האחרונים זה לא זוהר.האחרונים (פמ"ג, ראשית חכמה, החיד"א ועוד) כתבו דאיירי בטלית של מצוה.
האחרונים זה לא זוהר.האחרונים (פמ"ג, ראשית חכמה, החיד"א ועוד) כתבו דאיירי בטלית של מצוה.
דייקו זאת בדבריו שכתב לכסות את העיניים. (אפשר עם כובע?)האחרונים זה זה לא זוהר.
אפשר בעצימת עיניים או עם היד.דייקו זאת בדבריו שכתב לכסות את העיניים. (אפשר עם כובע?)
האחרונים הנ"ל כתבו דווקא בטלית וכלשון הזוהר.אפשר בעצימת עיניים או עם היד.
זו שאלה אחרת.ראית רבנים שמכסים בתפילה את עיניהם עם הטלית?
א. איפה זה כתוב בלשון הזוהר.האחרונים הנ"ל כתבו דווקא בטלית וכלשון הזוהר.
אותם בחורים שרוצים לכסות ראשם בתפילה, בד"כ לא זו כוונתם לכסות את העיניים עם הטלית.זו שאלה אחרת.
אבל לפי הזוהר זה מה שצריך.
כל עוד אין מי שהבין אחרת אין לנו אלא דבריהם.א. איפה זה כתוב בלשוןהזוהר.
ב. גם אם נאמר כדבריך, אין כזה זוהר מפורש, אלא הבנה של כמה אחרונים בדברי הזוהר.
(ג. עניתי לעיל שכובע זה גם חפצא של מצוה).
לא משנה מה כוונתם.אותם בחורים שרוצים לכסות ראשם בתפילה, בד"כ לא זו כוונתם לכסות את העיניים עם הטלית.
תביא אותם בשביל להראות שכך פירשו בדעת הזוהר.כל עוד אין מי שהבין אחרת אין לנו אלא דבריהם.
משנה מאוד.לא משנה מה כוונתם.
בדרך כלל כוונתם לפי מה שמובא בשו"ע שנכון לכסות ראשו בטלית, והמשנה זאת ללא שום סיבה הגיונית צ"ב דבריו.
עיין פמ"ג סימן צא,תביא אותם בשביל להראות שכך פירשו בדעת הזוהר.
תביא אותם