האם מותר להילחם על מי שאינו לומד - שלא יהיה בצבא?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אי"ש נצ"ח
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
באנר תרומה

אי"ש נצ"ח

חבר חדש
הצטרף
5/1/25
הודעות
57
גדולי ישראל לדורותיהם מעולם לא דיברו בנוסח כזה, שגם מי שאינו לומד צריך למסור עליו את הנפש.
השאלה איך כולם הקצינו לעמדות של סאטמר פינת לב טהור.

כאשר המחיר של המלחמה הזו הוא אדיר.
אם לדוגמא תיפול הממשלה ויפלו התקציבים של הרשת, ושל פרוייקט חונכים, וכל תקציבי האברכים,
פשוט שיפלו הרבה יותר לחילוניות מאשר אם צווי בטלנים יילכו לצבא
 
עוד יש להוסיף על דבריך, שהרבה מאוד מהאלו שנמצאים לא בישיבה, הם לא ברמה רוחנית מי יודע מה ...
 
יש ענין של סחף, ויש ענין של באמת מי בדרגה שכבר מה יש להפסיד.
לכאורה זה הכרעה של המנהיגים. מי ואיך, וכן בדרכי פעולה כללית מול הצבא.
 
לכאו' עפ''ז יש לישב גם את דברי הרב מאיה, שנידונו באשכול הסמוך, לכאו' יש סתירה בדבריו לגבי דין בטלים, אך באמת ל''ק, כי תרי בטלנים איכא, יש בטלן עם יראת שמים, שאסור לו להתגיס, ויש בטלן שיושב על הברזלים כלשונו, שזה כבר לא ממש עניינו, ולא גרע מחילונים ומזרחים וכו' שלא עשינו הפגנות נגדם שלא יתגיסו.
 
יש חשש כבד, שלאחר שיתגייסו לצבא הם יתחלנו באופן רשמי.
(הצבא לקח לו למטרה לשנות אותם, ולשים בנים בנות יחד, ולהכהות להם את החושים של שמירת הדת, שבת ועוד).
לכן היתה התנגדות סוחפת.
השאלה מה קורה עכשיו כשיש חטיבת חשמונאים וכדו', האם לסמוך על הצבא שהפעם זה באמת רציני, או לא לקחת סיכונים.
והאם לסמוך על בג"ץ והיועמשי"ת שישבו בשקט.
וככל שהם באים במלחמה, הם גורמים לחרדים להתרחק יותר ויותר.
כנלע"ד.
 
יש חשש כבד, שלאחר שיתגייסו לצבא הם יתחלנו באופן רשמי.
(הצבא לקח לו למטרה לשנות אותם, ולשים בנים בנות יחד, ולהכהות להם את החושים של שמירת הדת, שבת ועוד).
לכן היתה התנגדות סוחפת.
השאלה מה קורה עכשיו כשיש חטיבת חשמונאים וכדו', האם לסמוך על הצבא שהפעם זה באמת רציני, או לא לקחת סיכונים.
והאם לסמוך על בג"ץ והיועמשי"ת שישבו בשקט.
וככל שהם באים במלחמה, הם גורמים לחרדים להתרחק יותר ויותר.
כנלע"ד.
לא שאני יודע אחרת אבל מנין הנחרצות שהם לקחו לעצמם לחלן אולי להכניס לאום ואמביציה להילחם למען מטרת הגנה ושמירה?
והסיפור של בנות זה לכאורה ענין תרבותי כמובן שנוגד את ההלכה, אבל מבחינתם מאי שנא מבית ספר ואונברסיטה, הפוך בצבא עוד לבושות בצורה מכובדת יותר. אז זה סיפור שהצבא חילוני בעברית. לא נראה לי שרוצה לחלן בקטע מסיונרי, אולי אני טועה, לא נחרץ בכלל בזה, ובאמת בכלל לא מכיר.
 
לא שאני יודע אחרת אבל מנין הנחרצות שהם לקחו לעצמם לחלן אולי להכניס לאום ואמביציה להילחם למען מטרת הגנה ושמירה?
והסיפור של בנות זה לכאורה ענין תרבותי כמובן שנוגד את ההלכה, אבל מבחינתם מאי שנא מבית ספר ואונברסיטה, הפוך בצבא עוד לבושות בצורה מכובדת יותר. אז זה סיפור שהצבא חילוני בעברית. לא נראה לי שרוצה לחלן בקטע מסיונרי, אולי אני טועה, לא נחרץ בכלל בזה, ובאמת בכלל לא מכיר.

