בית התקיעה
חבר חדש
- הצטרף
- 3/1/25
- הודעות
- 21
תודות למשיבים
לדברי הזוהר (פרשת ואתחנן) והאר"י חובה לכסות ראשו.תודות למשיבים
יש הבדל בין טלית למגבעת?ומ"מ חבל לענ"ד שבכמה ישיבות "מחייבים" את הבחורים לשים מגבעת על הראש ולא טלית כמו שכתבו רבים מהפוסקים.
לפי דברי הזוהר וודאי שיש עניין בטלית.יש הבדל בין טלית למגבעת?
זה לא אומר שאתה יכול "לחייב" מישהו להשים מגבעת ולא טלית.ובכלל, הגרע"י לא היה שם טלית על הראש בכדי שלא ילמדו ממנו.
זה גם לא אומר שאתה יכול לחייב בחור לקום בזמן...זה לא אומר שאתה יכול "לחייב" מישהו להשים מגבעת ולא טלית.
???לפי דברי הזוהר וודאי שיש עניין בטלית.
וכן משמע קצת מלשון הב"י וכ"כ כמה וכמה אחרונים.
אינו דומה בעליל.זה גם לא אומר שאתה יכול לחייב בחור לקום בזמן...
מדגיש כמה פעמים שמכסה ראשו "בטלית של מצוה"בב"י כתב שהכיסוי הוא לצניעות והכנעת לב האדם וכו', מ"ש טלית ומ"ש כובע?
גם אם נגיד כדבריך, דבר שלא מוכרח בכלל,מדגיש כמה פעמים שמכסה ראשו "בטלית של מצוה"
וזכורני שבעבר ראיתי מי שפירש כוונתו דדבר שאתה עושה בו מצוה אחת טוב לעשות איתו מצוה אחרת.
עוד פעם זה סברא ממש קטנה ולא מוכרחת שכתבתי אותה.גם אם נגיד כדבריך, דבר שלא מוכרח בכלל,
גם כובע זה חפצא של מצוה, ומקיימים בו היכון, ואפילו לדעת חלק מהפוסקים מעלתו עדיפה על תפילה במניין.
?אבל לפי הזוהר וודאי שיש חיוב בטלית כלשונו.
הגרע"י לא פסק כך.וכן לפי מה שכתב במנחת אהרן שמרן השו"ע היה מודה בזה לאר"י אם היה רואה דבריו.
איך משמע?וכן משמע מכמה אחרונים להדיא (עיין אליה רבה, סלת בלולה במקום)
ואז?הגרע"י לא פסק כך.
האליה רבה כתב "יכסה ראשו בטלית בתפילה מתחילה ועד סופה ולא כמו קצת אנשים שמברכין על הטלית וזורקין אותה מאחוריהן ועליהם נאמר "ואותי השלכת מאחורי גבך"איך משמע?
הם יכולים לפסוק כמו מי שהם רוצים.ואז?
אין מכאן שום ראיה שצריך טלית יותר מכובע.האליה רבה כתב "יכסה ראשו בטלית בתפילה מתחילה ועד סופה ולא כמו קצת אנשים שמברכין על הטלית וזורקין אותה מאחוריהן ועליהם נאמר "ואותי השלכת מאחורי גבך"
(זה הלשון שלו בערך לא מילה במילה)
פשוט שכוונתו לכסות בטלית ולא להשליך אותה מאחוריו.אין מכאן שום ראיה שצריך טלית יותר מכובע.
ושום פוסק לא אמר שיש בעיה בטלית.הם יכולים לפסוק כמו מי שהם רוצים.
כשאין כובע.פשוט שכוונתו לכסות בטלית ולא להשליך אותה מאחוריו.
ובכל זאת לראשי הישיבות יש את השיקולים שלהם.ושום פוסק לא אמר שיש בעיה בטלית.
שהם?ובכל זאת לראשי הישיבות יש את השיקולים שלהם.
לא אני.אא"כ כוונתך לעשותם רשעים וכו', כמו שעשית באשכול אחר בענין גיל הנישואין.
להציק לבחורים, ולשנות אותם מדרך ההלכה, שיעשו כמה שיותר עבירות!שהם?
שהם?
להציק לבחורים, ולשנות אותם מדרך ההלכה, שיעשו כמה שיותר עבירות!
הטענה היחידה היא שראשי הישיבות רוצים להציק לבחורים, ולשנות אותם מדרך ההלכה, שיעשו כמה שיותר עבירות!הטענה היחידה היא "עולם הישיבות"
ואינה ממין הטענה כידוע!
הטענה היחידה היא שראשי הישיבות רוצים להציק לבחורים, ולשנות אותם מדרך ההלכה, שיעשו כמה שיותר עבירות!
וכמובן רוצים להתגדל כמה שיותר.
הטענה היחידה היא "עולם הישיבות"
ואינה ממין הטענה כידוע!
תכננתי לכתוב משהו, בסוף לא ...יכול להיות שראשי הישיבות רוצים להרחיק את התלמידים מדעתו של הרב עובדיה שלא כיסה את הראש מחד,
ומעדיפים כובע כדי שיהא כמו הבחורים האשכנזים שאין להם טלית.
וכך מרוויחים שני דברים בבת אחת,
גם עושים לא כמו הרב עובדיה וגם מכניסים מומנטום של שיכנוז.
השאלה אם צריך להעיף מהישיבה בחור שלא מכסה בגלל שהוא רוצה להיות הרב עובדיה, או מכיון שיש לתלות שהוא עושה מחמת טעם אחר אז יש להניח לו.
מחכה לתגובות העצבניות שלכם!!!