גזרת הגיוס, השלכות בעיות ופתרונות

מרן שליט"א ממש אינו הפוך כנגד כולם!
זו דעתם האמיתית (ולא המאולצת וד"ל) של רוב מניין ובניין של גדולי ישראל ודו"ק.
אולי כאן אתם מנסים לעדן את הדברים, אבל איך כתב אצלכם מקודם יהודי מסויים לגבי הפרסומים בקול חי שהרב מגבה את רבי אריה?
יוצא מזה חילול ה' נורא כאילו הרב שליט"א מסכים לדעתם של שאר גדולי ישראל במועצת !!!!
רק להבין מה בעיניים שלכם נקרא חילול ה'. זוועה.
 
עצה טובה במקום לדיונים אין סופים
תפתחו ספר תהילים ותתפללו להצלת עולם התורה
המצב כעת בלי החוק הוא מצב נוראי.
הן מבחינת סכנת המעצר, והן מבחינה תקציבית. אשר גרם לישיבות וכוללים רבים מחשבה לסגור שעריהם
 
כל מילה בסלע!!!!!!!!!!
 
כל מילה בסלע!!!!!!!!!!
חסום
מה תורף הדברים?
 
חסום
מה תורף הדברים?
במהדורה המרכזית, פתח המגיש אבי מימרן במונולוג מיוחד על המתרחש ברחוב הספרדי ועל הפולמוס סביב הציבור הספרדי בשבועות האחרונים.
"מול מה שקורה כאן מסביב בשבועות האחרונים, ככה תמהים לראות. מצד אחד, נראה כאילו יש חילוקי דעות בהנהגה הרוחנית של הציבור הספרדי, ומצד שני, יש מי שמלבה את השיח ומוביל להסתה ולמחלוקת,"
"כשאני מדבר על הסתה ומחלוקת, אני לא מדבר על אלה שעושים פאשקווילים נגד הרב אריה דרעי, למשל, או אלה שמפגינים נגד הרב יעקב אשר ליד הבית שלו. זה חבר'ה אלימים, זה עוד טיפוס, יצורים ואנשים שבאמת הדעות שלהם ידועות." "אני מדבר דווקא על אנשים שנשמעים נורמטיביים מתוכנו, שמנסים לחלחל ולחולל בתוך הציבור הספרדי את אותה מחלוקת ישנה, לנסות להתעלות, לתפוס טרמפ על הדבר הזה."
"אי אפשר לתקוף רבנים. אי אפשר גם להגיד, בוא נעשה חוק או לא נעשה חוק, כי אין רבנים מהצד השני. לא ברור איזה חוק, עדיין לא יודעים מה כתוב בניסוח החוק. אז עד שיהיה חוק ועד שיהיה ניסוח בחלל הזה שנוצר, אז להלן השיטה הפשוטה. השיטה אומרת, הרב אריה דרעי מערבב את הרבנים. לא שומע לרבנים, מסובב את הרבנים. זה המילים."
"אני כאן רגע להעמיד את המושג התורני הפשוט שנקרא שלוחה דרבנן. להעמיד אותו על מקומו ועל מקורו. הגאון מווילנה כבר אמר במשלי, והקראנו את זה כמה פעמים… הוא אומר שגם אם יטעו את גדולי ישראל, יטעו אותם בכוונה, יש להם קסם על השפתיים בצורה כזו שבסוף יתברר שהקדוש ברוך הוא רצה שיטעו אותם."
"נדמה לכם שאפשר להצביע מחר על חוק גיוס, שגדולי ישראל לא יקראו כל תג ממנו? מי שאומר את זה או חושב את זה, פוגע בגדולי ישראל."
"זו הקבוצה שלפני כמה שנים הייתה הרודפת הגדולה ביותר של עולם התורה הספרדי. הם רדפו את חייו של הרב עובדיה יוסף. הם אותם אנשים, רק התבגרו, שינו את השפה, אבל לא את התוך."
"מחוללים את הדבר הכי נמוך שיכול להיות. בלי לדעת על מה מדובר, בלי להבין, בלי שום בדיקה מעמיקה, אריה דרעי מזלזל בגדולי ישראל, הוא מערבב אותם, ויש חבר'ה צעירים שקונים את זה."
"יש לנו גדולי וזקני ישראל הולכים בראש המחנה, יודעים מה הם עושים ואיך הם עושים. כל עוד, ואתם בעצמכם לא גדולי ישראל, אנא סיתמו את הפה."
"תפסיקו לדאוג לציבור הספרדי. אנחנו מסתדרים מצוין, לא רע בלעדיכם. תמשיכו לדאוג לקבוצות שלכם, לציבורים שלכם. תניחו לעולם התורה הספרדי לגדול ולהתפתח."
זה ועוד.
 
