תורתך שעשועי
חבר חדש
- הצטרף
- 30/9/25
- הודעות
- 30
כנראה בגלל הפעולות שלו למען עם ישראל!לא, אבל הוא הורה שיש לברך על טראמפ בשו"מ.
אבל אשמח לדעת איך זה קשור לעצם הנדון ומטבע הברכה שחז"ל תקנו!
כנראה בגלל הפעולות שלו למען עם ישראל!לא, אבל הוא הורה שיש לברך על טראמפ בשו"מ.
לכאורה אין קשר לפעולות, לא חושב שיש בהגדרת מלך שעליו צריך לברך שיהא אוהב ישראלכנראה בגלל הפעולות שלו למען עם ישראל!
אבל אשמח לדעת איך זה קשור לעצם הנדון ומטבע הברכה שחז"ל תקנו!
כנראה בגלל הפעולות שלו למען עם ישראל!
אבל אשמח לדעת איך זה קשור לעצם הנדון ומטבע הברכה שחז"ל תקנו!
טוב, אז אשמח לדעת מה המקור, משום שיש הבדל בין תרבות המערב כגון ארה"ב אירופה ואף ישראל וכו' שיש דמקוטריה וקשה מאוד להוציא להורג, לבין תרבות המזרח כגון איראן סעודיה טורקיה ואף רוסיה ששם זה ממש קל לנשיא להחליט להוציא להורג ואין בית משפט שיעצור אותו! לכן רציתי לדעת!לכאורה אין קשר לפעולות, לא חושב שיש בהגדרת מלך שעליו צריך לברך שיהא אוהב ישראל
עברתי על כל השרשור ולא זכיתי להבין את האומרים שיש לברך! אם משהו יוכל להסביר לי יותר טוב אשמח!
נחדד זאת, "הוצאה להורג" הכוונה בשפיטה, ולא במלחמה.נראה, שהכוונה ב "הוצאה להורג" זה על אדם יחידי ע"י תלייה או כדור וכד' לא על הפצצות! ודו"ק
אם יש לו את כל התנאים של מלך אז כן,לא מברכים על אדם לא נורמלי "שחלק מכבודו לבשר ודם"!
אכן, אבל שמעתי שהוא הורה גם לברך 'שהחיינו' לאחר המלחמה עם אירן שזכה העם היושב בציון וניצל בניסי ניסים.לא, אבל הוא הורה שיש לברך על טראמפ בשו"מ.
אם יש לו את כל התנאים של מלך אז כן,
על נבוכדנצר אני מאמין שברכו למרות שלאכול ארנבת חיה זה יותר לא נורמלי מהכל ...
אכן, אבל שמעתי שהוא הורה גם לברך 'שהחיינו' לאחר המלחמה עם אירן שזכה העם היושב בציון וניצל בניסי ניסים.
א. אומר ואינו מקיים זו ראיה לשילטוניות ולא להיפך.אין לו שום תנאי מאלו שיש למלך.
א. אין לו מילה (אומר ואינו מקיים).
ב. יש מישהו מעליו (ביהמ"ש, התובע).
ג. ואין לו בגדי מלכות.
א. שלטוניות כן, ברכה לא. - מלך לא מפר דברו, ואם הוא מפר הוא שליט ולא מלך.א. אומר ואינו מקיים זו ראיה לשילטוניות ולא להיפך.
ב. מאז ומעולם היה למלכים קונטרה, אלא שהם היו הגדולים ביותר. עיין במלבי"ם בריש אסתר שעיקר עצת המן היתה לעשות את אחשוורוש למלך בלעדי לחלוטין, ושלא יצטרך להוציא להורג עם הסכמה, ונפקא מינה לדידיה היתה בענין ושתי. יעויין שם. אבל זה דברים פשוטים בכל המלכויות שהמלך לא יכל לעשות כל מה שהוא רוצה.
ג. כבר כתבו שיש לו גינוני מלכות.
ולגבי מה שהזכירו שצריך שיוכל להוציא להורג, יש לומר שכיון שתכלית המלכות היום, אינה יכולה להוציא להורג על פי שום מלך, ממילא נמצא דהמלכות נמצאת בעיקר בידו ואפשר שיש לברך על זה.
ולדעתי אפשר לדון מעוד סברא, שכיון שכיום אין נוהגים כלל במלך כבוד המחוייב על פי החוק והדין, אפשר שאי אפשר לומר שחלק מכבודו.
א. מנין?א. שלטוניות כן, ברכה לא. - מלך לא מפר דברו, ואם הוא מפר הוא שליט ולא מלך.
ב. מי אמר שברכו על אחשורוש לפני החוק החדש ?
ג. מה הקשר ?
ולגבי מה שהזכירו..., לא הבנתי כלום.
א. מנין?
ב. הוא אחשוורוש המולך.
ג. אין צורך בבגדי מלך דוקא אלא בהנהגת מלכות מפורסמת.
ד. הכוונה שכיון שאין מלכות מעבר לרמה זו, נמצא שזוהי פסגת המלכות והיא המלכות אשר חלק ה' מכבודו.
והסברא שהזכרתי אחר כך, היא לא לפי מה שכתבתי באות ד.
לא עמד לי כוחי לחפש בכל הפורום, אבל בינתיים ראיתי שכבר קדמוני בדבריי.א. זו תשובת הראב"ד שנידונה פה לכל אורך הדרך.
ב. ג"כ שם (ומסתמא "המולך" לא ענין ברכה קאמר, א"נ ע"ש העתיד שיעבור החוק של המן).
ג. חכם עובדיה לא סבר כך.
ד. זה לא כתוב, שהרי כל מלך יש מלך גדול הימנו, וכי מברכים רק על חד בדרא ?
לא עמד לי כוחי לחפש בכל הפורום, אבל בינתיים ראיתי שכבר קדמוני בדבריי.
את הראב"ד לא מצאתי, אולי תציין מקור. מה שכתבת באות ב לא הבנתי, ובדרך כלל למדים מלשונות המקרא מה נקרא כך (אדומים כדם, ורבים מאד), וכתוב גם כן בשנת שלש למלכו, שזה לא על שם העתיד. מה שכתבת בשם חכם עובדיה ראיתי בפורום בשם הנבחר מכסף.