גזרת הגיוס, השלכות בעיות ופתרונות

איך הפרסומת אמרה : לא דומה ולא כמעט
תרשה לי לנחש שלא קראת את המאמר של מכון ירושלים לאסטרטגיה וביטחון
פתרון אחר לגמרי לא צבא מקצועי ח"ו
לא קראתי כי זה חסום לי ב"ה
אם תרצה תצרף אותו כאן ונוכל לדון עליו
בכל מקרה -
לצ'פר משמעותית את מי שכן מתגייס ולהשית סנקציות רוחביות כלכליות שיווניות סבירות על כל מי שלא מתגייס
זה דבר שכמעט ואין לו סיכוי לעבור, כי ברור גם לחילונים שהחרדים לא יתגייסו בצורה הזו, והם כן רוצים חוק שלפחות למראית עין אמור לגייס חרדים
 
לא קראתי כי זה חסום לי ב"ה
אם תרצה תצרף אותו כאן ונוכל לדון עליו
בכל מקרה -

זה דבר שכמעט ואין לו סיכוי לעבור, כי ברור גם לחילונים שהחרדים לא יתגייסו בצורה הזו, והם כן רוצים חוק שלפחות למראית עין אמור לגייס חרדים
הבעיה העיקרית שצריך לפתור זו הבעיה המשפטית שיהיה מתווה שיוויוני ולא דין אחד לחילונים ודין אחר לחרדים
ברגע שפתרת את זה פתרת 90% מהבעיה
 
אצל אחינו אשכנזים צירוף המילים 'גזירת הגיוס' משוייך למפלגה מאוד מסויימת, כאחד שמעולם לא הזדהה עם אותה מפלגה אני חושב שלציבור הספרדי צריכה להיות גישה שונה בתכלית.
הסכמה שבשתיקה, שנראית לי מקובלת ממש על רוב הציבור, שגזירת הגיוס אם תתחיל לצאת לפועל תפגע בראש ובראשונה בציבור הספרדי. שמוגדר כציבור שמחובר יותר למדינה ופחות מחובר ללימוד הישיבתי הקלאסי.
אם זה הנחת עבודה נכונה הרי שמתקרב אלינו אסון בסדר גודל שלא היה כמוהו, עולם התורה הספרדי יכול לעבור צימצום דרסטי, כשיש כאלו שהעריכו אותו ב80%, למה לא מדברים על זה?
אני לא חושב שזה קשור לחוק המוצע, אפילו ללא חוק, כשישלחו צווים כלל בחורי הישיבות, כשיהיו סנקציות כלכליות אכזריות, מה יקרה לאחינו בפריפריה?
עוצו עצה, דברו דבר, מה נעשה ומה אפשר לעשות?
כל החוק הזה זה עבודה בעיניים ונסיון לדחות את רוע הגזירה בעוד כמה שנים כמו שמרן הגראי"ל עשה כל השנים,
רק הבעיה שעכשיו הבג"ץ קלט שעושים ממנו צחוק אבל החוק עצמו אין ברכה גדולה מזו.
 
הבעיה העיקרית שצריך לפתור זו הבעיה המשפטית שיהיה מתווה שיוויוני ולא דין אחד לחילונים ודין אחר לחרדים
ברגע שפתרת את זה פתרת 90% מהבעיה
אינני מוצא כעת, אבל דובר על זה כאן בארוכה בעבר, האם שייך לבטל את הציבור החרדי קטגורית.
כמדומני שהטענה העיקרית היתה שמכיון שישנם תקציבים רבים שמגיעים קטגורית לישיבות / כוללים / תתי"ם וכו', ויש גם איזשהו אוטונומיה בחינוך לציבור החרדי וכד', לא ניתן לאחוז את החבל משני קצותיו, גם לקבל תקציבים קטגורית וגם להיות ציבור שקטגורית לא משרת.
אולי @כאחד העם או @אלישמע יעלו את המיקום.
 
