ה'קולות' במשנת הגרע"י - דברי מרן הגאב"ד שליט"א

  • יוזם האשכול יוזם האשכול יעקבי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
  • מומלץ
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
נא לא להביא עדויות מאתרים מוזרים שלא לרוח רבותינו, כשאנו דנים בדברים רגישים כאלו מה החמיר מרן זצ"ל וכו' אין מה לדבר על עדוניות מסוג זה, מה גם שהכל שם בלשון של חוצפא וחילוניות ללא כבוד ת"ח ומוראם.
וכבר ראיתי כעי"ז באשכול אחר (ואולי בזה האשכול אך לקמן) שהביאו לראיה את נכדיו וכו' המזרוחניקים של מרן, שהעידו ח"ו ששמע שירים של זמרת, ה"י, וזה נורא להביא דברים בשם הציבור הרשע והנורא הזה, בפרט מכל מיני צעירים וקלי דעת שאין להם מושג בדמותו של מרן.

לא האתרים המוזרים מפריעים לך, אלא העובדה הפשוטה והידועה שהגר"ע יוסף שמע זמרות עבריות.

אתה חושב שזה לכבודו של הגר"ע יוסף, כשאתה מכנה את בנותיו ונכדיו רשעים?

וגם אם בנותיו דתיות לאומיות, וכי הן חשודות על השקר?

לכל היותר "יעגלו פינות" פה ושם, יציגו אותו כ"ציוני" וכו', אבל נראה לך שהם ימציאו דברים שלא היו ולא נבראו?

וכי חשבת שהוא סידר במחברתו "רשימת שירים בערבית" שהוא לא שמע אותם מעולם?

66645175_2773145832700228_3824913529526288384_n.jpg
 
לא האתרים המוזרים מפריעים לך, אלא העובדה הפשוטה והידועה שהגר"ע יוסף שמע זמרות עבריות.

אתה חושב שזה לכבודו של הגר"ע יוסף, כשאתה מכנה את בנותיו ונכדיו רשעים?

וגם אם בנותיו דתיות לאומיות, וכי הן חשודות על השקר?

לכל היותר "יעגלו פינות" פה ושם, יציגו אותו כ"ציוני" וכו', אבל נראה לך שהם ימציאו דברים שלא היו ולא נבראו?

וכי חשבת שהוא סידר במחברתו "רשימת שירים בערבית" שהוא לא שמע אותם מעולם?

הצג קובץ מצורף 11907
נו נו...
 
הביאו לראיה את נכדיו וכו' המזרוחניקים של מרן, שהעידו ח"ו ששמע שירים של זמרת

אין צורך ב"נכדים מזרחוניקים" כי בנו הרב משה יוסף סיפר לאברכים בכולל שלו יתירה מזה.

הוא סיפר שאביו האזין לזמרת ערביה ושאל אותו מה היא אומרת, והתחמק. לבסוף אמר "אתה יודע, בחור אוהב בחורה, בחורה אוהבת בחור" (וכנראה התיר לעצמו כי התרכז רק במנגינה).

וכן העיד הגאון הרב אליהו בר שלום:

הרב אליהו בר שלום - הגרע''י - אום כולתום.jpg
 
1. הגבתי בעיקר על אתר שאינו חרדי, אבל האמת אומר שאין לי טענה על דתיות לאומיות שחשודות על שקר או על אי הבנה (בודאות!), אלא טענתי לפעמים (ואני מדגיש לפעמים) על בני התורה בעצמם גדלו באווירה אחרת של רב אחר, ואינם מבינים נכון ולא מסבירים נכון והכל שם טעות גמורה!
2. כתב מרן זיע"א: ערב חנוכה תשכ"ג. ע"ש. כמדומני שהיה בגיל 30 בערך...
 
לא זכיתי להבין את דבריך.

אין כאן שום טעות, הוא שמע זמרות וזו עובדה פשוטה וידועה, והמכחישים עושים בדיחה מעצמם.

ולאחר פטירת הגר"ע יוסף נוצרה מגמה יח"צנית להפוך אותו למחמיר ומתחסד, נגד שיטתו המוצהרת (כמדומה שדיבר על זה בתחילת דרכו), שחיפש תמיד להקל.

וכן כאשר התמנה בנו ר' יצחק להיות ראשון לציון, אמר לו: "אדם שהוא לא יודע הרבה תורה, כשיש אצלו ספק? – אסור וגמרנו. כל דבר אסור אסור", אמר הרב, והמשיך: "זו לא דרכה של תורה. דרכה של תורה לחפש, למצוא דרכים לפתרונות, להקל על ישראל, לא להכביד עליהם. לחפש איסורים זה לא חכמה. 'כוח דהיתרא עדיף (כשאפשר, עדיף להתיר) איך? על ידי ידע רחב שיש לו".

הגר"ע לא החמיר על עצמו אלא בדברים בודדים שחוזרים עליהם כל הזמן.
 
כבר כתבנו במה החמיר מרן רשכבה"ג (אם אכפת לך שאקרא לו כך ולא הגר"ע...)
ואמרתי שמלבד זה היה מחמיר וחסיד ופרוש בהרבה עניינים.
עוד אמרתי שאין להביא מאתרים שונים ומשונים או מעדויות מזרוחניקיות, והבה נתבונן שאם היה זה מתאים לבני התורה למה לא כתבו כן הגר"י יוסף? והגרב"צ מוצפי? והגרש"מ עמאר? ועוד ועוד.
וגם מ"ש הגר"א בר שלום היה בסגנון יותר כבוד ועדיין יש לעמוד ע"ד.
ומה שהבאת ממ"ש הראש"ל הגר"י שליט"א זה לגבי הפסיקה האמיתית וההוראה לציבור, ולא לגבי מה שנהג בעצמו!!!
הרי זו היתה גם דרכו של מרן השולחן ערוך וכל הפוסקים בכל הדורות, מעולם לא רצו להכביד על עם ישראל! אבל מה שנהג, אם סבר שמותר לכתחילה היה בדר"כ עושה כן, והיו דברים שלבני התורה היה מורה להחמיר, וזה ברור, והיו דברים שרצה להראות שמותר, והכל לפני העניין ולפי גודל ההיתר
ובפאה נכרית לא מצא להקל אפי' לבעלי בתים וכ"ש לבני התורה!!!!!!!!
 
וגם מ"ש הגר"א בר שלום היה בסגנון יותר כבוד ועדיין יש לעמוד ע"ד

גם אם תעמוד על הראש, הוא כתב את מה שכתבו כולם - מרן רשכבה"ג שמע זמרות ערביות להנאתו.

מדוע אתה מנסה לרמוז שכביכול אתה יכול לפרוך את דבריו?
 
אתה שואל ברצינות, מדוע לא ראו לנכון לפרסם את העובדה הזאת לציבור הרחב?
בא נשאל שאלה כנה. ותאמר הדברים ברור - למה הם לא פירסמו את זה לציבור הרחב.
ולמה אתה חולק עליהם וסובר שצריך לחזור ולהדגיש זאת לציבור הרחב.
מה יסוד המחלוקת ביניכם?
 
יסוד המחלוקת בינינו שהם היו רוצים להציגו כמחמיר ומתחסד (על עצמו), ולי אין דבר חוץ מהאמת הפשוטה. גם אינני רואה בזה פחיתות כבוד.
 
כבר כתבנו במה החמיר מרן רשכבה"ג (אם אכפת לך שאקרא לו כך ולא הגר"ע...)
ואמרתי שמלבד זה היה מחמיר וחסיד ופרוש בהרבה עניינים.
עוד אמרתי שאין להביא מאתרים שונים ומשונים או מעדויות מזרוחניקיות, והבה נתבונן שאם היה זה מתאים לבני התורה למה לא כתבו כן הגר"י יוסף? והגרב"צ מוצפי? והגרש"מ עמאר? ועוד ועוד.
וגם מ"ש הגר"א בר שלום היה בסגנון יותר כבוד ועדיין יש לעמוד ע"ד.
ומה שהבאת ממ"ש הראש"ל הגר"י שליט"א זה לגבי הפסיקה האמיתית וההוראה לציבור, ולא לגבי מה שנהג בעצמו!!!
הרי זו היתה גם דרכו של מרן השולחן ערוך וכל הפוסקים בכל הדורות, מעולם לא רצו להכביד על עם ישראל! אבל מה שנהג, אם סבר שמותר לכתחילה היה בדר"כ עושה כן, והיו דברים שלבני התורה היה מורה להחמיר, וזה ברור, והיו דברים שרצה להראות שמותר, והכל לפני העניין ולפי גודל ההיתר
ובפאה נכרית לא מצא להקל אפי' לבעלי בתים וכ"ש לבני התורה!!!!!!!!
ממתי אנחנו מתייחסים לדף שעליו נכתבה העדות? למה להתפס לפרט הכל כך שולי פעם אחר פעם אחר פעם הזה אם יש לך דחיות אחרות?
 
ובפאה נכרית לא מצא להקל אפי' לבעלי בתים וכ"ש לבני התורה!!!!!!!!

היקל על ימין ועל שמאל, לא מיבעיא גרושה ואלמנה שזה כתב במפורש בספרו, אלא גם בנשואה היקל במקרים רבים כמבואר ב"מעין אומר" חלק י"ב, אחת בגלל שאפה ארוך, אחת בגלל שהמשפחה שלה כולן עם פאות, אחת בגלל שגרה בקהילה בחו"ל, ועוד ועוד.

היקל גם לבני תורה להתחתן עם אשה שתלבש פאה, וכך חלק מגדולי תלמידיו - נשותיהם עם פאות.

גם הרב ינון יונה העיד על עשרות מקרים שהפנה אליו והתיר להם פאה.

רק בדרשותיו הרבה להחמיר בזה כדי שלא יהיה סחף בציבור להקל.
 
יסוד המחלוקת בינינו שהם היו רוצים להציגו כמחמיר ומתחסד (על עצמו), ולי אין דבר חוץ מהאמת הפשוטה. גם אינני רואה בזה פחיתות כבוד.
יותר נכון אתה רוצה להציגו כבקי בשירים ערביים ושומע זמרות להנאתו
ועוד אתה רוצה להביאר ראיה מהגר"מ יוסף למרות שזה לא הגיוני כי אמרת (כאן) שהם לא יפרסמו כן לקהל הרחב!!!
 
היקל על ימין ועל שמאל, לא מיבעיא גרושה ואלמנה שזה כתב במפורש בספרו, אלא גם בנשואה היקל במקרים רבים כמבואר ב"מעין אומר" חלק י"ב, אחת בגלל שאפה ארוך, אחת בגלל שהמשפחה שלה כולן עם פאות, אחת בגלל שגרה בקהילה בחו"ל, ועוד ועוד.

היקל גם לבני תורה להתחתן עם אשה שתלבש פאה, וכך חלק מגדולי תלמידיו - נשותיהם עם פאות.

גם הרב ינון יונה העיד על עשרות מקרים שהפנה אליו והתיר להם פאה.

רק בדרשותיו הרבה להחמיר בזה כדי שלא יהיה סחף בציבור להקל
היקל למרות שסבר שאסור, לפי מקרים מסוימים שהיו. ולא על ימין ועל שמאל.
ואל תוכיח 'מגדולי תלמידיו'. שאפילו מנשותיהם של גדולי הדור א"א להוכיח!!!
אבל לא דמי לנידו"ד כלל, כי אנו מדברים האם מצא להקל ע"פ איזה סמך באותה הסוגיא לכתחילה, (ללא תנאים של אף ארוך ועוד סברות מאוד קשות שהיו שם שאין המקום לפרטם).
 
ממתי אנחנו מתייחסים לדף שעליו נכתבה העדות? למה להתפס לפרט הכל כך שולי פעם אחר פעם אחר פעם הזה אם יש לך דחיות אחרות?
מרנן ורבנן שליט"א היקר והאהוב, אמרתי שאין זה צורת בן תורה או בן תיירה להביא משם ראיות כי אנו סולדים מהם בכל עניין דבר ראשוןו. ועוד אמרתי שהם חשודים על שקר, ואי הבנה, ועוד ועוד.
העיון הוא מאוד חשוב, צריך ליזהר משטחיות, לא כן? זה מה שעומד לנגד עינינו!
 
יותר נכון אתה רוצה להציגו כבקי בשירים ערביים ושומע זמרות להנאתו
ועוד אתה רוצה להביאר ראיה מהגר"מ יוסף למרות שזה לא הגיוני כי אמרת (כאן) שהם לא יפרסמו כן לקהל הרחב!!!

אני רוצה להציג את האמת הפשוטה, שבמקרה זה היא "בקי בשירים ערביים ושומע זמרות להנאתו".

ואני בדעה שאסור לסלף את האמת בשביל יחסי ציבור.

הרב משה יוסף אמר זאת בשיחה לתלמידיו ולא פירסם בריש גלי. וממילא לא קשיא מידי (גם אם היתה לך הו"א להקשות משמעון על ראובן).
 
זה לא ענין של בן תיירה, זה ענין של שקרים, העלמת האמת, כדי להאדיר את דמותו של הגר"ע כמחמיר ומתחסד.
חשבת שאינו מחמיר ומתחסד?
אני רק חוזר על דברים שכתבו ואמרו קדושי עליון שליט"א וזצוק"ל
ואזכיר חלקם:
מרנן ורבנן הרה"ג: הרב בן ציון מוצפי, הרב שלמה עמאר, הרב שלום משאש, הרב בן ציון אבא שאול, הרב שלום כהן, בניו שליט"א, (לפחות הראשלצי"ם), הרב שמואל אויארבעך, הרב שלמה זלמן אוירבך, ועוד ועוד שאין בזכרוני כל תלמידו וידידיו בדורנו ובדור הקודם שהעידו כן בעשרות הזדמנויות.
 