אני רוצה לשאול את כל אלו שמתנגדים לחוק
מה אתם רוצים שיעשו ??
בואו נניח ויזרמו אתכם ולא יעבור חוק תוך פחות משנה יש בחירות (לא משנה מה יקרה כי נגמר הזמן)
ואז כל השמאל רץ עם קמפיין של חוק השתמטות וכאלה השמאל עולה לשלטון ולא יהיה אריאל שמאי אחד אלא 70 אלף
כבר אמר ליברמן ולפיד שהולכים לבנות בתי כלא גדולים בשביל כל העריקים כמובן בתי כלא צבאיים וכל מה שיש היום ויבוא בסנקציות בחוק המוצע עוד 5 שנים אם לא יעמדו ב75%מהייעדים יכנס לתוקף עוד שנה ולא יהיה שום יעדים אלא כולם יתגייסו
וכבר ראינו שבג''ץ איתם והיועמשי''ת איתם וחבר'ה מהליכוד והציונות הדתית איתם
ואז מה הרווחנו למען ה'??
 
אני רוצה לשאול את כל אלו שמתנגדים לחוק
מה אתם רוצים שיעשו ??
בואו נניח ויזרמו אתכם ולא יעבור חוק תוך פחות משנה יש בחירות (לא משנה מה יקרה כי נגמר הזמן)
ואז כל השמאל רץ עם קמפיין של חוק השתמטות וכאלה השמאל עולה לשלטון ולא יהיה אריאל שמאי אחד אלא 70 אלף
כבר אמר ליברמן ולפיד שהולכים לבנות בתי כלא גדולים בשביל כל העריקים כמובן בתי כלא צבאיים וכל מה שיש היום ויבוא בסנקציות בחוק המוצע עוד 5 שנים אם לא יעמדו ב75%מהייעדים יכנס לתוקף עוד שנה ולא יהיה שום יעדים אלא כולם יתגייסו
וכבר ראינו שבג''ץ איתם והיועמשי''ת איתם וחבר'ה מהליכוד והציונות הדתית איתם
ואז מה הרווחנו למען ה'??
זאת לא טענה.
תשמע את הדברים שפורסמו אמש בקולו של הגרמ"צ ברגמן.
 
יש אפשרות להביא אותם במלואם במסודר?
למען הדיון המסודר
בבקשה (קרדיט: מורשת מרן)

סערה גדולה עקב הקלטה דרמטית ממעונו של זקן מועצת גדולי התורה של דגל התורה

ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן :חוק הגיוס רשעות וטפשות! זה להנחיל שקר לבנינו! אנחנו צועקים שזה ‘שמד’ וצריך למסור את הנפש ופתאום תומכים בזה? |

בהקלטה, שנחשפת לראשונה הערב, נשמע ראש הישיבה כשהוא מותח ביקורת חסרת תקדים על חוק הגיוס של ביסמוט:
"אני לא מבין איך בכלל מתחילים לחשוב על זה. מה אנחנו, בעלי בתים על התורה?
אנחנו נפחד שלא יהיה כסף? למי הקב”ה אמר ‘לי הכסף ולי הזהב’? איך אפשר בכלל לחשוב על זה?
אי אפשר להסכים לדבר כזה! זה גם טיפשות וגם רשעות! הם יכולים לעשות מה שהם רוצים, אבל אנחנו לא יכולים להסכים לזה. לא על 50 אחוז, ולא על אחוז אחד!
איך אפשר להגיד שבחור ילך לצבא? מי שהולך לשם רק מתדרדר ומתדרדר. זה להנחיל שקר לבנינו! אנחנו צועקים שזה ‘שמד’ וצריך למסור את הנפש ופתאום תומכים בזה?
מה שהם רוצים לעשות תוך חמש שנים - זה כמו לקפוץ מהגג"
 
