לנרדפים,
שבשביל כמה מידות רעות ומושחתות מוכנים להסב רעה למשפחתם.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית