משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 4,439
אחד שלא הייתי קורא לו "רב"
שאחד שמתיר עליה להר הבית
למה אי אפשר להגיב לגופו של ענין מבלי להשמיץ את מי שרח"ל אוסר פפושדו?
אחד שלא הייתי קורא לו "רב"
שאחד שמתיר עליה להר הבית
לא יודע למי אתה מתכוין אבל אין מונופול בתורה.לא מדבר על "סיכויים".
אני סומך על רבנים אחרים בנושא מאשר אחד שלא הייתי קורא לו "רב" שמעיז בחוצפתו להקל נגד דעת גדולי ישראל.
נ.ב - אשמח לא להכנס לנושא הזה עכשיו... נדבר על זה לפני פסח...
כנראה שלא הבנת שאני לא משמיץ בגלל הפפושדו, אלא בגלל הר הבית.למה אי אפשר להגיב לגופו של ענין מבלי להשמיץ את מי שרח"ל אוסר פפושדו?
ל"רב" הזה.לא יודע למי אתה מתכוין אבל אין מונופול בתורה.
מה המקור שהרמב"ם עלה להר הבית?לא יודע למי אתה מתכוין אבל אין מונופול בתורה.
אגב הרמב"ם עלה להר הבית ופפושדו הוא לא אכל![]()
כנראה שלא הבנת שאני לא משמיץ בגלל הפפושדו, אלא בגלל הר הבית.
בדיוק הפוך.הבנתי טוב מאוד, הפפושדו הזכיר לך לבדוק בציציותיו, ומצאת שהוא מיקל בענין עליה להר הבית רח"ל.
כנראה כוונתו לאגרת שכתב הרמב"ם, אבל הרבה כתבו שאינו מוכרח שעלה ממש להר הבית.מה המקור שהרמב"ם עלה להר הבית?
https://share.google/9RMBLRTTgkmUEEiG7מה המקור שהרמב"ם עלה להר הבית?
דיש לומר שעלה להר המנוחות או להר סרטבא.אבל הרבה כתבו שאינו מוכרח שעלה ממש להר הבית.
"לבית הגדול והקדוש".דיש לומר שעלה להר המנוחות או להר סרטבא.
בודאי שלא מוכרח דיש לומר שהוא בית אבות ויזרע יצחק...לבית הגדול והקדוש".
לא מוכרח כלל להר הבית
אבל יש את מה שהרמב"ם עצמו כתב.וישנם עוד רבים שכותבים שאין כוונתו להר הבית.
אז כנראה שאת מרן הרב עובדיה ועוד כמה וכמה רבנים לא עניינה אותם "האמת".ודברי הרבים עם כל הכבוד לא מעניינים כי האמת אהובה מהכל.
טיעונים ברמה גבוהה מאוד.אז כנראה שאת מרן הרב עובדיה ועוד כמה וכמה רבנים לא עניינה אותם "האמת".
אז חבל...אני מקווה שכשאתה מברך ברכת המזון בברכת רחם נא כשאתה מגיע למילים ועל הבית הגדול והקדוש שנקרא שמך עליו אתה מכוין לבית מרקחת אופלטקה.
קצת התבטלות לגדולי ישראל לא תזיק.טיעונים ברמה גבוהה מאוד.
תמשיך בדרכך הנלוזה ואת השכל שהשם נתן לך תזרוק לפח ואחר כך תתלונן.קצת התבטלות לגדולי ישראל לא תזיק.
לומר על דבריהם בהבנת הרמב"ם ש"לא מעניינים אותך" בגלל שאתה הבנת כפשט הפשוט זה גובל בחוצפה.
קצת התבטלות לגדולי ישראל לא תזיק.
לומר על דבריהם בהבנת הרמב"ם ש"לא מעניינים אותך" בגלל שאתה הבנת כפשט הפשוט זה גובל בחוצפה.
דיש לומר שעלה להר המנוחות או להר סרטבא.
דיש לומר שהוא בית אבות ויזרע יצחק...
מכוין לבית מרקחת אופלטקה.
הבנו כבר את כל הדוגמאות שיש לך...אלא ודאי יש לומר שהיה זה בית כנסת מוסיוף...
אלו דוגמאות והזיות שלך.הבנו כבר את כל הדוגמאות שיש לך...
לא צריך להמשיך.
לפי פשוט מאוד מהו "הבית הגדול והקדוש" בלי פירושים ובלי דחוקים ודמיונות.
אולי תחדש גם שהרמב"ם נכנס למקום המקדש ממש ולא רק להר הבית כי זה הרי "הבית הגדול והקדוש"...
אין כרגע אוצר החכמה לפני, בעזה"י שבוע הבא.במקום להרבות להג על גדולי ישראל שהבינו אחרת, ראוי שתביא את לשונם, כיצד הבינו ברמב"ם, ותדון לגופו של ענין.
בא תראה מה הרמבם עצמו כותבאז חבל...
אולי תחדש גם שהרמב"ם נכנס למקום המקדש ממש ולא רק להר הבית כי זה הרי "הבית הגדול והקדוש"...
"מקדש" יכול להיות שזה הר הבית.מקווה שהבנת.
תדבר ככה על הרבנים שלך,אין לזה מקור וביסוס.
יש היתר לזלזל בת''ח, רק בגלל שעולה להר הבית ?ל"רב" הזה.
והנה משו"ת יחוה דעת חלק א סימן כההנה לך מחזון עובדיה תעניות
הצג קובץ מצורף 11771
והנכנסים לשם טוענים שיודעים היכן מותר וכו', ופשוט שיש מקומות שהם בודאי מותרים,
מעולם לא אמרתי שבאתי ללמד על כל ההלכות, רק השבתי על הפסק הזה שבו נפתח האשכול. זה הכל.יודע שהוא פתח את הדיון, אבל זה לא רלוונטי לכל המקומות שכתב את התירו בצורה ברורה וללא הסתייגות כבמקרה זה.