גיטין בחשש כפיה

רק אשאל את אשר על ליבי,
היאך דיין שמגובה או לא מארגוני הנשים שכח רב להם, יכול להיות 'ללא נגיעות כלל' או לכל הפחות לא להרגיש צורך לפסול את עצמו?
[הרי הדברים ידועים כמה כח וגיבוי משפטי יש לארגונים המוזרים האלו]
 
רק אשאל את אשר על ליבי,
היאך דיין שמגובה או לא מארגוני הנשים שכח רב להם, יכול להיות 'ללא נגיעות כלל' או לכל הפחות לא להרגיש צורך לפסול את עצמו?
[הרי הדברים ידועים כמה כח וגיבוי משפטי יש לארגונים המוזרים האלו]
ידוע שפרשת 'גט צמח' הייתה כדי למצוא חן בארגונים הנ"ל, רק שאז החליטו כל הדיינים (שעושים דברים יותר חמורים), שזה משתלם לצאת נגדו, ואז החלה המקהלה המתוזמנת. אבל בעצם כמו שיצאו נגדו במלחמת חרמה, צריך לצאת כנגד הרבה דיינים (כמדומה יותר מ'רוב', אבל אני לא נמצא בעומק הענין בשטח, אגב יש לי הרבה ידידים דיינים שאני מתכתב עמהם בדברי תורה וכו', לא נפלתי מהירח...).
 
נזכרתי שלאחרונה דיבר והתכתב עמי בענין זה הרב אפרים חיים כרימיזי שליט"א חבר ביה"ד דק"ק מונטריאל. בספרו שו"ת כרמי אפרים חלק אה"ע ערך קונטרס כפיית גט במורדת, הרוצה יעיין שם, אמנם אמר לי שכתב בלשון עדינה וכו' ודו"ק.
 
האמת שאני לא מכיר,
אבל,
עדיין לא קבלתי מענה - ישנה נגיעה כל שהיא, יש משהו שמזמזם באוזן, הוא לא נקי, שיפסול את עצמו.
איפה טעיתי??
לא טעית. כתבת דברים פשוטים. וזה רק התחלה...
כבר כתבו לי כאן ב'אישי' על דיינים מפורסמים שנתפסו לוקחים שוחד מנשים כדי לייסר את בעליהם עד המוות או עד הגט...
אגב למעשה היום, גבר לא יכול לגרש אשתו בעל כרחה, אבל אשה כן יכולה, עולם הפוך ראיתי עליונים וכו' ודו"ק.
 
עדיין לא קבלתי מענה - ישנה נגיעה כל שהיא, יש משהו שמזמזם באוזן, הוא לא נקי, שיפסול את עצמו.
התשובה העקרית, שהחזון איש אמר לרב אלישיב למשל ללכת לרבנות, כי אם לא הוא ילך, ילכו אחרים פשרנים הרבה יותר והנזקים יהיו גדולים יותר, ולכן מצילים מה שאפשר להציל. בגדול זה המוטו. ללכת עד הקצה מה שאפשר להציל במסגרת החוקית הניתנת.

ואכן כואב מאד להבין שר' יוסף חיים זוננפלד צדק בחששו ששליטה חילונית ברבנות זה דבר מסוכן. וגם הראי''ה קוק סבר כן, וכשבקשו כפיפות לעורכי דין. אמר שיהיו אלה עו''ד שומרי מצוות כמו ד''ר עליאס, והדברים מפורסמים. והיום מה נעשה הבג''ץ שולט גם על ראש הממשלה, ועל כל דבר שזז.

ועל הבג''ץ ודומיו י''ל ומלכות הרשעה מהרה תעקר ותשבר ותכלם ותכניעם במהרה בימינו...
 
ועל הבג''ץ ודומיו י''ל ומלכות הרשעה מהרה תעקר ותשבר ותכלם ותכניעם במהרה בימינו...
אגב, אבל חשוב, על כל "מלכות" שאינה לפי תורתינו הקדושה כלולה בתפילה הזו, ולו הימנית ביותר (והאחרונה תעיד) ולא רק הבג"ץ ...
 
לא רוצה להתערב בנושא,
לא מכיר, לא יודע, שלא אתנסה ושלא אדע.
רק אספר כי פעם שאלתי דיין אשכנזי פרטי עצניק [לא ללחוץ], על פתגמא דנא, והשיב לי רוב הדיינים בקיאים ויודעים מה שהם עושים.
שאלתי: גם ברבנות ?
השיב: הן, למעט אולי אי אלו בודדים.
שאלתי: ומה בדבר חוברת "גיטי הכזב"?
השיב: נראה שזה מישהו שנכווה בעצמו.
שאלתי: אבל הרבה גדולים חתומים?
השיב: ככה"נ בגלל אותם יחידים בודדים.
שאלתי: אבל תוקפים שם את הרב עובדיה והגר"ש עמאר. (את שמו של הגר"ש עמאר אמרתי בלחש ואיני בטוח ששמע, אבל את הגרע"י ודאי שמע).
השיב: אז תבין לבד במה המדובר.
 