בבקשה (קרדיט: מורשת מרן)

סערה גדולה עקב הקלטה דרמטית ממעונו של זקן מועצת גדולי התורה של דגל התורה

ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן :חוק הגיוס רשעות וטפשות! זה להנחיל שקר לבנינו! אנחנו צועקים שזה ‘שמד’ וצריך למסור את הנפש ופתאום תומכים בזה? |

בהקלטה, שנחשפת לראשונה הערב, נשמע ראש הישיבה כשהוא מותח ביקורת חסרת תקדים על חוק הגיוס של ביסמוט:
"אני לא מבין איך בכלל מתחילים לחשוב על זה. מה אנחנו, בעלי בתים על התורה?
אנחנו נפחד שלא יהיה כסף? למי הקב”ה אמר ‘לי הכסף ולי הזהב’? איך אפשר בכלל לחשוב על זה?
אי אפשר להסכים לדבר כזה! זה גם טיפשות וגם רשעות! הם יכולים לעשות מה שהם רוצים, אבל אנחנו לא יכולים להסכים לזה. לא על 50 אחוז, ולא על אחוז אחד!
איך אפשר להגיד שבחור ילך לצבא? מי שהולך לשם רק מתדרדר ומתדרדר. זה להנחיל שקר לבנינו! אנחנו צועקים שזה ‘שמד’ וצריך למסור את הנפש ופתאום תומכים בזה?
מה שהם רוצים לעשות תוך חמש שנים - זה כמו לקפוץ מהגג"
אחר אלף המחילות מכבוד הרב שליט"א.
א. הרב אומר "אנחנו נפחד שלא יהיה כסף? איך אפשר בכלל לחשוב דבר כזה". אולם מה נעשה ואכן בשביל להחזיק את עולם התורה צריך כסף. והרבה. מאוד. ומאז הקיצוצים רבותינו הולכים ומכתתים את רגליהם מעיר לעיר וממדינה למדינה בשביל להחזיק עוד ישיבה ועוד אברך ועוד לומד תורה. ואם יש דרך לעזור להם ולהחזיר את התקציבים בצורה טובה, ע"י חוק שגם אם יש בו סעיפים יחסית לא משמחים אבל ככללו הוא טוב - לכאורה מצווה לעשות כן.
ב. על פניו לא הראו לרב את נוסח טיוטת החוק האמיתית. הרב טוען שההסכמה היא על 50% בעוד חמש שנים. שכעיקרון אכן מדובר על מספרים כאלו, רק השאלה מי נכנס לאותם אחוזים (שזה כנראה הסתירו מהרב). הרי לא דומה אם ניתן להכליל באותם אחוזים גם חילוניים מהקיבוץ שישובצו ביחידה חרדית עם שיעורי תורה בוקר וערב וגם סדר מוסר, לאם ניתן להכליל באותם אחוזים רק בחורי ישיבה קדושים וטהורים שמורידים את המשקפיים בצאתם לרחוב ומשבצים אותם ביחידה מעורבת. (ולא יודע אם יש עניין לכפול גם פה את כל הקריטריונים מי נכנס לאותם אחוזים).
ג. "אנחנו צועקים שזה שמד ופתאום תומכים בזה" לא כ"כ מובן, הרי התמיכה של הרבנים היא לא בגיוס בחורים לצבא אלא בהצלת עולם התורה ולומדיה.
 
אחר אלף המחילות מכבוד הרב שליט"א.
א. הרב אומר "אנחנו נפחד שלא יהיה כסף? איך אפשר בכלל לחשוב דבר כזה". אולם מה נעשה ואכן בשביל להחזיק את עולם התורה צריך כסף. והרבה. מאוד. ומאז הקיצוצים רבותינו הולכים ומכתתים את רגליהם מעיר לעיר וממדינה למדינה בשביל להחזיק עוד ישיבה ועוד אברך ועוד לומד תורה. ואם יש דרך לעזור להם ולהחזיר את התקציבים בצורה טובה, ע"י חוק שגם אם יש בו סעיפים יחסית לא משמחים אבל ככללו הוא טוב - לכאורה מצווה לעשות כן.
ב. על פניו לא הראו לרב את נוסח טיוטת החוק האמיתית. הרב טוען שההסכמה היא על 50% בעוד חמש שנים. שכעיקרון אכן מדובר על מספרים כאלו, רק השאלה מי נכנס לאותם אחוזים (שזה כנראה הסתירו מהרב). הרי לא דומה אם ניתן להכליל באותם אחוזים גם חילוניים מהקיבוץ שישובצו ביחידה חרדית עם שיעורי תורה בוקר וערב וגם סדר מוסר, לאם ניתן להכליל באותם אחוזים רק בחורי ישיבה קדושים וטהורים שמורידים את המשקפיים בצאתם לרחוב ומשבצים אותם ביחידה מעורבת. (ולא יודע אם יש עניין לכפול גם פה את כל הקריטריונים מי נכנס לאותם אחוזים).
ג. "אנחנו צועקים שזה שמד ופתאום תומכים בזה" לא כ"כ מובן, הרי התמיכה של הרבנים היא לא בגיוס בחורים לצבא אלא בהצלת עולם התורה ולומדיה.
שמישהו יסביר לי מה הפשט "אנו מפחדים ממכסות ולא ממעצר" הרי אם לא לא נמלא את המכסות מקסימום יהיה מעצר? אלא שישחדו את הנוער בכסף. אז מה הפשט "אנו לא נפחד שלא יהיה כסף? הרי זה מה שמביא את החבר בקצוות לצבא?
 
יש לי שתי שאלות שפשוט משגעות אותי בכל הדיונים על חוק הגיוס החדש שאני פשוט לא מבין למה לא מציגים את הטיעונים הללו
1-למה אנו מוכנים לקבל את זה שמתייחסים לכל החרדים כקבוצה אחת שצריכה למלאות יעדים, למה זה מקובל עלינו? שיסתכלו עלינו כמו שמתייחסים לעריקים חילונים ששוללים הטבות פר 'משתמט', ואז לא יהיה סנקציות מחרידות קבוצתיות (מאמין שזאת טענה משפטית מובהקת).
2-למה עושה רושם בדיונים על החוק שעיקר מה שמנסים לסדר זה את הכספים והתקציבים לישיבות ולא את הבחורים/אברכים עצמם עם הסנקציות שזה לב ליבו של האירוע, חושב אפי' על פגם ערכי בסדר העדיפויות מעצר יותר גרוע ממעונות, וחו"ל למי שנצרך (חב"ד, רקע חוצני"ק, ברסלב, מי שהתרגל לנופש) יותר חשוב מהנחה בארנונה-חירות אישית על פני הטבות...
 
יש לי שאלה אחת
למה כל אחד מקשקש בדברים שלא מבין. בלי שום הבנה וידיעה מה קורה בחדרים סגורים והפתוחים ומה הנושא בכלל.
בעז"ה מקווים שיצליחו לעבור את החוק בצורה הטובה, תתפללו להצלחת שלוחי החכמים.
נא לא להראות את הבורות שלכם בנושאים
 
יש לי שתי שאלות שפשוט משגעות אותי בכל הדיונים על חוק הגיוס החדש שאני פשוט לא מבין למה לא מציגים את הטיעונים הללו
הנה הצגת ואתייחס ככל שאוכל
1-למה אנו מוכנים לקבל את זה שמתייחסים לכל החרדים כקבוצה אחת שצריכה למלאות יעדים, למה זה מקובל עלינו? שיסתכלו עלינו כמו שמתייחסים לעריקים חילונים ששוללים הטבות פר 'משתמט', ואז לא יהיה סנקציות מחרידות קבוצתיות (מאמין שזאת טענה משפטית מובהקת).
כי אנחנו קבוצה.
כשאנחנו דורשים כך או כך אנחנו באים כקבוצה, ואין אופציה להתעלם מזה פתאום כשזה לא טוב לנו.
2-למה עושה רושם בדיונים על החוק שעיקר מה שמנסים לסדר זה את הכספים והתקציבים לישיבות ולא את הבחורים/אברכים עצמם עם הסנקציות שזה לב ליבו של האירוע, חושב אפי' על פגם ערכי בסדר העדיפויות מעצר יותר גרוע ממעונות, וחו"ל למי שנצרך (חב"ד, רקע חוצני"ק, ברסלב, מי שהתרגל לנופש) יותר חשוב מהנחה בארנונה-חירות אישית על פני הטבות...
א. במקום להסתכל על זה כעל "כספים ותקציבים" תסתכל על זה כעל סטנדרים לבחורים וכעל לחם לילדי האברכים. זה מה שזה. נקודה.
ב. ובכל אופן אשמח להבין מה הנקודה שגרמה לך להבין שמה שמעניין את הרבנים והנציגים זה כסף.
 
