גזרת הגיוס, השלכות בעיות ופתרונות

הסימן אם יש דעת תורה הוא אם יש כאלו שמנסים לדחות את דעת התורה בכל מיני טענות, תירוצים,
השאלה מי מנסה לדחות
זה שיש דעות שונות בין גדו"י אי"ז חיסרון ותמיד היה כך
הנידון כאן הוא למה לא יוצרים חיבור על העיקר שבו כולם מסכימים
הרי לא מדובר כאן באנשי סאטמר או הפלג [אולי הם מנסים לרכוב על זה אבל הרב צדקה אינו שם]
וא"כ למה לטובת הציבור א"א להגיד בדעה ברורה שהתורה היא חיינו
הרי מכתב מהרב סלים לעצור שלא נראה בחור ישיבה כמו שפורסם הוא גם נותן דלק לחילונים, אלא בגלל שאנו לא מוותרים גם עליו הרב סלים טרח לכתוב לו מכתב חיזוק
אז כולנו באותו דעה
 
זה באמת לא נעים שאחרי שמרן הגאב"ד לא השתתף בועדת הרבנים לענין חוק הגיוס לבקשת מרן רה"י הגר"מ צדקה!
ושוב פעם חתם יחד עם הגר"מ צדקה והגרי"ח סופר על העצרת, ולהזכיר - אלו רבני 'עמלי התורה'!...
והחתימה הזו לא מצאה חן בעיני מרן הגר"א סלים שהתבטא על כך בחומרה בפני ראשי האיגוד, והם חששו מההשלכות...,
והוצרכו לדבר עם מרן הגאב"ד שיחזור בו, ואכן חזר בו מפני ההשלכות...
אז מה שנשאר לעשות במצב הזה, זה להגיד שרימו ורימו ורימו..........
אין מה לעשות, מי שחלק מהמערכת הפוליטית יש לזה מחיר, יתכן שבמכלול זה משתלם, אבל חופשי הוא כבר לא, וכידוע...
מה לא נעים בדיוק
וכי אין חילוקי דעות בין הרבנים
אני שמעתי על כמה ויכוחים בין הגרשי"ז לגרא"ס ועדיין הם בקשר
גם ישיבת פורת יוסף מקבלת תקציבים כמו סלבודקה וחברון
היחיד שאין לו מוסד עם עול כספי זה הרב זפראני שאולי זה בנשיאותו אבל אין לו כלל קשר לתיקצוב וכ'
יש בדבריך חשש כפירה בתורה ובלומדיה
 
מה אתה רוצה מהרב צדקה ? הרב צדקה קנאי ...

בעיקר לר' דוב - לפי מה שידוע לי (וי''ט שרמ''ה כפוף לר''ד ולא משנה לא נאריך)

מתי כן היה לספרדים דעת תורה ? (אם תאמר בימי הרב עובדיה, הרי אז חלקים גדולים מהצבור הספרדי ישבתי לא קיבל כלל את הנהגתו אלא את הרב שך)

בוקר טוב
לא ענית על כלום
הרב צדקה לא סאטמר ולכן שאלתי למה לא יושבים איתו
וכי לא מגיע לציבור הנהגה של כל הרבנים
ברור שלספרדים יש יותר מה להפסיד
ואי"צ להיות כפופים לרבנים הליטאים
 
לא נעים שצריך להצדיק ולהסביר בפיתולים שונים מה השתנה...
בודאי שכך צריך להיות שגם כשיש חילוקי דעות, עדיין להיות בקשר, ת"ח מרבים שלום בעולם ואין זה הנושא.

כשמרן הגר"ש בן שמעון זצ"ל נכנס למועצת הוא אמר לאחד מבני משפחתו שהוא יודע שלא יהיה לגמרי בידו לשנות דברים בהתנהלות של הפוליטיקה,
וכך הוא שמע בזמנו מחכם שבתאי אטון ע"ה שאמר לו בפרישתו מהמועצת, שכשנמצאים בפנים יש יותר מניעה.

