האם יש לכסות את הראש בטלית בתפילת שמו"ע של שחרית?

כמה אני אוהב לשמוע את אותם שאומרים בני תורה ואנחנו פוסקים כאור לציון, ולא תראה אותם מוצאים ציציות, ולא תראה אותם קוראים כל יום חוק לישראל (ח"ב פ"י תשו' ה. ז"ל אף ת"ח הלומדים כל היום צריכים ללמוד חק לישראל בכל יום). ועוד כמה וכמה הלכות. ומי שמוחק את האור לציון, הם אלו שמדברים שהם פוסקים כאור לציון ובפועל לא עושים כמו שפסק, כי בשאר דברים הם נוהגים בלא"ה כהבא"ח וכיו"ב.
יש הרבה שמנפנפים באור לציון בגלל הלכה מסויימת, או בגלל שלא יודעים בכלל מהו האול"צ רק חושבים שזה אנטי הרב עובדיה.
 
ובכל זאת לא שמים כיפה המכסה את רוב הראש ולפחות בברכת המזון, כפי שמחייב הגרע"י בשו"ת יחו"ד ח"ד (בנו מרן הראש"ל הגר"ד שליט"א כן נוהג בזה). ועוד...
אני דוקא מכיר הרבה שמקפידים ע"ז.
 
יש הרבה שמנפנפים באור לציון בגלל הלכה מסויימת, או בגלל שלא יודעים בכלל מהו האול"צ רק חושבים שזה אנטי הרב עובדיה.

ויש הרבה שמנפנפים באור לציון (שהם כופרים בו),
רק כשזה נגד שנואי נפשם ראשי הישיבות.
 
קוראים לזה בלשון חז"ל "לטעמיך".

זהו בדיוק,
איש מהם לא שמע לאור לציון להצביע ש"ס או שלא להשתתף בבחירות (תלוי מה שאלוהו),
איש מהם לא שמע לו בענין קריאת חוק לישראל באופן מחוייב,
ואיש מהם לא שמע לו העניין הוצאת הציציות,
(ולשיטת האומרים שהוא אסר לעשות חדר יחוד, אז גם בזה לא שמעו לו).
ומסתמא גם בדרך הלימוד, והדרכת התלמידים, והפגישות לחתנים, לא היו מתייעצים עמו.
אלא מה, היה לו קו הלכתי והשקפתי מסויים שיותר קרוב אליהם מחכם עובדיה.
אבל לאידך לא התאים להם בהרבה דברים אחרים וכמו עוד הרבה דברים נוספים, ולכן פורת יוסף לא היתה אצלם בכותרות למרות העומד/ים בראשה, (וגם לא הרב מאזוז שמישהו ניסה להכניס מקודם),
כך שזה לא הענין לנסות ולמצוא עוד מישהו ועוד משהו,
כי זה לא התחיל בזה, ולא נגמר בזה,
צריך להבין את העיקרון.
רק מי שלא מנסה להבין לא יצליח להבין, ומי שמנסה שלא להבין דוקא כן יצליח.
לזה אני כן מסכים איתך, שלחכם עובדיה היתה להם התנגדות גורפת (מצא את האשם).
 
שמעת על שו"ת אור לציון?
זה הספר של איזה רב שלא היה בקי בהלכה אלא רק בפלפול התלמידים?
זה הספר שיצא מתחת ידי "עורכי האור לציון" תלמידים טועים ומטעים?
זה הספר של החכם שהיה חולה ותקפה עליו משנתו?
 
יש הרבה שמנפנפים באור לציון

אני למשל מנפנף באור לציון - כששואלים ומקשים עליו דברים שלא היו ולא נבראו , או הערות שחוזרות דווקא על המשיג

וכמו שכתבתי כבר כאן

וכן כאן.

וכמו שהראתי כאן - ושלחתי לקובץ שמבאר ומיישב דברי האור לציון גבי סתם ויש

אך יש כאלה, שמעולם לא ניסו ליישב את ההערות שמשיגים עליו , ופתאום אותם אלו נזכרים לנפנף בו על דברים שזה משחק לידיהם.