יש לי שתי שאלות שפשוט משגעות אותי בכל הדיונים על חוק הגיוס החדש שאני פשוט לא מבין למה לא מציגים את הטיעונים הללו
1-למה אנו מוכנים לקבל את זה שמתייחסים לכל החרדים כקבוצה אחת שצריכה למלאות יעדים, למה זה מקובל עלינו? שיסתכלו עלינו כמו שמתייחסים לעריקים חילונים ששוללים הטבות פר 'משתמט', ואז לא יהיה סנקציות מחרידות קבוצתיות (מאמין שזאת טענה משפטית מובהקת).

כיון שאצל החרדים זה ממש כך, ישנו מסלול אצל כולם - ישיבה, כולל.
וזה המסלול שפוטר את כולם מגיוס (ואגב; גם את החרדים העובדים, כולם רשומים בישיבה או כולל).
בשונה מהחילונים ששם מי שלא מתגייס זה משהו עצמי שלו. (ולכן הפערים בין החרדים שלא מתגייסים לבין החילונים שלא מתגייסים, באחוזים אין לה כל פרופורציה).
כמו"כ, אי הגיוס החרדי נובע משיטה, מהוראה מגבוה, "הרבנים מתנגדים". משא"כ אצל המשתמטים החילונים.
לכן דורשים מהציבור הזה וממנהיגיו, בבקשה אם אתם ציבור אחד, ומחפים אחד על השני, אז תדאגו בעצמיכם למלא מכסה ונעזוב אתכם.
סה"כ עושים לכם טובה, לא נתייחס אליכם כאל פרטים בודדים, שאז כ-ו-ל-ם ישבו במעצר ויענשו, אלא ניתן לכם ללמוד, אבל תדאגו שמישהו ימלא את החלל.
אבל לא יתכן, שאת ההשתמטות נבצע באופן קבוצתי, ואת העונש נבקש בצורה פרטית לכל אחד ואחד. (ואל תשכח שכל הנענשים הללו, הם בעצם משתמטים, אז מה אתה רוצה שיגשו לחשבון בנק של כל אזרח בנפרד ויעצרו לו את התקציב ? - עוצרים לכולם וזהו, אין יותר מימון למי שמחנך ומורה להשתמטות).


2-למה עושה רושם בדיונים על החוק שעיקר מה שמנסים לסדר זה את הכספים והתקציבים לישיבות ולא את הבחורים/אברכים עצמם עם הסנקציות שזה לב ליבו של האירוע, חושב אפי' על פגם ערכי בסדר העדיפויות מעצר יותר גרוע ממעונות, וחו"ל למי שנצרך (חב"ד, רקע חוצני"ק, ברסלב, מי שהתרגל לנופש) יותר חשוב מהנחה בארנונה-חירות אישית על פני הטבות...

מעקימת שפתיך ניכר שאינך נשוי ? (אולי אני טועה ?).
אבל תחשוב, איך אברך גומר את החודש, איך הוא משלם חשמל, שכר לימוד, ושאר הוצאות שוטפות.
זה מכה בבטן הרכה.
זה לא כמו בחור שאם הוא ייתפס (ובחלק מן המקרים הוא יכול היה למנוע זאת), הוא יישב כמה ימים בכלא, ואח"כ ילך הביתה.
חו"ל וכו' זה באמת טפשי, רק מאחר שא"א למנוע כרגע את הגיוס (וממילא את המעצר), ממזערים את הנזק בכל מה שאפשר.