הבעיה העיקרית שצריך לפתור זו הבעיה המשפטית שיהיה מתווה שיוויוני ולא דין אחד לחילונים ודין אחר לחרדים
ברגע שפתרת את זה פתרת 90% מהבעיה
https://www.jdn.co.il/flashes/2524755/

רוצים סנקציות?! אז לכולם! דרישה לשלילת הטבות ממשתמטים לא חרדים וטענה לאפליה​

מכתב מיצוי הליכים לפני פניה לבג"ץ נשלח למשרדי הממשלה בדרישה להחלה אוניברסלית ושוויונית של הסנקציות הכלכליות על כל מי שאינו משרת שירות צבאי מלא • "אי אפשר להפעיל אכיפה רק כלפי מגזר אחד", מבהירים בארגון "אמת ליעקב בישראל"​

  • ישראל זאב לוונטהל
  • ה׳ בכסלו ה׳תשפ״ו (נובמבר 25, 2025)
  • פורסם: 22:10
כתב מיצוי הליכים חריף הוגש אתמול (יום ב’) למשרדי הממשלה, על ידי ארגון “אמת ליעקב בישראל” הדורש להחיל באופן שוויוני את הסנקציות הכלכליות והתקציביות על כלל האוכלוסיות שאינן משרתות בצה”ל שירות מלא – ולא רק על הציבור החרדי.

הפנייה מבוססת על פסיקת בג”ץ מלפני כשבוע, בה נקבע כי חובת הגיוס חלה באופן שוויוני על כלל אזרחי המדינה, וכי על הממשלה לגבש תוך 45 יום מדיניות אכיפה אפקטיבית במישור הכלכלי-אזרחי.

טענות לאפליה בביטוח הלאומי ובתקצוב​

במכתב שפורסם לראשונה ב’ישראל היום’ הערב, מפורטת האפליה בשני תחומים מרכזיים: במוסד לביטוח לאומי, נטען, מופעלת דרישת גיוס כתנאי לשלילת “הנחת אברכים” רק כלפי לומדי תורה, בעוד “הנחת סטודנט” ממשיכה להינתן לכל סטודנט שאינו חרדי גם אם אינו מתגייס. בתקצוב מוסדות חינוך, לפי הטענה, ישיבות נענשות בשלילת תקצוב עבור תלמידים שלא התגייסו, בעוד אוניברסיטאות ומכללות מתוקצבות במלואן עבור כל תלמידיהן ללא קשר למעמדם הצבאי.

“פסק הדין קובע באופן ברור שהמדיניות צריכה לחול באופן שוויוני על מי שהוכרז כמשתמט, ולא רק על בני הציבור החרדי”, נכתב במסמך. “ככלל, אין לאפשר המשך מתן הטבות שניתנות בקשר ישיר או עקיף להשתמטות מחובת הגיוס”.

דרישה להגדרה אוניברסלית של “לא מתגייס”​

עו”ד לזר המייצג את הארגון, דורש להחיל את הסנקציות על כל מי שלא משרת בפועל שירות מלא, כולל אזרחים ערבים ובני דתות אחרות שאינם משרתים בצה”ל – גם אם לא נקראו רשמית לשירות. לטענתו, בג”ץ קבע כי חובת השירות אינה מותנית בהחלטת הצבא לזמן את הפרט בפועל.

במכתב ישנה התייחסות גם לבני ישיבות ההסדר מקרב הציונות הדתית, המשרתים במתווה מקוצר המשלב לימודים בישיבה, בדרישה לשלול גם מהם את ההטבות הנשללות מהחרדים כיוון שהם מתגייסים לתקופות קצרות יותר מההגדרה בחוק (36 חודש).

במסמך מופיעה דרישה כי משרד החינוך יתנה הקצאת תקציבים מלאה למוסדות חינוך בהצגת נתונים המוכיחים ששיעור משמעותי מבוגריהם מתגייסים לשירות מלא – לרבות בתי ספר בערים כמו תל אביב.

המכתב מסתיים באזהרה כי אי מענה או היעדר צעדים מיידיים, יובילו להגשת עתירה לבג”ץ לפי פקודת בזיון בית המשפט. הוא דורש מהממשלה לגבש תוכנית עבודה מפורטת ולוח זמנים להחלת הסנקציות באופן שוויוני, בהתאם למסגרת של 45 הימים שנקבעה בפסק הדין.

המכתב נשלח אל משרד האוצר, משרד החינוך, משרד הרווחה, המוסד לביטוח לאומי, משרד הביטחון וממשלת ישראל.
 