והכי מוזר- זה לראות את אותם אלו , מטיפים מוסר לאנשים שכמותי וכמוני שדווקא מגינים על האור לציון מכל מיני בוקי סרקי שתולים עליו
 
וחלקם תלו זאת כביכול הם כרוכים אחר חכם בן ציון.

תלו את מה ?
העיצוב של הישיבות היה בעיקר כפי הנהגתו של הרב שך, ושל הלימוד הליטאי + סדר מוסר ומשנ"ב (כה"ח).
ביני וביני למדו גם באור לציון, ובודאי שהיה בר סמכא גדול בעיניהם בהלכה, אבל זה לא אומר שהם עושים כל מה שכתוב שם, ובודאי אי אפשר לומר (ונראה לי גם שלא אמרו) ששמו כובע בתפילה בגלל האור לציון.
 
ואם רא"י מתעקש שבחור ישים טלית ולא ישים כובע, אין זה בא ממניעים של "דקדוק הלכה" וכד' , אלא זה בא ממטרה אחת של "קידוש עממיות" משום שאינו באמת מדקדק
תפסיק לשנות את הנושא.

לא היה דיון על ראש ישיבה שמתעקש שישימו טלית ולא כובע.
היה דיון על ראש ישיבה שמתעקש שישימו כובע ולא טלית. (ואדרבה המשך דבריך נוגעים למקרה כזה וד"ל)
ולכן - מי שאני רואה שנלחם על ענינים, וזונח את העיקר הן בהל' שבת והל' נדה , וסומך על קולות כמעט בכל נושא שמזדמן , אני לא מאמין לו שמה שרוצה שישים טלית על הראש זה בא ממניעים של "דקדוק הלכה" אלא מניעים של "קידוש העממיות"
עוד פעם.
לא נלחמתי על שום דבר ואדרבה בחור שישאל אותי אני יאמר לו שישים כובע.
הטענה הייתה למה מתעקשים על כך.
 
תפסיק לשנות את הנושא.

לא היה דיון על ראש ישיבה שמתעקש שישימו טלית ולא כובע.
היה דיון על ראש ישיבה שמתעקש שישימו כובע ולא טלית. (ואדרבה המשך דבריך נוגעים למקרה כזה וד"ל)

עוד פעם.
לא נלחמתי על שום דבר ואדרבה בחור שישאל אותי אני יאמר לו שישים כובע.
הטענה הייתה למה מתעקשים על כך.

אז התעקשו על כך, כדי להרחיק מהבעלי בתים.
היום שכבר יש הרבה אברכים ובני תורה, אולי הם רוצים להרחיק מהרב יצחק יוסף (כדי להורות לציבור שאפשר וצריך לעשות ההיפך ממנו).
כמובן שאני לא מדבר בשמם, אבל אני דוקא עשוי לעודד זאת.
 
הוא לא רבים.
לא כתבתי שהוא רבים. רק שאם הוא כך, מה יגידו שאר העם...
אבל כמדומה שגם הכיפה שלו מכסה רוב ראש. אם כי איני בטוח בכך.
כמדומה שלא.

עריכה: זה לא רוב הראש.
1766412294065.png
 
נערך לאחרונה:
זה לא רוב הראש!?

עיניים להם ולא יראו...

(חשבון קל, אם תחבר שני כיפות כאלה יצא לך ראש של עוג מלך הבשן...)
אז אני ילמד אותך כלל, שתיקח עיגול סביב לכיפה, זה יותר גדול מאשר הכיפה עצמה.
ותעיין ותראה עוד, שבקידמת הראש אין לו שום דבר (הכיפה מאחור).
 
לא הבנתי כוונתך,
הסתפקתי אם הכוונה לרוב החלק שצומחות בו שערות, או לרוב החלק העליון של הראש [בערך מקום הנחת הכובע]
ופשטת שלדעת הגרע"י הכוונה לרוב מקום צמיחת השערות, וכדחזי' אצל הגר"ד.
 
 
ראשי תחתית