האם ראוי לברך על טראמפ "שחלק מכבודו לבשר ודם"?

לא יפה, אתם יותר מדאי יורדים על טראמפ
ותופסים עליו טרמפ'.
סה"כ בחור נחמד, קצת דורסן, והרבה שתלטן.
אבל תכלס אין עליו, מלך...
 
זה לא קשור העניין שהוא תרם ותורם לעם היהודי! אצלו יש בעייה שהו משנה מרגע לרגע את דעתו ופועל לפי מצבי רוח כידוע לכולם! רק אתמול הוא אמר שחמאס הורג כנופיות רעות בעזה (שזה שטות, זה חמולות שעובדות בתיאום עם ישראל)
זה סופר קשור, בן אדם שתורם לי ועושה למעני כ"כ הרבה ברמה שמאז כורש לא יודע אם היה כזה, אני לא אלך ואזלזל בו בצורה דוחה כזו גם אם הוא עושה ואומר דברים שאני לא מבין, מעבר לזה שאני מאמין שהוא מבין מה שהוא אומר ושהוא די חכם.
 
זה סופר קשור, בן אדם שתורם לי ועושה למעני כ"כ הרבה ברמה שמאז כורש לא יודע אם היה כזה, אני לא אלך ואזלזל בו בצורה דוחה כזו גם אם הוא עושה ואומר דברים שאני לא מבין, מעבר לזה שאני מאמין שהוא מבין מה שהוא אומר ושהוא די חכם.
שוב, אני כתבתי בלשון זלזול רק משום שאתה נכנסת לנישה הזו! (שלא קשורה כלל לעניין)
מה שכן כל זה שהוא תרם תורם ויתרום (וגם יהרוס! והרס, (כמו עצירת ההתקפה האחרונה על איראן בעוד המטוסים כבר חגים בשמי איראן)
זה עדיין לא אומר שאפשר לברך עליו, לא מברכים על אדם לא נורמלי "שחלק מכבודו לבשר ודם"!
 
שוב, אני כתבתי בלשון זלזול רק משום שאתה נכנסת לנישה הזו! (שלא קשורה כלל לעניין)
היכן נכנסתי ולאיזו נישה
מה שכן כל זה שהוא תרם תורם ויתרום (וגם יהרוס! והרס, (כמו עצירת ההתקפה האחרונה על איראן בעוד המטוסים כבר חגים בשמי איראן)
שאני מניח הייתה מתואמת מראש גם העלאת המטוסים וגם עצירתם
זה עדיין לא אומר שאפשר לברך עליו, לא מברכים על אדם לא נורמלי "שחלק מכבודו לבשר ודם"!
אתה ממשיך. ישר כח.
 
וזה שהוא לא מסכים להכיל ריבונות ביהודה ושומרון שזה חשוב לביטחון התושבים.
וזה שהוא שולח את השליחים שלו להיפגש ישירות עם אנשי חמאס
וזה שהוא מדבר בשבחו של האנטישמי ארדואן וכו' וכו'
 
אתה מניח בתור מה? בתור רמטכ"ל מרנן ורבנן??..
במציאות שרי הממשלה דיברו שזה גרם נזק ולא היה ברירה כי אי אפשר היה לסרב לטראמפ!
 
נכון, וגם עכשיו הוא לא בדיוק הודף את אנשי חמאס למרות שמפירים את ההסכם.
אבל עדיין, הוא עזר לנו הרבה יותר מכל קודמיו.
צריך להגיד לו תודה רבה, וגם אפשר להעביר ביקורת.
ועכשיו לענין הברכה, הוא מלך או לא ?
 
נכון, וגם עכשיו הוא לא בדיוק הודף את אנשי חמאס למרות שמפירים את ההסכם.
אבל עדיין, הוא עזר לנו הרבה יותר מכל קודמיו.
צריך להגיד לו תודה רבה, וגם אפשר להעביר ביקורת.
ועכשיו לענין הברכה, הוא מלך או לא ?
נכון! מסכים שבשורה התחתונה הוא עזר לנו יותר מקודמיו!
אבל לענ"ד ודאי שעל אישיות כזו אי אפשר לברך, וזה שהוא עוזר זה לא קשור לעניין!
 
וזה שהוא לא מסכים להכיל ריבונות ביהודה ושומרון שזה חשוב לביטחון התושבים.
חשוב גם לדמוגרפיה בישראל ולמצבנו המדיני ולעוד עניינים חשובים. (ביטחון אפשר לספק גם בלי ריבונות ואולי ביותר טוב כיוון שזה שטח שהצבא מחליט ולא שטח של משטרת ישראל עם כל הכבוד לה)
וזה שהוא שולח את השליחים שלו להיפגש ישירות עם אנשי חמאס
ולהביא את החטופים
וזה שהוא מדבר בשבחו של האנטישמי ארדואן וכו' וכו'
כשצריך להתחנף למי שצריך - צריך.
אתה מניח בתור מה? בתור רמטכ"ל מרנן ורבנן??..
כן
במציאות שרי הממשלה דיברו שזה גרם נזק ולא היה ברירה כי אי אפשר היה לסרב לטראמפ!
היה צריך שישראל תעלה את המטוסים, והיה צריך שטראמפ יראה בקול גדול שהוא עצר אותם, והיה צריך שבישראל יתלוננו על זה.
נכון, וגם עכשיו הוא לא בדיוק הודף את אנשי חמאס למרות שמפירים את ההסכם.
רק נותן גיבוי מלא לישראל להחליט מה בדעתם לעשות
אבל עדיין, הוא עזר לנו הרבה יותר מכל קודמיו.
צריך להגיד לו תודה רבה, וגם אפשר להעביר ביקורת.
בהחלט
ועכשיו לענין הברכה, הוא מלך או לא ?
 
נכון! מסכים שבשורה התחתונה הוא עזר לנו יותר מקודמיו!
אבל לענ"ד ודאי שעל אישיות כזו אי אפשר לברך, וזה שהוא עוזר זה לא קשור לעניין!
אם על מי שיהיה שמוגדר כנשיא ארצות הברית מברכים - גם עליו מברכים.
 
נכון! מסכים שבשורה התחתונה הוא עזר לנו יותר מקודמיו!
אבל לענ"ד ודאי שעל אישיות כזו אי אפשר לברך, וזה שהוא עוזר זה לא קשור לעניין!

או, זה הנידון.
ואני הקטן טעיתי בדברי הארחות חיים שצריך שלא יהא משנה בדיבורו,
אבל הראה לי @משיב כהלכה שהגי' המקורית היא אחרת,
לפיה אין משנה מה שהוא משנה בדיבורו, העיקר שהוא מוציא להורג ע"פ משפט ואין מוחה בידו. ע"כ.
אני סבור שהוא לא יכול להוציא להורג ע"פ משפט, והם סבורים שעצם זה שהוא יכול להורות על פתיחה באש צבאית, חשיב הוצאה להורג ע"פ משפט.
אני לא מסכים.
עכשיו אפשר לדון בזה, או בשאר דברים המסתעפים.
למשל: הגר"ע יוסף לא בירך על נשיא ארה"ב (וגם התנה זה בשיהא לובש בגדי מלכות), לאידך הר"ד קוק מטבריה אומרים בשמו שכן הורה לברך בשו"מ.
 
ראשי תחתית