חשוב לומר שברבות השנים (ואחרי שהחילונים תפסו את הטריק...) כל הרעיון של מכסות והבחנה של הציבור החרדי כציבור מופרד - נהפך לנו לרועץ (סנקציות מיוחדות לחרדים וכו') והוא הסיבה המרכזית לכישלון !!
לזה קוראים במילה אחת קונספציה
לא הבנתי כלום.
אין סנקציות מיוחדות לחרדים, יש פטור מיוחד לערבים, ככה זה עובד בחוק.
החידוש במכסות הוא לא שיש אבחנה לחרדים, החידוש הוא שמתייחסים לגיוס בני ישיבות כעניין סוציולוגי ולא עניין חוקי ובעיקרון נותנים פטור לכל חרדי באשר הוא.
 
די הזדהיתי עם רוב מה שכתבת, רק המשפט הזה נראה לי ממש לא נכון.
אחד הדברים העיקריים בחוק הנוכחי הוא שלא יהיו מכסות אלא יעדים.
וכפי שכבר כתבו אחד הבעיות המרכזיות הם שהחילונים [בסיועם האדיב של כתבים חרדים למיניהם] כבר עלו על כמעט כל הטריקים שיש, ולכן מאוד קשה עד כמעט בלתי אפשרי להעביר חוק שמצד אחד יעבור את הכנסת והבג"ץ, ומצד שני אכן לא יהיו ממנו תקלות.
ברור שהיום המכסות והיעדים לא יעזרו, הטריק הזה מוצה עד תום, אבל עדיין צריך להודות לו על השנים הארוכות שהוא סיפק לנו שקט תעשייתי.
אני לא יודע מה זה 'כל הטריקים שיש', תמיד יש עוד שפנים בכובע, ככה זה.
 
"הסתה חמורה לרצח" – סיעות ש״ס ויהדות התורה הגישו תלונה במשטרה נגד דבריו המסיתים של בכיר 'הפלג' צבי רוט

בעקבות דבריו החמורים של בכיר הפלג הירושלמי, צבי רוט, נגד נציגי הציבור, הגישו היום סיעות ש״ס ודגל התורה תלונה למשטרת ישראל בגין הסתה לרצח וקריאה לאלימות.
בקווי המידע הטלפוניים של 'הפלג', אליהם מחוברים אלפי אנשים, השמיע רוט קריאות מסיתות וקיצוניות, ובהן השוואה מזעזעת בין נציגי הציבור החרדיים לנאצים, ואף עידוד לפגיעה ישירה בהם.
להלן חלק מדבריו המסיתים:
"אם הייתה בימינו הסנהדרין של פעם, אז לא רק שהיו מפגינים ליד ביתם של אותם המכונים שלוחי דרבנן - אלא פשוט היו שורפים אותם באש."
"הם מזכירים מאוד את הגרמנים במלחמת העולם השנייה… הידיים האלו מגואלות בדם של יהודים."
"היהודים במחנות ההשמדה אמרו בליבם: אילו הייתה לי האפשרות - הייתי עכשיו שוחט את אותם גרמנים ארורים, מדין 'הבא להורגך השכם להורגו'."

סיעות ש״ס ויהדות התורה מסרו:
״מדובר בהסתה חמורה ומזעזעת, המתירה את דמם של הנציגים החרדיים. רק לאחרונה ראינו כיצד ההסתה הזו הובילה לניסיון לינץ' חמור, נסיונות פגיעה ופריצה לבתיהם של יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי, יו״ר דגל התורה הרב משה גפני, ח״כ הרב יואב בן צור, ח"כ הרב ינון אזולאי, ח״כ הרב אורי מקלב וח״כ הרב יעקב אשר. אנו דורשים מרשויות האכיפה לפעול במלוא חומרת הדין נגד מוקדי ההסתה והאלימות, לפני שיישפך כאן דם חלילה."

🟡 מוקד ש״ס 🟡
 

קבצים מצורפים

מישהו יכול להסביר לי מה ההיתר בהפגנות הכי מוצדקות (למנוע מעצר של בחור ישיבה "עריק"...) להשחית/להרוס/לקלקל/לגנוב, חפצים של המשטרה הצבאית?! מה עם הכפיפות להוראות הבורא בחושן משפט?! במיוחד לאחרונה שהמיינסטרים מהציבור שלנו משתתפים ג"כ
 
סיבת ההיתר בגלל הגנה עצמית, אף אחד לא בא להרוג אותך, רק לעצור (לא נראה לי שיש היתר אפי' רק לעצור בחזרה...) בכל מקרה גם למי שבא להרוג אותך אין היתר להשחית את ממונו סתם.
 