בודאי שיש בזה מדרגות ודרגות שונות, על מה שוברים את הכלים ועל מה לא, מה נקרא שינוי דעת ומה נקרא התגמשות מסוימת בטקטיקה,
ופה בודאי שיש השפעה, זה לא חשש כפירה ולא חוצפה, ברור ופשוט לכל בר דעת.
זה שהרב זעפראני לא להשתתף בעצרת, זה לא אומר שהוא שינה דעתו בעניינה, זה רק מחיר מסוים,

גם אם העול הכספי של המוסדות לא על הרב זעפראני, והוא לא קשור לתיקצוב,
אבל אחרי שזה בנשיאותו זה בהחלט אופציה מצד המערכת הפוליטית לאיים על האחראיים שאם... יהיו השלכות..
לא נולדנו אתמול, השיטות האלו מוכרות וידועות, ואפשר לעשות את זה גם עם איצטלא רבנית, זה קיים בכל מקום, גם בפוליטיקה של אחינו...

ולגופו של ענין, אין כאן הבעת דעה לכאן או לכאן, רק אחרי כל המלל שנכתב כאן, אז במחשבה שניה ועם ידיעות מבפנים, מוצגת כאן הסתכלות אחרת.
 
לא נעים שצריך להצדיק ולהסביר בפיתולים שונים מה השתנה...
בודאי שכך צריך להיות שגם כשיש חילוקי דעות, עדיין להיות בקשר, ת"ח מרבים שלום בעולם ואין זה הנושא.

כשמרן הגר"ש בן שמעון זצ"ל נכנס למועצת הוא אמר לאחד מבני משפחתו שהוא יודע שלא יהיה לגמרי בידו לשנות דברים בהתנהלות של הפוליטיקה,
וכך הוא שמע בזמנו מחכם שבתאי אטון ע"ה שאמר לו בפרישתו מהמועצת, שכשנמצאים בפנים יש יותר מניעה.

בודאי שיש בזה מדרגות ודרגות שונות, על מה שוברים את הכלים ועל מה לא, מה נקרא שינוי דעת ומה נקרא התגמשות מסוימת בטקטיקה,
ופה בודאי שיש השפעה, זה לא חשש כפירה ולא חוצפה, ברור ופשוט לכל בר דעת.
זה שהרב זעפראני לא להשתתף בעצרת, זה לא אומר שהוא שינה דעתו בעניינה, זה רק מחיר מסוים,

גם אם העול הכספי של המוסדות לא על הרב זעפראני, והוא לא קשור לתיקצוב,
אבל אחרי שזה בנשיאותו זה בהחלט אופציה מצד המערכת הפוליטית לאיים על האחראיים שאם... יהיו השלכות..
לא נולדנו אתמול, השיטות האלו מוכרות וידועות, ואפשר לעשות את זה גם עם איצטלא רבנית, זה קיים בכל מקום, גם בפוליטיקה של אחינו...

ולגופו של ענין, אין כאן הבעת דעה לכאן או לכאן, רק אחרי כל המלל שנכתב כאן, אז במחשבה שניה ועם ידיעות מבפנים, מוצגת כאן הסתכלות אחרת.
תוכל לכתוב כמה תזות שאתה רוצה, אבל יש כאן כמה (שאני מכיר) שכתבו מבפנים שהגאב"ד חזר בו משום שרימו אותו ולא משום סיבה אחרת.
כל מה שכתבת הוא לפלפולא בעלמא כי האי ואולי.
 
לא ענית על כלום
הרב צדקה לא סאטמר ולכן שאלתי למה לא יושבים איתו
וכי לא מגיע לציבור הנהגה של כל הרבנים
ברור שלספרדים יש יותר מה להפסיד
ואי"צ להיות כפופים לרבנים הליטאים
הרב מצדקה מאד חריף בנושא של הגיוס כבר שנים.
 
לא,
אבל הרב זעפראני מספיק משופשף ומנוסה בדברים מעין אלו,
גם מתוקף תפקידו כדיין, גם מניסיון העבר, וגם בנושא הזה ספציפי.
 