עכשיו אני רואה שהקדים אותי בחלק מהדברים @מרנן ורבנן
 
כשאנחנו דורשים כך או כך אנחנו באים כקבוצה, ואין אופציה להתעלם מזה פתאום כשזה לא טוב לנו.
א-אולי באמת כדאי לוותר על הדרישות בשביל הדבר העיקרי הזה, ב-בסוף כרגע מדובר בעבירה על החוק שע"ז יהיה אחריות אישית לכ"א וזה לא דומה להטבות לצורך העניין סמוטריץ מקבל כמויות כסף עבור ההתיישבות אבל המתפרעים שם בגבעות לא נענשים קבוצתית-לא שוללים קצבאות לישיבת יצהר לדוג' אלא פר מתפרע.
א. במקום להסתכל על זה כעל "כספים ותקציבים" תסתכל על זה כעל סטנדרים לבחורים וכעל לחם לילדי האברכים. זה מה שזה. נקודה.
זה עדיין לא מהות בסוף מדובר בתרבות שלילית שהשתרשה בנזקקות ותלות במדינה וזה כספים שאני כאברך חושב שאצליח לספוג את זה עם המשכנתא והכל, הגם שזה יכאב מאוד...
ב. ובכל אופן אשמח להבין מה הנקודה שגרמה לך להבין שמה שמעניין את הרבנים והנציגים זה כסף.
אתה רואה כלפי איזה חלקים מתמקדים בסנקציות.
 
כיון שאצל החרדים זה ממש כך, ישנו מסלול אצל כולם - ישיבה, כולל.
וזה המסלול שפוטר את כולם מגיוס (ואגב; גם את החרדים העובדים, כולם רשומים בישיבה או כולל).
בשונה מהחילונים ששם מי שלא מתגייס זה משהו עצמי שלו. (ולכן הפערים בין החרדים שלא מתגייסים לבין החילונים שלא מתגייסים, באחוזים אין לה כל פרופורציה).
כמו"כ, אי הגיוס החרדי נובע משיטה, מהוראה מגבוה, "הרבנים מתנגדים". משא"כ אצל המשתמטים החילונים.
לכן דורשים מהציבור הזה וממנהיגיו, בבקשה אם אתם ציבור אחד, ומחפים אחד על השני, אז תדאגו בעצמיכם למלא מכסה ונעזוב אתכם.
סה"כ עושים לכם טובה, לא נתייחס אליכם כאל פרטים בודדים, שאז כ-ו-ל-ם ישבו במעצר ויענשו, אלא ניתן לכם ללמוד, אבל תדאגו שמישהו ימלא את החלל.
אבל לא יתכן, שאת ההשתמטות נבצע באופן קבוצתי, ואת העונש נבקש בצורה פרטית לכל אחד ואחד. (ואל תשכח שכל הנענשים הללו, הם בעצם משתמטים, אז מה אתה רוצה שיגשו לחשבון בנק של כל אזרח בנפרד ויעצרו לו את התקציב ? - עוצרים לכולם וזהו, אין יותר מימון למי שמחנך ומורה להשתמטות).
חלקית עניתי בהודעתי הקודמת, אבל זה בדיוק העניין אם אנחנו לא נקבל את זה שכך זה אמור לעבור זה לא יקרה, שהם יתמודדו וישברו את הראש בקיר מה לעשות עם מגזר שמושפע מרבותיו, אין מה לעשות זה עניין שלהם בסוף גם אצלם "אין שליח לדבר 'עבירה' " ואם רב יורה למישהו לעבור באדום מי שעבר באדום יחטוף את הקנס, ואם זה יהיה קהילה כ"א יחטוף בנפרד ואותו דבר בסיפור הזה גם אם זה חסר פרופורציה, לא צריך לנגן את החליל לפי מה שהם רוצים שנחשוב, בטוח שזה עובר משפטית...
מעקימת שפתיך ניכר שאינך נשוי ? (אולי אני טועה ?).
אבל תחשוב, איך אברך גומר את החודש, איך הוא משלם חשמל, שכר לימוד, ושאר הוצאות שוטפות.
זה מכה בבטן הרכה.
זה לא כמו בחור שאם הוא ייתפס (ובחלק מן המקרים הוא יכול היה למנוע זאת), הוא יישב כמה ימים בכלא, ואח"כ ילך הביתה.
חו"ל וכו' זה באמת טפשי, רק מאחר שא"א למנוע כרגע את הגיוס (וממילא את המעצר), ממזערים את הנזק בכל מה שאפשר.
הפוך מהמקום של נשוי שמבין את המחיר הכלכלי שיינתן עליי ועל חבריי בכולל אני מבין שזה מחיר שמוכרחים לשלם וכמו שביטלו בזמנו את הבטחת ההכנסה וכולם פחדו ולא אלמן ישראל...
לעומת זאת חירות אישית חשובה שבעתיים גם בהרגשה, חוץ מההשפלה שלומדי תורה מושלכים לכלא, ממתי כסף נהיה יותר חשוב מכבוד בסיסי ומחירות?!
 
