הנוסח הנכון באמירת "עשה למען" בסליחות "עשה" או "אמן"

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אהבה רבה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
איזה "קפידא" יש בהנחת תפילין בשחרית ת"ב כמנהג העולם וכדעת השו"ע? מי שנוהג כמו השו"ע עובר על איסור?
כנראה שאתה לא זוכר שהוא כתב שמקום שנוהגים לא להניח בשחרית אינם צריכים לשנות מנהגם.
וכנראה לא ראית שהוא כותב על השבח להניח תפילין בשחרית בבוקר, וזו הייתה הסיבה שלו. (נכון שזה לא "קפידא" אבל זה היה דבר חשוב לפי דבריו)
 
מצד השבח אפשר להניח בבית, ועכ"פ בוודאי קפידא אין כאן.

וכנראה נעלם ממך מה שבנו הגר"י ותלמידיו קראו לציבור בכל מקומות מושבותיהם לשנות מנהגם שנהגו כדעת השו"ע. וכמדומה שגם מלשון הגר"ע הוכיחו שרמז שטוב לשנות המנהג.
 
מצד השבח אפשר להניח בבית, ועכ"פ בוודאי קפידא אין כאן.
לא נכון.
כל העניין כמו שכתב שיהיו עליו בשעת קריאת שמע והתפילה.
ונכון, אין קפידא... אבל לשיטתו יש "ענין" בכך כש"כ, ולא "נלחם" על כך לשנות את המנהג.
ואיזה קפידא יש במנהג שהכהנים פותחים ב"יברכך" והש"ץ אינו מקריא להם מילה זו, כדעת השו"ע וכמנהג מרוקו וצפ"א,
אין קפידא.
יש עניין אבל כדברי ר' בחיי כמו שכתבתי לך שם.
(וגם על זה לא "נלחם" וכתב שהנוהגים כדעת מרן השו"ע יש להם על מה לסמוך)
 
לא ידוע לי, אדרבה מצינו להפך...
הצג קובץ מצורף 10533

צילמת מה שנוח לך, חתכת מה שלא נוח. כמה שורות לפני כן הוא כותב ש"צדקו המחזירים עטרה ליושנה". זה הרבה יותר מרמז שכך צריך לנהוג, ופשט חדש ב"מחזירים עטרה ליושנה" - נגד השו"ע...

ובמקומות אחרים, כדי שלא תהיה מחלוקת, לא צריך לשנות.

אבל אתה כנראה סומך על זה שכולנו טיפשים גמורים, ואף אחד לא יטרח לפתוח יחוה דעת.
 
צילמת מה שנוח לך, חתכת מה שלא נוח. כמה שורות לפני כן הוא כותב ש"צדקו המחזירים עטרה ליושנה". זה הרבה יותר מרמז שכך צריך לנהוג, ופשט חדש ב"מחזירים עטרה ליושנה" - נגד השו"ע...

ובמקומות אחרים, כדי שלא תהיה מחלוקת, לא צריך לשנות.

אבל אתה כנראה סומך על זה שכולנו טיפשים גמורים, ואף אחד לא יטרח לפתוח יחוה דעת.
לא הבנתי אותך...
הוא כותב להדיא שאם נוהגים כן "ימשיכו במנהגם".
מה צריך יותר ברור מזה??


ואין קשר למה שכתב לפני ש"צדקו המחזירים עטרה ליושנה" שבא לומר שהם לא "טועים" חס ושלום אלא יש להם מקורות וסימוכים, וזה לא אומר שהצד השני "טועה" וכמו שסיים להדיא "ונהרא נהרא ופשטיה"
 
מה יותר ברור מזה שהוא קורא להחזיר עטרה ליושנה ולנהוג במנהג החדש?

"ימשיכו במנהגם" זה שלא לעורר מחלוקות על כך, ותו לא. אבל בוודאי מוכח מלשונו שאם ישנו מנהגם, שפיר דמי.
 
כבר הגבתי לך באותו אשכול שהוא לא פסק כן על פי המקובלים אלא כיהודא ועוד לקרא, והוא עצמו הביא מקובלים שכתבו שאין ענין בזה.
 
ראשי תחתית