השאלה מי מנסה לדחות
זה שיש דעות שונות בין גדו"י אי"ז חיסרון ותמיד היה כך
הנידון כאן הוא למה לא יוצרים חיבור על העיקר שבו כולם מסכימים
הרי לא מדובר כאן באנשי סאטמר או הפלג [אולי הם מנסים לרכוב על זה אבל הרב צדקה אינו שם]
וא"כ למה לטובת הציבור א"א להגיד בדעה ברורה שהתורה היא חיינו
הרי מכתב מהרב סלים לעצור שלא נראה בחור ישיבה כמו שפורסם הוא גם נותן דלק לחילונים, אלא בגלל שאנו לא מוותרים גם עליו הרב סלים טרח לכתוב לו מכתב חיזוק
אז כולנו באותו דעה
שוב, בדעה אין שום מחלוקת. יש הבדלים בגישה בדרכי הפעולה, שבזה מרן רה"י שליט"א אוחז שיש להמנע מפרסום של העניין שיכול ליצור התלהמות תקשורתית מיותרת. זהו.
 
לא ענית על כלום
הרב צדקה לא סאטמר ולכן שאלתי למה לא יושבים איתו
וכי לא מגיע לציבור הנהגה של כל הרבנים
ברור שלספרדים יש יותר מה להפסיד
ואי"צ להיות כפופים לרבנים הליטאים
מסכים איתך, אבל זו המציאות
 
המצווה שלספרדים יהיה דעת תורה היא מאוד מעניינת
בגלל זה נסמוך על הר' סלים יותר מר' דב לנדו?

אין ספק שהיום זקני וחכמי הדור נמצאים בצד האשכנזי של המפה
[חוץ מהר' צדקה שהוא קנאי]
 
נערך לאחרונה:
את זה תגיד לחכי"ם החצופים שהתקשרו לרבנים למנוע מהם ללכת
אתה לא עושה שום דבר חדש, כבר מעולם היו כאלו שניסו לעוות את המציאות ולתלות דברי מרנן ורבנן זצוקלל"ה ויבלחט"א בחכי"ם ועסקנים, רק תראה מה נשאר מהם היום ומה יצא ממי שהסתכל על המציאות בצורה מפוכחת בלי לנסות להטות הכל לכיוון שהחליט מראש.
 
אתה לא עושה שום דבר חדש, כבר מעולם היו כאלו שניסו לעוות את המציאות ולתלות דברי מרנן ורבנן זצוקלל"ה ויבלחט"א בחכי"ם ועסקנים, רק תראה מה יצא מהם היום ומה יצא ממי שהסתכל על המציאות בצורה מפוכחת בלי לנסות להטות הכל לכיוון שהחליט מראש.
החכי"ם התקשרו או לא?
אגב, אני מניח שגם אמרת את זה לצד השני...
 
החכי"ם התקשרו או לא?
השאלה מה הם אמרו כשהתקשרו, אם הם איימו עליהם זה דבר חמור מאוד, אבל אם הם תיארו להם את המציאות כפי שהם רואים אותה והסבירו שלדעתם ההפגנה תגרום לנו נזק, מה הפסול בזה?
האם חסר עסקנים שניסו "לשכנע" את גדולי ישראל לנקוט בשיטה קנאית?
 
את זה תגיד לחכי"ם החצופים שהתקשרו לרבנים למנוע מהם ללכת

למעשה חוץ מההמצאה שהפרחת כאן ללא שום ביסוס, אתה גם מוציא שם רע לכל מאות הרבנים שלא הגיעו, שבעצם הם רוקדים לפי חליליהם של אנשים חלולים היושבים בכנסת, במקום שהמצב יהיה הפוך והם ינחיתו להם הוראות.

ולשיטתך, מי שהגיע ל"עצרת הרבבות" (קרי: הפגנה אלימה של 500 בחורים משועממים) הם מרנן ורבנן האמיתיים בראשות מרן הרב גלזר שעליהם נאמר "אשר לא יכרע ולא ישתחווה" ואינם חתים מאיש.