סיבת ההיתר בגלל הגנה עצמית, אף אחד לא בא להרוג אותך, רק לעצור (לא נראה לי שיש היתר אפי' רק לעצור בחזרה...) בכל מקרה גם למי שבא להרוג אותך אין היתר להשחית את ממונו סתם.
כמובן, רק הראיתי לך מה סבורים האנשים שפועלים בדרכים הללו.
 
מישהו יכול להסביר לי מה ההיתר בהפגנות הכי מוצדקות (למנוע מעצר של בחור ישיבה "עריק"...) להשחית/להרוס/לקלקל/לגנוב, חפצים של המשטרה הצבאית?! מה עם הכפיפות להוראות הבורא בחושן משפט?! במיוחד לאחרונה שהמיינסטרים מהציבור שלנו משתתפים ג"כ
החזו"א נקט שמותר להיכנס לסניפים של ממשלת ישראל ולקחת כיסאות לשימוש ביתי.
 
כך שמעתי מיהודי ת"ח גדול ומו"צ חשוב בדיני ממונות.
אציין, שהוא אמר לי שלמרות שהוא יודע שר' חיים גריינמן וחבריו נהגו עפ"ז לדינא - הוא לא מאמין שהחזו"א אמר את זה.
 
"הסתה חמורה לרצח" – סיעות ש״ס ויהדות התורה הגישו תלונה במשטרה נגד דבריו המסיתים של בכיר 'הפלג' צבי רוט

בעקבות דבריו החמורים של בכיר הפלג הירושלמי, צבי רוט, נגד נציגי הציבור, הגישו היום סיעות ש״ס ודגל התורה תלונה למשטרת ישראל בגין הסתה לרצח וקריאה לאלימות.
בקווי המידע הטלפוניים של 'הפלג', אליהם מחוברים אלפי אנשים, השמיע רוט קריאות מסיתות וקיצוניות, ובהן השוואה מזעזעת בין נציגי הציבור החרדיים לנאצים, ואף עידוד לפגיעה ישירה בהם.
להלן חלק מדבריו המסיתים:
"אם הייתה בימינו הסנהדרין של פעם, אז לא רק שהיו מפגינים ליד ביתם של אותם המכונים שלוחי דרבנן - אלא פשוט היו שורפים אותם באש."
"הם מזכירים מאוד את הגרמנים במלחמת העולם השנייה… הידיים האלו מגואלות בדם של יהודים."
"היהודים במחנות ההשמדה אמרו בליבם: אילו הייתה לי האפשרות - הייתי עכשיו שוחט את אותם גרמנים ארורים, מדין 'הבא להורגך השכם להורגו'."

סיעות ש״ס ויהדות התורה מסרו:
״מדובר בהסתה חמורה ומזעזעת, המתירה את דמם של הנציגים החרדיים. רק לאחרונה ראינו כיצד ההסתה הזו הובילה לניסיון לינץ' חמור, נסיונות פגיעה ופריצה לבתיהם של יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי, יו״ר דגל התורה הרב משה גפני, ח״כ הרב יואב בן צור, ח"כ הרב ינון אזולאי, ח״כ הרב אורי מקלב וח״כ הרב יעקב אשר. אנו דורשים מרשויות האכיפה לפעול במלוא חומרת הדין נגד מוקדי ההסתה והאלימות, לפני שיישפך כאן דם חלילה."

🟡 מוקד ש״ס 🟡
בהצלחה ענקית לנציגינו.

ואני חייב לומר שהייתי רוצה לראות את המרץ שלהם גם בנושאים שקשורים לאינטרסים שלי...
 
אני?
באמת אני מקווה שיצליחו בתביעה הזו, ובאמת הייתי רוצה לראות אותם עם יותר מרץ באינטרסים ציבוריים.
מה הקשר לציניות?
הדיפת אותם בריונים זה אינטרס ציבורי מובהק גם אם זה לא היה קשור לחוק להסדרת מעמד לומדי התורה, בטח ובטח כשזה בעניין חוק הגיוס ויעזור (בתקווה) להפחתת ההשמצות כנגד גדולי ישראל ונתינת אוירה חיובית לחוק.
 