חלקית עניתי בהודעתי הקודמת, אבל זה בדיוק העניין אם אנחנו לא נקבל את זה שכך זה אמור לעבור זה לא יקרה, שהם יתמודדו וישברו את הראש בקיר מה לעשות עם מגזר שמושפע מרבותיו, אין מה לעשות זה עניין שלהם בסוף גם אצלם "אין שליח לדבר 'עבירה' " ואם רב יורה למישהו לעבור באדום מי שעבר באדום יחטוף את הקנס, ואם זה יהיה קהילה כ"א יחטוף בנפרד ואותו דבר בסיפור הזה גם אם זה חסר פרופורציה, לא צריך לנגן את החליל לפי מה שהם רוצים שנחשוב, בטוח שזה עובר משפטית...

לא מדוייק, בית ספר שהמנהל שלו מסית נגד המדינה "סוגרים אותו", או שוללים ממנו את התקציב.
ה"ה כאן.
כמו"כ אל תשכח שכל פרט ופרט שנפגע, הוא בעצם הפרט שצריך לשאת בעונש.


הפוך מהמקום של נשוי שמבין את המחיר הכלכלי שיינתן עליי ועל חבריי בכולל אני מבין שזה מחיר שמוכרחים לשלם וכמו שביטלו בזמנו את הבטחת ההכנסה וכולם פחדו ולא אלמן ישראל...
לעומת זאת חירות אישית חשובה שבעתיים גם בהרגשה, חוץ מההשפלה שלומדי תורה מושלכים לכלא, ממתי כסף נהיה יותר חשוב מכבוד בסיסי ומחירות?!

אולי בעיניך זה כך, אבל בעיני הרבה אחרים זה לא כך.
 
לא מדוייק, בית ספר שהמנהל שלו מסית נגד המדינה "סוגרים אותו", או שוללים ממנו את התקציב.
לא נכון, לא שוללים תקציב בגלל מנהל בית ספר שמסית תלמידים נגד מדינה!
האמת האמיתית שרוב ראש הישיבות (מנהל בית הספר) בפועל לא אומרים לא להתגייס, כי לא צריך לומר בזה (אלא"כ מישהו הלך מאותה ישיבה לקודקוד/לייבל/חשמונאים)
חוץ מזה למיטב ידיעתי החוק תלוי מוסדות ברמה כזאת שאם כל החרדים לא יעמדו אחרי 3 שנים בחוק אז הוא יתבטל ועכשיו תסביר לי אתה מה הקשר בין ישיבת חברון לסטמאר בין יסודות לרחמסטריווקא למה שיהיה השפעות על כולם?!
 
לא נכון, לא שוללים תקציב בגלל מנהל בית ספר שמסית תלמידים נגד מדינה!

בא לא נתווכח על עובדות.