הדבר הכי קל בעולם הוא לצאת נגד הממסד הרבני, אותם אלה ששולחים את הח"כים המתמודדים יום יום עם גזירות ת"ח ות"ט (תלמידי חכמים ותלמידי טיפשים) ובזכותם אתה ממשיך לקבל תקציבים לכוללים ולישיבות ולתלמודי תורה, הקצאות קרקע לבתי כנסת ובתי מדרש, פרוייקטים של מגורים לחרדים במחיר למשתכן ועוד ועוד. אתה אמנם מתחפש לנטורי קרתא אבל בפועל אתה נהנה מקצבאות ביטוח לאומי, קצבאות אבטלה, חופשת לידה, וכל מה שאפשר למצוץ מהמדינה, והפתרון היחיד שמצב זה ימשך הוא להגיע איתם להסדר כלשהו שיאפשר את המשך שהייתם של הבחורים בישיבות ויסדיר מעמד זה באופן חוקי, ללא הפיכתם של כולם לעריקים.
 
הדבר הכי קל בעולם הוא לצאת נגד הממסד הרבני, אותם אלה ששולחים את הח"כים המתמודדים יום יום עם גזירות ת"ח ות"ט (תלמידי חכמים ותלמידי טיפשים) ובזכותם אתה ממשיך לקבל תקציבים לכוללים ולישיבות ולתלמודי תורה, הקצאות קרקע לבתי כנסת ובתי מדרש, פרוייקטים של מגורים לחרדים במחיר למשתכן ועוד ועוד. אתה אמנם מתחפש לנטורי קרתא אבל בפועל אתה נהנה מקצבאות ביטוח לאומי, קצבאות אבטלה, חופשת לידה, וכל מה שאפשר למצוץ מהמדינה, והפתרון היחיד שמצב זה ימשך הוא להגיע איתם להסדר כלשהו שיאפשר את המשך שהייתם של הבחורים בישיבות ויסדיר מעמד זה באופן חוקי, ללא הפיכתם של כולם לעריקים.
אז למה אתה קורא להם
אנשים חלולים היושבים בכנסת,
?
 
למעשה חוץ מההמצאה שהפרחת כאן ללא שום ביסוס, אתה גם מוציא שם רע לכל מאות הרבנים שלא הגיעו, שבעצם הם רוקדים לפי חליליהם של אנשים חלולים היושבים בכנסת, במקום שהמצב יהיה הפוך והם ינחיתו להם הוראות.
כל מילה
ולשיטתך, מי שהגיע ל"עצרת הרבבות" (קרי: הפגנה אלימה של 500 בחורים משועממים) הם מרנן ורבנן האמיתיים בראשות מרן הרב גלזר הבקי בסרטי בורקס שעליהם נאמר "אשר לא יכרע ולא ישתחווה" ואינם חתים מאיש.
פחות אהבתי (היה שם הרב צדקא ועוד)
הדבר הכי קל בעולם הוא לצאת נגד הממסד הרבני, אותם אלה ששולחים את הח"כים המתמודדים יום יום עם גזירות ת"ח ות"ט (תלמידי חכמים ותלמידי טיפשים) ובזכותם אתה ממשיך לקבל תקציבים לכוללים ולישיבות ולתלמודי תורה, הקצאות קרקע לבתי כנסת ובתי מדרש, פרוייקטים של מגורים לחרדים במחיר למשתכן ועוד ועוד. אתה אמנם מתחפש לנטורי קרתא אבל בפועל אתה נהנה מקצבאות ביטוח לאומי, קצבאות אבטלה, חופשת לידה, וכל מה שאפשר למצוץ מהמדינה, והפתרון היחיד שמצב זה ימשך הוא להגיע איתם להסדר כלשהו שיאפשר את המשך שהייתם של הבחורים בישיבות ויסדיר מעמד זה באופן חוקי, ללא הפיכתם של כולם לעריקים.
כל מילה
 