אל תוכיח 'מגדולי תלמידיו'. שאפילו מנשותיהם של גדולי הדור א"א להוכיח!!!

ראשית, בוודאי שאפשר להוכיח, שהרי נשים צדקניות לא יעשו היפך דעת בעליהן. ומה שכתב הגר"ע, לא כתב אלא מה שאמר לו הגרב"צ בדרך כבוד והתנצלות, שאינו שולט באשתו, והעלים את דעתו שמעדיף פאה על מטפחת כפי שאמר במפורש בדרשתו.

וכן מרן פוסק הדור הגר"ש משאש (אני מקווה שלא מפריע לך...) כתב:

"גם מש"כ הגאון [רבי עובדיה יוסף] שליט"א על נשי הרבנים והאדמו"רים שמקילות בזה, שאין להתפעל מזה כי הן עושין שלא כרצון חכמים, ושאין יד הבעלים תקיפה למחות בנשותיהן, הס כי לא להזכיר, שמלבד שהחסידים האמיתיים לא יוכלו לסבול לראות נשיהן עושין שלא כדין ובפרט בגילוי הראש, גם אני ידעתי מנשים צדקניות וחסדניות שעושין בשמחה כל עניניהן ע"פ הדין, ואילו ידעו שזה אסור ודאי לא היו עושין, ורק שהן ובעליהן ידעו שיש הרבה פוסקים מתירין ומור"ם בתוכם".

שנית, יש לך בעיה קשה בהבנת הנקרא. אני לא "מוכיח מגדולי תלמידיו" אלא טוען שגדולי תלמידיו קיבלו ממנו היתר.
 
א"כ אינך יודע לומר מה אמר. מחילה, אפי' ראיה לא הבאת הכל גיבובי שמועות או חלומות.

אברך בכולל שלו סיפר, וגם הקליט אותו.

אתה יכול להתעלם מהאמת הפשוטה שמעידים עליה רבים וטובים, אתה יכול גם לטמון את הראש בחול אם תרצה.
 
כי אנו מדברים האם מצא להקל ע"פ איזה סמך באותה הסוגיא לכתחילה

בוודאי שמצא, אחרת לא היה מיקל כך בפשטות על אף ארוך (שתעשה ניתוח אף...)

וכך מוכח להדיא בספריו, ששלל את הטעמים לאסור.

ומאי נפק"מ אם מצא להקל או לא מצא להקל, כאשר רוב ההלכות בילקוט יוסף פותחות במילה "מותר"? אז הכל מותר חוץ מפאה נכרית...
 
ראשית, בוודאי שאפשר להוכיח, שהרי נשים צדקניות לא יעשו היפך דעת בעליהן. ומה שכתב הגר"ע, לא כתב אלא מה שאמר לו הגרב"צ בדרך כבוד והתנצלות, שאינו שולט באשתו, והעלים את דעתו שמעדיף פאה על מטפחת כפי שאמר במפורש בדרשתו.

וכן מרן פוסק הדור הגר"ש משאש (אני מקווה שלא מפריע לך...) כתב:

"גם מש"כ הגאון [רבי עובדיה יוסף] שליט"א על נשי הרבנים והאדמו"רים שמקילות בזה, שאין להתפעל מזה כי הן עושין שלא כרצון חכמים, ושאין יד הבעלים תקיפה למחות בנשותיהן, הס כי לא להזכיר, שמלבד שהחסידים האמיתיים לא יוכלו לסבול לראות נשיהן עושין שלא כדין ובפרט בגילוי הראש, גם אני ידעתי מנשים צדקניות וחסדניות שעושין בשמחה כל עניניהן ע"פ הדין, ואילו ידעו שזה אסור ודאי לא היו עושין, ורק שהן ובעליהן ידעו שיש הרבה פוסקים מתירין ומור"ם בתוכם".

שנית, יש לך בעיה קשה בהבנת הנקרא. אני לא "מוכיח מגדולי תלמידיו" אלא טוען שגדולי תלמידיו קיבלו ממנו היתר.
א. מרן הגר"ע לא כתב כן על הגרב"צ אלא על רבנים ואדמורי"ם. וזה גם מסברא פשוטה שלא כולם יכולים לכפות על נשותיהם.
ב. לגוף מ"ש על הגרב"צ, אני (!) שמעתי מהרב ברוך שרגא, ומהרב מנשה שוע (קדוש עליון לכל רואיו ומכריו), שדעת הגרב"צ לאסור אלא שכדרכו לא כפה על אנשים לבטל מנהגם
ג. כתבת "היקל גם לבני תורה להתחתן עם אשה שתלבש פאה, וכך חלק מגדולי תלמידיו - נשותיהם עם פאות", ונראה שכן הוכחת.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית