באנר תרומה

גזרת הגיוס, השלכות בעיות ופתרונות

יהודה כהן...ממש צדיק...
היית מביא משהו יותר דתי!
איך קוראים לבן אדם אתה לא יודע, ואת יראת השמים שלו אתה כבר מכיר?
הוצאת שם רק על בן אדם מחקת מהתורה?! בושה!
 
איך קוראים לבן אדם אתה לא יודע, ואת יראת השמים שלו אתה כבר מכיר?
הוצאת שם רק על בן אדם מחקת מהתורה?! בושה!
ג"א מצטרף.
כאן זה לא מקום להשמיץ שום אדם לא עסקן וק"ו לא ת"ח גדול שאלפים ורבבות הולכים לאור תורתו, ויש כאן מי שבכל הזדמנות מוצא מקום לקנטר לבזות ולזלזל בו כאילו היה איזה עסקן. ועכשיו אתה מוחה על כבודו של עסקן. בושה!
 
נערך לאחרונה:
ולכן אתה כל הזמן כותב על רבני המרביצי כינויי גנאי וזלזול - 'מרביצים'.
טול קורה מבין עיניך.
אכן, לא חשבתי שזה לשון גנאי, חשבתי שזה בלשון מרביצים תורה, ושהעירו לי, שניתי.
אני לא מחפש להסתבך עם ביזוי ת"ח.
לא תמצא בפורום שכתבתי איזה מילה של גנאי נגד חכמי ישראל מכל המגזרים והעדות והדעות. וא"כ זה היה בטעות ולא בכוונה ח"ו.
 
ג"א מצטרף.
כאן זה לא מקום להשמיץ שום אדם לא עסקן וק"ו לא ת"ח גדול שאלפים ורבבות הולכים לאור תורתו, ויש כאן מי שבכל הזדמנות מוצא מקום לקנטר לבזות ולזלזל בו כאילו היה איזה עסקן. ועכשיו הוא מוחה על כבודו של עסקן. בושה!
לא זכור לי שזילזלתי פה בכבודו של אדם כל שהוא, בטח ובטח לא ת"ח.
במקסימום שאלתי שאלות הלכתיות שגרמו לאי מי לנוע באי נוחות ולפרוש כפים באין תשובה. לא מעבר לכך.
 
לא זכור לי שזילזלתי פה בכבודו של אדם כל שהוא, בטח ובטח לא ת"ח.
במקסימום שאלתי שאלות הלכתיות שגרמו לאי מי לנוע באי נוחות ולפרוש כפים באין תשובה. לא מעבר לכך.
הכי קל זה לומר שפלוני לא ת"ח וכך מותר לזלזל בו. וזה הזלזול הגדול ביותר. ובטענה זו התירו לעצמם בזמנו לזלזל במרן זצ"ל
רק אתמול באשכול של תלמידי הרב סלים שליט"א ההודעה הראשונה שלך היתה זלזול, שההנהלה מחקה את חלקה, גם היום כתבת שדבריו בשיעור נעשים רק ליחצנו"ת בלבד, וגם מחקו לך את ההודעה.
אז על איזה שאלות הלכתיות אתה מדבר?.
 
ישנו ספר - קונטרס שכתב לחזק את מנהגי הספרדיות שנהגו לברך על נטילת לולב ולהדליק ולברך, ושם האריך הרבה בעניין תוקפו של מנהג, ושאסור לבטל מנהגים, שכוונתו על פסקי הגרע"י.
ושם תראה שלא הזכיר כלל את הסוברים שמותר לבטל מנהגים אם יש איסור בדבר, ברכה לבטלה. הוא לא הזכיר שמרן השו"ע כתב לבטל או למחות על מנהגים מסויימים.
והמעניין הוא שבקונטרס הנ"ל בא ליישב דברי הבא"ח, כל עוד שהבא"ח עצמו כתב שביטל כמה מנהגים.

ושם תראה השרשה של חד צדדיות וכו'
העירוני להודעה זו.
 
יש חזוא נפלא ומתוק שכותב שידיעת חכמי הדור באופים האמיתי הוא גופי תורה.
1765197448207.png
 
העירוני להודעה זו.

זה נקרא להוציא דבר מהקשרם. כתבתי מה שכתבתי בתגובה לדברי משיב כהלכה. וכאן מביאים חצאי דברים להכפיש.

שם היה דיון לגופו של הלכה, ולדרך הכתיבה, האם יש בעיה להסתיר את הדעה השניה או לא,
וכאשר שאלו למה לא הביאו את הדעה השניה ולמה משרשים חד צדדיות.
הבאתי שגם אצל חכמים אחרים רואים שנוהגים כן.
שימו לב שאפילו לא הזכרתי את שמו הטוב, והיודע יודע ומי שאינו צריך לידע לא ידע, והשם יודע האמת.
לא מתקרב כלל למה שכותבים כאן כמה יחידים בודדים, וד"ב.
 