א. עצם זה שלא הקימו מעולם יחידות נפרדות באמת לחרדים מלמד שאין מה לחפש שם.
(גם האלוף דוד זיני הודה שמעולם לא עשו שום דבר לאפשר השתלבות חרדים בצבא).
ב. בעבר ניסו להכריח את חיילי הנח"ל להשתתף בערב שירה תרבותי בו מופיעות נשים... (רק עתירה לבג"ץ מנעה זאת).
ג. בשחר כחול סיכמו שלא יכנסו נשים, וכך היה, עד שיוהל"מ התלוננה שזו הפרדה מגדרית ואז הכניסו נשים והעסק התפרק.
ד. סיפר לי חייל משוחרר מהנח"ל (שאגב גם שירת בליחמה האחרונה בעזה), שכשגוייסו לנח"ל היתה להם התחייבות שלא יביאו נשים לאימונים, אבל תכלס' הביאו להם נשים מאמנות... [וזה עוד הרבה לפני המלחמה].
ואילו היו מעיזים להתלונן, הצבא היה יודע להתנכל אליהם היטב. - כך לדבריו.
כך שלא צריך שהרמטכ"ל יקח על עצמו לחלן את החרדים בצורה מסיונרית, אבל חוקי המדינה וההנחיות והמדיניות הם כאלו.
(אגב; על חטיבת חשמונאים כבר אמרו אחים לנשק שהם יגישו עתירות, כיון שזה הופך את הצבא לסגנון איראני).
ולענין הבנות, אז מה אם זה תרבות ? התרבות שלנו שונה, ועליהם להתחשב בה.
כמו שבבתי הספר שלנו אין בנות, כך בחטיבה לא יכולות להיות בנות.
 
הרבה מהחותמים על המכתבים החדשים "שגם מי שאינו לומד" וכו'
הם פשוט חסרי אחריות
כל אלה שמארגנים עצרות עם הרב צדקה
הכל במימון של מזרחי - חסיד סאטמר מוילאימסבורג

מדובר על אברכים חסרי אחריות על עולם התורה
 
הרבה מהחותמים על המכתבים החדשים "שגם מי שאינו לומד" וכו'
הם פשוט חסרי אחריות
כל אלה שמארגנים עצרות עם הרב צדקה
הכל במימון של מזרחי - חסיד סאטמר מוילאימסבורג

מדובר עלאברכים חסרי אחריות על עולם התורה

לא הבנתי,
החותמים הם רבנים או אברכים ?
ולדעתך, צריך לשלוח את מי שלא לומד לצבא ככה, כמות שהוא ?
 
ברוב המדינות בעולם, בכלל אין נשים בצבא, ובטח שלא ב'קרבי', ובטח שאין גיוס חובה לנשים, וגם במדינות שיש נשים בצבא, ע''פ רוב זה ביחידות בפני עצמן וכדו'.
רק ב''צה'ל'' חייבים לעשות הכל דלא כהלכה ...
 
הצד השני 'הקצין' ורוצה לגייס את כולם אז מקצינים לצד שני ואומרים (ועושים ?) שאף אחד לא יתגייס וכו' וכו' ולבסוף יגיעו ל'פשרה' שמה שהיה הוא שיהיה
 
גדולי ישראל לדורותיהם מעולם לא דיברו בנוסח כזה, שגם מי שאינו לומד צריך למסור עליו את הנפש.
השאלה איך כולם הקצינו לעמדות של סאטמר פינת לב טהור.

כאשר המחיר של המלחמה הזו הוא אדיר.
אם לדוגמא תיפול הממשלה ויפלו התקציבים של הרשת, ושל פרוייקט חונכים, וכל תקציבי האברכים,
פשוט שיפלו הרבה יותר לחילוניות מאשר אם צווי בטלנים יילכו לצבא
בסתמא ודאי שאסור שאפי' אחד ילך לצבא אלא שאם יבואו להסדר פשרה שהלומדים ילמדו ושאינם לומדים יתחייבו בצבא יהיה אסור לערב ביניהם והמערב יהא רודף כהוראת מרן רבינו הגדול הגרא"מ זיע"א. (וכמובן שאין הדבר נוגע לארחי פרחי מסויימים שמוטב שילכו לצבא ועליהם אמר רבינו הגראי"ל זללה"ה ש"הנח"ל הוא כפרה אדומה מטהר טמאים ומטמא טהורים).

אבל כיום שהמצב שרוצים לגייס את כולם לכאו' אין היתר למסור את זה ולוותר על האחר דמאי חזית דדמא דידך סמיק טפי הלא כולם בסכנת חילון בצבא.

אלא שיש לדחות שהשקפתינו מיום חורבן בית שני היא "תן לי יבנה וחכמיה" והכרזתינו (על משקל הכרזת רבן של ישראל הגר"ש אוירבעך זיעוכי"א) "להלחם היינו נלחמים לפני 2000 שנה".


וודאי שבהצהרה פומבית אין שום עניין לומר האמת ומותר לעשות פוליטיק"א וכן קיבלתי ממו"ר (אחד מחשובי ראשי הישיבות באה"ק) שאמר על המאבק בגיוס ש"גדו"י עושים פוליטיקה ואינם אומרים האמת". (והיו שסברו שיש בזה איסור אף לומר כן ומפני כן הלכו אחר רבינו הגר"ש אוירבעך).
 
ראשי תחתית