סילוף חמור של דעת החזון איש, החזון איש מאד סלד מפעילות טרוריסטית
לכתוב שהסכים להכנס למשרד כדי לגנוב זה דברי הבל גמורים.
דובר כללי על הנושא של דינא מלכותא דינא, אבל לא במקרים שיגרום חילול ה', ולא במקרים שיגרום השחתת הנפש.
נא לא לסלף דרכו. וכל מי שמכיר קצת דרכו של החזון איש ותלמידיו מרגיש סלידה עמוקה מהמשפט הזה להכנס למשרד ולקחת.
רק נחזור על משפט החזון איש ששרפו רכבים שנסעו בשבת!!! הורה החזון איש לתלמידו הרב שנפלד לכתוב מכתב חריף כי האלימות זמורת זר במחנינו.
ויש עוד להרחיב ודי לחכם בזאת.
 
סילוף חמור של דעת החזון איש, החזון איש מאד סלד מפעילות טרוריסטית
לכתוב שהסכים להכנס למשרד כדי לגנוב זה דברי הבל גמורים.
דובר כללי על הנושא של דינא מלכותא דינא, אבל לא במקרים שיגרום חילול ה', ולא במקרים שיגרום השחתת הנפש.
נא לא לסלף דרכו. וכל מי שמכיר קצת דרכו של החזון איש ותלמידיו מרגיש סלידה עמוקה מהמשפט הזה להכנס למשרד ולקחת.
רק נחזור על משפט החזון איש ששרפו רכבים שנסעו בשבת!!! הורה החזון איש לתלמידו הרב שנפלד לכתוב מכתב חריף כי האלימות זמורת זר במחנינו.
ויש עוד להרחיב ודי לחכם בזאת.
לא מדויק
כיון שפעם אחת הוא אמר שתחוללו
אני לא זוכר את הלשון המדויקת
 
מישהו יכול להסביר לי מה ההיתר בהפגנות הכי מוצדקות (למנוע מעצר של בחור ישיבה "עריק"...) להשחית/להרוס/לקלקל/לגנוב, חפצים של המשטרה הצבאית?! מה עם הכפיפות להוראות הבורא בחושן משפט?! במיוחד לאחרונה שהמיינסטרים מהציבור שלנו משתתפים ג"כ
כו''ע מודו שאם יבואו לקחת את בנותינו לצבא בוודאי שכל יהודי יהפוך מכוניות
רק השאלה איך אתה מסתכל על צבא או כלא לבחורי ישיבות
ובזה תלויה שאלתך
מי שרואה זאת ביהרג ואל יעבור פשיטא שהופכים ניידת .
 
כו''ע מודו שאם יבואו לקחת את בנותינו לצבא בוודאי שכל יהודי יהפוך מכוניות
רק השאלה איך אתה מסתכל על צבא או כלא לבחורי ישיבות
ובזה תלויה שאלתך
מי שרואה זאת ביהרג ואל יעבור פשיטא שהופכים ניידת .
כ"ע מודו שאם יבואו מחבלים נהרוג אותם.
רק השאלה וכו...

מותר לחיות עם פורפורציות. לא כל הוצאת לשון היא שמד וגרדום. אותה משטרה צבאית לא לקחה את הבחור למחנות הצבא בסיביר אלא למעצר של מספר שבועות וחזרה לבית. ואותם מופרעים שהפכו את הניידת לא נראה לי כוונו לדעת פוסק כזה או אחר אלא באו כחיות משולחות רסן הרודפות ביער אחרי טרף.
 
כ"ע מודו שאם יבואו מחבלים נהרוג אותם.
רק השאלה וכו...

מותר לחיות עם פורפורציות. לא כל הוצאת לשון היא שמד וגרדום. אותה משטרה צבאית לא לקחה את הבחור למחנות הצבא בסיביר אלא למעצר של מספר שבועות וחזרה לבית. ואותם מופרעים שהפכו את הניידת לא נראה לי כוונו לדעת פוסק כזה או אחר אלא באו כחיות משולחות רסן הרודפות ביער אחרי טרף.
לא נכון כ''כ
כיון שהמלחמה במעצר היא לא נגד המעצר
אלא כנגד הגיוס
והדרך להלחם בגיוס היא כנגד המעצרים
והם סבורים שצבא זה יהרג ואל יעבור וא''ש.
 