הרבה פעמים הדיינים בבתי הדיינים בקיאים מנוסים יותר מדיינים בבתי הדין הפרטיים, מחמת שיש להם נסיון הרבה יותר גדול.

איני בא לגרע כלל מהבעיות שיש במערכת בתי הדין. (ומי שיודע ידע כמה פעלתי בעניינים אלו). רק להעיר שיש לפעמים גם בעיות בצד השני.
 
אני נכנסתי לכל הנושא (כלומר יצרתי אותו כאן) כמעט בלא כוונה.
וכעת אני נזכר, שכאשר למדנו בכולל ברכת אברהם (הכולל שבעל ה'ילקוט יוסף' נר"ו אומר שהוא הכולל הטוב בעולם) הלכות כפייה בגט, עברנו עליה בעומק ורוחב (וגם שמענו שיעור מהשרף הרב יעקב עדס נר"ו, מה דבדידיה הוה, ואכ"מ), וראינו שאמנם הוא מתלהם, אבל למעשה ברוב הדברים הוא צודק אף שבמעט הוא מעט מגזים.
ומאז (קרוב לעשר שנים) שכחנו מזה, אבל כמעט כל שנה בערך, מגיעה אלי פרשייה איומה של כפייה בגט. ולומר שזה סיפור של אחד שנכווה וכו' זה לא נכון, כמעט כל אחד שרק נופל למלתעות שלהם יבוא ויעיד דברים כהוויתם.
ואמנם צריך לשמוע את הצד השני, אבל כאשר אתה שומע מהם עצמם כל מיני דברים נבובים וחלולים שלא ראויים להיאמר אפילו כהוה אמינא באתגר למדני בקעמפ בני תורה. אז אתה מבין שגם ההמשך לא יהיה כה מלבב. ועכ"פ צריך עוד לעיין בזה, אי"ה.
 
אני נכנסתי לכל הנושא (כלומר יצרתי אותו כאן) כמעט בלא כוונה.
וכעת אני נזכר, שכאשר למדנו בכולל ברכת אברהם (הכולל שבעל ה'ילקוט יוסף' נר"ו אומר שהוא הכולל הטוב בעולם) הלכות כפייה בגט, עברנו עליה בעומק ורוחב (וגם שמענו שיעור מהשרף הרב יעקב עדס נר"ו, מה דבדידיה הוה, ואכ"מ), וראינו שאמנם הוא מתלהם, אבל למעשה ברוב הדברים הוא צודק אף שבמעט הוא מעט מגזים.
ומאז (קרוב לעשר שנים) שכחנו מזה, אבל כמעט כל שנה בערך, מגיעה אלי פרשייה איומה של כפייה בגט. ולומר שזה סיפור של אחד שנכווה וכו' זה לא נכון, כמעט כל אחד שרק נופל למלתעות שלהם יבוא ויעיד דברים כהוויתם.
ואמנם צריך לשמוע את הצד השני, אבל כאשר אתה שומע מהם עצמם כל מיני דברים נבובים וחלולים שלא ראויים להיאמר אפילו כהוה אמינא באתגר למדני בקעמפ בני תורה. אז אתה מבין שגם ההמשך לא יהיה כה מלבב. ועכ"פ צריך עוד לעיין בזה, אי"ה.
כמדומה שהבעיה היא אצל דיינים מסויימים, איני יודע אם הם הרוב או המיעוט, מיעוט רגיל או מיעוט המצוי. אבל אכן ישנם כאלו. (ואגב, הבנתי שאחד מהם הולך להיות מקודם בקרוב לצערינו).
 
כמדומה שהבעיה היא אצל דיינים מסויימים, איני יודע אם הם הרוב או המיעוט, מיעוט רגיל או מיעוט המצוי. אבל אכן ישנם כאלו. (ואגב, הבנתי שאחד מהם הולך להיות מקודם בקרוב לצערינו).
נו, אז תעשה משהו בענין.
 
כמדומה שהבעיה היא אצל דיינים מסויימים, איני יוע אם הם הרוב או המיעוט, מיעוט רגיל או מיעוט המצוי. אבל אכן ישנם כאלו. (ואגב, הבנתי שאחד מהם הולך להיות מקודם בקרוב לצערינו).
מי זה האחד? ההוא מפ"ת?
 
ומאז (קרוב לעשר שנים) שכחנו מזה, אבל כמעט כל שנה בערך, מגיעה אלי פרשייה איומה של כפייה בגט. ולומר שזה סיפור של אחד שנכווה וכו' זה לא נכון, כמעט כל אחד שרק נופל למלתעות שלהם יבוא ויעיד דברים כהוויתם.
ראה כאן במאמר הרב רפאל סויד
1749505184871.png
 
ראשי תחתית