אני חושב תמיד שלא צריך לחפש את דבר ה' בכוכבים, אני חושב שכל גזירה שמגיעה על האדם נועדה לעורר אותו בדיוק למה שהיא תעורר אותו באופן טבעי, היא נועדה לגרום בדיוק למה שהיא תגרום, ורק אם האדם היה מודע לדבר הזה ויתקן אותו לפני הגזירה תעצור, תיבלם ולא תפגע באותה מידה.
גזירת הגיוס תפגע בעולם התורה, תרסק את הנחשלים אחריך ותעיף החוצה את מי שאינו ירא השם באמת, גזירת הגיוס תיתן לכל בחור ובחור את הבחירה האישית שלו, אם ה' הוא האלוקים ואם ללכת אחריו, והיא תרסק את המנגנון ששלט פה בשנים האחרונות, גירת הגיוס תגרום לאנשים לבחור, ולבחור באמת, להיות עובדי השם באמת, לא עבדי הגם וגם, הם יאלצו, באופן אמיתי אישי ועמוק לנטוש את התרבות הזרה, את הנוחות ותאוות העולם הזה.
היא תגרום לנו לומר שלום לניו-יורק, לתרבות השפע והשיגשוג, להיפרד מחלומות העושר ומהזיות תורה וגדולה במקום אחד, לא יהיה יותר מקום לפראק ולק, ללייס שקוף, לשירים עם זמרים חילונים וצפונה צפונה צפונה מכך - היא תגרום לנו להבין שכאנשי סיני גורלנו חתום להיות שנואים מרוחקים ומבודדים מן העולם, כך חיו יהודים תמיד, ואם ניתנה לנו מתנה של תקופת שפע מעין תקופת הגאולה כמעט, "באותו הזמן לא יהיה שם לא רעב ולא מלחמה ולא קנאה ותחרות שהטובה תהיה מושפעת הרבה וכל המעדנים מצויין כעפר ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד"
אבל נחלשנו, וישמן ישורון ויבעט, ויטוש אלוה עשהו, יקניאוהו בזרים - וירא ה' וינאץ,אין פה צרה או גזרה חיצונית, זה המצב הטבעי של הגלות, והרבנים פותחי האשכול צריכים להבין את זה - חזרנו למצב הטבעי של הגלות, שאין לנו אלא חסדיו של הפריץ ושל אבינו שבשמים, אין לנו הנהגה ממשלה או רצון, אנחנו לא יכולים לנצח, אנחנו רק חייבים להתאמץ, ממש כמו כל השנים, זה קורה שוב.
 
נערך לאחרונה:
וכי נביאים אנחנו וכיצד נדע מדוע הביא הקב"ה עלינו את גזירת הגיוס?
 
וכי נביאים אנחנו וכיצד נדע מדוע הביא הקב"ה עלינו את גזירת הגיוס?
אם כוונתך לומר שאין הדברים יכולים להתבאר בדיוק מדעי - מעולם לא ניסינו.
ואם כוונתך לומר שמשום כך אין טעם לנסות לברר את הדבר - וכי גויים אנחנו? וכי מיום שפסה נבואה מישראל אבד חשבון הנפש מן העולם?
 
אם כוונתך לומר שאין הדברים יכולים להתבאר בדיוק מדעי - מעולם לא ניסינו.
ואם כוונתך לומר שמשום כך אין טעם לנסות לברר את הדבר - וכי גויים אנחנו? וכי מיום שפה נבואה מישראל אבד חשבון הנפש מן העולם?
קיבלתי ממו"ר המשגיח (א' מזקני המשגיחים בדורנו) ששמע בשם הגר"י לוינשטין זצוק"ל שהקב"ה מדבר לכל א' למה שנוגע אליו, ולפ"ז אני מסופק האם ניתן לכתוב משהו כללי.
 
קיבלתי ממו"ר המשגיח (א' מזקני המשגיחים בדורנו) ששמע בשם הגר"י לוינשטין זצוק"ל שהקב"ה מדבר לכל א' למה שנוגע אליו, ולפ"ז אני מסופק האם ניתן לכתוב משהו כללי.
א. אני מעריך יותר שמות ולא תוארים...
ב. וכי אין דבר כזה גזירה על הציבור? כשנחרב בית המקדש על שנאת חינם? כשמתו תלמידי ר"ע? על גזרות ת"ח ות"ט ודומיהן לכל אורך ההיסטוריה, עמדו מודדי ארץ ויעשו חשבונו של עולם, אין דברי ודברי חברי דברים הכופפים את האוזן לשמוע אותם, אלו הצעות דברים, ואם כי אין ספק שיתכן שטעינו - הדיון בוודאי מוצדק וישר.
 
מקובל עליי רק תספר לי מה הקריטריונים שלך , איך אתה בוחן את זה?
 
ראשי תחתית