לא נכון כ''כ
כיון שהמלחמה במעצר היא לא נגד המעצר
אלא כנגד הגיוס
והדרך להלחם בגיוס היא כנגד המעצרים
והם סבורים שצבא זה יהרג ואל יעבור וא''ש.
כל גדולי ישראל סבורים שאין לנו ללכת לצבא וזה חמור מאוד. נקודה.
יש הסוברים שיש לסדר זאת בצורה חוקית ככל הניתן ויש הסוברים שמוטב להתפלל ורק להתפלל.
אותם מופרעים מסיתים ומוסתים לא באו לשם בכדי להלחם בצבא הציוייני אלא בכדי לפרוק יצרים.
 
כל גדולי ישראל סבורים שאין לנו ללכת לצבא וזה חמור מאוד. נקודה.
יש הסוברים שיש לסדר זאת בצורה חוקית ככל הניתן ויש הסוברים שמוטב להתפלל ורק להתפלל.
אותם מופרעים מסיתים ומוסתים לא באו לשם בכדי להלחם בצבא הציוייני אלא בכדי לפרוק יצרים.
ויש הסבורים שצריך לעשות הפגנות כהגר''ש אוערבך .
 
ויש הסבורים שצריך לעשות הפגנות כהגר''ש אוערבך .
הגר"ש זצ"ל דעתו הייתה לתופף על בתי משפחות בשעת לילה, לילה אחר לילה, בגלל שהאבא בעוונות מקיים דברי רבותיו ומשלחיו?
הגר"ש זצ"ל דעתו הייתה להכות חבר כנסת ביציאתו משיעור תורה בגלל שרבו דעתו אחת מדעת הגר"ש?
הגר"ש זצ"ל דעתו הייתה לפרוץ לבית של ראש עיר (חרדי, וזה לא משנה) בגלל שהוא מתקצב מוסדות לציבורים נוספים מעבר לפלג?
הגר"ש זצ"ל דעתו הייתה לשכור נערים לחלוקת פשקוילים בלילות שבת כנגד ראש מפלגה חרדי שלא נכנע לאיומי טרור?
הגר"ש זצ"ל דעתו הייתה לצייר גדולי תורה כחיות שונות רח"ל בנסיון להמריד ציבור כנגד רבותיו בדברי שקר?
הגר"ש זצ"ל דעתו הייתה לעבור על גזל וחילול השם וחילול שבת ולאיים ברציחה ולבזות את גדולי ישראל וכבוד התורה ולהוציא שם רע ולשקר ולהסית ציבור כנגד רבותיו בדברי שקר גמורים ולהטיל אימה על נערים וילדים שלא ידעו חטא וללמד נערים להתפרע כבהמות ברחובה של עיר ולעשות כל הרעות הכתובות בספר תורת משה?
די לתלות באותו צדיק הבלים כאלו! די!
 
הגר"ש זצ"ל דעתו הייתה לתופף על בתי משפחות בשעת לילה, לילה אחר לילה, בגלל שהאבא בעוונות מקיים דברי רבותיו ומשלחיו?
הגר"ש זצ"ל דעתו הייתה להכות חבר כנסת ביציאתו משיעור תורה בגלל שרבו דעתו אחת מדעת הגר"ש?
הגר"ש זצ"ל דעתו הייתה לפרוץ לבית של ראש עיר (חרדי, וזה לא משנה) בגלל שהוא מתקצב מוסדות לציבורים נוספים מעבר לפלג?
הגר"ש זצ"ל הייתה דעתו לשכור נערים לחלוקת פשקוילים בלילות שבת כנגד ראש מפלגה חרדי שלא נכנע לאיומי טרור?
הגר"ש זצ"ל הייתה דעתו לצייר גדולי תורה כחיות שונות רח"ל בנסיון להמריד ציבור כנגד רבותיו בדברי שקר?
הגר"ש זצ"ל דעתו הייתה לעבור על גזל וחילול השם וחילול שבת ולאיים ברציחה ולבזות את גדולי ישראל וכבוד התורה ולהוציא שם רע ולשקר ולהסית ציבור כנגד רבותיו בדברי שקר גמורים ולהטיל אימה על נערים וילדים שלא ידעו חטא וללמד נערים להתפרע כבהמות ברחובה של עיר ולעשות כל הרעות הכתובות בספר תורת משה?
די לתלות באותו צדיק הבלים כאלו! די!
רוב הדברים היו בחיי חיותו
והפגנות נגד גפני ואשר היו בתקופתו
הוא לא נפטר לפני עשרים שנה
 
ראשי תחתית