האמת האמיתית שרוב ראש הישיבות (מנהל בית הספר) בפועל לא אומרים לא להתגייס, כי לא צריך לומר בזה (אלא"כ מישהו הלך מאותה ישיבה לקודקוד/לייבל/חשמונאים)

לא צריך "לומר",
זה אמור ועומד.
הראש ישיבה שלך לא אומר לך "לשמור שבת", אבל הוא אומר לך לשמור שבת.
הראש ישיבה שלך נתן לך מעמד של בן ישיבה עד היום כדי שלא תתגייס, והוא הוביל את המהלך של המחאה והעצרת הגדולה עם כל ראשי הישיבות, והוא מוביל ומלווה את החוק כיום (לא רק הוא, אבל גם הוא. ולא הוא ספיציפית, אלא השיטה ומנהיגיה שהוא כפוף אליהם, ונושא בעוז את דגלם).


חוץ מזה למיטב ידיעתי החוק תלוי מוסדות ברמה כזאת שאם כל החרדים לא יעמדו אחרי 3 שנים בחוק אז הוא יתבטל ועכשיו תסביר לי אתה מה הקשר בין ישיבת חברון לסטמאר בין יסודות לרחמסטריווקא למה שיהיה השפעות על כולם?!

איני יודע מה החוק אומר, ומה לא.
אבל כל הישיבות הליטאיות של דגל, וכל הישיבות הליטאיות של הפלג, וכל הישיבות החסידיות של אגודת ישראל, וכל הישיבות הספרדיות של מרביצי, וכל הישיבות הספרדיות של ש"ס, כולם ביחד לא מתגייסים !
כך שגם אם אין קשר בין יסודות לרחמסטריווקא, הרי שיש קשר.
יסודות לא מתגייס, לא כי ישיבת יסודות נגד גיוס, אלא כי מנהיגי הציבור שהשלוחי דרבנן שלהם הם גפני/דרעי/גולדקנופף (מחק את המיותר), אומרים ומורים לא להתגייס ! - והוא הדין רחמטימווקסע או איך שלא אומרים את זה.
ושניהם ביחד רוצים תקציב של "לא מתגייס", מאותם שלוחים דלעיל.
 
בעיתון הפלס תומכים ומעודדים טרור. זוועה.

הצג קובץ מצורף 13054

קשה לקרא מה כתוב שם, כתב כ"כ קטן (ובלי ניקוד...).
ולעצם הענין מה שהצלחתי להבין משורה או שתים,
הכותב טוען (בהגיון לכאו') שגם אם אסור לנהוג באלימות כנגד אי מי (בנידו"ד חכי"ם),
מ"מ אין לצייר זאת כאילו החוק הוא דבר טוב ואין להתנגד אליו.
ככל וזו הטענה, אז מה הבעייה ? (יכול להיות שהחוק מצויין, אבל לשיטתו).
אא"כ כתוב שם דברים נוספים בשורה השלישית שכבר לא קראתי.
 
זה לא כתוב (כמו שלא כתוב שכן),
אך זה המתבקש, ראה קטע 3 (ד"ה בסגנון),
שם הוא מתנה צערו על כך שהכותב מדגיש פעם ועוד פעם את "הבריונות והאלימות"
תוך כדי רמיזה שעצם ההתנגדות לחוק בעייתית.
 
זה לא כתוב (כמו שלא כתוב שכן),
הכותב טוען (בהגיון לכאו') שגם אם אסור לנהוג באלימות כנגד אי מי (בנידו"ד חכי"ם),
אך זה המתבקש, ראה קטע 3 (ד"ה בסגנון),
שם הוא מתנה צערו על כך שהכותב מדגיש פעם ועוד פעם את "הבריונות והאלימות"
תוך כדי רמיזה שעצם ההתנגדות לחוק בעייתית.
אין לי בעיה עם עצם הטור והציטוטים וכו, יש לי בעייה עם הגינוי לפורעים שנעדר ממנו ועם ההתנערות מהפורעים שנעדרה ממנו
 
אין לי בעיה עם עצם הטור והציטוטים וכו, יש לי בעייה עם הגינוי לפורעים שנעדר ממנו ועם ההתנערות מהפורעים שנעדרה ממנו

אבל בסך הכל זו התנהגות ישראלית קלאסית.
(פעם שמעת שהשמאל מגנה התפרעות שמאלנית ? - רק החרדים והימניים מגנים את עצמם, וזה מראה על חולשה מסויימת או טפשות, לא כן ?).
 
ראשי תחתית