נערך לאחרונה:
במקסימום שאלתי שאלות הלכתיות שגרמו לאי מי לנוע באי נוחות ולפרוש כפים באין תשובה. לא מעבר לכך.

לא יאומן!
אתה פשוט מעיז לשקר במצח נחושה!
במקום לקבל את המוסר והתוכחה שאמרו לך
ולחשב מסלול מחדש בעניין כבוד ת"ח וגדו"י
אתה פשוט בוחר לשקר ולהיתמם, שכביכול
הבעייה שלנו זה שאתה מקשה קושיות...
בושה וחרפה!
 
העירוני להודעה זו.

תגיד אתה באמת תמים או רק משחק אותה...?
הזלזול שלך ושל 5 חביריך הוא לא בזה שאתם מקשים קוושיות תמימות,
אלא כשאתם מבזים את כבודו של אחד מגדו"י אשר רבבות הולכים לאורו ואור תורתו
הלא הוא מרן הראש"ל הגר"י יוסף שליט"א
שלצערי אתה וחביריך שונאים אותו שנאה עזה, בלי בושה ובלי חרפה!
וכשמעירים לכם על הלשון המזויעה והסגנון המשתלח, מה אתם עונים?
"אנחנו רק מקשים קושיות תמימות", "מה, אסור לחלוק?", "דברי החזו"א המתוקים" וכו'

די עם המשחקים האלו! זכרו היטב כי את הכל יביא אלוקים במשפט!
כולנו נגיע לבי"ד של מעלה ושם ידונו ברותחים את מי שביזה ת"ח!
שם לא יקבלו את ה"תירוצים" שלכם!
תתעשתו כעת, בטרם יהיה מאוחר!
 
@אהבה רבה האתה הוא זה אשר סרב להצעתנו ולבקשתנו (לפחות פעמיים) שנביא לו שלושה שאלות, בלשון הכי מכובדת ומפרגנת, ואם הוא יביא לנו תשובה מתקבלת על הדעת הרי שאנו מתחייבים מעתה ועד עולם שלא לדון או לדבר או ללייק או לכתוב או לענות בכל נושא שקשור לרבי יצחק הי"ו ב"ר עובדיה יוסף זיע"א?
 
@אהבה רבה האתה הוא זה אשר סרב להצעתנו ולבקשתנו (לפחות פעמיים) שנביא לו שלושה שאלות, בלשון הכי מכובדת ומפרגנת, ואם הוא יביא לנו תשובה מתקבלת על הדעת הרי שאנו מתחייבים מעתה ועד עולם שלא לדון או לדבר או ללייק או לכתוב או לענות בכל נושא שקשור לרבי יצחק הי"ו ב"ר עובדיה יוסף זיע"א?
מצידי תביאו שלוש מאות שאלות.

אבל תביאו את זה באותו ניסוח כמו שהייתם שואלים על כל רב אחר.
 
האם יש בעיה להסתיר את הדעה השניה או לא,
וכאשר שאלו למה לא הביאו את הדעה השניה ולמה משרשים חד צדדיות.
את כל התוכן המופיע בקונטרס זה משום מה לא ראיתי ביביע אומר או ילקוט יוסף...
ואחר כך תספר לנו סיפורי חד צדדיות???
ואדרבא גם כשמביאים מביאים לא מדויק כדוגמת המאמר מרדכי שהעיד בגודלו על המנהג, וכל הפותח בספרו רואה שאין זכר למנהג...
או השימוש בפוסקי תימן כהוכחה בזמן שידוע לכל שהתימנים פוסקים כרמב"ם ואין לזה שום קשר למנהגי הספרדים. אז בבקשה ממך שתיקותך עדיף מדיבורך.
 
לדוגמא - הבחור מאופקים, לא בחור ישיבה ולא כלום.
סתם הזעיקו את הציבור מהמיטות.
בחור שהגיע לצבא מרצונו.
וכי אנו צריכים לדאוג לו?
אולי נדאג גם לחילונים?
 
ויהי בימים ההם ויפוצו הספינים על פני המים כפטריות לאחר הגשם.
יש פה כמה חלקים.
דניאל גרובייס מספר שמנחם שפירא אומר "יש לנו הסכם שלא נכנסים לערים החרדיות", ואז בא ישי כהן ואומר אתם רואים? אמרנו לכם! ובגלל זה עוצרים רק ספרדים! המועצת הייתה אמורה להתכנס רק על זה! ומנסה להוכיח מזה שגם את היעדים ימלאו ספרדים.
בשעה שכמובן מדובר בהבל, כי הוא מוזמן להסתובב ביחידות הנקראות חרדיות ולראות שם מגוון רחב, ליטאים ספרדים וחסידים. כולם כולם. זו עובדה. אבל יש מי שמתעקש להתעלם מההבדל הברור בין מעצרים ליעדים, ולהמשיך להסית נגד הרבנים. עצוב.
וגם לעניין המעצרים, זה בדיוק מה שהסברנו פעם אחר פעם, מצ"ח לא מחפשים את מי שהסבים שלו עלו ממרוקו ועוצמים עיניים כשהם עוברים ליד נער פולני. יותר קל להם לעצור באופקים בנתיבות ובערים כאלו מאשר באיזו סמטה בני ברקית. זהו.
 
וגם לעניין המעצרים, זה בדיוק מה שהסברנו פעם אחר פעם, מצ"ח לא מחפשים את מי שהסבים שלו עלו ממרוקו ועוצמים עיניים כשהם עוברים ליד נער פולני. יותר קל להם לעצור באופקים בנתיבות ובערים כאלו מאשר באיזו סמטה בני ברקית. זהו
ברור שמצ"ח לא מחפשים את הספרדים.
אבל לאשכנזים לא אכפת כמו שלספרדים אכפת מההסכם הנ"ל שפוגע בספרדים.
משום מה נזכרתי בזה...
עכשיו אתה מבין @מרנן ורבנן מה שכתבתי לעיל?
מצידי תביאו שלוש מאות שאלות.

אבל תביאו את זה באותו ניסוח כמו שהייתם שואלים על כל רב אחר.
הבעיה שזה ממשיך והולך לזלזולים כמו שעינינו רואות.
 
ברור שמצ"ח לא מחפשים את הספרדים.
אבל לאשכנזים לא אכפת כמו שלספרדים אכפת מההסכם הנ"ל שפוגע בספרדים.
ויהי בימים ההם ויפוצו הספינים על פני המים כפטריות לאחר הגשם.
יש פה כמה חלקים.
דניאל גרובייס מספר שמנחם שפירא אומר "יש לנו הסכם שלא נכנסים לערים החרדיות", ואז בא ישי כהן ואומר אתם רואים? אמרנו לכם! ובגלל זה עוצרים רק ספרדים! המועצת הייתה אמורה להתכנס רק על זה! ומנסה להוכיח מזה שגם את היעדים ימלאו ספרדים.
בשעה שכמובן מדובר בהבל, כי הוא מוזמן להסתובב ביחידות הנקראות חרדיות ולראות שם מגוון רחב, ליטאים ספרדים וחסידים. כולם כולם. זו עובדה. אבל יש מי שמתעקש להתעלם מההבדל הברור בין מעצרים ליעדים, ולהמשיך להסית נגד הרבנים. עצוב.
וגם לעניין המעצרים, זה בדיוק מה שהסברנו פעם אחר פעם, מצ"ח לא מחפשים את מי שהסבים שלו עלו ממרוקו ועוצמים עיניים כשהם עוברים ליד נער פולני. יותר קל להם לעצור באופקים בנתיבות ובערים כאלו מאשר באיזו סמטה בני ברקית. זהו.
.
 
@אהבה רבה האתה הוא זה אשר סרב להצעתנו ולבקשתנו (לפחות פעמיים) שנביא לו שלושה שאלות, בלשון הכי מכובדת ומפרגנת, ואם הוא יביא לנו תשובה מתקבלת על הדעת הרי שאנו מתחייבים מעתה ועד עולם שלא לדון או לדבר או ללייק או לכתוב או לענות בכל נושא שקשור לרבי יצחק הי"ו ב"ר עובדיה יוסף זיע"א?

א. לא הבנתי, אתה עושה איתי תנאים על זה שביקשו ממך ומחבריך,
להפסיק לבזות לחרף ולגדף שחרית מנחה וערבית (לפחות...)
את מרן הגר"י יוסף שליט"א?!
מה הקשר?

ב. ולעצם הטענה כבר אמרתי שאיני משתתף עם אותם אלו שמקשים פה קושיות
על תורת מרן הגרע"י זצ"ל ובנו מרן הראש"ל שליט"א, כיון שתמיד בדבריהם
ישנו זלזול מחפיר במרן שליט"א וישנם כאלו שקיבלו על עצמם את "השיטה הקדושה"
לזכות ולזלזל (לא להקשות-לזלזל!) לפחות ג"פ ביום במרן הגר"י שליט"א. היה לא תהיה!
לכן בסודם אל תבוא נפשי ובקהלם אל יחד כבודי, וב"ה אנו זוכים לעסוק בתורתו
בוקר צהריים וערב, עם חברים מקשיבים, ת"ח הנו"נ בדברים בצורה הראויה
כפי שניגשים לגדו"י, שאינם נגועים בכל מיני נגיעות.
בדר"כ יש תשובות, לפעמים נשארים בצ"ע, ולפעמים בצע"ג...
מ"מ הכל בצורה של דרכיה דרכי נועם, כנאה וכיאות לכבודו של גדול הדור
אשר עוסקים אנו בתורתו!

ג. לא זכור לי שאי פעם ראינו את @מרנן ורבנן משתתף אי פעם באיזה שהוא
מו"מ תורני. אדרבה, אשמח שיתקנו אותי אם אני טועה!
 
ראשי תחתית